Jump to content

Sony VTC5 nu bij Nkon!


Rickw57

Recommended Posts

Sorry, het was niet serieus bedoeld. Sarcastisch, laten we zeggen.

Om eerlijk te zijn, ik vertrouw weinig tegenwoordig. Waar het om geld gaat, handel, is mijn vertrouwen nihil. Als ik iets koop zie ik het als een gok. Doet ie of doet ie het niet. Ik bestel vaker bij nkon en op een x na ben ik tevreden. Zijn de accu's origineel? Die vraag kan ik niet beantwoorden maar ga uit van wel. (Raar, waar komt die sprinkle vertrouwen ineens vandaan?) :)

Link to comment
Share on other sites

  Sorry maar ik ben niet zo onderlegd, wat betekenen de bovenstaande plaatjes precies?


 


 En waar komen die batterijen dan vandaan?


 


 Enige toelichting zal gewaardeerd worden!!


Edited by Nillfist
Link to comment
Share on other sites

Het is echt heel makkelijk om valse batterijen te onderscheiden, de simpelste manier is met een goede IR meter.


 


* Foto 1 = Orginele Sony VTC  


* Foto 2 = Valse groene samsung 25R 


* Foto 3 = Orginele Samsung 25R


* Foto 4 = 26650 van Keeppower ( zwaar overrated )


* Foto 5 = 26650 van keeppower zonder jasje en het blijkt een MNKE te zijn.


 


Heel simpel uitgelegd : Hoe lager de IR ( Interne Weerstand ) hoemeer een batterij kan hebben ( amps )


 


Gr Frank


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

   En als je nu zo'n batterij van Nkon erop legt? Grapje, want die heb je natuurlijk niet... 


 


 Wat kost dat eigenlijk zo'n goede IR meter??


 


 Het zal zeker weer niet goedkoop zijn zeker! Als eigenaar van een shop natuurlijk wel een 'must'...


 


 Maar bij Nkon hebben ze toch zeker ook wel van dat soort apparatuur?


Edited by Nillfist
Link to comment
Share on other sites

Als toevoeging kan ik vertellen dat ik continu batterijen test en mochten uit deze testen voortkomen dat de aangeboden batterijen zgn valse zijn, dan stuur ik een


mail naar de desbetreffende verkoper met de vraag deze uit het assortiment te doen of op niet op voorraad te zetten.


Tot dusver heeft dit altijd gewerkt.


 


Gr Frank


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

   En als je nu zo'n batterij van Nkon erop legt? Grapje, want die heb je natuurlijk niet... 


 


 Wat kost dat eigenlijk zo'n goede IR meter??


 


 Het zal zeker weer niet goedkoop zijn zeker! Als eigenaar van een shop natuurlijk wel een 'must'...


 


 Maar bij Nkon hebben ze toch zeker ook wel van dat soort apparatuur?


 

 P.S. Sorry voor de dubbele posting maar anders zou Frank hem zeker over het hoofd hebben gezien...

Link to comment
Share on other sites

   En als je nu zo'n batterij van Nkon erop legt? Grapje, want die heb je natuurlijk niet... 

 

 Wat kost dat eigenlijk zo'n goede IR meter??

 

 Het zal zeker weer niet goedkoop zijn zeker! Als eigenaar van een shop natuurlijk wel een 'must'...

 

 Maar bij Nkon hebben ze toch zeker ook wel van dat soort apparatuur?

 

Ik heb zelf nog een belang in een bedrijf dat zich bezighoud met Lithium polymeer techniek voor de automotive sector.

Vandaar dat ik deze ( en andere apparatuur Twv enkele .......... ) tot mijn beschikking heb.

 

Gr Frank

Link to comment
Share on other sites

Niet algemeen gebruikelijk is ook weer wat te zwaar aangezet. Het zijn geen goedkope apparaten, maar als verkoper van Lithium batterijen, zou je eigenlijk niet zonder kunnen. Er zijn ook wel goedkopere versies, die minder nauwkeurig zijn, maar zeer geschikt voor een algemene beoordeling van een batterij.


 


De VTC5 heb ik niet, maar wel een aantal andere cellen van NKON en tot nu toe heb ik er nog geen 1 gehad die 'fake' was. Als ze al fake waren, dan waren het hele goede fakes, net zo goed als het origineel.


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Laat me dit zeggen, als de Sony`s VTC uit China komen zijn ze voor 99 % zeker niet orgineel, daarom is mijn advies om de Samsungs 25R of LG HE2 te kopen


dan loop je als consument echt weinig risico op dit moment ( 90 % van de valse Sony`s VTC die ik ondekt heb zijn gerelabelde Samsungs 25R, dus gevaarlijk is het niet )


 


Gr Frank


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

   Maar even back to the point; ik mailde Nkon met de vraag:

 

     Hallo Arjan,
>
>
>  kunt u dan wel garanderen dat het de originele Sony batterijen zijn en geen
> namakers?
>
> Met vriendelijke groet, 
> ...(Nillfist).

 

En hierop antwoord hij nu net:

 

Hallo,

Uiteraard. Maar geen idee wanneer ik ze weer krijg.

Groeten,
Arjan

 

Dus ze worden gegarandeerd. Misschien toch te snel voorbarige conclusies getrokken, althans, de meeste(waaronder ik) in deze posting...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Redbenz

Niet algemeen gebruikelijk is ook weer wat te zwaar aangezet. Het zijn geen goedkope apparaten, maar als verkoper van Lithium batterijen, zou je eigenlijk niet zonder kunnen. Er zijn ook wel goedkopere versies, die minder nauwkeurig zijn, maar zeer geschikt voor een algemene beoordeling van een batterij.

 

Met mijn Opus BT-C3100 lader ( ook van NKON ) kan ik de inwendige weerstand (Ri) van een batterij meten, erg handige functie om de conditie van je batterij te bepalen.

Hij zal niet super nauwkeurig zijn maar prima voor onze toepassingen. Lader kost maar 4 tientjes, ik vind hem geweldig.

 

Paar maanden geleden gekocht samen met enkele purple Efest's, omdat de VTC4's toen niet op voorraad waren heb ik ze een mailtje gestuurd of ze er toch niet toevallig nog een paar ergens in de hoek hadden liggen en direct een email terug met de melding dat hij er nog wel enkele had. Ik heb er toen maar meteen een paartje gekocht op reserve. 

Link to comment
Share on other sites

Hij zal niet super nauwkeurig zijn maar prima voor onze toepassingen. Lader kost maar 4 tientjes, ik vind hem geweldig.

Bedankt voor de tip, Redbenz. Na het lezen van een revieuw heb het besteld. Volgens de expert revieuw is die ding zeer goed voor het meten van de accu's intern weerstand.
Link to comment
Share on other sites

Charger Opus BT-C3100 V2.1

QUICK TEST LiIon batteries, i.e. measuring internal resistance

I tried with the same LiIon cell in all slots a couple of times:

 

LiIonRi12.png

 

LiIonRi34.png

 

The result is average for the 5 values and is supposed to match the +XXmOhm value.
Generally the result is very good.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dorothy

@ belgos, dat jij je prettig voelt bij de houding en omgang naar klanten toe van deze onderneming, is je goed recht. Ik echter zet er mijn vraagtekens achter puur om juist deze houding. 


Het hoge gehalte aan arrogantie in combi met de : take it or  blablabla ....tja..dat dus.


 


Moge ze de beste zijn hoor, maar dan nog...


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...