Jump to content

Quick steepen met yoghurt maker


Mindfak

Recommended Posts

  • 1 month later...

    En als je een naaldflesje hebt, kan je dan ook gewoon het rubber dopje eraf laten? (Waardoor je een openingetje hebt van één milimeter weliswaar, maar het kan zijn druk in ieder geval wel kwijt, zeg maar)


   Zou dat ook kunnen?


   Is wel wat makkelijker, en hoef je denk ik ook niet zo nodig het apparaat te cleanen na elk gebruik... 

Link to comment
Share on other sites

Ik zet de flesjes zonder (naald) dop in de YM zodat de liquid vrijelijk kan 'ademen'.

Na de YM laat ik ze altijd nog minimaal een week staan. In die week schud ik ze regelmatig en ook draai ik dan de doppen even los om er even nieuwe lucht in te krijgen.

 

Zo doe ik het ook.

Link to comment
Share on other sites

Ik damp max VG liquid en maak daar genoeg van aan die ik dan pas na ruim een half jaar steepen ga dampen.

Ik vind hoe langer het staat, hoe lekkerder.

Je moet alleen dan wel even geduld hebben.

Je kan het met zo,n yoghurt machine wel een beetje versnellen maar lang steepen is toch het beste.

Link to comment
Share on other sites

Ik damp max VG liquid en maak daar genoeg van aan die ik dan pas na ruim een half jaar steepen ga dampen.

Ik vind hoe langer het staat, hoe lekkerder.

Je moet alleen dan wel even geduld hebben.

Je kan het met zo,n yoghurt machine wel een beetje versnellen maar lang steepen is toch het beste.

Klopt helemaal.

 

De YM gebruikte ik vooral veel toen ik begon met DIY.

Als je nog op zoek bent naar goede recepten of bv. van een bepaald sapje meerdere versies wilt proberen.

Even in de YM en een weekje naturel steepen en je krijgt wel een goede indruk van welk sapje goed is en welke niet.

Daarna maak ik dan idd de grotere hoeveelheden en dan heb ik ook wel de tijd om het naturel te steepen.

Mijn YM gebruik ik nu dus eigenlijk alleen nog maar voor proef batches.

Link to comment
Share on other sites

   En een ultrasoon? Gaat dat wel sneller?


 


 Ik verblijf in een ziekenhuis, en heb daarom geen plek voor allerlei flesjes... Als het een half jaar moet staan, dan heb ik daar ook geen tijd voor... Hoewel ik natuurlijk als ik hier wegga wel de flesjes mee kan verhuizen...


 


 Daarom, ~en een ultrasoon? 


Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

@ProFumi er zijn mensen die er bij zweren dat de doppen eraf moeten. Ik gebruik echter de ym vooral voor unicornflesjes die ik er dus plat inleg met dop erop. Ik kan geen verschil proeven tussen wel of niet de dop erop.

 

Ondertussen maak ik voornamelijk grote batches aan, die niet in de ym passen, en beproef ik de geduld methode

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hoi ik heb ook een vraagje wat betreft meerdere smaken tegelijk in de yoghurt maker... Ik snap dat je bijvoorbeeld beter geen melk en cola smaken tegelijk moet steepen (ik zeg maar wat), maar geldt dit ook voor tabaksmaken? 

Ik heb verschillende CdD tabak samples besteld waarmee ik met een mengverhouding van 2% precies 50 ml juice kan maken per sample. 

Kunnen ze beter apart of mogen die wel tegelijk in de yoghurt maker? 

Lijkt mij dat de smaakoverdracht niet al te veel zal zijn aangezien het allemaal tabak is. Maar misschien heb ik het mis. Iemand ervaring hiermee? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...