Jump to content

Egrip dampontwikkeling


Guest wifi

Recommended Posts

Al lange tijd aan het klooien met de Egrip + RBA maar: ik heb het nu zover dat ik de coil perfect kan bouwen en plaatsen, ook de cotton is nu ok want als ik de rba open is de cotton mooi doordrongen van liquid. Nochtans heb ik op eender welke wattage een minimale dampontwikkeling. Wie o wie herkent dit probleem of heeft een oplossing?


Link to comment
Share on other sites

Guest jandesloper

misschien een te strakke lont ,die kan dan weinig liquid krijgen .Krijg je geen dry hit als je 2 of 3 keer een goeie trek neemt??


Link to comment
Share on other sites

Misschien een te dikke kanthal gebruikt waardoor je max wattage van 20 watt te weinig is of gebruik je de kant en klare coils ?

Edit: Lees nu dat je zelf wikkelt, dunnere draad gebruiken !? Indien je draad te dik is heeft deze te lang nodig op op te warmen, kortom weinig damp. Met jouw max vermogen van 20 watt zou ik niet hoger gaan dan 0.28 á 0.30 mm...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel eens gehad dat hij wel kort vuurde maar dat vervolgens het lampje in de knop ging knipperen. Dit gebeurde met een volle batterij net nadat er een nieuwe coil in de RBA base was gedaan. Dit resulteerde ook in een bijzonder klein beetje damp.

Na de coil overnieuw vastzetten met ook net even wat meer aandacht voor het niet te dichtbij de zijkant van de posts zitten van de draadjes vuurde hij wel normaal.

Link to comment
Share on other sites

Heb je de schroefjes nagekeken? Voordat ik bijvul, kijk ik altijd even of de schroefjes van het deck nog goed aangedraaid zijn. Soms blijken ze toch iets los te zitten. Heb je ook gekeken of je negatieve poot geen contact maakt met het positieve deel van het deck?

Link to comment
Share on other sites

Heb je de schroefjes nagekeken? Voordat ik bijvul, kijk ik altijd even of de schroefjes van het deck nog goed aangedraaid zijn. Soms blijken ze toch iets los te zitten. Heb je ook gekeken of je negatieve poot geen contact maakt met het positieve deel van het deck?

Heb dat alles nagekeken en het vuren gaat volledig zoals het hoort. Zou het niet mogelijk zijn dat de Egrip zelf defect is en niet voldoende wattage meer afgeeft? Dank voor je reactie.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou idd eens opmeten of ie genoeg vermogen af geeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Vraag is : hoe meet ik dat op?

Link to comment
Share on other sites

Je kunt meten met een multimeter, of zo'n speciaal metertje dat je er op kunt draaien....of laten doormeten bij een shop.

Ik heb geen flauw idee waar te meten met een multimeter zonder het apparaat te openen.

Link to comment
Share on other sites

Je zou de schroefdraad (buitendraad v/d coil-behuizing en binnendraad v/d egrip) eens goed kunnen reinigen, liefst met wat alcohol.


Liquid is namelijk een goede isolator. Als de schroefdraad daarmee bedekt is, kan dat voor een slecht contact zorgen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen flauw idee waar te meten met een multimeter zonder het apparaat te openen.

Als ik de vraag en mijn antwoord nu terug lees weet ik ook niet waarom ik dit zei eigenlijk.... (lezen L0rdj3, lezen!! :regels)

Link to comment
Share on other sites

Zonder opgave van de weerstand die er gebruikt wordt is er niet veel zinnigs over te zeggen. Met alleen de diameter van het kanthal is er te weinig info ;)

de weerstand is 1.7 ohm opgebouwd met 0.30 kanthal.

Link to comment
Share on other sites

Je zou de schroefdraad (buitendraad v/d coil-behuizing en binnendraad v/d egrip) eens goed kunnen reinigen, liefst met wat alcohol.

Liquid is namelijk een goede isolator. Als de schroefdraad daarmee bedekt is, kan dat voor een slecht contact zorgen.

Dit probeer ik zeker uit, dankjewel.

Link to comment
Share on other sites

En ook even de base checken of daar geen sap in is gaan zitten. Dat gebeurde bij mij regelmatig met de fabriekscoils. Dat kun je dan even droog maken met een wattenstokje.

:ja  Thnks

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...