Jump to content

Misschien iets om rekening mee te houden.

Recommended Posts

Maak je geen zorgen, hier is niemand anoniem -het FBT heeft immers van alle forumleden een e-mail adres en een IP-adres- en zijn dus de leden zelf verantwoordelijk voor wat ze hier posten. De uitspraak gaat alleen over anonieme bijdragen.

(Wat overigens het recht van het FBT om troep weg te halen, onverlet laat.)

Langzaam maar zeker sluit het net zich rond de Europese burgers en gaan wij van het tijdperk van de Verlichting naar het tijdperk van de Verduistering.

Wie nog voldoende middelen heeft zou dit continent moeten verlaten en z'n heil ergens anders zoeken.

• Like 3

Langzaam maar zeker sluit het net zich rond de Europese burgers en gaan wij van het tijdperk van de Verlichting naar het tijdperk van de Verduistering.

Wie nog voldoende middelen heeft zou dit continent moeten verlaten en z'n heil ergens anders zoeken.

Geef nou even antwoord op Sledge zijn vraag.  Dat negatieve gemekker begint op een oude langspeelplaat met diepe kras te lijken.

• Like 7

Geef nou even antwoord op Sledge zijn vraag.  Dat negatieve gemekker begint op een oude langspeelplaat met diepe kras te lijken.

Nu niet alleen meer in de alternatieve media maar zelfs in de door de staat gecontroleerde media:

http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/jan_van_gemeren/24157136/__Meer_risico_spaarders_bij_nieuwe_bankencrisis__.html

Besteed vooral aandacht aan de commentsectie over de Noodwet betalingsverkeer 1978 art. 37. over de confiscatie van vermogens.

Het komt er op neer dat, weliswaar onder bepaalde omstandigheden, alle bezit en vermogen van de burger staatseigendom is.

Deze wet geeft de overheid de mogelijkheid om zowel de pin- als de puccodes van uw bankrekening op te vragen bij uw bank en zo de mogelijkheid heeft deze rekeningen naar eigen goeddunken te confisqueren maar ook de pensoenvermogens van instellingen en particulieren.

In dat licht moet ook de directieve van de ECB (2 juni 2015) worden gezien die alle Eurolanden opdracht geeft binnen 2 maanden deze wetgeving te activeren.

Men verwacht klaarblijkelijk "zwaar financieel weer" rond de Griekenland perikelen.

Bail-outs betaald door de belastingbetaler (J.K. de Jager: alle leningen aan Griekenland komen terug met rente) als beleid om de Euro-schuldencrisis te tackelen wordt alom erkend als niet meer politiek haalbaar dus kiest men voor een zg. Bail-in wat betekend dat bij een eventueel default van staten en banken de aandeelhouders, schuldeisers en rekeninghouders al hun geld kwijt zijn. Het depositogarantiesysteem zal blijken een wassen neus te zijn. Aangezien een default van een systeembank een dusdanige kettingreactie in de financiële wereld teweeg zal brengen dat vele banken zullen omvallen zal men naar andere middelen moeten grijpen om de tekorten van de banken (en de overheden) te compenseren met echt vermogen. Ook de truc van de ECB met het opkopen (lees bijdrukken van geld: OMT) van waardeloze staatsleningen van nm. zuid Europesche landen zal zijn geloofwaardigheid volledig verliezen. Rest de Eurolanden alleen nog het fiatgeldsysteem (en de Euro) te redden dmv. het in beslag nemen van de vermogens van de burger om de tekorten aan te zuiveren. Tot zover de belofte dat de Euro ons welvaart en vrede zal brengen.

De berichten over het afschaffen cq. verbieden van cash-geld dragen ook niet bepaald bij tot verbetering van de feestvreugde. Afschaffing daarvan zou kunnen leiden tot een totale (totalitaire) controle van de staat over de middelen van bestaan van de burger. 

