Jump to content

Fotoreview Kanger Subox (Gearbest)


tommie

Recommended Posts

Hieronder mijn review van de Subox van Kanger die ik deze week binnenkreeg. De Subox is de verzamelnaam van de hele starter set, het is eigenlijk een Kbox Mini (MOD) en een Subtank mini V2.

 

Introductie:
Ik gebruikte altijd een subtank mini, de eerste versie, in combinatie met een ZNA30 van Gearbest (http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_97750.html)

Als accu gebruikte ik altijd deze en ook in de Subox heb ik deze accus zitten: http://www.dampaccu.nl/18650/samsung-18650-inr18650-25r.html

Ik was door alle positieve reviews op Youtube erg benieuwd geworden naar de Subox, temeer omdat er een betere airflow op de mini zou zitten (dubbele ingang) en een beter RBA deck. Hieronder ga ik daar dieper op in.

 

 

Bestelling:

Via Gearbest bestelde ik op de 18e juni de zwarte uitvoering van de Subox, via deze link:

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_187430.html

Hij is in de aanbieding met onderstaande couponcode: KSMGB voor 52.90 US Dollar.

 

 

 

 

De prijs voor deze set is dan rond de 46 a 48 Euro, een heel nette prijs, daar ik mijn eerste Subtank Mini in Nederland kocht voor 40 Euro. (NL en China mag je niet met elkaar vergelijken, dat snap ik). Ik heb gekozen voor verzending per DHL, wilde hem snel in huis hebben. Via het forum heb ik met Anita in de dagen erna contact gehad om te vragen of deze al verzonden was. Op de 24e juni zag ik dat de set opgepikt was bij Gearbest en (onvoorstelbaar snel!) de 25e lag deze set al in mijn bus! Track en Trace: https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/ontvangen/track-trace?tt=5262437821

 

Hij kwam goed stevig verpakt in een bruine bubbelenveloppe binnen en de set zag nog eens verpakt in een extra enveloppe. Na de sleeve eraf gehaald te hebben kwam de erg mooie doos (veel spot UV lak delen) tevoorschijn:

 

IMG_20150625_200437.jpg

 
 
 
Op de zijkant van de doos is de ID te zien, waarmee je kan checken via de site of je set een originele is. Dit kan via: https://qr.szkanger.com/check/. En mijn set is origineel!

Your product is genuine/authentic

 

 

IMG_20150625_200517.jpg

 

 

 

Wanneer je de box opent komt de set naar voren, mooie kleuren, matte uitstraling en erg klein en licht tov mijn ZNA30. Links de MOD en rechts de Subtank mini V2.

 

IMG_20150625_200539.jpg

 

 

 

Wanneer je het eerste deel verwijderd zitten onderin de box veel items:

Links de micro USB kabel waarmee ie te laden is, rechts een aantal zakjes met katoen (voor de RBA), schroefjes, de bekende blauwe schroevendraaier en een losse coil voor in de RBA.

Daaronder zit de 1,5 Ohm coil en het nieuwe RBA deck.

 

IMG_20150625_200614.jpg

 

 

 

Hieronder een totaal overzicht van alle items in de verpakking:

-       Micro USB kabel

-       Handleiding in het Engels

-       Informatiesheet met uitleg over wattage en vermelding dat je de coil eerst nat moet maken

-       Een uitleg hoe je kunt kijken of ie origineel is

-       Het zakje met katoen

-       De 1,5 Ohm coil en het RBA deck

-       Rode stickers (licht ik zo toe)

-       Schroevendraaier met schroefjes en extra losse coil

-       De box en de Subtank mini (met in de mini de 0,5 Ohm coil)

 

IMG_20150625_200755.jpg

 

 

 

Kortom een mooie en complete set, absoluut geschikt voor beginners maar ook voor gevorderden. Alleen jammer dat ze er geen batterij bijgedaan hebben, dan was de set compleet geweest!

