Jump to content

eleaf melo review


Recommended Posts

Review van Eleaf Melo


 


Ik was een beetje aan het rond surfen op het internet en kwam de eleaf Melo tegen.


Kijk eens een sub ohm tank met fabrieks coil mmmmm zou dat wat zijn?


Na wat rond kijken op het internet, want we zijn toch nederlanders he dus zo goedkoop mogelijk.


Deze gevonden te hebben, snel besteld want ik wil natuurlijk het fijn er van weten.


Een paar dagen later yessss vapemail.


Snel open maken en kijken wat we hebben gekregen. Een gebruiksaanwijzing , de melo zelf en een extra coil.


 


Mooi eerst alles schoonmaken, want je weet maar nooit of er nog machineolie in zit ofzo.


Nu hij toch uit elkaar ligt kan in alle onderdelen netjes bekijken. Ziet er allemaal top uit netjes af gewerkt geen brammen. Ook viel mij op dat er een driptip bij zit van pyrex glas. En de tank is ook van pyrex glas gemaakt, dus deze kan ook tegen de zure liquids( tank killers). Dit is natuurlijk een positief iets want nu kun je dus alles er in gooien wat je wilt.


 


En nu in elkaar zetten, dat is heel simpel en soepel. Voor dat ik  de tank vul met liquid van Goodlife deadly sin (100%vg) doe ik eerst wat druppels op de coil om te verkomen dat de coil verbrand want dan kun je hem meteen weg gooien.  Zo dat is ook gelukt, snel verder in elkaar zetten en dan dampen maarrrrr.


 


Ik dacht bij me zelf, laag beginnen (20watt  wat heet laag ). Zowwww heyy dat is veel damp en smaak. Nog maar een paar stapjes hoger, wowwww nog meer damp en nog betere smaak echt heerlijk. Aangekomen bij 30 watt, staat mijn woonkamer helemaal blauw van de damp. Ff een raampje open doen als gaat zo mijn brand alarm af.


Weet je wat ik ga een nog hoger dan 30 watt, en ja hoor nog meer damp maar de smaak vond ik rond de 28 watt al minder worden. 34watt had ik zo iets als nee dit is niet lekker meer en wordt ook zeker te heet. Ook zit er een airflow ring op om de lucht toevoer teregelen deze werkt ook perfect en draait lekker.


Conclusie:


Het is echt een gaaf ding, en dit alles vanuit een fabriek uit echt top product. Ook vind ik de smaak goed wat ik niet verwacht had op hoge wattage. Deze zou ik zeker mensen adviseren aan mensen die eens willen sub ohmen en niet zelf coils willen maken.


 Er zitten wel wat minpunten aan je liquid vliegt er doorheen, en je batterij verbruik is ook zeer hoog. Ook zou ik dit niet de hele dag gebruiken , het is dan allemaal te veel van het goede.


 


Hier een aantal spec. van de Melo eleaf:


Lengte : 67.3mm


Diameter:22.3mm


Gebruikwattage: 20 tm 30 watt( kan hoger als je wilt)


Inhoud tank: 3,5ml


Coil ohmwaarde: 0,5ohm


Kleur: grijs


 


Aansluiting: 510


 


 


 


Link to comment
Share on other sites

Leuke duidelijke review!


 


Ik heb hem een 2 weken geleden ook aangeschaft meer uit nieuwsgierigheid en de prijs tegenover Atlantis (niet in bezit) en ik ben ook meer dan tevreden met deze tank


Ik damp hem op 38 watt en de coil heeft na 2 weken nog geen merkbaar verschil van teruggang.


De airflow is super en dryhits zo goed als niet mogelijk met deze tank heb ik gemerkt want door de best grote poortjes


in de schoorsteen en coils wordt de coil eigenlijk altijd van vloeistof voorzien. 


Er kunnen ook Atlantis coils in, niet dat ik het zou doen vanwege de toch niet al te beste verhalen en de prijs van die coils. 


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Rainqueen

Thx voor de duidelijke uitleg, heb de melo net gehaald ben zo benieuwd [emoji2]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Rainqueen

Jazeker! Wat een damp komt er uit zeg! Ben nog wel erg zoekende naar wattage. Dit is mijn eerste sub ervaring en een watje met de wattage.

Gisteren had ik een nieuw smaakje, maar jammer genoeg geen suc6, nu het smaakje wat tot nu toe mijn favoriet is. 2 be continued [emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Rainqueen

Oke, vergeef me mijn noobism, maar ik kan er maar niet aan wennen. Mijn kamer staat binnen no time blauw, maar ik kan verder niet echt een toegevoegde waarde vinden. Ligt dit aan mij, ik had een upgrade qua dampen verwacht? [emoji15]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Steamdragon

I have started vaping for about 4 weeks. I have my 2nd melo 3 mini tank. My first one locked up and then imploded ( to own fault). It has been working very well. To break in the cotton i recomend to vape at 40 watt for about 4 days to break in the cotton. It handles chainvaping very well.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...