Jump to content

aan het afkicken??


Guest bipbip

Recommended Posts

hoi,

mijn man en ik hebben afgelopen zaterdagmiddag in een opwelling de volish ego3 gekocht, een pakje met 2 e-sigaretten, wat vloeistof voor de komende weken en een oplader.

in eerste instantie hebben we ze gekocht om met de feestdagen lekker binnen te kunnen zitten bij de familie (waar dus niemand verder rookt). maar t bevalt ons erg goed eigenlijk, nooit verwacht!

normaal roken we ieder een groot pakje west per dag (of we draaien zelf als de financien wat krapper zijn) zondag heb ik nog 4 sigaretten gerookt en vandaag (maandag) 2, hoe dan ook een superverbetering!

het eerste nadeel is dat we er niet bij hebben stilgestaan dat er maar een oplader bij zit, dus ik gooi hem snachts aan de oplader en mijn man neemt hem overdag mee naar zijn werk om op te laden, komend weekend wordt dus op jacht naar een extra oplader :)

tweede nadeel, vandaag viel het me op dat mijn smaak nu al beter is geworden.. mijn kookkunsten dus niet :P

verder heb ik nog even een vraagje, kon het zo gauw niet vinden op het forum. ik damp nu lekker de hele dag door, sochtends ben ik begonnen met een damp en daarna een peuk, moet toch nog mn peukje hebben sochtends en net na het avondeten de 2e, het is vol te houden zo zonder sigaretten maar toch heb ik wel de hele dag het gevoel van "haast" of "honger", kan mn vinger er niet echt op leggen, het is pas echt weg na een echte peuk of na wat eten. ben ik nu aan het afkicken? gaat dit gevoel weg als ik het volhou? ofwel damp ik nu te weinig nicotine binnen? of is het door de andere stoffen die ik nu mis? in de vloeistof die ik gebruik zit 18mg nicotine.

het was helemaal niet de bedoeling om te stoppen met roken, maar nu het eigenlijk "zo makkelijk" gaat wil ik wel proberen om eerst te stoppen met de gewone sigaret en dan vervolgens de nicotine te gaan afbouwen..

alvast bedankt voor de reacties :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Je e-cig geeft je niet die instant bevrediging. De bevrediging komt eigenlijk pas als je de hele dag door met je e-cig in de weer bent.

Ik kon hem nauwelijks los laten.

Een lurkje of 2 a 3 en weer even weg. 5 minuten later weer. En zo ging dat door.

Een heel ander patroon dan met roken. Een peuk van 5 minuten (waarvan vaak alleen de eerste 2 hijsjes lekker waren) en je kon een uur of drie kwartier (ik rookte stevig) verder.

Damp zoveel je wil. Vergelijk het niet met roken. Als je zin hebt neem je een paar lurken.

En ook ik was na een week gewoon klaar met de echte peuk.

PS

Overweeg een extra set van 2 te kopen.

1 in je oplader en 1 in je hand. Nooit zonder zitten want dan word het moeilijk.

Link to comment
Share on other sites

dank voor je antwoord, ik pak m inderdaad wanneer de behoefte is, en dat is vaak dus :) maar ik merk ook wel dat de eerste 2 hijsjes na een poos niet gepakt te hebben veel meer voldoening geven dan die 10 daarna :) door mijn werk kan ik steeds een uurtje niet roken en dan 10 minuten wel, weer een uurtje niet en 10 wel.. enz

een 2e set gaat er zeker komen, maar pas na de feestdagen haha, dit was al een onverwachte, niet op gerekende uitgave, maar als het goed is moeten we het over 2 weken al uitbespaard hebben :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Diertje

Hoi Bipbip,

Het klopt inderdaad dat er meer verslavende stoffen dan alleen nicotine in een sigaret zit en daar kan je last van krijgen als je stopt of drastisch mindert met roken.

Ik had een dag of 10 wel last van afkickverschijnselen en was vergroeid met m'n dampertje, toch is het in tegenstelling tot andere stopmethodes wel goed te doen.

Wat de apparatuur betreft is het idd het meest handig om per persoon een extra batterij en oplader te hebben zodat je altijd een opgeladen batterij bij de hand hebt terwijl de andere batterij (eventueel) aan de oplader hangt.

Link to comment
Share on other sites

Wat jij beschrijft heb ik een best lange tijd gehad toen ik overging op dampen. Ik heb een tijd ook af en toe een gewone peuk gerookt en ik merkte dat dat steeds minder werd omdat ik het steeds viezer vond. Het niet bevredigende gevoel gaat over, geef het even de tijd...echt!

En net als men al aangeeft, zorg voor een reserve, zodat je niet mis grijpt!