 

Hieronder is de coil uit de Subtank gehaald en zien we de losse onderdelen.
Als je goed kijkt zie je dat de binnenkant van de tank ook gecoat is en deels zwart is (alleen de schroefdraden niet en de plek waar de driptip inkomt). De set draait makkelijk open en dicht  (om te vullen) en het glaasje bevat geen randen, bramen of andere beschadigingen. De driptip is (in tegenstelling tot de eerste versie) in delrin (soort plastic) uitgevoerd en moet voorkomen dat de driptip erg heet wordt. Helemaal rechts is de base zichtbaar (waarom staat hier een A in de rand)? De coils en RBA draaien makkelijk in het deck en er lekt bij mij geen liquid naar de airholes. Alle ringen zijn, net als in V1, in rood uitgevoerd.

 

IMG_20150625_201011.jpg

 

 

 

Hier zie je het Pyrex glas van de tank, zoals je ziet geen bramen, krassen, scherpe randen ofzo. Kwaliteit dus erg goed!

 

IMG_20150625_201115.jpg

 

 

 

Hieronder nogmaals de binnenkant van de tank goed zichtbaar. Je ziet dat de binnenzijde gecoat is en ik hoop dat dit houd, de set is te kort op de markt om te zien of dit ook het geval is. Het ziet er in ieder geval erg mooi en stijlvol uit! De draaiende delen zijn niet gecoat, gelukkig en draaien erg makkelijk. Geen braam te bekennen! Ook de top van de schoorsteen is niet gecoat, gelukkig!

 

IMG_20150625_201220.jpg

 

 

 

Hieronder een foto van de top, daar waar de driptip (mondstuk) ingaat, je ziet geen bramen, geen coating en de driptip zit er vast in, hij beweegt niet en is makkelijk weer eruit te halen.

 

IMG_20150625_201242.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dit is de base van de 2e versie, als je goed kijkt kun je de tafel door de airflow zien, er zitten, in tegenstelling tot versie 1, 2 openingen hiervoor. Ik ben een direct to lung damper, dus hoe meer aitflow, des te beter! De andere standen gebruik ik niet, maar het moet mogelijk zijn om mouth to lung te dampen (in combinatie met de 1,5 ohm coil) De standen zijn makkelijk te verzetten, mocht je dit willen.


 


b60bc0ec_o.jpeg


 


Het display op de MOD is goed leesbaar, uiterst links kun je zien hoe vol de accu is, daarboven de Voltwaarde en daaronder de Ohm waarde (nu 9,9 Ohm omdat er geen verdamper opzit).Rechts geeft ie de wattage aan, maximaal 50 Watt:


 


b0497496_o.jpeg


 


 


 


Links zit de vuurknop, plastic, maar stevig genoeg. 5x indrukken is uit of aan. Rechts de + en  - toetsen om de watts in te stellen. Als je hem ingedrukt houdt, verspringt ie eerst van 0.1 wat, wanneer ie 10x 0.1 heeft veranderd, springt ie per 1 Watt naar boven of beneden. Beide knoppen (+ en -) indrukken, laat het display 180 graden draaien.


Minimaal 7 Watt:


 


IMG_20150625_201516.jpg


 


 


 


De binnenzijde van de MOD, waar de accu ingaat ziet er stevig uit en de batterij moet er op de kop in (1 pool is springloaded daar zit de -). De accu wordt afgeschermd door 4 magneetjes op de box en 4 op de klep. Dit zit zo stevig dat ie er echt niet meer vanaf valt.


 


f66ec34c_l.jpeg


 


 


 


De coils en RBA deck:


 


64bdf84b_o.jpeg


 


 


 


Je krijgt 2 coils bij de set, eenmaal een 0.5 ohm voor subohmen en direct to lung. De coil zit tov de eerste versies van boven naar beneden voor een betere airflow. Ik heb de 0.5 ohm coil geprobeerd, hij knappert minder en de airflow is inderdaad iets verbeterd. Eenmaal een 1.5 ohm coil, voor de mouth to lung dampers, ik heb deze nog niet geprobeerd.. Rechts zie je het RBA deck, die ik –eigenlijk alleenmaar- gebruik.


