Jump to content
Chasepoes

DE DOOS II - Probeer en wissel liquids onderling!

Recommended Posts

Ik kom even gedag zwaaien :tong, leuk om te zien dat de doos nog steeds rondgaat :clap

Edited by Sandra333
Autocorrect

En @Srijs: kben nog steeds benieuwd of er ook nog iets voor jóu bij zat...plaats je nog even een lijstje?

Edited by RichTrip

Zo. Het zaakje staat inmiddels zo goed als klaar om weer doorgestuurd te worden. Dat had deze keer wel nogal wat voeten in de aarde.

Omdat er nogal wat mensen hun beurt voorbij hebben laten gaan kreeg ik de doos al weer een stuk eerder dan verwacht maar afgelopen zondag was het dan toch zo ver dat er voldoende tijd gevonden was. 

Op de avond ervoor had ik hier en daar al wel een drupje geproefd om wellicht wat inspiratie op te doen maar als fervent DIY-er was ik het meest nieuwsgierig naar de aroma's. Zondagmiddag ben ik er dus maar eens uitgebreid voor gaan zitten. Jammer genoeg werd het toch een teleurstelling want enige tijd later zat ik wat beduusd te kijken aan de keukentafel omdat ik mijzelf realiseerde dat ik eigenlijk alleen nog maar aan het schoonmaken was, op zoek naar de boosdoeners. En dat laatste blijkt nog niet eens zo eenvoudig als alles onder de kledder zit. In beide zakken! Schoongemaakt en rechtop staand lekt er natuurlijk niets. 

Maar goed, uiteindelijk in elk geval één (inmiddels zo goed als leeg) flesje gevonden met een flinke barst er in. Jammer genoeg was dat niet de enige oorzaak want bij sommige flesjes was het plastic dopje verwijderd. Ik begrijp wel dat dit er af moet wanneer je met een naald aroma op wil zuigen en ook dat het lastige krengen zijn, maar wanneer die niet terug geplaatst worden gaat de boel onherroepelijk lekken. Thuis zal dat wel meevallen wanneer de flesjes recht op staan, maar bij vervoer gaat dit mis. 

Verder heb ik gemerkt dat de flavour-art flesjes slecht sluiten. (die met die vaste doppen die je een beetje in moet knijpen om het scharnierende dekseltje te kunnen openen. Een kind kan de was doen!)  Zelfs als ze nieuw zijn merkte ik van de week bij een bestelling die binnen kwam. Punt van aandacht lijkt me voor de toekomst.

Het ergste was eigenlijk nog dat van een groot deel van de aroma's met geen mogelijkheid nog vast te stellen bleek wat er in zit. Wat doe ik hiermee? Weggooien?

Het goede nieuws is dat bij de liquids er alles nog redelijk netjes uit ziet voor zover ik heb vastgesteld. Maar hier ligt natuurlijk hetzelfde risico op de loer. Eén flesje kan voor een fikse ravage zorgen. Wellicht is het een idee om het verpakken toch iets anders aan te pakken. Bijvoorbeeld kleine zakjes met een flesje of 5 en dat dan weer in een grotere zak. Dit zal het risico denk ik enorm beperken. Bij de aroma's heb ik dit inmiddels ook gedaan, plus nog het nodige afplakwerk van de etiketten verricht zodat de tekst niet zo makkelijk verdwijnt. 

En waar moet de doos nu naar toe? Chase? of is er nog iemand overgeslagen?

Gooi de kapotte spullen maar gewoon weg. Als er zich verder niemand meldt, mag De Doos terug naar huis.

Ik zal mijn gedachten eens laten gaan over een betere manier van verpakken                          

On 11-3-2016 at 13:18, lageveld said:

Zo. Het zaakje staat inmiddels zo goed als klaar om weer doorgestuurd te worden. Dat had deze keer wel nogal wat voeten in de aarde.

