Jump to content

Kanger Evod of Evod Mega?


Guest Victorian

Recommended Posts

Guest Victorian

Hallo Allemaal,


 


Na veel zoeken en speuren op het net denk ik dat ik voor een Kanger Evod of Evod Mega wil gaan.


Kunnen jullie mij zeggen welke beter is?


Wat ik jammer vind aan de Evod is dat het mondstukje dus niet te vervangen is als ie niet bevalt en


ik begrijp dat dat bij de Mega wel kan.


Ik heb gelezen dat de Evod een BCC heeft en de Mega een dual coil, toch?


Merk je daar verschil in?


En kan ik de muuroplader van de eRoll dan gebruiken om de Kanger mee op te laden, ik las ergens dat die universeel is.


 


 


Ik ben op zich nog steeds wel blij met de eRoll, wat die vind ik dan prettiger om buitenshuis mee te roken


dan met iets dat veel groter is.


Maar nu na zo'n 2 weken dampen, merk ik dat ik natuurlijk vaak bij moet vullen en opladen en dat hij niet


voldoende is om mij van de shag weg te houden.


Er zullen ongetwijfeld nog betere zijn dan de Evod / Evod Mega maar ik wil het niet te duur.


Ik wil dan voor een single set gaan.


 


Ook rook ik nu liquids van 12 mg (RY4) en 9 mg (appel) en vraag me af of ik niet toch hoger moet in nicotine.


 


Groetjes,


 


Victorian.


Link to comment
Share on other sites

Hallo victorian,


 


De Evod Mega is geloof ik een grotere Evod 2: deze heeft ook dual coils en verwisselbare driptips (net als de mega), dus je hebt er nog een keuzemogelijkheid bij :-)


 


De Evod heeft een enkele bottom coil, de Evod 2 (en de mega) hebben dual bottom coils. De dubbele coils geven wat meer en iets warmere damp (waardoor je tankje wat vlugger leeg is).


De batterijen die bij de Evod en de Evod 2 zitten zijn kleiner: als je een enkele of dubbele starterset koopt zijn deze 650mAh. Ik doe geen hele dag met één batterij.


 


De batterij van de Evod Mega is 1900mAh: meer dan twee keer zo groot dus. Waarschijnlijk kun je daar makkelijk één dag mee halen, maar dat ligt er maar net aan :-) Bovendien kun je deze (geloof ik) blijven gebruiken terwijl je doordampt: er zit een usb aansluiting aan de onderzijde van de batterij, terwijl bij de Evod en de Evod 2 het tankje van de batterij afgehaald moet worden om deze op te kunnen laden: je kunt dus niet doordampen terwijl de batterij oplaad.


 


Ik ben gestart met de e-roll en ben na de overstap op een Evod 2 set onmiddellijk naar een lager nicotine gehalte gegaan. De "werking" van de dubbele coils is anders dan die van de e-roll, waardoor de nicotine en de keelkriebel veel harder aankomen. Ik zou dus nog heel even wachten met een hoger nicotine gehalte tot je het nieuwe apparaat hebt aangeschaft.


 


Succes met je keuze!


Link to comment
Share on other sites

Ik zou in dit geval denk ik voor de Evod 2 gaan. Dampervaring tussen Evod 2 en Evod mega zal nagenoeg dezelfde zijn. Kies dan maar voor de goedkoopste, daar de volgende stap zich reeds aandient. Iets met variabel voltage/wattage en regelbare airflow.

Link to comment
Share on other sites

Guest Victorian

Dank voor jullie reacties!


 


De Evod 2 is er helaas niet in single set,dus die wordt hem dan niet.


 


Ik vind de Emow Mega ook wel een machtig apparaat zo te zien, maar voor nu even te duur.


Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

…maar je hebt dan ook nog een laadkabeltje nodig: weer €4,50 er bij!


 


De Evod Mega kun je kopen voor ongeveer € 27,- Geen idee hoeveel coils daar dan bij zitten, maar wel een laadsnoer (geen wandlader).


De Evod starterset (dus twee stuks) kost ongeveer € 45,– met 7 coils, wandlader en laadsnoer.


