Jump to content

Dampen in restaurant


Maatjekuip

Recommended Posts

Gisteren voor het eerst mogen dampen in een restaurant!

Diverse andere keren ( in andere restaurants dus) mocht het niet want 'de niet-rokers zouden dat te veel op roken vinden lijken' en wel-rokers zouden er dan ook ineens eentje gaan opsteken. Raar

Link to comment
Share on other sites

Vragen kan nooit kwaad ;) ik heb 1 maal het verzoek gekregen (nadat ik het had gevraagd) om het toch niet te doen.

Ze hadden zich vergist ik de hoeveelheid zichtbare damp. Dripper op een mech mod ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik damp met een egootje. Weinig damp dus. Maar ik vroeg het voordat ik ook maar iets gedampt had en kreeg bovenvermeld antwoord. Maar goed, gisteren mocht het dus wel. Dat was leuk, omdat intussen de hele aanwezige familie dampt :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beschaafd dampen mag meestal wel, behalve als er voordien al een cloudchaser in dat restaurant de boel verpest heeft voor andere dampers.


Of als er gasten zijn die alleen zout en peper willen ruiken als ze speciaal naar een restaurant zijn gegaan om een biefstukje te eten omdat ze thuis nooit zelf biefstuk klaarmaken en al helemaal niet met kruiden wensen te kokkerellen.


Of als er een Youri naar de horecabaas stapt om zijn beklag in te dienen.


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beschaafd dampen mag meestal wel, behalve als er voordien al een cloudchaser in dat restaurant de boel verpest heeft voor andere dampers.

Of als er gasten zijn die alleen zout en peper willen ruiken als ze speciaal naar een restaurant zijn gegaan om een biefstukje te eten omdat ze thuis nooit zelf biefstuk klaarmaken en al helemaal niet met kruiden wensen te kokkerellen.

Of als er een Youri naar de horecabaas stapt om zijn beklag in te dienen.

 

Het wordt weer eens tijd voor een heeeellle lange vakantie Marianna...

Niks beters te doen dan anderen in de zeik te zetten?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik vind het toch ook wel afhankelijk van wat je dampt....

Een niet al teveel damp veroorzakende setup met een smaak die niet een te zware geur afgeeft lijkt mij geen probleem

Mijn gekickte Nemesis met kayfun op 9 watt met Mojito en wat vanille.. Nog nooit klachten over gehad.
 

Als ik echter mijn liquorice/menthol zou gaan dampen... Zeker weten dat men dat wel storend zou vinden

 

De basis is wat mij betreft altijd "Hebben mensen er last van".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vragen kan nooit kwaad ;) ik heb 1 maal het verzoek gekregen (nadat ik het had gevraagd) om het toch niet te doen.

Ze hadden zich vergist ik de hoeveelheid zichtbare damp. Dripper op een mech mod ;)

 

En zie hier de reden dat waar je eventueel had mogen blijven dampen, door een beetje te cloudchasen, er beslist nooit meer iemand mag dampen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Was gisteren in een restaurant met een "rooklounge". Dacht wat kan mij het schelen. Drankje mee, ga ik daar wel zitten (mijn vrouw rookt nog). Was na 20sec. alweer genezen. Alle me maggies, wat een stank.

Rooklounge stinkt inderdaad behoorlijk, ik ga er soms ook nog voor de lol in. Lekker subohm met dripper de boel in een mist zetten :lol .

In een restaurant damp ik bijna niet, cafe damp ik normaal. Buiten en in rookhokken gebruik ik subohm.

Link to comment
Share on other sites

Guest Demious

Ik vind het allemaal zo scheef... Het excuus dat het niet mag zou komen omdat mensen zich zouden vergissen en denken dat er iemand zit te roken. Maar met een ego-tje is er zo weinig damp dat het niemand opvalt, behalve degene die er net naast zit en die kan duidelijk zien dat het geen sigaret is en zeker met een fatsoenlijke mod, die fatsoenlijke damp geeft, zou het door het hele restaurant zichtbaar moeten zijn dat dit niet van een sigaret af kán komen, maar dan komt de smoes:"het stinkt", terwijl ik, als ik uitga, net de lichtste smaakjes pak, waarvan de mensen die ik ken allemaal zeggen:"Ik ruik het niet eens". Met name hoor ik dit van degene die zelf niet roken, of dampen.


