Jump to content
Guest

NicoPlus nicotine additief

Recommended Posts

Guest

SaveVape, ik kan je vertellen dat het poeder volledig in mijn liquid is opgelost. Liquid is weer volledig helder.

Ome Mies.

Heb beide vergeleken in een dripper, smaak is identiek. Throathit wat minder. De poederversie is wat milder. Ik had de 8 versie gekregen, en zou uit moeten komen op 6. Denk dat het iets lager is geworden. TH is zeker aanwezig. Ik denk dat als dit wat verder is doorontwikkeld, er een prima alternatief verschenen is.

Vanavond twee identieke tanks vullen voor een verder vergelijk.

Overigens blijft de 0 liquid, ondanks poeder gewoon kleurloos itt de 6 liquid

a'right zijn er nog 3 mensen die dit willen testen misschien met een GLV of een artist collection liquid? graag bericht hier

Hi Andrea, ik wil mij hierbij aanbieden om dit te testen. Ik vind dit een stap ik de goede richting. Het filmpje dat ik van Rob de damper heb gezien zag er goed uit, vooral met de capsule die op een flesje gaat.

Het voornaamste bestanddeel van dit poeder is een zout van nicotine dat ook voor o.a. nicotinepleisters wordt gebruikt:

http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/6174#section=Top

De giftigheid is vergelijkbaar met die van (pure) vloeibare nicotine!

Het mechanisme in de dop is daarom essentieel om het poeder veilig in de vloeistof te krijgen. In het youtube filmpje zijn gelukkig wel verschillende gevaarssymbolen te zien.

Guest

Zéer nuttige link Frans-2.

De Maltodextrine die er in zit, (zie post Andrea), is volgens mij in normaal Nederlands een suiker.

Tsja, en L-nicotine......dat zal wel iets met nicotine te maken hebben.

Ome Mies. 

a'right zijn er nog 3 mensen die dit willen testen misschien met een GLV of een artist collection liquid? graag bericht hier

Sure! Ik ben immers sowieso een daredevil ;-)

Als je nog testers zoekt bied ik me bij deze aan. Ben ook erg benieuwd naar deze ontwikkeling. Het zou fantastisch zijn als we op deze manier de tpd kunnen omzeilen!

Omzeilen?
Vergeet het maar bij die vakkundige ombuigers.
Boss boss, it's nicotine, but not as we know it :gek

Het voornaamste bestanddeel van dit poeder is een zout van nicotine dat ook voor o.a. nicotinepleisters wordt gebruikt:

http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/6174#section=Top

De giftigheid is vergelijkbaar met die van (pure) vloeibare nicotine!

Het mechanisme in de dop is daarom essentieel om het poeder veilig in de vloeistof te krijgen. In het youtube filmpje zijn gelukkig wel verschillende gevaarssymbolen te zien.

uiteraard hebben we met een zeer giftige stof te maken, de vraag is of de huidige systeem (dopje) genoeg veiligheid aanbiedt, en daarom waarderen we jullie hulp  :clap

Omzeilen?

Vergeet het maar bij die vakkundige ombuigers.

Boss boss, it's nicotine, but not as we know it :gek

ik zit al weken lang te zingen...  Its the end of my vape as we know it (and I feel fine ...)  :cheerpon

Ik zie het potentieel wel, in ieder geval leuk dat wetgeving die nog ingevoerd moet worden al achterhaald is ;-)

Blijf het vreemd vinden dat nicotine (in welke vorm dan ook) niet meer "aanverwant" 

genoemd gaat worden in deze vorm... Zeker als het uiteindelijke doel zo overduidelijk

voor dampen lijkt/schijnt te zijn...

Reken maar dat het onder de 'aanverwante' valt/gaat vallen. Er zit immers nicotine in, wordt zo ook in inhalers gebruikt (die andere 'hulpmiddelen' om van het roken af te komen). Het enige waar je (indien je het tot een proefproces laat komen) kans maakt is dat de vloeistof nicotinevrij is en er gewoon een dopje bij zit met daarin hetzelfde poeder als die inhalers, die immers ook niet zwaar gereguleerd worden onder de TPD. Maar of deze kans groot is...  :mmm

Misschien meer kans op succes wanneer je de liquid en de dopjes 'apart' verkoopt.

@zappa ik zie geen reden waarom het dopje verkocht met een liquid zou worden. Het dopje is inderdaad een apart product... producenten willen meestal niet dat een verkoper meet hun liquids aan de slag gaat, dus het zou hun niet goed bevallen als iemand het originele dopje weghaalt en een andere daarop zet.

@rick57, @donderwolkje @wahanasatta stuur aub een pb met 2 mogelijke liquids van de artist collection dat jullie zouden willen proberen, je gebruikelijke nicotine sterkte en adresgegevens. De smaken vinden jullie hier. 

http://www.ecigsmart.nl/nl/632-njoy-artist-collection

De Sacre coeur is helaas op

@citrocin, helaas waren de andere sneller, maar hopelijk kunnen we in de toekomst  een andere actie bedenken

iig bedankt idereen die met ons blijft meedenken

@andrea

Uiteraard blijven nieuwe ontwikkelingen te prijzen...

Laten we hopen dat de "creatieve" nic-toevoeging inderdaad gaat werken (zowel

in de liquids als voor de AMvB)

Over een paar jaar kun je apart potjes met nico en potjes met tine kopen, die je dan bij je liquid bij elkaar doet.

Guest

En dan gaat de overheid de roerstaafjes zwaar belasten; want "aanverwant". 

Ome Mies.

Ik heb misschien nog een suggestie voor een blinde test. Ik weet niet hoeveel werk dit is (het zou eventueel ook uitbesteed kunnen worden aan een forumlid met ervaring) maar het zou wel een leuke en interessante test zijn:

De groep 6mg/ml gebruikers is, volgens een poll hier op het forum, het grootste. Als je 140ml e-juice met vloeibare nicotine en 140 ml met de poedernicotine met 6mg/ml maakt en deze verdeeld over 7 ml flesjes, kun je aan 20 proefkonijnen, 2 flesjes geven en vragen terug te melden in welk flesje de e-juice zit met poedernicotine.

De melding gebeurt per email dan is deze niet openbaar, zodat het oordeel van de andere testers niet beïnvloed wordt. Als alle meldingen binnen zijn kunnen ze hier gepubliceerd worden.

PS: Ik zou zelf best mee willen doen aan zo'n test maar val in de groep 12 mg/ml