Jump to content

Goeie mtl RTA gezocht


wally

Recommended Posts

Haai, ik ben op zoek naar een fijne RTA die lekker "mouth to lung" dampt. Mag absoluut een clone zijn en ruim meer dan 2ml is een must. Geen subohm gedoe graag! Zat zelf al in de Taifun gt2 clone en Squape Reloaded clone hoek te zoeken maar ik heb eigenlijk geen idee of dat lekker mtl dampt. De Kayfun V4 clone bestaat voor mij uit veel te veel onderdeeltjes en vult m.i. niet handig...... Of denkt iemand daar anders over?

Link to comment
Share on other sites

Squape R is voor mij echt perfect voor MTL dampen. KFL4 trouwens ook, en als je de


plastic tank gebruikt valt het wel mee met de hoeveelheid onderdelen bij het schoon-


maken.


 


Maar als je voor gemak wilt gaan zou ik zeker voor de Squape R kiezen. Zowel het ver-


vangen van een coil als het schoonmaken en vullen gaat super snel.


Link to comment
Share on other sites

Voor mij staat de kayfun lite v2 plus erg hoog lonely at the top als fijnste RTA.


Ik heb ook de kayfun V4 (infinite clone) en die is op zich wel fijn en de vele onderdeeltjes vallen wel mee als je hem eenmaal kent (je hoeft niet altijd alles te demonteren). Maar dat veertje als geleider is gewoon prul in het systeem...ik gebruik hem wel met plezier verder en vind de airflow control wel fijn als hij eenmaal goed staat. Verander je vaak van luchttoevoer dan is deze niet zo handig.


De Taifun GT-T-V2 (clone) vind ik ook erg fijn maar ik gebruik hem wel met teflon tube anders vind ik hem toch wat te luchtig (hoevallig net de Hotcig versie ontvangen en die is wel echt SUPER van kwaliteit).


Je kunt de airflow wel aanpassen en heel klein zetten, maar het luchtgat onder de coil is erg groot, dit heeft echt wel invloed op de airflow ook al zet je die ring op de kleinste gaatjes,vandaar die teflon tube).


De Squape en Erl heb ik geen ervaring mee.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog niet zo lang ook de Squape R en dat is een hele mooie degelijke tank.


Wel een stuk groter en zwaarder als de Erlkonigin.


Ik doe ook MTL dampen en vind dan toch de Erlkonigin wat prettiger.


Ook de smaak vind ik iets beter alleen maakt hij wat meer geluid door de airflow controler.


Dat vind ik dan ook het enigste nadeel van de Erlkonigin, die lastige airflow controler.


 


20141206161926w7ycvz.jpgrBVaHFRE8N2ALEKOAADvbdpzyVI677.jpg


Link to comment
Share on other sites

Kfl+ vond ik super voor mtl! Ook de taifun gt2 is voor beide geschikt, maar de kfl+ heeft als grote nadeel dat je je tank moet leeghalen voor je m kan rebuilden.

De squape r is ook supergoed, maar vraagt mi wat meer handigheid om m op te bouwen. Ik ben geen fan meer van de squape r sinds ik tp damp, ik krijg m maar niet goed opgebouwd. Terwijl ik in het begin en met kanthal geen enkel probleem had.

Link to comment
Share on other sites

haha ja bij de hotcig versie en het origineel zit dat erbij, een klein buisje dat je in de airhole doet waardoor hij van 3mm naar 2mm gaat.


hier op de 2e foto zie je het erbij liggen https://www.fasttech.com/products/2172500


 


ow en mocht je voor de taifun gt 2 clone kiezen, doe jezelf en lol en koop die hotcig versie en niet die van 5 euro minder.

Link to comment
Share on other sites

De FeV is mijn favoriet op het moment. Ik heb nu een originele maar de fasttech clone is ook goed:


 


https://www.fasttech.com/products/0/10010961/1937000-flash-e-vapor-v3-styled-rebuildable-atomizer


 


Die heb ik ook gehad.


 


Hele stille stabiele hijs, meest constante smaak van alles wat ik tot nu toe heb gehad, wick vervangen zonder tank leeg te hoeven halen, tank bijvullen zonder naaldflesje..etc. De eerste keer opbouwen is even iets meer werk (2 rolletjes mesh naar de wick toe) en je moet tegen het uiterlijk kunnen.


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

haha ja bij de hotcig versie en het origineel zit dat erbij, een klein buisje dat je in de airhole doet waardoor hij van 3mm naar 2mm gaat.

 

Leuk om dat te horen :) Ik gebruik al tijden kunstof buisjes in de airholes van mijn orchids om de flow te reduceren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ga dit topic even mee volgen. Zat met net dezelfde vraag Wally. Het was er door het fijne weer echter nog niet van gekomen om een topic hierover te starten. Fijn dat jij alvast deze aanzet hebt gegeven, ik haak graag in.