En als ik dan kijk, ik ben hooggevoelig en daardoor autistisch (of ik ben autistisch en daardoor hooggevoelig, daar zijn de meningen over verdeeld, maar ieder wat wils, denk ik dan. :P), wanneer ik naast een paar dames aan een tafel zit en ik de walm van de extreme overdaad aan parfum in mijn neus voel steken (dit kan voor mij echt pijn doen en ik wordt er misselijk van, in zo'n mate dat ik moeite krijg met eten), dan mag er niks van gezegd worden, terwijl ik dit toch echt wel een vorm van overlast vind. En over overlast gesproken, vroeger praatten mensen in een restaurant op zachte toon, want de andere mensen wilden ook rustig eten, maar tegenwoordig wordt er op zo'n verheven toon gepraat, dat ik er zwaar overprikkeld van raak, nog niet te spreken over kleine kinderen die rondrennen en lawaai maken (mijn dochter heeft altijd geleerd dat ze in een restaurant rustig moet zijn, maar dat is voor veel mensen ook allang niet meer aan de orde, alsof ik overal voort bij de McDonnalds zit...). Maar kort en goed, overlast is tegenwoordig orde van de dag in restaurants, waarom zou dat beetje damp zo'n probleem zijn? Zeker gezien veel van die mensen even later naar een concert gaan en in diezelfde damp, uit de rookmachines, gaan staan en dáár geen problemen mee hebben.


Een paar weken geleden werd ik, bij een concert, verzocht niet te dampen, terwijl daar maar liefst 4 rookmachines stonden te blazen. Ik vroeg daar dus naar, waarom de rookmachines dan wel oké waren, en het antwoord was:"Maar dat is PG-damp, daar kunnen mensen geen last van hebben." Goed, ik damp voornamelijk VG, maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. ;)


 


Wij dampers moeten constant rekening houden met de rest, maar wat is er gebeurd met rekening houden met elkáár? Mij lijkt het hele verhaal van overlast in restaurants meer een vorm van het afreageren van persoonlijke frustratie (Drukke week op het werk, gestreste baas die teveel vraagt, dan thuis een partner die ook een zware week heeft gehad, kinderen zijn lastig en ga zo maar door...), zonder dat veel mensen rekening willen houden met hun omgeving, in welke vorm dan ook. Het is constant geklaag over anderen, terwijl degene die klagen zelf ook geen rekening houden met anderen en het daarnaast ook niet accepteren dat er iets tegen hen gezegd wordt. Zouden die mensen chagrijnig zijn omdat ze hun sigaret niet mogen opsteken en met afkickverschijnselen kampen? Ik krijg tóch steeds het vermoeden dat het klagen over dampers in restaurants daar mee te maken heeft, in deze zin, dat degene die nog gewoon roken jaloers worden als wij mogen dampen, terwijl zij chagrijnig zitten te zijn, omdat ze hun sigaret moeten missen.


 


En ik weet het, hoor. Ãk ben de autist en ík denk anders dan anderen, dat ben ik allang gewend. Dit is mijn mening en iedereen mag er van mij van denken wat hij/zij wil, maar ik wil af en toe ook wel eens mijn woordje kwijt. :P

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het met je eens hoor. Nu krijg ik uit een standaard evodje nog best een redelijke hoeveelheid damp maar om nou van overlast te spreken.... Met de subtank kan ik daadwerkelijk overlast veroorzaken, dat heb ik gemerkt. Als iemand net jouw uitgeademde walm naar binnen krijgt resulteert dat echt in een hoestbui. Dus om in een restaurant nou met wolkenfabrieken te gaan dampen... Maar een evodje met een lekker smaakje werkt prima bij de koffie hoor.... Genoeg damp en smaak voor het moment...

Link to comment
Share on other sites

Guest Demious

Uiteraard, Wally. Maar iemand dampwolken in zijn gezicht te blazen is ook niet netjes. Dat was met roken ook al zo, dus ik ga er vanuit dat dit voor dampen hetzelfde is. Ik blaas ook altijd mijn damp van de mensen in mijn omgeving af en ik gebruik, als ik uitga, ook geen drippers, maar een Aspire Atlantis op een beschaafd vermogen. Dit soort dingen reken ik dan ook wel onder het 'rekening houden met elkaar'.


Link to comment
Share on other sites

Goed verhaal Demious! En inderdaad, die overheersende parfummetjes..... Ik heb ooit eens gegeten bij Michel Gérard (F) en daar wordt bij de reserveringsbevestiging vriendelijk verzocht, geen of in zeer bescheiden hoeveelheden parfum/after shave te gebruiken vanwege de invloed op de smaakpapillen. Destijds mocht er nog overal gerookt worden, maar daar stond een asbakje op tafel van 3 cm doorsnee: nét genoeg om je peuk in te doven. Was ook funest voor de smaakpapillen, evenals een sterke cocktail vooraf. Was niet te krijgen daar.

Toch gek met die smaakpapillen: mijn man houdt van zeer gekruide gerechten en vis. Als hij bijv uien met knoflook staat klaar te stoven (open keuken) proef ik helemaal niks meer van mijn dampjes.