De Evod 2 starterset (twee stuks) kost ongeveer € 50,– inclusief 7 coils, wandlader en laadsnoer.


Een enkele Evod kost ongeveer € 23,–: geen idee hoeveel coils daar bij zitten: wel laadsnoer maar geen wandlader.


Link to comment
Share on other sites

Voor de Evod Mega kun je die inderdaad bij de Action kopen, maar voor de Evod (1 en 2) denk ik niet: die schroef je namelijk in de Ego aansluiting.


In de kabel zit ook de batterij indicator trouwens.


Link to comment
Share on other sites

Voor de Evod Mega kun je die inderdaad bij de Action kopen, maar voor de Evod (1 en 2) denk ik niet: die schroef je namelijk in de Ego aansluiting.

In de kabel zit ook de batterij indicator trouwens.

 

Je hebt helemaal gelijk (zelf al te lang geen Ego-systeem gebruikt denk ik).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo,


 


Toch nog even een aanvulling. Ik ben ergens begin januari begonnen met een evod starter set. Een gewone single coil dus en 650 mAh batterij maar dan 2X. Iets later heb ik er eentje bij gekocht aan 37 euro. We zijn thuis met 2 beginnen dampen dus dat maakt dat we nu ieder 3 evods hebben. En daar komen we wel iets langer dan een dag mee toe.


Door sets te kopen hebben we met ons 2en wel genoeg laders om alles tijdig opgeladen te hebben. Zonder vallen is ons nog niet overkomen.


Maar wat ik vooral een voordeel vind aan 3 setjes in omloop hebben is dat je ook 3 verschillende smaakjes hebt. In de gigantische tijd en geldrovende zoektocht naar je favoriete smaak en samenstelling VG/PG een groot voordeel dus.


Een tweede voordeel aan deze sets vind ik de eenvoud van de coils. Je kan ze perfect zelf herbouwen. Dit is al wet moeilijker met de duals. Wanneer je begint te herbouwen kan je ook ander wick materiaal uitproberen wat ook weer de smaak en dampbeleving veranderd.


Zo zijn we er na dik 2 maanden achter gekomen dat ik meer van 50/50 PG/VG hou en mijn partner van 70/30. Allebei vinden we organic cotton het lekkerste wick materiaal.


Dit om maar even mee te geven dat ik er wel van hou om verschillende eenvoudige en betrekkelijk goedkope sets in omloop te hebben. Gewoon tot je er achter bent wat je zelf lekker vindt.


Upgraden kan later nog altijd.


 


Groetjes en succes met de keuze!


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Victorian

Dank weer!


 


Ik wil op de duur wel bijkopen.


De reden dat ik nu voor een single set ga is omdat ik net dus al een hele uitgave heb gedaan aan de eRoll en net dáárvoor aan de e-Smoking Premium.


De eRoll is dus niet voldoende om mij van de shag af te houden.


Ik wil dus nu maar 1 evod ( 1,2 of mega) kopen, want stel hij bevalt niet of is ook niet voldoende dan zijn de kosten niet meteen


zo hoog geweest als een dubbele set.


Stel hij bevalt wel erg goed, dan komt er een 2de bij.


 


Ik zit nu alleen te denken of die mega nou wel zo handig is, duurt natuurlijk een tijd langer voor het tankje leeg is en dus lijkt


het me wat onhandiger met smaakjes wisselen,toch?


 


Apart genoeg werkt de e-smoking premium eigenlijk beter voor mij om minder ernaast te roken dan de eRoll.


Maar ik krijg met het roken van de e-smoking een naar gevoel aan mijn gezichtshuid (soort jeuk en droog gevoel).


Ben dus een beetje bang dat ik niet tegen de inhoud van die patronen kan (16 mg zijn ze overigens).


Link to comment
Share on other sites

Ter info: Een Duall coil wordt gewoonlijk ook als single coil gerebuild en niet als Duall coil ! Door het rebuilden icm gebruik van cotton wordt de smaak vaak nog beter dan de originele Duall coil build. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Victorian

Ik zag dat er ook een Evod vv batterij bestaat.