 


Ik damp zelf met twee originele KFL+'en V2. Deze voldoen voor mij zeker voor mouth-to-lung. Al vind ik zelf dat ze nog net iets luchtiger zouden mogen zijn, de airflow opening zou net wat groter mogen. Ze zelf vergroten door uit te boren, daar durf ik me niet aan te wagen, onhandige harry...


Eigenlijk haal ik meer voldoening uit men Aerotanks met zelfgemaakte coils met katoen. Daar is het luchtgat net wat groter en dankzij het luchtigere dampen krijg ik daar meer voldoening uit gek genoeg. Alleen lijkt het me leuker om een RTA te vinden waar ik dat gevoel kan in terugvinden.


 


M'n oog is momenteel wel wat aan het vallen op de Squape R. In het GTII topic had ik ook al gelezen dat deze dankzij de airflow ring wel aan te passen is in functie van mouth-to-lung dampen. Op video's afgaande lijkt me dat de opening van de chimney binnenin de Squape R niet te groot is. Want volgens mij is het niet enkel een aan te passen airflow en/of de diameter daarvan die speelt of je al dan niet kan mouth-to-lung dampen, maar ook de diameter van de chimney binnenin. Op men Lemo kan ik de airflow wel bijna dichtknijpen, maar door de grote interne diameter blijft het lastig en/of onaangenaam mouth-to-lung dampen vind ik.


 


Vind het best moeilijk om de opstap te vinden die ik zoek. Alles lijkt de laatste tijd gericht op direct lung hits. Kwestie van groter/grootst of liever breder/breedst vanbinnen.

Link to comment
Share on other sites

Al vind ik zelf dat ze nog net iets luchtiger zouden mogen zijn, de airflow opening zou net wat groter mogen.

 

 

Je weet dat er 2 versies in omloop zijn? Althans van de door mij genoemde FT kloon. In de laatste versie past het meegeleverde schroevendraaiertje in het air-hole gaatje. Dat is de nieuwste en luchtigere versie.

 

"Please note: The air hole diameter is changed to 1.8mm starting 11/21/2014"

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu een originele KFL + en een Squape clone (versie 1). De KFL + is mijn absolute favoriet: meer smaak en een zeer stabiele damp productie( nooit last van gegorgel of lekkages).


Het enige nadeel(tje) is dat bij gebruik van 100% VG er een kleine kans is op een dry-hit bij overvullen: ik los dat op door de topcap even los te schroeven zodat er wat luchtbelletjes in de tank op kunnen stijgen.


De KFL + trekt wel wat strakker: ik vind dat prettig maar je moet er wel van houden.


 


De Squape Clone (eerste generatie model clone, dus niet de Reloaded) is net zo eenvoudig op te bouwen als de Kayfun Lite en dampt ook prima, maar is wat minder stabiel in het gebruik.


Ik heb een keer een lekkage gehad doordat de wick verschoven was op het deck: de liquid loopt dan onderuit de tank op de centerpin van je batterijhouder. Soms gorgelt hij en soms ook spat de liquid door het de driptip. Deze zaken verdwijnen echter ook weer, dus ik kom er niet achter of het aan mijn gebrekkige wickkunsten ligt of aan iets anders.


Link to comment
Share on other sites

Toplijstje van mijn favorieten MTL RTA's die ik zelf heb of heb gehad (beste smaak bovenaan):


 


1. Origen genesis V2 (genesis, maar als je wilt wel goed met katoen op te bouwen)


2. Flash e-vapor V3


3. Squape R


4. Erlkonigin/Prinz


5. Taifun


6. Kayfun (3.1/Lite plus)


 


Als ik het gemak van opbouwen meetel dan staat de squape bovenaan.


Link to comment
Share on other sites

Je weet dat er 2 versies in omloop zijn? Althans van de door mij genoemde FT kloon. In de laatste versie past het meegeleverde schroevendraaiertje in het air-hole gaatje. Dat is de nieuwste en luchtigere versie.

 

"Please note: The air hole diameter is changed to 1.8mm starting 11/21/2014"

Nee, dat wist ik niet, heb nul fasttech ervaring.

Net even gekeken naar de gaatjes in men originele kfl+, een 1.5 mm boortje past er in en er is nog een beetje speling, lijkt me een 1.6 à 1.7 te zijn, niet zo veel verschil lijkt me. De discussies lezende op fasttech lijkt me dat de eerste versie maar 1.2mm had, das dan wel meer verschil met 1.8. Misschien wel het proberen waard als eerste fasttech bestelling die 1.8mm versie, daar durf ik men vader desnoods wel op los laten met een boor mocht het toch nog te krap zijn :-). (Aerotank lijkt me rond de 2 à 2.1mm te zitten, daar krijg ik een 2mm boortje in en is er ook nog wat speling, verklaart natuurlijk het gevoel tov men kayfuns.)

