Jump to content

SMY35 BOXMOD

lucky
 Share

Recommended Posts

INLEIDING

Via een PM bericht kreeg ik een verzoek of ik geïnteresseerd zou zijn om dampspullen van Gearbest te reviewen. Hierop was mijn antwoord Ja maar alleen van zaken die mij persoonlijk leuk lijken om te reviewen.

Nadat ik een lijstje had gemaakt werd er door Gearbest de SMY35 uit gekozen. Deze heb ik een paar dagen geleden ontvangen en getest. Hieronder mijn ervaringen.

1421877842265-P-2380876.jpg

SMY SIMEIYEU

http://www.simeiyue.cn/mini-box-mod-smy35.html

SMY is voor mij toch een beetje een onbekende fabrikant. Ze zijn me in het verleden vooral opgevallen door hun GOD mod van 180 watt.

Het lijkt erop dat ze een complete lijn met box mods op de markt willen zetten en waarbij de 35 watt versie de lichtste is en de 260 watt de zwaarste.

http://www.simeiyue.cn/category/products/smy-variable-voltwatt-box-mod-series

Ze vallen goed op door hun eigen styling van de producten.

SPECIFICATIES SMY35

• Hoogte 10cm diepte 2.1cm breedte 3.4 cm.
  • Verstelbare 510 connector.
  • Oled schermpje wat altijd aan is als de mod aan staat.
  • 7 – 35 watt. (geen voltage stand)
  • Na 10 seconden stop hij automatisch met dampen.
  • Verwisselbare 18650 batterij (met nogal enige moeite).
  • Bevat een 2200 mAh Samsung batterij.
  • Via micro usb te laden met max. 1.5a .
  • 0.2 – 3.3ohm weerstand.
  • Uitzetbaar door 5 x klikken.
  • Beschermingen tegen kortsluiting, oververhitting, verkeerd om plaatsen batterij, verkeerde weerstand

UITERLIJK

Over smaak valt niet te twisten maar de SMY35 ziet er goed uit denk ik.

Hij is heel smal, niet zo diep en best wel lang. De afwerking is prima. Het gebruikte materiaal is aluminium. De boxmod was verpakt in een verpakking die je daarna ook nog kan gebruiken om hem op reis mee te nemen.

EXumTc2.jpgfWNEN4c.jpg

Verder zat er nog een beknopte handleiding in en het bekende blauwe schroevendraaiertje.

De 510 connector zit een heel klein beetje hoger dan de rest van de bovenkant waardoor je een clearomizer er nooit 100% flush op kan draaien. Hij zit er wel zo dicht op dat het niet opvalt. Het materiaal van de 510 connector lijkt me roestvrij staal.

Het schermpje is duidelijk (maar bijna niet goed te fotograferen).

If1wsen.jpg

GEWICHT EN HANTEERBAARHEID

Het gewicht van de SMY35 is 117 gram (met batterij). Dus vrij licht. Ondanks dat en de 10cm lengte blijft hij stevig rechtop tafel staan met mijn Nautilus erop.  Hij voelt echt prima in de hand. Geen scherpe randjes.

Juist door zijn lengte is het vasthouden makkelijker dan bijv. een Istick.

RQxSsob.jpggc9lRJ3.jpg

De vuurknop klikt vrij hard vergeleken met mijn andere mods maar reageert verder heel goed. Hij vuurt altijd meteen zonder pauze. Waarschijnlijk ook omdat het schermpje altijd aan staat. De vuurknop zit op een goede plaats en is blindelings te vinden. Ik was echt prettig verast door de hanteerbaarheid.

De mod rammelt bijna niet als je hem schud (de vuurknop een beetje).

Je kunt het schermpje 180 graden draaien en dus instellen voor je linker of rechterhand.

Het instellen van de wattage is ook eenvoudig met de onderste omhoog en omlaag knopjes.

De kunt de mod ook locken door de onderste knopjes tegelijk in te drukken maar wat dat voor nut heeft weet ik niet want als je hem in je zak wil doen kan je ‘m beter uitzetten. Het was handiger geweest als alleen de onderste knopjes zouden locken zodat je niet per ongeluk het wattage verzet.

Voor de rest een no-nonsens apparaat met heel eenvoudige bediening.

rf2Nuy3.jpg

IN DE PRAKTIJK

Ik heb de SMY35 nu een paar dagen in gebruik. Na het uitpakken aan de oplader gelegd en ongeveer 30 minuten later was hij helemaal opgeladen. De batterij zal iets van 75% vol gezeten hebben.

Als de mod uit staat en je stopt de micro usb stekker van je lader erin dan zet hij hem aan en begint de batterij indicator te knipperen totdat hij vol zit (dan stopt het knipperen).

De batterij indicator is redelijk kloppend. Toen ik nog 1 streepje over had merkte ik dat de batterij zo goed als leeg was omdat hij na een paar seconden al stopte met dampen. Hierna aan mijn lader gelegd en na ongeveer 2 uur was hij weer helemaal opgeladen. Smy adverteert met 1.5 uur opladen maar dat haalde ik niet. Het kan ook aan mijn lader + kabel liggen want ik weet dat 1.5 ampère laden vaak niet gehaald wordt.

