Jump to content

E-mail meldingen


Guest Donderwolkje

Recommended Posts

Guest Donderwolkje

Windows mail heeft als ik het goed begrepen heb de irritante gewoonte om links in e-mail's niet automatisch als link te herkennen. De links in meldingen van het forum verschijnen daar nu als tekst en zijn niet aanklikbaar. Outlook, telefoon etc. zien het wel als hyperlink.  Is dat misschien te fixen?


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Nee, dit gaat over de windows mail app van win 8.1 pc versie.


Daar werken hyperlinks alleen als die door de afzender expliciet als hyperlink worden ingevoerd.


 


Doen ze dat niet dan moet je het webadres dus gaan kopieën en plakken, heel omslachtig.


Andere mail clients herkennen dat zelf. Op mijn andere computer met outlook en op mijn telefoon krijg ik ook gewoon een hyperlink die ik kan aanklikken.


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

werkt de Ctrl toets en klikken ook niet op de link?

In welke vinger zit die????

Tablet, mail app, nietoetsenbordnie bij het lezen.

 

Ik heb me ooit wezenloos gegoogeld en schijn niet de enige te zijn met dit probleem.

Sommige afzenders sturen me mails met keurige blauwe linkjes, andere dus niet.

 

 

Edit: OK, toetsenbord aangekoppeld, nee dat werkt ook niet.

Link to comment
Share on other sites

Hier ook geen problemen met links in Windows Mail app. Ik kan ook zo snel geen instellingen vinden in de app die met het open van links te maken heeft. 


 


Anders via Outlook in de Desktop omgeving op je tablet je mail openen misschien?


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Hier ook geen problemen met links in Windows Mail app. Ik kan ook zo snel geen instellingen vinden in de app die met het open van links te maken heeft. 

 

Anders via Outlook in de Desktop omgeving op je tablet je mail openen misschien?

Bij mij is het sterk afhankelijk van de afzender. Idd geen instellingen, maar had jij geen RT op je tablet? Die van mij draait op de 8.1 pc versie. Volgens mij zijn die apps ook verschillend.

En nee, als ik eerst linksom moet, kan ik ook rechtsom via IE naar het forum.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is het sterk afhankelijk van de afzender. Idd geen instellingen, maar had jij geen RT op je tablet? Die van mij draait op de 8.1 pc versie. Volgens mij zijn die apps ook verschillend.

En nee, als ik eerst linksom moet, kan ik ook rechtsom via IE naar het forum.

 

Klopt, ik heb RT op mijn tablet, maar de mail app verschilt niet van 8.1. Op de PC is ie precies hetzelfde, namelijk. Ik heb nog even verder gezocht naar instellingen, maar dat staat allemaal standaard ingesteld. Kan me wel herinneren dat ik ook eens met dat probleem heb gestoeid, en toen ben ik overgegaan op Outlook en mail via m'n iPad. 

Mocht ik nog wat vinden, dan laat ik het je wel weten. :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Oorzaak:


Het heeft te maken met de opmaak door de afzender. Ik heb even met mezelf zitten mailen. Stuur ik mezelf een link in HTML of RTF herkent de app dat wel, in tekst zonder opmaak snapt bijvoorbeeld outlook dat ook, maar deze mail app is de hyperlink dan kwijt en maakt er ook tekst van.


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Work around: Metro Mail app op de tablet gezet en daar een apart gmail account voor de forum meldingen in gemaakt.


Works like a charm. Bijkomend voordeel: mijn 'gewone postbus' blijft ineens een stuk overzichtelijker :grins


Link to comment
Share on other sites

Ik heb altijd al een gmail accountje voor forum mail gehad. Heb ik niet eens een app voor geinstalleerd. Mijn eigen mailbox is lekker schoon en alleen gevuld met mail van mensen die ik daar toelaat :grins


 


de rest mag allemaal naar gmail en het kan best lang duren, voordat ik daarop reageer :lol


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Waar het me om ging, is dat deze Metro Mail app, itt Windows Mail, wel hyperlinks in onopgemaakte tekst herkent. En gewoon vanaf het startscherm werkt, met een touch vriendelijke interface.


Bureaublad omgeving mijd ik liever op mijn tablet.  


 


De meeste berichtjes lees ik overigens heel graag, dus ik wil er snel en zonder omweg heen om ze te beantwoorden.


Link to comment
Share on other sites

De paar berichtjes die ik krijg lees ik ook graag, maar dat doe ik meestal al vanuit het forum. Op de pc staat dat toch altijd aan. En Tapatalk gilt tegenwoordig ook weer als er weer een bericht te melden valt. Ik heb net wel even gespiekt hoe een bericht in m'n mailbox er uitziet en snap wel dat het handig kan zijn, inderdaad.


Als het goed is komt er in maart een grote update voor Windows 8.1 aan en mag je gratis naar Windows 10. Wie weet hebben ze daar de mail app ook aangepast. Ik kan het helaas niet voor je uittesten op het moment. 


Link to comment
Share on other sites

Ik heb een ander 'probleem' met de e-mail meldingen.


 


Als ik bij de oude software een melding kreeg dat er een reactie in een topic dat ik volg is geplaatst, kreeg ik er maar één, totdat ik dat bewuste topic heb geopend en gelezen. Nu word ik echt doodgegooid met meldingen. Toen ik gisternacht van werk kwam, had ik zo'n 40 (!) berichtjes dat er in één en hetzelfde topic reacties zijn geplaatst. Graag zie ik dat dit weer hetzelfde gaat als bij de oude software, dus pas weer een nieuwe melding als ik het topic heb geopend en gelezen.


 


Ook misschien een ideetje: een aanvinkoptie of je wel of geen notificaties van het topic wilt als je een reactie plaatst (standaard krijg je ze dus wel).


Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Whaha! ik had me al afgemeld.


Ik hanteer de regel


1 bericht mag


2 berichten is nog acceptabel voor intimi


3 berichten maakt je officieel stalker


 


Alles daarboven wordt streng gestraft, dus iedereen die whatsappt en elke regel met enter verstuurt is alvast gewaarschuwd! :lol

Link to comment
Share on other sites

Whaha! ik had me al afgemeld.

Ik hanteer de regel

1 bericht mag

2 berichten is nog acceptabel voor intimi

3 berichten maakt je officieel stalker

 

Alles daarboven wordt streng gestraft, dus iedereen die whatsappt en elke regel met enter verstuurt is alvast gewaarschuwd! :lol

 

Dat is nu dus een uitdaging. Dat snap je wel, he? Alles wat niet mag, dat wordt leuk! :lol

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...