Voor u reageert: Laat eea. goed tot u doordringen want de Elite is deze "move" sinds vele decennia aan het voorbereiden omdat zij ook wel ziet dat een fiatgeldsysteem eindig is (+/- 60 jaar, rekenend vanaf 1971.)

Eea. is, zeker in Europa, veroorzaakt door een politiek die niet gebaseerd is op economische en rationele overwegingen (Verlichting!) maar op ideologisch wensdenken als surrogaat van religie ( Verduistering).

Aanvullend leesvoer:

http://www.ftm.nl/

Aanbevolen continent: Antarica

Edit: PS. Nog even op wat Priest te berde brengt in deze draad:

Het proberen via juridische omwegen de vrijheid van meningsuiting te beperken dmv. het bijna onmogelijk maken om te reageren op sites die daar toe de mogelijkheid bieden, is een teken aan de wand dat ook op termijn u in het uiten van uw mening op uw tellen moet passen. Opmerkingen in deze draad dat hier op dit forum alles bekend is tav. de reaguurders is enigszins naïef. Het is ook niet erg geruststellend tav. reaguurders die op dit moment niet geheel politiek correcte uitingen bezigen. Het laat onverlet de gevolgen van de maatregelen die de overheid in verlengde daarvan zal treffen om de uitingen van vrij burgerschap te frustreren. cg. onmogelijk te maken.

• Like 4

Pfff. veel te veel zon rond kerstmis

Ja leuk! Trouwens, mooi werk in Warschau.

Kun je nog iets meer zeggen over die Engelse dame die uit de school klapte over het KWF.

Misschien kunnen we het KWF uit hun hol dampen (roken). Klinkt ook niet echt charmant............

Het proberen via juridische omwegen de vrijheid van meningsuiting te beperken dmv. het bijna onmogelijk maken om te reageren op sites die daar toe de mogelijkheid bieden, is een teken aan de wand dat ook op termijn u in het uiten van uw mening op uw tellen moet passen.

Nu kan ik het nog zeggen:

De grootste criminele organisatie van ons land is onze regering!

Of anders gezegd,

de grootste criminelen lopen rond in driedelig pak!

patat.gif

• Like 2

Ik ga helemaal nergens heen....al ben ik ook steeds meer flauw van hoe het gaat.......ik denk dat ieder land wel zijn problemen heeft...

In 2005 ben ik op vakantie geweest in Turkije (een niet toeristisch gebied) en ik had direct heimwee toen ik terug was in NL.
Zat ik weer in de bus.....en alle mensen vond ik chagrijnig kijken enzo.....bah bah bah....heb toen zelfs n cursus Turks besteld bij de NHA.....daar is uiteindelijk weinig van terecht gekomen...maar kijk nu eens hoe de regering in Turkije is... zou daar nu niet willen wonen...maar in 2005 dacht ik echt...daar ga ik naar emigreren!
Mijn oplossing...gewoon goed voor jezelf zorgen en mezelf er niet zo druk om maken.

Journaal kijk ik bijv zelden....al die negativiteit hoef ik niet mee geconfronteerd te worden. Ik heb daar al sinds ik klein ben een hekel aan....komt denk ik ook wel n beetje omdat m'n moeder perse altijd ieder journaal wilde kijken....was n soort van gtst ofzo voor haar :lol

@LVD.... mooie profiel foto!! :meisje

Goh, Trinnity ff geheel off topic. We hebben behalve het dampen meer gemeen. Ik heb toen mijn jongste 3 jaar was voor het eerst kennisgemaakt met Turkije, dat is nu alweer bijna twintig jaar geleden. En ik herken dat gevoel. Ben er daarna nog vele keren geweest om te logeren bij Turkse mensen die ik in deze vakantie heb ontmoet. De wereld verandert, ook in Turkije, en ik ben niet echt meer van deze tijd merk ik steeds weer ook al sta ik nog midden in de maatschappij. En toch weet ik ook, ik heb een huis in Turkije (dat niet van mij is) maar waar ik altijd naar toe kan gaan, ook al ben ik er jaren niet geweest, met geld (dat is fijn) maar ook zonder dat, omdat er van mij gehouden wordt om wie ik ben en niet om wat ik heb.

