Jump to content

Nautilus coil na 3,5 dag naar zijn gootje?


Niels

Recommended Posts

Hallo,

Ik damp sinds dinsdagavond enthousiast met een Nautilus met BVC coil.

Zojuist merkte ik dat er een rare bijsmaak in de damp komt, lijkt op verbrande suiker.

Dat betekent als ik het goed heb dat er koek op de coil zit, en de coil vervangen moet worden.

Maar na 3,5 dag al? das wel heeeeel erg snel. Dan kost het festijn alleen al aan coils 6 euro per week (dat zie ik er nooit bij staan in de sommetjes van  "dampen is veel goedkoper dan roken" )

Is er een manier om langer met je coils te doen? lager wattage? bepaalde smaakje vermijden? meer PG of juist VG?

Alvast bedankt voor jullie input

gr,

Niels

Link to comment
Share on other sites

Dat dampen goedkoper Is dan roken Is voor sommige inderdaad een illusie. Vooral voor de mensen op dit forum Is het een hele leuke en dure bezigheid.

Wat betreft je coils kan ik je niet goed helpen. Mijn coils gaan wel zo'n 1 tot 2 weken mee bij regelmatig gebruik.

Link to comment
Share on other sites

Zoetere liquids koeken sneller aan.

De coils gaan ongeveer 1 a 2 weken mee bij constant gebruik heel de dag door :)

Misschien een keer pech met een coil.

Je kan pas zeggen als je een stripje heb verbruikt , de 1 gaat langer mee als de andere col.

Niet te veel rommelen en smaakjes wisselen en schoonmaken is ook niet bevorderlijk voor de coil.

:zoef

Link to comment
Share on other sites

Een coil moet natuurlijk langer dan drie dagen z'n werk blijven doen.

De smaak van verbrande suiker kan ik niet plaatsen. Misschien heb je een dry-hit? Nemen je wicks de vloeistof wel goed op? Welke vloeistof gebruik je (smaak en verhouding PG/VG)? Hoeveel ohm heeft je coil en met welk voltage damp je? Hoeveel ml damp je per dag?

Zoals al aangegeven: zoete vloeistoffen laten een coil doorgaans sneller aankoeken. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld heel donker gekleurde vloeistoffen. Maar bij normaal gebruik zou dat hier nog niet aan de orde moeten zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er nu Silver Blend van Dekang in zitten, aangelengd met wat 0 mg 70/30 base (had het als 24 mg gekocht maar das wat te gortig zwaar, vandaar)

Maar ik ben nog smaakjes aan het uitproberen, hiervoor heb ik er Valeo espresso liquid, Liqueen Crown tobacco en Tobacco van Rookwinkel.nl in gehad.

Ik heb een 1.8 ohm coil en damp op 10 watt, voltage doe ik niks mee.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er nu Silver Blend van Dekang in zitten, aangelengd met wat 0 mg 70/30 base (had het als 24 mg gekocht maar das wat te gortig zwaar, vandaar)

Maar ik ben nog smaakjes aan het uitproberen, hiervoor heb ik er Valeo espresso liquid, Liqueen Crown tobacco en Tobacco van Rookwinkel.nl in gehad.

Ik heb een 1.8 ohm coil en damp op 10 watt, voltage doe ik niks mee.

Er waren/zijn problemen met sommige Dekang liquids waarbij de coils het snel begeven.

http://www.dampforum.nu/nieuws-binnen-buitenland/139/verklaring-coil-probleem-e-vaporrookwinkelfair-vapegoedkooprokene-cig4u/25625/

Link to comment
Share on other sites

Daar had ik al wat over gelezen ja,

maar dat gaat alweer terug naar mei 2014, ik heb mijn flesje net 2 weken terug besteld.

Er staat geen productie- of houdbaarheidsdatum op het flesje, en het zat ook niet in een doosje.

Link to comment
Share on other sites

Zoveel verstand van electriciteit heb ik niet, dus gebruik ik deze als richtlijn:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9dkanCt0I1qc8949o2_1280.png

Ik heb 3 nautilussen en doe weken met een coil, ook omdat ik vaak wissel. Ik heb 2.0 ohm coils en als ik boven de 8,4 damp, na een paar minuten merk ik dat er een brandsmaak aanzit. Probeer dus op een lagere wattage/voltage .

succes!

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor die info.

Ik kan natuurlijk net pech gehad hebben met die coil, 70/30 PG VG is toch niet extreem veel VG lijkt me zo.

Als de volgende weer zo slecht is ga ik toch eens zoeken of er imitatie coils te krijgen zijn. Die zullen vast niet van geweldige kwaliteit zijn, maar dat geldt dan ook niet voor het origineel.

Link to comment
Share on other sites

Mooie knutselarij hoor. Dat zou ik wel kunnen denk ik, maar dan moet ik wel iets hebben om de Ohm waarde te meten.

Gebruik je hiervoor de body van de BDC of juist van de BVC coil head?, of maakt dat niet uit?

Link to comment
Share on other sites

ik heb hetzelfde met de kanger upgraded dual coils.

gaan hooguit 1 dag mee bij normaal gebruik  op 7,1 watt 1,5 ohm

damp er dekang apple mee 12 mg 

in een genitankje  hij blijft ook erg knetteren 

 

Link to comment
Share on other sites

Mooie knutselarij hoor. Dat zou ik wel kunnen denk ik, maar dan moet ik wel iets hebben om de Ohm waarde te meten.

Gebruik je hiervoor de body van de BDC of juist van de BVC coil head?, of maakt dat niet uit?

Gewoon op de base van de Nautilus om even te testen. Er zijn genoeg sites te vinden om te rekenen wat voor weerstand je krijgt met een bepaalde draad. De mijne doe ik zo'n 6 windingen rond een 2.5 mm schroevendraaier en krijg ik 1.5 tot 1.7 ohm.

http://www.steam-engine.org/coil.asp

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het ook gehad met de coils die meegeleverd waren. Die 2 begonnen na een paar dagen al aanzienlijk minder te trekken en na 5 dagen moest ik ze echt vervangen. Ik zag ook dat al heel snel de weerstand omhoog ging (op mijn Istick). Begon met 1,8 en op het moment dat er bijna geen damp meer af kwam 2,5.

Ik heb geprobeerd te reinigen en dryburn, maar zonder resultaat.

De vervangers die ik los had besteld, gaan ruim 2 weken mee. Nu heb ik voor het eerst 1 die het al weer langer volhoud.

Is het bij jou de meegeleverde coil of een coil die je los hebt besteld?

Weet niet hoe het kan, maar misschien dat daar toch een verschil in zit.

Voor de liefhebbende knutselaars heb ik eventueel nog 2 van de oude coils liggen die dus heel zwaar trekken. Zijn wel gereinigd met steradent.

Link to comment
Share on other sites

ik ken het ook niet meer volgen,  stop er net een 1,8 ohm coil in  geeft 2,0 ohm aan  en als ik m op 7 watt zet  dan knetterd het al en  is die zo weer verbrand  zet m nu op 6 watt  minder smaak maar kijk even of die langer meegaat    als dat zo is  dan klopt het hele schermpje van die 30 watt istick misschien niet ???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...