Jump to content

Graag wat uitleg


elja

Recommended Posts

Ik lees dat allerlei mensen zich bezig houden met drippen en drippers.

Wat is dat?

:hmz

Als ik er wat over lees zijn mensen die zich er mee bezig houden meestal druk in de weer met katoen.

En blijkbaar speciale apparatuur aangeschaft hebben waaraan ze sleutelen.

Maar verder wordt het me niet zo goed duidelijk.

Ben onderwijl wel heel nieuwsgierig geworden

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier zzo maar even een link van een dripper geplaatst van Fasttech.

http://www.fasttech.com/products/0/10008591/2022510-zenith-v2-style-rda-rebuildable-dripping-atomizer

Op een dripper zet je zelf je coils. Deze wikkel je zelf. en kiest dus zelf de dikte van de draad. Je kiest zelf hoeveel wikkelingen en welke diameter.

Daarbij kies je, afhankelijk of je dripper er mee overweg kan, of je single of dual coil bouwt. (triple en quad kan natuurlijk ook)

De coils plaats je en dan ga je wickmateriaal plaatsen. Vaak katoen (watten) maar ook andere materialen kunnen gebruikt worden.

Vervolgens kun je een paar druppels vloeistof op je watten laten druppelen (drippen)

En velen, waaronder ikzelf, zijn daar helemaal weg van.

Link to comment
Share on other sites

En velen, waaronder ikzelf, zijn daar helemaal weg van.

PID61

Waarom ben je daar helemaal weg van?

Ik kan er niet helemaal een voorstelling van maken. Ik kan me nog voorstellen dat je met metaal draad en katoen je eigen coil kan maken.

Maar hoe damp je dan? Heb je dan een open coil op je batterij geschroefd ? Waarop je handmatig die vloeistof staat te druppelen per hijs? Of is dat helemaal een verkeerde voorstelling die ik er van heb

En dat zal wel, want waar kun je dan die hijs doen wanneer het open is. Dus eigenlijk snap ik er helemaal niets van.

Link to comment
Share on other sites

Een dripper is verdamper zonder tankje waar normaal de vloeistof in zit.

Zo als PID61 aangeeft kan je deze na wens opbouwen en mee variëren met je coil.

In die coil heb je de wick, bijvoorbeeld katoen, en daar druppel je de vloeistof op, om te dampen.

Voordelen zijn a.o. experimenteren met je coil en wick, en omdat er geen tank opzit, makkelijk om te wisselen met smaakjes.

Nadelen vereist meer kennis en tijd, en minder handig onderweg. 

Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad een open systeem.

Je kunt zoveel druppels kwijt als je watten kunnen absorberen. Nieuwere drippers hebben een badje waar de vloeistof ook in blijft zitten maar dat maakt het voor de beeldvorming wat lastiger.

Het wisselen van smaak is idd een voordeel. Maar voor mij niet echt een issue.

Ik doe het met name doordat veel drippers een ongelofelijk lichte trek hebben waardoor je enorm veel lucht en damp naar binnen zuigt.

Een zogenaamde LungHit. Iets totaal anders dan wat je met gewoon roken gewent bent. Zuig het in je mond en dan de mond vulling in je longen zuigen.

Met de lunghit zuig je het rechtstreeks je longen binnen. Heel vreemd de eerste keer maar voor mij de ultieme manier van dampen.

Je vloeistof gebruik gaat wel enorm omhoog. Bij mij van 3 a 4 ml naar 8 a 10 ml op normale dagen.

Als oude shagroker ben ik gewent om wat te moeten doen om te kunnen roken. Voor mij is het even druppelen geen probleem. Zelfs onderweg en achter het stuur. alhoewel dat laatste geen aanrader is. Ik doe het blind en dan gaat het wel.

Voor de beeldvorming is een filmpje misschien verhelderend.

Sorry. RipTrippers is een heftig heerschap.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DdLFx_979cQ

Het filmpje loopt even door en ik merk dat het redelijk gedateerd is allemaal. We gebruiken nu bijna standaard lage weerstanden en hoge vermogens. Dat doet Rip hier nog niet. Dampen heeft het afgelopen jaar een megastap gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt heren,

En dan zeggen ze dat vrouwen veel kletsen, hihi. Leuke handschoentjes.

De video´s tezamen geven wel een volledig beeld.

krijg je niet makkelijk een dryhit zo? Hoe weet je dat je opnieuw moet drippen?

Link to comment
Share on other sites

Een beetje afhankelijk van je set-up merk je dat. Je proeft het je voelt het je ziet het.

Ik maak zelf het liefst macrocoils. Een microcoil met een grotere diameter. Daar gaat dus ook meer wickmateriaal doorheen.

Mijn ervaring is dat je het daar iets makkelijker doorhebt wanneer hij droog wordt. Een dunnere microcoil kondigt het iets minder duidelijk aan.

Maar meestal merk je het verschil tussen de 2 teugen en weet je dat je moet drippen.

De koude start in de ochtend geeft nog wel een s een dryhit als ik zo dom ben geweest om hem bijna droog te laten overnachten. Maar verder overkomt het me nooit. (bijna nooit) In ieder geval veel minder dan met een tank of clearo. Daar ben je afhankelijk van dat ding. Bij de dripper heb je het zelf in de hand.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...