On topic, ik denk dat het weinig kwaad kan, Sledge: Dit is inderdaad bedoelt om ervoor te zorgen dat het anoniem bedreigen van mensen aan banden wordt gelegd. Balling, ik zie je punt, het is maar een kleine stap om gewone meningsuiting  al dan niet aan banden te leggen, maar ik ben zo naief om te denken dat het zo'n vaart niet zal lopen (of ik wil zo naief zijn, omdat ik niet kan geloven dat alle waarden en normen waarmee ik ben opgegroeid opeens overboord gegooid kunnen worden. Maar zoals ik al gezegd heb, ik verbaas me over zoveel, dat ik niet anders kan concluderen dat ik niet meer van deze tijd ben.) Ik damp en droom rustig verder en hoop dat de geschiedenis zich in positieve zin herhaalt en dat mijn kleinzoon die, als alles goed gaat, september geboren wordt, weer opgroeid met idealen die lijken op die van mij en mijn generatie, ook al zijn ze net even anders. Tenzij ik 80, 90 of zo wordt, heb ik de tijd niet om dat nog mee te maken, maar ik geniet van de hoop en het geloof in mensen die er zijn voor elkaar (wat heel ver af staat van wat men nu de participatiemaatschappij noemt).

Weer off topic: Ik ben dankbaar en geniet van Rene Tode, zijn vrouw Olinde en zijn zusje,Peeke,Karin Spaink, Marianna, Ex- drummer, Libson, Trinnity, Mirjam1207, Muru, Danny en nog wat meer mensen hier van het forum (sorry als ik je niet persoonlijk noem maar de lijst is lang) die me  het gevoel geven dat ik mag zijn wie ik ben en mijn mening mag geven en gewoon deel uit mag maken van een kleine maatschappij die virtueel én reeel is. Jullie maken dat ik blijf geloven in dat er meer mogelijk is, dan ik ooit had gedacht! (beetje emotioneel maar dat hoort ook bij mij!)

• Like 9

Dus het is prima om toe te staan dat mensen anoniem bedreigd worden. Is dat je verlichting?

Pfff. Nou jpy. De welwillendheid druipt er weer vanaf.

Toch maar even proberen serieus hier op te reageren.

De uitspraak van het Hof kan nl. verstrekkende gevolgen hebben voor de vrijheid van meningsuiting, ook op dit forum.

Deze uitspraak heeft niet alleen betrekking op anonieme postings maar gaat over de juridische (en hoofdelijke) aansprakelijkheid van forumbeheerders en uitgevers in het algemeen.

Dit kan er toe leiden dat om aansprakelijkheid te ontlopen, forumbeheerders er toe zullen/kunnen/moeten overgaan preventieve zelfcensuur te gaan toepassen.

Zo proberen dus overheden via de rechtspraak (ook onderdeel van de heersende Elite) en via achterdeurtjes en omwegen de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen.

Overheden doen dat stapje voor stapje en met zo weinig mogelijk ruchtbaarheid. Dat is dus de analogie met mijn Euro-verhaal hierboven. Stapje voor stapje tot er geen weg meer terug is en dus de prooi in de val zit.

En ja! Dat is dus een schending van de Verlichtingsprincipes. (Voltaire vrij vertaalt: U mag mij verrot schelden maar ik zal u nooit het recht ontzeggen dat te kunnen doen.)

Het gaat om anoniem dreigen. Dat jij dat meteen overdreven doortrekt naar het algemene dat is jouw keuze. Laten we dan ook de identificatieplicht meteen afschaffen want dar is levensgevaarlijk ten slotte. Camera toezicht af schaffen. Laat die koppen schoppers lekker hun gang gaan joh. Politie toezicht is ook niet nodig. Voor dat je het weet leven we in ern politiestaat.

• Like 1