 


 


RBA verder uitgelicht:


 


6611734d_o.jpeg


 


 


 


Links de top, in het midden de schoorsteen en rechts het deck met 1 coil standaard voorgemonteerd (0.5 ohm). Is er een verschil met de eerste versie? Ja, 100% verbeterd vind ik hem! Waarom:


 


-       De topcap is eenvoudig eraf te schroeven, bij V1, was dit een crime….


 


-       De juicechannels zitten nu aan de zijkant en zijn veel groter (ideaal voor VG dampers!)


 


-       De schoorsteen is nu eindelijk makkelijk te verwijderen door het losdraaien van 1 schroefje. Bij V1 draaide ik af en toe met een tang de schoorsteen los…


 


 


 


In het begin zagen we al een stickervel meegeleverd worden. Deze is om je batterij af te plakken, zodat door het uitgefreesde logo op de batterijklep geen groene, blauwe of andere kleur zichtbaar is, maar de kleur net zo is als de ringen in de Subtank. Leuk detail!


 


95c77a97_l.jpeg  


 


 


Met geplaatst deksel van de batterij ziet het er zo uit, ik vind het erg stijlvol:


 


97cde5f1_o.jpeg


 


 


 


Bijna standaard tegenwoordig, maar op mijn ZNA zat het niet op, opladen via micro USB. Je steekt de meegeleverde kabel erin en in de computer en je batterij wordt opgeladen. Zit ie dan vol dan laat het display dit zien:


 


be85306e_o.jpeg 


 


 


 


Zoals ik al schreef heb ik direct het RBA deel gewickt met het meegeleverde katoen en het goed natgemaakt met mijn ADV: Red Astaire van T-Juice. Je hoeft niet veel katoen te gebruiken, de meegeleverde sheet is voldoende voor meerdere wicks.


 


fe7f08a7_o.jpeg


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dampt het? Ja als een malle J:

 

be2f8e8d_o.jpeg

 

 

 

Totaalplaatje, ready to use:

 

d105e831_o.jpeg 

 

 

 

Vergelijk tussen de ZNA30 en de Subox. Ze liggen op dezelfde hoogte. Veel kleiner, veel lichter. Makkelijk mee te nemen in de broekzak!

 

b8e0e6de_o.jpeg 

 

 

 

 

 

Conclusie;

 

Vind ik de set beter als mijn vorige set? Ja, de set is, zoals ik al schreef, veel lichter en kleiner.
De instellingen zijn makkelijk. De Subox start snel op en het display gaat uit na enkele seconden. Bij de ZNA30 ook, maar daar kwam eerst een serienummer kort in beeld en dan kon je pas dampen. De subox is direct te gebruiken wanneer je een van de knoppen indrukt.

 

Vind ik de Subtank mini beter dan de eerste versie? Deels, ik gebruik alleen het RBA deck veel en dat is een 100% verbetering dan de eerste versie: makkelijker open te draaien en makkelijk te wicken. Maar de extra airflow merk ik niet te opzichte van de eerste versie. De smaak daarentegen vind ik wel weer beter dan in de eerste versie. Ik gebruik in beide Minis’s dezelfde liquid (50-50 base van Vapebase op 15% Red Astaire) maar de dampproductie vind ik niet echt veel meer geworden. Zoals gezegd wel de smaak!
Verder vind ik het jammer dat de set niet in zilver leverbaar is, alleen in wit of zwart. Niet dat de zwarte niet mooi is, absoluut niet, maar zilver vind ik persoonlijk net iets stijlvoller. Bovendien is het afwachting wat de coating binnenin de tank gaat doen na verloop van tijd…

 

 

Heb je al een Subtank Mini V1: 

Zou ik hem aanraden als opvolger van de mini v1? Nee, dat niet, ik raad iedereen met een V1 aan om het vernieuwde RBA deck absoluut te bestellen, dit is echt een verbetering! Eventueel in combinatie met een base (wanneer ie beschikbaar komt in zilver) voor de airflow (die ik niet beter of slechter vind tov V1).