Link to comment
Share on other sites

En zie hier de reden dat waar je eventueel had mogen blijven dampen, door een beetje te cloudchasen, er beslist nooit meer iemand mag dampen.

Ik doe niet aan "cloudchasen" ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Wat ik toch altijd weer grappig vind, is het argument 'mijn ego, daar komt maar heel weinig damp vanaf, daar heeft toch niemand last van'.


 


Maja.... als het een keuze is van wel of niet toestaan, dan kan je moeilijk onderscheid gaan maken tussen de ene damper en de andere op basis van zijn apparatuur. Dus moet je niet gek kijken als er aan het tafeltje naast je ineens iemand gaat zitten subohmen met een of andere een uur in de wind stinkende liquid.


Link to comment
Share on other sites

 

hmm... ik blijf deze dan altijd wel erg irri vinden:

 

 

5. You Vape Indoors and Smoke Outdoors

When you first start using electronic cigarettes, dual-use is pretty common. As you are making the transition from smoking to vaping, you might slip up and smoke a cigarette once in awhile. That’s totally normal. However, it’s really not a good idea to make a habit of using both e-cigs and cigarettes. Some people end up vaping nonstop indoors and then anytime they walk outside or get in the car, they smoke instead. If you do this, please stop. It gives the appearance that you cannot go for five minutes without nicotine. It makes e-cigarettes look bad and it causes people to think that e-cigs are making nicotine addiction worse instead of better. It’s counterproductive and it really hurts the vaping industry, so please stop.

 

 

het dampen zorgt niet dat íedereen volledig van het roken af komt.

Als bijna 2 jaar dual-user maak ik me dan wel pissed-off over 'so please stop'; een typische opmerking van ex-rokers....

Link to comment
Share on other sites

Ik damp thuis binnen, ergens anders vuur ik mijn Mutation X'en gewoon buiten af, of ze moeten toestaan dat er binnen gerookt mag worden, dan damp ik daar ook.

Gezien ik enkel de Mutations damp met flinke wolken ga ik daar niet iedereen mee lastig vallen, maar als er een rookwolk hangt, dan zal ik die over rulen met mijn damper en ze de gek aansteken dat er toch wel weinig visuele walm van die sigaretten komt, en dat luid weer vaak de bekende reacties uit die je binnen 5 minuten gepareerd hebt en daarna de geïnteresseerden in dampen overhoud.

En die houding leverd mij extra plaatsen op waar ik mag dampen.

Moet wel zeggen, ik denk dat restaurants uit eindelijk off-limit zullen zijn/blijven voor dampen, en heb daar zelf geen probleem mee, we zijn samen op de wereld en dat is niet om elkaar te irriteren, maar om elkaar te verrijken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Datrax

hmm... ik blijf deze dan altijd wel erg irri vinden:

 

 

 

het dampen zorgt niet dat íedereen volledig van het roken af komt.

Als bijna 2 jaar dual-user maak ik me dan wel pissed-off over 'so please stop'; een typische opmerking van ex-rokers....

 

Puur even taal technisch slaat het volgens mij terug op het non-stop roken/dampen.

(was het overigens ook niet met ieder punt even eens hoor, maar vond het een leuke opsomming om te posten)

 

Zelf ben ik volledig gestopt met roken, maar cynische ex-rokers.. tja.. hoe vergelijk ik dat nou met een glimlach..

dat is een beetje als mensen die klagen dat de jeugd altijd maar over sex praat ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het toch ook wel afhankelijk van wat je dampt....

Een niet al teveel damp veroorzakende setup met een smaak die niet een te zware geur afgeeft lijkt mij geen probleem

Mijn gekickte Nemesis met kayfun op 9 watt met Mojito en wat vanille.. Nog nooit klachten over gehad.

 

Als ik echter mijn liquorice/menthol zou gaan dampen... Zeker weten dat men dat wel storend zou vinden

 

De basis is wat mij betreft altijd "Hebben mensen er last van".

Sommige mensen vinden vanille-geur juist niet prettig.

Anderen hebben een hekel aan de geur van drop of menthol.

Weer anderen houden niet van honing.

Nog veel meer mensen hebben een hekel aan parfum, aftershave, knoflook, uien, trassi.

Zo heeft bijna iedereen wel iets te zaniken, zelfs over 'eetbare' geuren.

Als je met al die intolerante mensen rekening wilt houden.... sterkte!

Link to comment
Share on other sites

Er bestaat een grijs gebied tussen "intolerante mensen" en mensen die alles goed vinden Marianna.


 


Vantevoren kun je dit soort zaken nooit allemaal weten.


Als men aangeeft dat men er last van heeft heb ik er geen probleem mee om even niet te dampen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...