Omdat er nogal wat mensen hun beurt voorbij hebben laten gaan kreeg ik de doos al weer een stuk eerder dan verwacht maar afgelopen zondag was het dan toch zo ver dat er voldoende tijd gevonden was. 

Op de avond ervoor had ik hier en daar al wel een drupje geproefd om wellicht wat inspiratie op te doen maar als fervent DIY-er was ik het meest nieuwsgierig naar de aroma's. Zondagmiddag ben ik er dus maar eens uitgebreid voor gaan zitten. Jammer genoeg werd het toch een teleurstelling want enige tijd later zat ik wat beduusd te kijken aan de keukentafel omdat ik mijzelf realiseerde dat ik eigenlijk alleen nog maar aan het schoonmaken was, op zoek naar de boosdoeners. En dat laatste blijkt nog niet eens zo eenvoudig als alles onder de kledder zit. In beide zakken! Schoongemaakt en rechtop staand lekt er natuurlijk niets. 

Maar goed, uiteindelijk in elk geval één (inmiddels zo goed als leeg) flesje gevonden met een flinke barst er in. Jammer genoeg was dat niet de enige oorzaak want bij sommige flesjes was het plastic dopje verwijderd. Ik begrijp wel dat dit er af moet wanneer je met een naald aroma op wil zuigen en ook dat het lastige krengen zijn, maar wanneer die niet terug geplaatst worden gaat de boel onherroepelijk lekken. Thuis zal dat wel meevallen wanneer de flesjes recht op staan, maar bij vervoer gaat dit mis. 

Verder heb ik gemerkt dat de flavour-art flesjes slecht sluiten. (die met die vaste doppen die je een beetje in moet knijpen om het scharnierende dekseltje te kunnen openen. Een kind kan de was doen!)  Zelfs als ze nieuw zijn merkte ik van de week bij een bestelling die binnen kwam. Punt van aandacht lijkt me voor de toekomst.

Het ergste was eigenlijk nog dat van een groot deel van de aroma's met geen mogelijkheid nog vast te stellen bleek wat er in zit. Wat doe ik hiermee? Weggooien?

Het goede nieuws is dat bij de liquids er alles nog redelijk netjes uit ziet voor zover ik heb vastgesteld. Maar hier ligt natuurlijk hetzelfde risico op de loer. Eén flesje kan voor een fikse ravage zorgen. Wellicht is het een idee om het verpakken toch iets anders aan te pakken. Bijvoorbeeld kleine zakjes met een flesje of 5 en dat dan weer in een grotere zak. Dit zal het risico denk ik enorm beperken. Bij de aroma's heb ik dit inmiddels ook gedaan, plus nog het nodige afplakwerk van de etiketten verricht zodat de tekst niet zo makkelijk verdwijnt. 

En waar moet de doos nu naar toe? Chase? of is er nog iemand overgeslagen?

Na een week geen melding, dus De Doos II mag weer naar het thuishonk!

On 11 maart 2016 at 23:33, Chasepoes said:

Gooi de kapotte spullen maar gewoon weg. Als er zich verder niemand meldt, mag De Doos terug naar huis.

Ik zal mijn gedachten eens laten gaan over een betere manier van verpakken                          

Lege zamplebox dozen. Het schuim beschermd flesjes perfect. 

Anders zelfde effect bereiken met van dat geluiddempende foam met eierdop noppen motief. 2 lagen op elkaar en niks wat tegen elkaar aan kan komen of kapot stoten.

21 hours ago, Testastretta said:

Lege zamplebox dozen. Het schuim beschermd flesjes perfect. 

Anders zelfde effect bereiken met van dat geluiddempende foam met eierdop noppen motief. 2 lagen op elkaar en niks wat tegen elkaar aan kan komen of kapot stoten.

Na, het is meer het rechtop vervoeren denk ik. Maar moet er echt iets mee. De Doos is inmiddels zo vol, dat deze met schuim erbij gigantische proporties zou gaan aannemen.