 

Qua startset vind ik hem echt een ideaal ding! Mocht je nog een standaard accu gebruiken, dan is dit echt een heel goede set! Goedkoop coiltjes maken met kanthal en katoen, licht, klein, handzaam zijn allemaal voordelen voor mij)!

 

 

Informatie herkomst:

 

Nogmaals deze set heb ik van Gearbest, voor rond de 46 a 48 Euro. Te bestellen via:

 

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_187430.html

 

Code: KSMGB (voor zolang het duurt is ie dan 52.90 US Dollar)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco

Super mooie uitgebreide review! Erg duidelijk! ik vind de nieuwe rba ook echt een verbetering.

1 puntje nog wel, van de "oude" subtank mini zijn ook al 2 versies, waarbij de laatste versie al 2 airflow openingen heeft.

Link to comment
Share on other sites

95c77a97_l.jpeg

In het begin zagen we al een stickervel meegeleverd worden. Deze is om je batterij af te plakken, zodat door het uitgefreesde logo op de batterijklep geen groene, blauwe of andere kleur zichtbaar is, maar de kleur net zo is als de ringen in de Subtank. Leuk detail!

Hint: Als je de sticker nu overdwars erop plakt is de kleur altijd zichtbaar, doordat de batterij namelijk erg makkelijk draait is de sticker niet zichtbaar. Overdwars plakken, of zoals ik rode wrap gekocht en de batterijen opnieuw gewrapt, is dan meteen een stuk mooier...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest MrGizMo

Deze set komt hier morgen binnen, ook via GB :) Zelf was ik maar 50$ kwijt


 


Verder een fijne review


Link to comment
Share on other sites

Mooie review. Zit er ook aan te denken om eentje aan te schaffen, maar dan alleen de mod denk ik. Hoor niemand erover dat deze wel geschikt is voor M to L. Ondanks dat het er wel bij staat, dat deze daar ook geschikt voor is met de 1.5 coil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mooie review. Zit er ook aan te denken om eentje aan te schaffen, maar dan alleen de mod denk ik. Hoor niemand erover dat deze wel geschikt is voor M to L. Ondanks dat het er wel bij staat, dat deze daar ook geschikt voor is met de 1.5 coil.

MtL is met de 1,5 ohm coil en de airflow op de kleinste stand zeker mogelijk. Ik vermoed dat je dan wel een andere driptip wilt, want zo'n wijde driptip vind ik zelf niet prettig bij mtl. Maar om een beetje damp te krijgen bij mtl, wil je zeker 12,5 watt gebruiken (minimaal 10) en dat wordt ook vrij warm aan je lippen :grins
Link to comment
Share on other sites

Lijkt me wel een mooi reis / festival setje dit. Kan je ook andere RBA's op de

box schroeven?

Erop schroeven is geen probleem (:wink) maar vele RBA's zullen er niet mee werken doordat deze (door ontbreken van verende en/of verstelbare center) geen of onvoldoende contact maken.

Wil je toch graag de Kbox mini, wacht dan even tot eind van de maand, dan komt de verbeterde versie met verende/verstelbare center op de markt...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest MrGizMo

Erop schroeven is geen probleem ( :wink) maar vele RBA's zullen er niet mee werken doordat deze (door ontbreken van verende en/of verstelbare center) geen of onvoldoende contact maken.

Wil je toch graag de Kbox mini, wacht dan even tot eind van de maand, dan komt de verbeterde versie met verende/verstelbare center op de markt...

 

Wat is veel? Sommige zullen vast wel een gap hebben ja

 

weet iemand waar ik die nieuwe rba base kan kopen in ons holland?

 

ps. Of moet ik gewoon zelf gaten gaan boren in mijn huidige rba base?

 

 

Die is bij mijn weten nog niet op de markt, alleen compleet met clearomizer leverbaar... Volgens mij komt die eind deze maand beschikbaar.

