Jump to content

Einde van onze aankopen met PayPal ?


Guest Cegoca

Recommended Posts

Guest nepHippie

Koop gewoon een Gift certificate bij FT met je Paypal account en koop vervolgens daarmee wat je hebben wilt.

 

 

patat.gif

Ik denk dat je met zo een trucje wel een tijdje vooruit kan.

Maar als ze A hebben gezegd zullen ze ook B gaan roepen...

Denk je niet?

Link to comment
Share on other sites

Guest nepHippie

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt.    :weetnie

 

 

patat.gif

Als instellingen betalingen gaan weigeren omdat dat kan? Hoe lang denk je dat het duurt om de computersystemen in te stellen zodat ze ook dat soort weggetjes blokkeren? Nog ff een beleidswijzingetje, een wetje, een AMvBtje, een regelementje aanpassen klaar.

Het moet nou toch wel duidelijk zijn dat ze achter onze dampass aanzitten.

Dat houdt niet op bij paypal...

Link to comment
Share on other sites

Misschien zit ik er volledig naast, maar ik lees dat webwinkels toestemming moeten vragen voor het gebruik van paypal bij verkoop van tabaksproducten ANDERS dan sigaretten of e-sigaretten.

Een e-sigaret (damp-apparaat) is toch geen tabaksproduct, dus is er niks aan de hand, lijkt mij?

Misschien dat de "heat-not-burn" e-sigaretten van Big Tobacco op basis van tabak nu juist wel problemen krijgen met PayPal?

Correct me if I am wrong ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest nepHippie

Het kopen van een Gift certificate met Paypal is volkomen legaal,

sterker nog, het waren de mensen van Fasttech zelf die deze oplossing hebben aangedragen!

 

 

patat.gif

Lijkt me dan dat die gift dingen op een zwarte dag ook gewoon even worden uitgezonderd? Maar goed ik ben ook maar een beetje aan 't koffiedik kijken.

En weet dat ook echt niet zeker. Maar afgaand op de aard van het beestje zou ik niet zoveel vertrouwen hebben...

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me dan dat die gift dingen op een zwarte dag ook gewoon even worden uitgezonderd? Maar goed ik ben ook maar een beetje aan 't koffiedik kijken.

En weet dat ook echt niet zeker. Maar afgaand op de aard van het beestje zou ik niet zoveel vertrouwen hebben...

 

Het zal wel aan mij liggen, maar kan iemand mij uitleggen wat hij hiermee bedoelt?   :weetnie

 

 

patat.gif

Link to comment
Share on other sites

Misschien zit ik er volledig naast, maar ik lees dat webwinkels toestemming moeten vragen voor het gebruik van paypal bij verkoop van tabaksproducten ANDERS dan sigaretten of e-sigaretten.

<knip>

Ik was ook in de war maar in de Engelse tekst staat het wel goed: "In addition, merchants will be permitted to use PayPal for sales of non-cigarette tobacco products, e-cigarettes, and prescription drugs and devices only with PayPal’s pre-approval."

 

De vertaler heeft een steekje laten vallen want de Nederlandse tekst kun je op 2 manieren interpreteren:

1. .....alleen gebruiken voor verkoop van andere tabaksproducten dan: a. sigaretten, b. e-sigaretten en c. geneesmiddelen en hulpmiddelen op recept....

2. .....alleen gebruiken voor verkoop van:  a. andere tabaksproducten dan sigaretten, b. e-sigaretten en c. geneesmiddelen en hulpmiddelen op recept....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik was ook in de war maar in de Engelse tekst staat het wel goed: "In addition, merchants will be permitted to use PayPal for sales of non-cigarette tobacco products, e-cigarettes, and prescription drugs and devices only with PayPal’s pre-approval."

En die 'pre-approval' krijgen de shops hoogstwaarschijnlijk alleen voor cigalikes.