Grtjes,

Marjo

Link to comment
Share on other sites

we houden het nog steeds vol :) oke het is pas 12 uur, maar vandaag nog geen gewone sigaret op. :bliss Score tot nu toe zaterdag +/- 24 sigaretten, zondag 6, maandag 2, en vandaag tot nu dus 0, heb nog nooit zo lang met een pakje gedaan :) mijn man wees me op de "techniek" knopje indrukken, heel even wachten en dan pas hijsen, dan krijg ik tenminste wel het keelgevoel en het idee dat ik rook en dus het verzadigende gevoel, yay! ondertussen ontdenkt dat we met een flesje vloeistof van 10 ml, de e-sigaret 8 keer kunnen vullen, (1,25 ml per vulbeurt dus) ik kan bijna de hele dag doen met 1 keer vullen, dus kan waarschijnlijk 1 week met een flesje doen mits ik natuurlijk niet zoals gisteren de verkeerde schroef losmaak om hem aan de oplader te zetten :) moet mijn blonde haren wel eer aan doen :P

Link to comment
Share on other sites

De raad van mijn voorgangers om een 2e batterij te hebben is essentieel. Maar ook wat extra drinken is belangrijk. Men ervaart vaak een droge mond of keel. Maar dat gaat snel voor bij. Wat leuk ook dat jullie het samen doen. Ik wens jullie samen succes met het dampen.

Het gaat jullie Lukkennnnnn............... Vr.gr. Zona  :egypt 

Link to comment
Share on other sites

Fijn hoor. Jullie zijn goed bezig. Hou ons op de hoogte hoe het jullie vergaat met dampen. En vraag gerust als je vragen hebt. Wij geven je graag antwoord. Daar is dit forum voor. Voor en door elkaar zal ik maar zeggen. Veel dampplezier.  :egypt

Link to comment
Share on other sites

Zo herkenbaar, ook ik wilde niet stoppen, maar het ging gewoon vanzelf en na 2 weken dampte ik alleen nog maar.

Inderdaad wel veel drinken.

En ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar zo te lezen spaar je al heel wat uit doordat je minder

sigaretten hoeft te kopen, dus ik zou echt dat 2e setje nu kopen. ( ik had een enkel setje gekocht en toen ik merkte dat

het zo goed werkte, meteen een 2e erbij om het vol te houden).

In de online winkels ( en misschien zelfs wel in de koophoek hier op het forum) hoeft het helemaal niet zo duur te zijn :wink

Link to comment
Share on other sites

Yes!! gister 0 sigaretten gerookt, gaat echt goed! de afkickverschijnselen van maandag zijn zo goed als verdwenen, puf lekker een eind weg

nieuw voordeel ontdekt -> kan al diep ademhalen zonder meteen in een hoestbui te schieten of dat het benauwd aanvoelt

nieuw nadeel -> ochtendplasje stinkt!! :P

Link to comment
Share on other sites

we hebben nog steeds alleen de volish ego3, met een luxere zuigdop erop (volimizer??, staat daarop iig) vandaag nieuw flesje liquid gekocht, wel van een ander merk, dus dat wordt weer spannend. we hebben zaterdag pas de tijd om naar de winkel te gaan waar we deze hebben gekocht, dan maar gelijk een flinke stash halen :) helaas zit een 2e setje er financieel nog ff niet in (we willen dan dezelfde weer kopen) misschien dat we wel een enkele kopen en de gok wagen dat ze niet beide tegelijk ermee kappen :)

Link to comment
Share on other sites

Jullie zijn fantastisch bezig samen. Petje af hoor. Heb net even je e-cig opgezocht. Ziet er mooi uit. Maar een aardig prijsje ook. Nu snap ik waarom je even moet sparen. Toen ik begon in Januari dit jaar. Ongeveer hetzelfde. We waren op de bazaar in Cuijk om een onderdeel voor een lamp te kopen. Overal lagen die startersetjes van de Ego Ce4 voor 20 euro per 2 stuks. Ik was helemaal niet van plan om te stopen met roken. Maar bij een bepaalde kraam was er een mevr. die aan mensen uitlag hoe het werkte enz. Ik lichtelijk geïrriteerd vragen: Leuk allemaal maar hoe weet ik nou of dit voor mij dan wel voldoening geeft? Waarop zij antwoorde: U mag wel even proberen......... Toen was ik verkocht. Het voldeed aan mijn behoefte en heb daarna niet meer gerookt. (35 atjes per dag) Na drie dagen mijn 3 sloffen sigaretten verkocht aan de glazenwasser en de asbakken aanstekers enz. de deur uit gedaan. Had dat na 45 jaar roken niet kunnen denken dat dit gebeurt is.  Heb inmiddels wel andere hardware maar mijn startersetje gebruik ik nog geregeld. Op een terrasje zijn ze niet zo opvallend. Het gaat jullie ook lukken..........................

Link to comment
Share on other sites

Guest nezcafe

Goed bezig, bipbip

Ik begin pas met dampen op 27 nov. daarvoor had ik mijn vader's damper stiekem uitgeprobeerd en....na een paar hijsjes hoefde ik geen sigaretten meer. Nadat ik mijn eigen setje heb gekregen zit ik meer te dampen, geen sigaret aangeraakt. Maar vandaag, uit mijn nieuwsgierigheid, pakte ik mijn vader's sigaret (ja, hij heeft zijn damper maar ook sigaretten. Ik en me broer en zus zijn aan het overwegen hem een damper met voltages te geven met wat hogere nicotine), stak ik de sigaret op en begon ik te roken. Na een hijsje moest ik hoesten en ha bah! Wat is lucky strike toch wel zwaar! Ik kan het niet meer tegen  :haas en die stank.........