 

Vorige maand waren ze wel al beschikbaar op FT, maar daar zijn ze ineens uitverkocht

Link to comment
Share on other sites

Heeft niks met een gap te maken (want dat zou geen probleem zijn), de centerpin van vele clearo's raken de center van de de Subox niet eens, dus geen contact :wink

Onmogelijk dat FT de Subtank mini V2 RBA base vorige maand al te koop had (die toen pas net uit kwam).

FT is erg snel met gekloonde spullen, met 'parts' zijn ze echter een stuk trager... (Ben dan ook benieuwd naar de link die je dan ongetwijfeld kunt laten zien ?)

Edit: Jij bedoeld ongetwijfeld DEZE ?

Er staat wel bij 'date listed 06-22-2015' en 'Sold Out' maar deze zijn nog nooit te koop geweest, dus denk eerlijk gezegd dat dit gewoon 'bullshit' is (wat ik wel vaker gezien heb daar). Staan er opeens artikelen op met zulke vermeldingen en paar dagen later zijn ze weer weggehaald alsof ze nooit bestaan hebben...

Met de base van de gewone mini was het precies zo, stonden al lang geleden erop, toen opeens waren ze weer weg, en tenslotte duurde het nog bijna 2 maanden voor die base daadwerkelijk leverbaar was...

Btw, het feit dat de groep Subtank gebruikers best wel 'huge' is en er bij die base nog geen enkele comments of reviews staan zou je ook eigenlijk al meteen te denken moeten zetten... Weet nog dat de 'substank community' bijna 2 maanden is blijven 'smeken' om vervangende mini bases, zeker omdat die zo snel vervormd raakten en daarmee onbruikbaar werden...

Link to comment
Share on other sites

Overigens, onderstaand bericht is van FT zelf, m.a.w. men had gehoopt dat deze leverbaar werden echter is dit tot op heden nooit het geval geweest... :wink

Thank you for ordering from FastTech.

We apologize that the item you purchased SKU 2551300 is discontinued due to the production problem, we have been looking for alternative sources of supply these days, but we could not find it from the markets or manufacturers.

Sorry for causing you such an inconvenience, the suppliers is not able to provide the ETA of the stock, would you mind have an exchange? Or if you prefer to have a refund for this item, please let me know and I will arrange for you right away.

Thanks a lot for choosing FastTech.com, and we are sorry again for any inconveniences caused.

Link to comment
Share on other sites

Guest MrGizMo

Heeft niks met een gap te maken (want dat zou geen probleem zijn), de centerpin van vele clearo's raken de center van de de Subox niet eens, dus geen contact :wink

Onmogelijk dat FT de Subtank mini V2 RBA base vorige maand al te koop had (die toen pas net uit kwam).

FT is erg snel met gekloonde spullen, met 'parts' zijn ze echter een stuk trager... (Ben dan ook benieuwd naar de link die je dan ongetwijfeld kunt laten zien ?)

Edit: Jij bedoeld ongetwijfeld DEZE ?

Er staat wel bij 'date listed 06-22-2015' en 'Sold Out' maar deze zijn nog nooit te koop geweest, dus denk eerlijk gezegd dat dit gewoon 'bullshit' is (wat ik wel vaker gezien heb daar). Staan er opeens artikelen op met zulke vermeldingen en paar dagen later zijn ze weer weggehaald alsof ze nooit bestaan hebben...

Met de base van de gewone mini was het precies zo, stonden al lang geleden erop, toen opeens waren ze weer weg, en tenslotte duurde het nog bijna 2 maanden voor die base daadwerkelijk leverbaar was...

Btw, het feit dat de groep Subtank gebruikers best wel 'huge' is en er bij die base nog geen enkele comments of reviews staan zou je ook eigenlijk al meteen te denken moeten zetten... Weet nog dat de 'substank community' bijna 2 maanden is blijven 'smeken' om vervangende mini bases, zeker omdat die zo snel vervormd raakten en daarmee onbruikbaar werden...

 

Ja oa die, ook 18-6 waren er al. Ik denk ook dat ze iets te vroeg zijn geweest.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...