Jump to content

Flavourtec RY4 taste-alike gezocht


Guest Donderwolkje

Recommended Posts

Guest Donderwolkje

De titel zegt het al: ik zoek een aroma dat de RY4 van Flavourtec zo goed mogelijk benadert. 


Ik begin namelijk te vermoeden dat zij gestopt zijn met het leveren van DIY aroma's, aangezien ik overal bij steeds meer smaakjes 'uitverkocht' zie verschijnen en ook hun eigen website er niet meer over rept. 


 


Damn! Laat dat nou net mijn ADV zijn.


 


Nou is de ene RY4 bepaald de andere niet, dus wie het weet mag het zeggen ;-)


 


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Thx Boots. Of 'ie klassiek is weet ik niet, volgens mij heb jij ooit een vergelijkend onderzoek gedaan? 


Is Hangsen niet dezelfde als Zwoofs huismerk? Die heb ik in een grijs verleden ooit geprobeerd, maar was geen blijvertje. Inawera zet ik op het lijstje 'potentials'.


 


Ik zit nu trouwens iets van TPA te proeven (RY4 Type), maar die komt dus echt niet in de buurt. Wel apart, want hij smaakt niet perse naar zoethout, maar alles wat ik daarna eet of drink ineens wel...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb veel soorten ry4 geprobeerd ja, helaas te lang geleden om de flavourtec nog goed te herinneren. Eigenlijk heb je 2 soorten, de zoete en de klassieke soorten, met meer 'bite' erin. Hangsen is idd zwoofs, volgens mij was mom & pop ook wel een goeie, de ry04 of zoiets. Zal later het topic opzoeken die ik toen gemaakt had...

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Dat topic heb ik doorgespit, maar daar was weinig te vinden over Flavourtec. 


Verder weet ik ook niet zo hoe deze zich verhoudt ten opzichte van andere merken. Ik vermoed dat het niet een van de zoetste is, want dat vind ik bij  tabaksmaken al gauw te veel overheersen.  


 


Mom&Pop gaat ook op de lijst.

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

I know, bij Enjoy bestelde ik ze vaker via email, maar daar krijg ik ook al weken geen respons meer op. En aangezien Polen zelf ze ook niet meer op de site heeft, vermoed ik dat het een aflopende zaak is.

Met nog 400 ml in de kast heb ik net genoeg tijd om op avontuur te gaan en een nieuwe ADV te vinden ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Wat een feest in mijn brievenbus!


Nogmaals heel veel dank Mouzie en Ditta en niet te vergeten Karin, voor het spoedig willen verzenden van mijn pakketje aan Mouzie. Ik hoop dat je er klant aan overhoudt, want dat betekent immers dat Mouzie ervan genoten heeft! 


 


Ik denk dat ik het al weet: de Inawera! 


Ik zal nog even moeten afwachten hoe het eindresultaat is, maar snuffelend aan het flesje ruik ik een wel heel bekend geurtje :-) 


 


Ik moet dringend aan het mixen, met intussen zo'n acht verschillende RY4 varianten, waar volgens mij ook een paar hele spannende tussen zitten! 


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Ay ay Bootsman :-) done that!


 


Verder heb ik net zitten maken: 


 


TJuice : TY4


Mom&Pop : RO04, RY4 Tobacco en RY4 V2


TPA : RY4 Type, RY4 Asian en RY4 Double


 


Dus als er nog iets tussen zit waar je nieuwsgierig naar bent kom je maar een keer proeven. 

Link to comment
Share on other sites

Ay ay Bootsman :-) done that!

 

Verder heb ik net zitten maken: 

 

TJuice : TY4

Mom&Pop : RO04, RY4 Tobacco en RY4 V2

TPA : RY4 Type, RY4 Asian en RY4 Double

 

Dus als er nog iets tussen zit waar je nieuwsgierig naar bent kom je maar een keer proeven. 

 

De TY4 vond ik iets te zoet, de Tobacco vond ik iets te 'rokerig', de V2 erg lekker. Die andere weet ik niet meer of heb ik zelf niet geproefd. Ik hoor wel wanneer ze uitgesteept zijn ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Van de M&P serie rook mijn hele huis gisteren nog uren naar karamel, dus ik hou mijn hart vast! Daar ga ik maar even met een open mind in want dat gaat in de verste verte niet lijken op mijn lichtgewicht adv'pje. 


Met dit weer zijn ze vast in no time dampbaar, dus binnenkort oRY4gie!


Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Donderwolkje

@Wahanassata:Thanks!


 


Ik ben er trouwens nog niet uit, want zit nog te wachten op een Atmoslab, die vlgs mij ook heel aardig in de buurt komt. De huidige keuze zweeft nog tussen Inawera en de RY4 Double van TPA, terwijl de T-Juice TY4 sowieso bijbesteld is om een vaste plek in een tankje te krijgen. Heel anders, maar erg mijn smaak. Doet me een beetje denken aan dat wat ik zo lekker vond aan de American Stars Easy Rider, maar helaas zit er in de base van de AS lijn iets waar ik allergisch voor ben (wat dat is daar ben ik nooit achter gekomen).


 


De andere TPY's zijn niet mijn smaak. De Asian te bloemig, de Type te kweenie, notig? 


 


De Mom&Pop versies zijn trouwens ook allemaal tamelijk zoet. De RY4 Tobacco vind ik nog de lekkerste.


 


@Bootsman: ruimschoots uitgesteept! Geef maar een gil als je in de buurt bent, ik bewaar wel een  portie voor je.


Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

ik maak de flavourtec RY4 ook via aroma + base.


deze vind ik lekkerder dan de orginele. Een beetje Acetyl pyrazine erbij als extra en het is top.


(mijn eerste aankopen van de RY4 juices waren top,maar de laatste die ik aankocht (via zwoofs) waren smaakloos, vandaar dat ik op zoek ging om zelf te maken).


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...