Wat doet die precies en wat is het effect ervan en kun je die dan plaatsen op de Evod Clearomizer ?


Link to comment
Share on other sites

Een VV (variabel voltage) of VW (variabel wattage) zijn batterijen waarbij je dus het voltage of wattage kunt verstellen. Absoluut een vooruitgang t.o.v. standaard batterijen met een vast voltage/wattage.

Deze passen ook op Evod clearomizers.

Link to comment
Share on other sites

Guest Victorian

Hai Tony,


 


En wat merk je daarvan bij het dampen, als ik vragen mag?


Zie dat er ook een twist bestaat....ppffff..ingewikkeld allemaal.


Link to comment
Share on other sites

Coils heb je in diverse weerstanden (ohm). Bijv. 1,5 ohm, 1.8 ohm, 2 ohm 2.5 ohm etc.... Elke 'weerstand' heeft dus in principe een ander voltage/wattage nodig om optimaal te presteren (beste damp/smaak opbrengst).

Met een vast ingestelde batterij (van bijv. 3,7 volt) bereik je dus eigenlijk maar bij 1 coil de optimale combinatie. (Is ook afhankelijk van je dampgewoonte, de manier hoe je dampt dus (hard/zacht, lang/kort)

Batterijen die je kunt verstellen daar kun je zelf dus de beste instelling behorend bij jouw coil mee instellen (en zo de zogenoemde 'sweet spot' bereiken).

Daarbij is smaak natuurlijk geheel persoonlijk en bereik je beter met een VV/VW batterij.

Link to comment
Share on other sites

Ter info: Een Duall coil wordt gewoonlijk ook als single coil gerebuild en niet als Duall coil ! Door het rebuilden icm gebruik van cotton wordt de smaak vaak nog beter dan de originele Duall coil build. ;-)

Klop Tony.

 

Er zijn ondertussen 2 evod glass tankjes onderweg naar mij. Tussen mijn smaakjes zitten wat tank crackers blijkbaar. De evod glass heeft een dual coil. Ben van plan ze om te bouwen naar single met cotton. Maar voorlopig dus nog geen ervaring mee.

Als je eenmaal begint te dampen is elke stap een leerschool :ja

Link to comment
Share on other sites

Ach, das ook 1 van die leuke dingen eraan... Doordat je steeds een stapje verder gaat krijg je ook steeds meer smaak en/damp ontwikkeling (daar waar je dacht het ultieme al bereikt te hebben). ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Je kan ook gewoon naar een shop gaan en je laten adviseren. Misschien kan je zelfs wat uitproberen voor je gaat investeren.


Dat voordeel hebben jullie Nederlanders. Wij Belgen moeten het hebben van dit soort forum om aan wat info te geraken.


 


Maar moet wel toegeven dat ik hier al heel wat geleerd heb en dat iedereen hier superlief is voor beginnelingen als wij!


Link to comment
Share on other sites

Ook shops zijn niet 'heilig' hoor...

Er zijn er zat die schijnbaar liever hun overjarig oud spul slijten dan hun klanten dmv goede voorlichting aan het juiste te helpen..! (al kom je via het forum wel enigszins erachter waar je wel en juist niet moet gaan)

Link to comment
Share on other sites

Guest Victorian

ja, dit is zeker een fijn forum!


 


Ik neem aan dat het met de shops ( en stenen winkels) die hier op het forum staan in principe wel oké zit?


Link to comment
Share on other sites

Je kan ook gewoon naar een shop gaan en je laten adviseren. Misschien kan je zelfs wat uitproberen voor je gaat investeren.

Dat voordeel hebben jullie Nederlanders. Wij Belgen moeten het hebben van dit soort forum om aan wat info te geraken.

 

Maar moet wel toegeven dat ik hier al heel wat geleerd heb en dat iedereen hier superlief is voor beginnelingen als wij!

Ik ben ook belg maar ga geregeld naar Nederland om te winkelen. Zover is dat in de meeste gevallen niet. Ikzelf woon in het antwerpse en dan is maar een 70 km naar Breda. Daar ben ik ook al een goed shop binnen gegaan. Van waar ben je trouwens?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...