Jump to content

Mrs Soaky [kloon]


Karin Spaink

Recommended Posts

Gekocht bij FT, en in 't Engels alswege vandat ik de review ook daar plaats. Maar jongensmeisjes, wat een heerlijk ding dit!

 

2446000-7.jpg

 

2446000-3.jpg

 

I've had my eye on this one for a long time, and I'm very happy now that I finally have it. The machining is solid on this one: it has a nice finish, slightly brushed. The deck is something special on this one: it doesn't touch the chamber at all, which prevents the RDA from getting warm, especially at a low resistance. I'm running her at 0.4Ω and 33W at the moment, and I don't even need an additional drip tip to prevent my lips getting warm.

However, there's an error in the design of this clone: the deck is slightly misaligned. The hole for the negative post is smack in front of the middle of the tree air holes, meaning that the coil ends up too far to the right. Of necessity, I'm now only using the middle and right air holes. Since they're big enough, it isn't much of a problem, but it's definitely a design error. If it weren't for this, I'd have given Mrs Soaky five stars.

Here's a picture of the error:

soaky-1.jpg

Dirk Oberhaus has done a nice review of Mrs Soaky, see

. But the trouble with his way of wicking her is you need to take the atty apart every time. I tried to wick her differently, more like one would wick a Magma or an Origen V2: just two long strains of cotton that you tuck deep into the well.

soaky-2.jpg

soaky-3.jpg

Works quite well. Immediately after a refill, you'd better not leave it horizontal but I've actually had less trouble with leaking that I usually have with a Magma or Origen dripper.

And here she is on a Nemesis and on a Zero clone:

soaky-4.jpg

soaky-5.jpg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Op welke datum had die van jou de shipped status gekregen?


Die van mij heeft op 9 juni de  shipped status gekregen maar volgens de tracking


van www.17track.net/nl/ zit hij nog steeds in het vliegtuig...


 


 


 


patat.gif

Link to comment
Share on other sites

Sansiro: de mijne is op 9 juni verzonden, op de 17e geland en op de 19e bezorgd (SingPost).


 


dew: Let even op bij het plaatsen van de coils. Zoals ik schreef: de uitlijning van het deck met de air holes is kaduuk.


Link to comment
Share on other sites

Guest Duena76

Nog niet eerder van gehoord deze dripper. Lijkt me ook zeer onhandig te coilen of valt dat mee? en hoe hij bevalt, kwa smaak bijvoorbeeld?


Link to comment
Share on other sites

Overigens heb ik ook altijd de neiging om mijn juicewell vol te frutten met watten. Maar dan bemerk ik regelmatig dat ik moet bijdrippen terwijl de uiteinden van mijn wick nog vrij vochtig zijn, maar het midden (rondom de coil) al vrij droog.

Het lijkt wel of na een bepaalde afstand de juice het wel lekker knus vindt zitten daar in de wat en zich totaal niet aangetrokken voelt tot het uitdrogende gedeelte.

Om die reden doe ik tegenwoordig mijn wat precies lang genoeg dat het de bodem van de juicewell raakt. En dat bevalt eigenlijk beter. De juicewell wordt mooi leeg getrokken.

Link to comment
Share on other sites

Nog niet eerder van gehoord deze dripper. Lijkt me ook zeer onhandig te coilen of valt dat mee? en hoe hij bevalt, kwa smaak bijvoorbeeld?

 

Coilen is een eitje, en de smaak is ronduit fantastisch. Een van de betere drippers, ik heb dit weekend vrijwel al mijn andere spullen laten staan.

Overigens heb ik ook altijd de neiging om mijn juicewell vol te frutten met watten. Maar dan bemerk ik regelmatig dat ik moet bijdrippen terwijl de uiteinden van mijn wick nog vrij vochtig zijn, maar het midden (rondom de coil) al vrij droog.

 

Nergens voor nodig, gewoon wat sliertjes in de juice well laten hangen en je bent klaar. Moet je d'r alleen niet op d'r kop houden, maar ja, wie doet dat nu ook bij een dame :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sansiro: de mijne is op 9 juni verzonden, op de 17e geland en op de 19e bezorgd (SingPost).

 

dew: Let even op bij het plaatsen van de coils. Zoals ik schreef: de uitlijning van het deck met de air holes is kaduuk.

 

Hmm, ik had deze keer eens voor ChinaPost gekozen...   :stom

 

 

patat.gif

Link to comment
Share on other sites

Sansiro: de mijne is op 9 juni verzonden, op de 17e geland en op de 19e bezorgd (SingPost).

 

dew: Let even op bij het plaatsen van de coils. Zoals ik schreef: de uitlijning van het deck met de air holes is kaduuk.

 

Als je geen rekening mee houdt staan de coils inderdaad waar geen air holes zitten. Het wordt een bezoek aan de doe-het-zelf shop voor een 2mm boortje. Wat slordig zeg #&@$& :)

Link to comment
Share on other sites

Als je geen rekening mee houdt staan de coils inderdaad waar geen air holes zitten. Het wordt een bezoek aan de doe-het-zelf shop voor een 2mm boortje. Wat slordig zeg #&@$& :)

 

Ja, ik had ook al bedacht dat je een extra air hole in de kamer kunt boren. Maar de air flow is met twee gaatjes meer dan genoeg voor een goede lung inhale...

Link to comment
Share on other sites

Kun je geen extra gaatjes boren in die onderste schijf waar die twee schroefjes in gaan? Om zo dat binnenwerk te draaien en de coils alsnog voor de luchtgaatjes uitkomen?

 

Lijkt me niet verstandig. Dan houd je de oude gaatjes open, en heb je kans dat de liquid tussen het deck en de bodem weglekt. Een extra air hole aan de bovenkant boren lijkt me een stuk slimmer.

Link to comment
Share on other sites

Kun je geen extra gaatjes boren in die onderste schijf waar die twee schroefjes in gaan? Om zo dat binnenwerk te draaien en de coils alsnog voor de luchtgaatjes uitkomen?

 

Te veel werk, gaatjes dicht maken (bv met loodvrij soldeertin), 2 nieuwe maken en tappen.. als je alle benodigheden al hebt, ok.. anders nah :)

Link to comment
Share on other sites

Als je dik tevreden bent, je geen coilmiddag bij te wonen toch? Ziet er goed uit en de uitlijning met de airholes lijkt mee te vallen.

Of wil je gewoon even stereo Mrs Soakying met Karin, want dat lijkt me heel begrijpelijk!

Link to comment
Share on other sites

Als je dik tevreden bent, je geen coilmiddag bij te wonen toch? Ziet er goed uit en de uitlijning met de airholes lijkt mee te vallen.

Of wil je gewoon even stereo Mrs Soakying met Karin, want dat lijkt me heel begrijpelijk!

 

De uitlijning is ok, het probleem is de extreem lange lead om dat mogelijk te maken. Een extra airhole is de oplossing. 

Verder, bedankt voor mijn eerste smile van vandaag.  :e33  

Link to comment
Share on other sites

De uitlijning is ok, het probleem is de extreem lange lead om dat mogelijk te maken. Een extra airhole is de oplossing. 

 

Je kunt ze nog iets meer tegen de klokrichting in zetten, dan staan ze mooi in het midden. Nu staan je coils tussen luchtgat 2 en 3 als je ze voor nummer 2 zet, staan ze keurig, en kan het linkerpootje van de coil iets korter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...