Jump to content

eGo-RS batterij

Guest
 Share

Recommended Posts

Besteld bij http://www.trueman-ecig.com/trueman-ecig/eGo-RS-battery.html voor 12.90$ plus verzending en Paypal kost maakt dit 17.15$. Na enkele weken te hebben rondgedwaald in de Chinese post is hij in de bus gevallen.

Ziet er net uit als een eGo 650mAh passtrue batterij; even lang, 1mm dikker en met aan de achterkant ook een dopje. Doch bij de [glow=red,2,300]eGo-RS[/glow] schuilt hier geen USB aansluiting achter, maak je kan hier standaard 14500 (AA) accuutjes in kwijt. Het dopje is geen schroefdopje maar zo'n bajonet-sluiting zoals op de eCab.

Werkt net zoals een gewone eGo-batterij, 5 klikjes om aan en uit te zetten en levert op papier een constante 3.7V; geen andere modes instelbaar zoals bij de eGo-upgrade. Die voltregeling doet het behoorlijk goed. Doorgemeten levert die bij een volle accu (4.2V) 3.65V en bij een lege (3.25V) nog 3.45V. Het eerste pufje is dan ook quasi even sterk als het laatste.

Met de bijgeleverde 900mAh batterij damp ik 4ml, waar ik met de standaar eGo-upgrade 650mAh 3ml haal. Opladen kan door de batterij in zijn geheel op een standaard eGo USB ladertje te schroeven; maar dan stopt het laadproces bij 4.0V. Ofwel laad je de 14500 accu's op in een Li-Ion lader netjes tot 4.2V.

Zeer leuk hebbedingetje, een aanrader, zeker voor diegenen die batterijen verslinden en een niet te klein, niet te groot, net groot genoeg apparaat willen. De [glow=red,2,300]eGo-RS[/glow] batterij samen met een eGo-C cone en atomiser geeft een volwassen eCab (changeble atomizer - batterie), waar dus ook alle eGo en 510 clearo's, carto's,... op passen.

Update: na enkele keren laden in de externe lader, laad de batterij ook tot 4.2V met het eGo-ladertje.

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Je kan bij Thomas van Trueman ook met overschrijving (bankkost 8.5$) of Western Union betalen (0$); Paypal kost 3.5% van de koopsom met een max van 5$.

Doorgemeten levert die bij een volle accu (4.2V) 3.65V en bij een lege (3.25V) nog 3.45V.

Under load of niet?

En schakeld hij zich ook uit als hij onder een bepaald voltage komt?

Hij begint te knipperen en schakelt zichzelf dus uit op 3.25V. Wat die onder load levert weet ik niet, doch als ik op smaak en gier vergelijk met een niet gereguleerde en gewoon geschakelde 14500, zou ik zeggen vergelijkbaar met 3.7-3.8V on-gereguleerd en onbelast.

Nu ik ben een newbie in constant voltage, en bij variabel voltage nog maagd. Ik heb jaren gewoon geschakeld gedampt. Het een gewoonte geworden om bij een verse batterij het knopje in te drukken als ik begin te hijsen, en naarmate de batterij ontlaadt het knopje wat vroeger in te drukken om de atty voor te verwarmen. Bovendien ben ik eerder van het principe hoe meer toeters en bellen hoe meer er stuk kan gaan. Ik ben begonnen in de pionierstijden met die minuscule zuigbatterijtjes van 110mAh, waar men 1.5A uit trok met een schakeltransitor van 0.5A. Niet te verwonderen dat die dingetjes niet erg lang meegingen.

Mijn eerste ervaring met constant voltage was een Joyetech upgrade switch met 18640 tube: eerst een volle 4.2V accu eens doorgemeten onbelast, 4.1V on-gereguleerd en 3.95V gereguleerd, vervolgens een 1.8Ω clearo erop, twee à drie trekjes genomen en het ding was dood. Teruggestuurd en een Joyetech eGo-T2 USB in de plaats gekregen: deze geeft onbelast ook slechts max 0.2V verschil in de stand gereguleerd als on-gereguleerd en dampt dus quasi als een on-gereguleerde batterij. Een zeer duidelijk verschil tussen een volle en bijna lege batterij. Ik was niet echt onder de indruk dus van de voltregeling op die Joyetech spullen. Doch voor mij is het van ondergeschikt belang of de batterij nu geschakeld wordt door een schakeltransistor of door een buck-boost-regulator; maar het is van groot belang dat die geschakeld wordt met halfgeleiders die niet bij 2A bezwijken.

