Jump to content

rewicken atlantis


Guest butterflies

Recommended Posts

Guest butterflies

Ik heb geprobeerd mijn atlantis van nieuwe katoen te voorzien.


Een tijdje geleden probeerde ik een watteschijfje. Dat smaakte vies.


Nu heb ik de organisch japanse katoen binnen, maar krijg dezelfde smaak als van het watteschijfje. 


Het smaakt zepig en misschien een beetje verbrand op de achtergrond.


ik heb de coil weer uit elkaar gehaald en bekeken. Er zit niets verbrands aan/in!! Smaakt katoen dan zo vies? Wat zit er dan in de originele antlantis of in de melo coil?


Ik heb drie filmpjes bekeken om te zien hoe je zoiets doet.


Wie heeft zijn atlantis weleens gerewicked met de japanse katoen of andere katoen en merkt ook dat de smaak vies/raar is??


 


Waar ligt dit aan?


 


Ik dacht een mooie oplossing te hebben voor die dure coils. Ik gebruik nogal veel natuurlijke extracten van tabak. Daarmee heeft de coil geen lange levensduur.


Link to comment
Share on other sites

De smaak die jij beschrijft krijg je als je katoen niet voldoende bevochtigd is met liquid.

Dit gebeurd als de toevoer van liquid te traag gaat.

Oorzaken kunnen zijn:

-dikkere/stroperigere liquids

-(te)kleine liquid kanaaltjes/gaatjes

En de belangrijkste:

-katoenvezels moeten niet te strak in de coil zitten.

Als de vezels van het katoen te dicht op elkaar gedrukt zijn zal de capaciteit om vloeistof te kunnen transporteren veel minder worden.

Probeer dus eens je katoen wat losser in de coil te stoppen. Zodra het katoen benat word met liquid zal het nog een beetje uitzetten en de coil helemaal opvullen.

Ikzelf gebruik al maanden MUJI ..... Is super wickmateriaal !!

Link to comment
Share on other sites

Guest butterflies

Bedankt voor je reaktie. Gebruik je het ook in een atlantis?


 


Heb je wellicht nog andere tips? Ik knip een dun reepje met de juiste breedte, bevochtig het met een liquid en wikkel dat om de coil, zoals ze dat in die filmpjes doen.


Link to comment
Share on other sites

Guest defonz

Bedankt voor je reaktie. Gebruik je het ook in een atlantis?

 

Heb je wellicht nog andere tips? Ik knip een dun reepje met de juiste breedte, bevochtig het met een liquid en wikkel dat om de coil, zoals ze dat in die filmpjes doen.

Ja wordt gebruikt in de atlantis bij het re-coilen en de manier waarop jij het doet is de moeilijke manier , probeer deze eens https://www.youtube.com/watch?v=4HFLD6iBUEc , veel makkelijker , zo heb ik het steeds gedaan , je katoen niet te vast en ook niet te los doorhalen , moet je een beetje aanvoelen , proberen kost je maar één uitgedampte coil .

Ps ; je kan zelfs de gaatjes waar het katoen doormoet nog iets verder uitboren als je wil .

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reaktie. Gebruik je het ook in een atlantis?

 

Heb je wellicht nog andere tips? Ik knip een dun reepje met de juiste breedte, bevochtig het met een liquid en wikkel dat om de coil, zoals ze dat in die filmpjes doen.

Probeer het geheel eens in de coil houder te stoppen zonder het katoen eerst nat te maken.

Door het droog in de coil houder te stoppen zal het katoen iets "luchtiger" zijn en waarschijnlijk beter wicken.

Ook is het van belang dat je geen hotspots hebt in je coil.

Hotspots zorgen altijd voor een verbrande bijsmaak omdat op de plaats van de hotspot je katoen gaat verbranden.

Dus wikkelingen mogen elkaar bij dit soort coils dus niet laten raken.

Als laatst moet je er ook altijd voor zorgen dat de draad die langs de buitenkant van de coil van de bovenkant naar beneden loopt je min draad is.

Als je deze draad aan de binnenkant van het rubber ringetje aansluit op de plus heb je meteen kortsluiting.

Verder zou ik zeker eens de build proberen die defonz hier poste.

Is inderdaad veel gemakkelijker !!

Je kunt dan de coil voorgloeien en samenknijpen (micro coil) zodat je bijna zeker geen hotspots krijgt.

Link to comment
Share on other sites

Guest butterflies

Video gezien. Bedankt voor de tip. Ziet er niet moeilijk uit. Ik zou graag willen experimenteren met weerstanden tussen de 0,5 en 1 Ohm. Wat voor draad moet ik daar voor kopen? Wat gebruiken jullie? Wat is goed? En waar koop ik het. Ik woon in Hongarije. Is er een internationaal adres? Zo niet, dan een Nederlands. In Hongarije is niet zo veel op dit gebied.


Link to comment
Share on other sites

Guest butterflies

Het komt nogal eens voor dat een coil vanaf het eerste gebruik een verbrande smaak geeft. Komt dat wellicht ook door hotspots of kan het ook ergens anders doorkomen? 


Link to comment
Share on other sites

Guest Layla

Als je Muji pads gebruikt zal je zien dat het weefsel lengte streepjes heeft.


In de lengte streepjes moet je knippen zodat de liquid goed transporteerd.


Het dunne boven en onderlaagje haal ik er altijd af :)


Link to comment
Share on other sites

Guest defonz

En ofwel maak je het katoen al vochtig voordat je de tank  vult ofwel laat je hem eerst een paar min intrekken zodat het goed doordrenkt is met je liquid .


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...