Jump to content
Sign in to follow this  
Niels

onverwoestbare VW mod

Recommended Posts

Grappig wel dat mijn Vamo`s het altijd prima hebben gedaan.

Maar zoals al vermeld, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. :ja

Ik heb 3 Vamo's en 4 Dani's. De Vamo's zijn inderdaad hele goede werkpaarden en ik gebruik ze nog altijd (af en toe). Maar wanneer het gaat om degelijkheid, betrouwbaarheid, lange damptijd met constante kwaliteit totdat de batterij leeg is, dan zijn mijn Dani's veruit de beste. De Dani S Extreme met extension cap is de dagdagelijkse damper voor mijn GF, die gaat er echt niet zachtzinnig mee om. Hij is al regelmatig gevallen. Afgezien van enkele kleine krasjes die je nauwelijks ziet, blijft dat beest het gewoon doen. Een van mijn Dani L Extremes gaat overal met mij naartoe en, hoewel ik voorzichtig ben met mijn spul, heeft deze ook al een keertje het beton mogen aanraken vanaf 1.5m hoogte.

Voor ik mijn Dani's had gebruikte ik voornamelijk de Vamo's, die gingen ook overal mee naartoe. Ze doen het goed, maar na 1 jaartje intensief gebruik zie je toch echt wel de gebruikssporen. Het chroom slijt eraf rond en onder de vuurknop, waardoor het koper erdoor schijnt. Knopjes werken niet altijd even betrouwbaar meer. Soms valt 'tie gewoon uit zonder reden. 

Eigenlijk zijn de Vamo en Dani niet met elkaar te vergelijken; ze liggen in heel verschillende prijsklassen. Maar ook in verschillende kwaliteitsklassen. En als je degelijkheid voor de lange termijn wilt dan betaal je daar simpelweg voor. En de 'looks'... Kijk zelf maar, rechts ziet er toch een stuk beter uit dan de linkerzijde (oke, foto is niet van de beste kwaliteit):

IMG_20150206_150346.jpg

Net even nagekeken,

De Dani M is net zo lang als de Svoemesto met 18350 buis. Maar dan kun je in de Dani dus heel wat meer mah mee nemen.

De Svoemesto valt af.

De Provari mini heeft geen variabel wattage, en dat vind ik toch wel belangrijk voor een daily user. Ik heb geen trek om 's ochtends bij mijn eerste bak koffie na te moeten gaan denken over weerstand en voltage. Daarbij vind ik hem ook niet bepaald fraai.

De Provari 3 vind ik wel een prachtset, maar 260 euro? werkelijk? 

Ik neig dan toch naar de Dani, nu nog kiezen tussen de basic of de extreme 

Nee, niet 260 euro. De Fransen verkopen ze voor minder. En in Duitsland is de P3 te krijgen vanaf 210 euro (hisvape). Blijft nog een bak geld, maar goed.

Ik denk dat je bij de keuze voor een mod van 150 euro+ vooral goed moet kijken naar wat zo'n ding voor jou kan doen, het bedieningsgemak, verkrijgbaarheid onderdelen/service en de veiligheid. Goeie looks zijn mooi meegenomen, maar iets prachtigs wat toch bijna altijd in je hand verscholen zit en niet lekker werkt of onhandig te bedienen is, is zonde van al dat geld (en je goede humeur). Een paar tientjes meer of minder maakt dan niet veel meer uit.

@Wintergreen, Hele goeie tip van die Duitse shop, das toch maar even een verschil van 50 euro!

Maar aan mij gaan ze er geen verkopen.

Wat ik echt een enorme usp voor de Dani vind is het compacte formaat. Een mod van 2,2x10cm waar een 3100 mah batterij in past is echt geweldig.

En het was me nou juist ook te doen om een compacte mod. Je kunt hem makkelijk overal mee naar toe kan nemen en hoeft je geen zorgen te maken over een lege batterij.

De 25 euro voor het schroefdopje vind ik niet zo leuk maar goed... als het veertje kapot gaat kost de vervanging maar 99 cent.

Dus het is de Dani basic M geworden met extended "empty wallet" cap voor 18650 batterijen.

Bedankt voor jullie hulp!

Hier een S extreme al behoorlijk lang in gebruik, doet het altijd en batterijen gaan lekker lang mee. De laatste tijd is de Squape R zijn vaste maatje.

Nou, dat is even schrikken.

Mijn Dani M opgehaald bij het post service punt, en natuurlijk gelijk uitpakken.

Blijkt het een gebruikte te zijn. De plastic wrapper losgetrokken, en de mod vol vette vingers en krassen.

En ook nog een raar koeklaagje op het contactpunt van de 510 aansluiting.

Natuurlijk gelijk gemaild naar de winkel dat deze linea recta weer retour moet.

Ik wil ze wel de kans geven om het netjes op te lossen dus ik zal de naam van de winkel niet noemen.

Maar ik word hier wel even een portie chagrijnig van zeg, denken ze soms dat ik blind ben of zo :boos 

Oh nee hoor, ik wou toch een nieuwe. Die glimmen zo mooi! :grins

Nou, dat is even schrikken.

Mijn Dani M opgehaald bij het post service punt, en natuurlijk gelijk uitpakken.

Blijkt het een gebruikte te zijn. De plastic wrapper losgetrokken, en de mod vol vette vingers en krassen.

En ook nog een raar koeklaagje op het contactpunt van de 510 aansluiting.

Natuurlijk gelijk gemaild naar de winkel dat deze linea recta weer retour moet.

Ik wil ze wel de kans geven om het netjes op te lossen dus ik zal de naam van de winkel niet noemen.

Maar ik word hier wel even een portie chagrijnig van zeg, denken ze soms dat ik blind ben of zo :boos

Toch geen mooie glimmende dus...

Toch geen mooie glimmende dus...

De winkelier zou hem toch niet zelf ingekocht hebben bij de te koop aangeboden rubriek op dit forum?

Nee, ik ga er maar even van uit dat het heel donker was toen hij/zij hem in pakte en toen per ongeluk het showroom demo exemplaar in de doos deed.

En dat hij/zij dit keurig op gaat lossen en mij vlot mijn geld terug geeft.