Ondertussen ook de Trueman eGo-RS besteld en op deze maakt de voltregulering wel degelijk een merkbaar verschil met gewoon geschakeld dampen, beduidend beter dan mijn Joyetech ervaringen met zogenaamd constant voltage. Enkel de laatste drie à vier pufjes alvorens de Trueman uitschakelt zijn plots behoorlijk minder. Ik heb ergens (maar waar was dit ook weer) gelezen dat die eGo-RS nu in versie twee is met een nieuwe en beduidend betere buck-boost. En dat hij de eerste dagen de geest nog niet heeft gegeven is ook al een goed teken, nu nog afwachten dat hij het ook op lange termijn blijft doen.

Guest BoilingOil

Ik vind het tot hier toe wel goed klinken, lvd. Nu moeten ze die mod alleen nog maken voor een 26650 batterij. Moet je je voorstellen dat je er dan een 6000mAh cell in propt... (die bestaan namelijk)... Damp je zeker een week voordat je weer moet opladen.

Nu ja ik denk dat deze mod bedoeld is voor diegenen die niet met een auto-accu willen rondzeulen. :cigar Een iets langere versie voor de 14650 1200mAh zie ik eerder zitten, die zou dan de grootte van de eGo XL USB hebben.

Bij Trueman is er ook een variabele voltage van 3 tot 6V voor de 14500: http://www.trueman-ecig.com/trueman-ecig/Super-VV-Battery.html voor 24.9$ plus verzending. Deze is 135mm lang; zet hierop een clearo of cone met tankje en je hebt een VV-cigaar van meer dan 20cm. Dit is voor mij reeds te groot om nog handig in de broekzak mee te nemen. En dikker vind ik niet meer te doen om nog losjes tussen duim en wijsvinger te dampen. Maar misschien dat iemand anders deze wil uittesten.

Guest BoilingOil

Als IK blij ben iemand te zien, dan vertoon ik toch iets dat groter is dan 65mm x 26mm. Maar goed, misschien ben ik wel gewoon een freak... Is goed mogelijk, hoor!

Ik vind het tot hier toe wel goed klinken, lvd. Nu moeten ze die mod alleen nog maken voor een 26650 batterij. Moet je je voorstellen dat je er dan een 6000mAh cell in propt... (die bestaan namelijk)... Damp je zeker een week voordat je weer moet opladen.

Nee hoor, BO. Die mod bestaat al een tijdje.

http://www.vaporcaststore.com/the-b-a-m-v2-black/

Guest BoilingOil

WOW dat ziet er gelikt uit. Ook helemaal mijn kleur enzo. Alleen de prijs valt ietwat tegen... Moet ik nog een poosje over denken...

er bestaan ook nog dampers die  juist niet die grote damp artikelen willen, maar lekker simpel willen houden vind dat daar best wel eens rekening mee gehouden mag worden.

Guest BoilingOil

Nou, met al die apparaatjes voor de 18350 en de 14500 die er al zijn, zou ik juist denken dat die mensen wel aan hun trekken komen. Hoewel het ook vast wel NOG kleiner kan, natuurlijk. De midden-range is goed voorzien, maar aan beide uiteinden van het spectrum wordt er maar weinig geboden.

ach joh, het moet tegenwoordig als maar groter en sterker. dat hoeft voor mij allemaal niet, variabele volt, ook niet,en die getalletjes??? zeggen mij niets en dan ook echt niets. geef mij maar simpel. knoppie indrukken en gaan met die..... damper . dus die rs is wel iets voor mij lijk wel.alleen ja, om 1 zo,n ding uit china te latenkomen. lijkt me een beet je te ver gaan.

Je hebt ook best wat 10440 mechanische mods met 510 aansluiting, of zelfs al enkele hybrids.

Maar er zijn inderdaad nogal weinig 26650's te vinden.

Guest BoilingOil

Dat is al wat ik bedoelde :fluit

Maar ik zeg ook maar zo: als het er niet is, is het er niet. Niks aan te doen. Ach, misschien koop ik ooit inderdaad die B.A.M. Hij ziet iig gaaf uit. Ik kick op stevige, zwarte objecten. Ik ben zelf ook best 'groot' en altijd in het zwart  :clap

ach joh, het moet tegenwoordig als maar groter en sterker. dat hoeft voor mij allemaal niet, variabele volt, ook niet, ........

Voor mij ook niet.

Doe mij maar een simpel automatisch ding, dus zonder irritant knopje dat steeds ingedrukt moet worden.

En graag een batterij die zichzelf oplaadt zonder kabels, met een superkrachtig mini zonnepaneeltje ofzo.