Maar misschien is het een idee om met schuim vakken in De Doos te maken...

10 minutes ago, Chasepoes said:

Maar misschien is het een idee om met schuim vakken in De Doos te maken...

Dat klinkt als en simpele en effectieve oplossing.

Zat zachte schuim te vinden uit oude verpakkingen lijkt me.

Met een stanley mesje kan je daar zo gleufjes in snijden, daar duw je dan de flesjes en dergelijken in :duim

Edited by Elizium

Ik denk niet dat we de oplossing daar moeten zoeken want daar ligt het probleem niet. Het is meer zo dat één enkel lek flesje een enorme ravage aan kan richten aan de rest. En af en toe een lek of lekkend flesje ontkom je nu eenmaal niet aan. 

Gewoon een rits kleine gripzakjes aanschaffen en de flesjes per 5 o.i.d. verpakken. En die zakjes dan weer in de grotere zakken. Damage control dus. Bovendien is de boosdoener dan ook veel makkelijker te lokaliseren want dat valt nog niet eens mee heb ik gemerkt. 

Excuses..Pasen en zo...Beetje druk geweest. De Doos is in goede orde ontvangen. Ik ga hem zondag weer sorteren en zit nog te wachten op een zending kleinere zip-lock zakjes. Ik hoop dat hij in de loop van de aankomende week weer op pad kan!

En het geluk zat mij deze week niet mee. Afgelopen maandag werd ik geveld door een zeer hardnekkig buikgriep-virus. Die mij eigenlijk tot vandaag aan bed en toilet heeft gekluisterd. Van De Doos is in de tussentijd dan ook even niets terecht gekomen, zoals jullie hopenlijk begrijpen.

Maar ik heb wel een goedmakertje: Van LabLiquids heb ik een hele serie eppy's ontvangen met een zeer ruime selectie van veel van hun smaken op verschillende sterktes. Deze ga ik uiteraard verwerken in De Doos. Mocht je dan iets vinden waar je wel meer van lust, dan kun je het direct bestellen. Zo'n uitgebreid proefpakket vind je nergens!

Geef mij a.u.b. even de tijd om alles weer op de rit te krijgen en dan doe ik mijn best De Doos zo snel mogelijk weer de route op te laten gaan!

Supergaaf initiatief dit en wat loopt het ook al lang, petje af!

Hoop dat ik ooit ook mee mag doen aan een ronde. Dat wordt posten geloof ik :-) 

Succes!

15 minutes ago, Meyeke52 said:

@basliner is de Doos ergens blijven hangen,  DM Chase effe dan :)

ik weet het niet meyeke zit niet meer zoveel op de site.

@basliner maar je bent er nu :) en je ziet dat Chase ergens in April wegens ziekte de Doos niet heeft doorgestuurd, nou ........

hoppa gaan met die Doos :grins der moet weer vaart inkomen !!!

@Meyeke52

na het doorlezen van dit topic las ik dat jullie zip zakjes zoeken

ik heb er een hele partij van kleinere naar grotere als je je adres pm,s zal ik ze jullie toesturen (als ik er meer krijg in de toekomst leg ik ze weg )

Excuses voor de vertraging van mijn kant. Ik had naast Vapeland en DampTV nogal te stellen met een ziek zoontje dat naar het ziekenhuis moest. Vooral dat laatste heeft mij de afgelopen tijd veel tijd en kopzorgen gekost. En daarbij is De Doos II helemaal tussen wal en schip komen te vallen. Klein voordeel is wel dat er weer een stapeltje extra liquids bij zijn gekomen.

Als er nu niet weer iets onverwachts gebeurt, ga ik De Doos II dit weekend gereed maken en op de post doen.

Excuses, excuses. Life got in the way..

@exroker je kan  beter evn Chasepoes DM-en de zipjes naar hem sturen de Doos is tenslotte bij hem, hartelijk dank voor het aanbod :)