Link to comment
Share on other sites

Toplijstje van mijn favorieten MTL RTA's die ik zelf heb of heb gehad (beste smaak bovenaan):

 

1. Origen genesis V2 (genesis, maar als je wilt wel goed met katoen op te bouwen)

2. Flash e-vapor V3

3. Squape R

4. Erlkonigin/Prinz

5. Taifun

6. Kayfun (3.1/Lite plus)

 

Als ik het gemak van opbouwen meetel dan staat de squape bovenaan.

De Origen en de Flash schrikken me wat af naar builden toe eerlijk gezegd. Ik zie me al sukkelen...

De Squape zou ik zeker zien zitten, de Erlkonigin ook wel. Alleen ligt budget momenteel door omstandigheden serieus onder vuur...kan even niet zomaar kopen waar ik zin in heb...de Squape R lonkt grrrr...maar zou het nu echt niet mogen doen...

Misschien is de Erlprinz dan voorlopig een goeie optie voor mij.

Heb ooit eens de verschillen tussen de Prinz en de Konigin gezien, maar wat waren ze nu weer Boots ?? Ander vulsysteem bovenaan dacht ik ? Verder nagenoeg tzelfde ? Al is het prijsverschil toch aanzienlijk, mis ik dan andere belangrijke verschillen ? Zal eens moeten youtuben.

Vond jij zelf de trek luchtiger op de prinz en/of konigin tov de kfl+?

Sorry for all the questions...

Link to comment
Share on other sites

Bij de Prinz heb je geen 'wickring' (die je eigenlijk nooit nodig hebt), en het onderste en bovenste deel van de topcap mist de 'vertanding' waardoor het iets moeilijker wordt om hem open en dicht te draaien nadat je hem gecoiled hebt (met vullen heb je er geen last van).


 


En uiteraard de kwaliteit van de gebruikte materialen maar ik heb de konigin en de prinz allebei nu allebei denk ik dik een half jaar en allebei zijn ze nog helemaal goed.


Link to comment
Share on other sites

Toch vrij weinig taifun fans lijkt het..... Stond bij mij wel hoog in de lijst....

 

Ik vergeet erbij te zeggen dat ik geen ervaring heb met de GT2, alleen met de GT. De airflow was bij mij de bottleneck dus het zou zomaar kunnen dat de GT2 wel beter zou bevallen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de keuze uit: KFL+ V2, Kayfun 3.1, KF4, Orchid, Taifun GT (niet de 2) aan rebuildables en dan wint voor mij dus de KFL+ V2


 


Het zijn allen kloons, dus wellicht is het met de originelen geheel anders.


 


KF4: Veertje dat niet wil geleiden, O-ring #16 lekt, moertje #9 gaat loszitten na paar keer vullen. Veel te weinig inhoud voor grootte en gewicht. Dampervaring is wel uitstekend, als alles werkt.


Orchid: Veel te luchtig.


Taifun GT: Dampervaring prima. Relatief lastig opbouwen, wel veel inhoud. Is mij te groot.


KL+ V2: Dampt prima. Builds kunnen niet mislukken. Klein (met nanokit), persoonlijk dingetje. Nadeel: Je kunt niet makkelijk bij het builddek.


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Taifun GT2 fan hier! :clap


 


De originele dampt heerlijk MTL, heeft mijn geliefde Aqua V2 van de troon gestoten


 


Ik heb ook een Fasttech kloon, maar die kun je niet tot 1 luchtgaatje afstellen, en ik heb mijn gaatjes graag strak afgesteld  :bloos 


Link to comment
Share on other sites

Taifun GT2 fan hier! :clap

De originele dampt heerlijk MTL, heeft mijn geliefde Aqua V2 van de troon gestoten

Ik heb ook een Fasttech kloon, maar die kun je niet tot 1 luchtgaatje afstellen, en ik heb mijn gaatjes graag strak afgesteld :bloos

Niet tot 1 luchtgaatje? Want?
Link to comment
Share on other sites

Ja bij de meeste clones kun je geen oneven aantal airflow gaatjes open zetten.


Er zitten aan beide kanten van de taifun gaatjes, als je aan 1 kant 1 gaatje zet dan staat aan de andere kant ook 1 gaatje open.


Bij het origineel (en bij die hotcig clone) kun je ook aan 1 kant 1 gaatje open zetten en aan de andere kant 0, dus oneven aantallen.


Link to comment
Share on other sites

Niet tot 1 luchtgaatje? Want?

Op de base zitten twee rijen met gaatjes, daaroverheen draait een ring met twee sleuven erin. Als je de ring zo draait dat aan een kant maar 1 gaatje open is, dan is aan de andere kant ook altijd 1 gaatje open, dus in totaal 2.

 

Bij de originele zijn de twee sleuven in de ring niet allebei even lang, daardoor kun je kiezen tussen 1 of 2 gaatjes open.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...