Wp6Lci8.jpg

De 510 connector ziet er goed uit en voelt stevig bij het vastdraaien. Het schroefje dat erin zit is makkelijk te verstellen met een schroevendraaiertje.

GnmWMSd.jpg

Ik heb er de Subtank, Nautilus, Protank 3 en de Erlkonigin Clone opgedraaid en dat ging allemaal zonder enig probleem.

De ohm waarde was bijna altijd goed met soms een afwijking van 0.1 maar dat kan ook aan mijn ander mods liggen. Hij heeft een ohm waarde met 2 cijfers achter de komma en bijv. de 1.2 ohm fabriekscoil van mijn Subtank geeft bij het vuren een waarde van 1.20 – 1.23. Iedere keer dat je vuurt leest hij de waarde weer opnieuw. Hij geeft dan ook het bijbehorende voltage aan met 2 cijfers achter de komma. Het max. voltage weet ik zo niet maar ik heb al meer dan 8 volt gezien in het schermpje.

Het dampen gaat ook zonder problemen. Zo te horen en te dampen een vlak signaal.

Op 7 watt geeft ie bijzonder weinig damp dus het lijkt erop dat ie stepdown heeft. In ieder geval minder damp op 7 watt dan bijv. de Istick en de Hanamodz clone die zeker geen stepdown hebben.

Ik heb het idee dat de dampproductie en de wattages goed kloppen. Nooit het gevoel gehad te weinig of te veel damp te krijgen op een bepaalde stand. Ik damp meestal met mijn Nautilus op 17 watt (Hanamodz clone en Cloupor mini) en dat doe ik ook met deze SMY35. Bij mijn Istick staat ie op 15. Ook de hoogste stand van 35 watt geeft naar mijn gevoel de juiste power.

Het is vreemd dat het schermpje altijd aan blijft. Dat moet toch invloed hebben op de levensduur van de batterij zou je zeggen. Ik kan in ieder geval aangeven dat hij bij mij 24 uur meegaat. In die tijd zo’n 7 ml verdampt met mijn Nautilus op 17 watt. S’ nachts heb ik de mod wel uitgezet maar de rest van de tijd was hij de hele tijd aan.

BATTERIJ VERWISSELEN

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar op internet zag ik dat je de batterij kan verwisselen. Eerst de onderkant losschroeven en daarna onder de usb connector van de bodemplaat los schroeven.

Vervolgens de boven plaat los en dan kan je de binnenkant eruit halen en de batterij verwisselen.

Niet echt gemakkelijk maar wel prettig dat het mogelijk is zonder solderen.

JEI6o1T.jpg

Voordelen:

• Goed in de hand liggende mod
  • Verstelbare roestvrijstalen (met koperen schroefje) 510 connector.
  • 510 connector zit mooi in het midden.
  • Duidelijk schermpje wat 180 graden draaibaar is.
  • Vuurt altijd zonder pauze.
  • Instelbaar van 7 – 35 watt
  • Met ingebouwde Samsung batterij.
  • Uitzetbaar met 5x klikken.
  • Subohm mogelijk (vanaf 0.2 ohm).
  • Oplaadbaar met micro USB
  • Bescherming tegen kortsluiting (getest met een coil die kortsluiting heeft).

Nadelen:

• Schermpje altijd aan als de boxmod aan staat.
  • Geen passthough dampen mogelijk tijdens het laden.
  • Vuurknop klikt harder (geluid) dan mijn andere mods.
  • Geen volt stand.
  • Wattage niet te locken zonder de hele boxmod te locken.

CONCLUSIE:

Voor een relatief laag bedrag van 25 dollar (met gebruik code SMY35CY bij Gearbest http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_142672.html ) koop je een prima boxmod.

• Like 8

Even een update.

Vandaag voelde het alsof er iets los zat in de mod. Aan het gewicht te voelen de batterij die binnenin bewoog. Het had verder geen invloed op de werking van de mod maar ik heb hem toch maar een keer zelf helemaal open geschroefd. De schroefjes zaten niet echt vast en gingen er makkelijk uit. Daarna de onderkant los getrokken en iets naar beneden zodat je met een schroefendraaiertje bij de 2 schroefjes kunt waarmee de usb vast zit. Daarna die ook los en dan kan de onderkant er helemaal af.Vervolgens de binnenkant eruit getrokken vanaf de bovenkant. Hier kwamen ook de 3 knopjes mee los. Het bleek dat de batterij inderdaad vrij los tussen de min en plus pool zat. Deze beiden wat verbogen en toen de batterij weer terug. Het was best een gefrut om de knopjes weer terug te leggen maar daarna had ik hem weer snel in elkaar geschroefd.

Dus bij het open maken erop letten dat je de knopjes niet kwijt raakt :ja