Link to comment
Share on other sites

OK. Back in business:

 

Op VaporJoe Canada zie ik weer een andere uitleg. Daar vinden ze het een goede zaak:

 

"If you haven’t yet heard, PayPal appears to be taking cautious but decisive action regarding its policy on ecigarettes. Changes to the acceptable use policy have been announced, and will become effective in just over two months on July 1:

“The Acceptable Use Policy currently prohibits use of PayPal for activities that violate applicable law or industry regulations regarding the sale of tobacco products or prescription drugs and devices.  We’re replacing that prohibition with new policy language covering these types of items, as well as e-cigarettes.  Under the new language, use of PayPal for cigarette transactions will be prohibited.  In addition, merchants will be permitted to use PayPal for sales of non-cigarette tobacco products, e-cigarettes, and prescription drugs and devicesonly with PayPal’s pre-approval.†

While it remains to be seen exactly how stringent the pre-approval process will be, it looks like a step in the right direction for vendors and purchasers of vaping products.

For more information about the upcoming policy changes:
https://www.paypal.com/va/webapps/mpp/ua/upcoming-policies-full

 

Te vinden op:

http://vaporjoescanada.com/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vraag en antwoord gericht aan Fasttech.
Niet volledig beantwoord, maar ik ben nog niet in de zeurmodus :wink

Hello,

A rumour says, PayPal is giving more problems to pay for Ecig products. Is that true, or just a hoax?
If it is true, could you offer payment methods like Ideal, used in the Netherlands?
In our country is a credit card not a common use.
Thanks in advance.

Regards,


..................

 


Thank you for your inquiry.

Most products from our website are Ecig products, and the main payment method on our website is Paypal. There is no problem to pay the Ecig products by using your Paypal.

In addition, FastTech securely accepts the following payment methods:
VISA
MasterCard
American Express
Discover
PayPal
e-Check, Debit Card, and EFT (through PayPal)

Except for orders containing nicotine products, where payment can only be processed by PayPal, you can choose to place orders with or without using PayPal.

If you choose PayPal, please note that PayPal is completely free to use, with no account and no signup required. For more about PayPal, please see PayPal on Wikipedia and PayPal's website.

Hope this information will help you.




 

Link to comment
Share on other sites

Aangezien het kunstenaars in ontwijken zijn, heb ik liever een antwoord op mijn Ideal vraag.
Gezien de ervaring met sommige producten, die nog met een giftcertificate te betalen zijn, is er al rook.
Dan ben ik het brandje liever voor, en kan wat mij betreft PP de boom in.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Antwoord FT

 

Hi Huub,

 

Thank you for your kind suggestion.

 

We sincerely hope that we will make the transaction more and more convenience. We will pass this good suggestion to our relevant department. If it is available, we will update on our website.

 

If you have any questions, please feel free to write back to us, we are always here.

 

Have a nice day.

 


Niet geprobeerd is bij voorbaat mis.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Je mag natuurlijk hopen, maar het zal niet zo zijn.


Ik denk dat PayPal er weinig aan kan doen. Ze moeten gewoon de betreffende wet- en regelgeving volgen en daar zal zeker in staan dat het ook voor onderdelen van e-sigaretten geldt. PayPal zal gewoon zelf beslissen wat wel en niet onder e-sigaretten valt, zodat ze weinig risico lopen op boetes dus als particulier hun besluit aanvechten heeft imho weinig zin.


 


Nabrander: als alle gevestigde webshops gewoon approved worden door PayPal is het een goede zaak want dan wordt het de e-sig cowboy's moeilijk gemaakt. Als je als kleine (maar legitieme) webshop of als legitieme webshop in een bepaald land, geen approval krijgt is het een slechte zaak. We wachten het af.


Link to comment
Share on other sites

Laat ik nou zo'n voorgevoel hebben dat alleen de cigalikes goedgekeurd worden door PP...


en MasterCard zal volgen.


 


Met iDeal heb je volgens mij totaal geen klantenbescherming.


Als het product wel betaald is, maar niet wordt geleverd,


kom je niet verder dan een potje grienen of schelden.


Link to comment
Share on other sites

En daar is Bitcoin en Litecoin weer de oplossing voor (of welke andere cryptocurrency dan ook). Helaas niet voor iedereen een simpele oplossing, maar het werkt wel.


Je koopt bitcoins, en koopt met die bitcoins je dampwaar, de verkoper verkoopt vervolgens de bitcoins weer. Klaar.


 


De VapeCoin van eerder dit jaar bleek overigens helaas een scam..maar dat terzijde.


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...