Toen ik net een paar dagen dampte, merkte ik niet dat ik aan het afkicken was. Ik damp wel veel. Maar nu kan ik wel een uurtje of drie zonder mijn damper (natuurlijk ook zonder sigaret te roken want ik kan het niet meer tegen). Ik damp vruchtensmaak en het is hhhheeeeeeeeeeeeerrrrrrrlijjjjkkkkkk!!  :grins

Ik kan wel zeggen dat ik eigenlijk per ongeluk gestopt ben met roken :grins

Link to comment
Share on other sites

Goed bezig, bipbip

Ik begin pas met dampen op 27 nov. daarvoor had ik mijn vader's damper stiekem uitgeprobeerd en....na een paar hijsjes hoefde ik geen sigaretten meer. Nadat ik mijn eigen setje heb gekregen zit ik meer te dampen, geen sigaret aangeraakt. Maar vandaag, uit mijn nieuwsgierigheid, pakte ik mijn vader's sigaret (ja, hij heeft zijn damper maar ook sigaretten. Ik en me broer en zus zijn aan het overwegen hem een damper met voltages te geven met wat hogere nicotine), stak ik de sigaret op en begon ik te roken. Na een hijsje moest ik hoesten en ha bah! Wat is lucky strike toch wel zwaar! Ik kan het niet meer tegen  :haas en die stank.........

Toen ik net een paar dagen dampte, merkte ik niet dat ik aan het afkicken was. Ik damp wel veel. Maar nu kan ik wel een uurtje of drie zonder mijn damper (natuurlijk ook zonder sigaret te roken want ik kan het niet meer tegen). Ik damp vruchtensmaak en het is hhhheeeeeeeeeeeeerrrrrrrlijjjjkkkkkk!!  :grins

Ik kan wel zeggen dat ik eigenlijk per ongeluk gestopt ben met roken :grins

helemaal mijn verhaal maar dan 1 jaar langer geleden

Link to comment
Share on other sites

Jullie hebben wel een vrij dure set aangeschaft. Als dit voor jullie werkt, prima en is het zijn geld dubbel en dwars waard maar het loont toch ook de moeite om eens wat verder rond te kijken want er zijn legio (veel) goedkopere alternatieven die net zo goed en beter werken.

... Heb inmiddels wel andere hardware maar mijn startersetje gebruik ik nog geregeld. Op een terrasje zijn ze niet zo opvallend. Het gaat jullie ook lukken..........................

Niet zo opvallend? Is het niet veel beter om juist zo opvallend mogelijk te zijn? Zeker op plekken waar gewoon gedampt kan worden.

Dat kan vragen uitlokken, jawel, maar dat is toch juist goed om zo anderen op het spoor te zetten en eventueel op weg te helpen?

Ik snap dat stiekeme gedoe niet. Alsof het iets is waarvoor je je zou moeten schamen.

Link to comment
Share on other sites

Honger en haast gingen bij mij weg als ik meer nicotine binnenkreeg.

Een flinke hijs nemen, de damp goed in je longen zuigen en even inhouden dan krijg je veel meer nicotine binnen dan als je de damp meteen uitblaast. Een hijsje of 4 op die manier en ik was voldaan; wat in het begin vooral inhield dat ik dan een enorme nicotinerush kreeg en totaal geen peuk meer wilde pakken  :cigar

Link to comment
Share on other sites

Jullie hebben wel een vrij dure set aangeschaft. Als dit voor jullie werkt, prima en is het zijn geld dubbel en dwars waard maar het loont toch ook de moeite om eens wat verder rond te kijken want er zijn legio (veel) goedkopere alternatieven die net zo goed en beter werken.

... Heb inmiddels wel andere hardware maar mijn startersetje gebruik ik nog geregeld. Op een terrasje zijn ze niet zo opvallend. Het gaat jullie ook lukken..........................

Niet zo opvallend? Is het niet veel beter om juist zo opvallend mogelijk te zijn? Zeker op plekken waar gewoon gedampt kan worden.

Dat kan vragen uitlokken, jawel, maar dat is toch juist goed om zo anderen op het spoor te zetten en eventueel op weg te helpen?

Ik snap dat stiekeme gedoe niet. Alsof het iets is waarvoor je je zou moeten schamen.

Ik schaam mij zeker niet dat ik Damp. Iedereen mag het weten en zien. Dus ook op een terrasje. Op een Terrasje zit ik niet altijd om een praatje verlegen. Maar zelfs met mijn ego tje zijn er nog vragen genoeg hoor. Zo van: smaakt dat nou zo'n electr.sigaret??? Normaal vertel ik dan het een of ander. En daar heb ik mijn Vamo niet voor nodig. Wel geef ik vaak het dampforum.nu adres op. Kunnen ze als ze geïnteresseerd zijn nog even alles rustig bekijken.  Dus nix stiekem gedoe. Gewoon klein maar fijn.

Link to comment
Share on other sites

ja inderdaad een duur setje, maar je kent het he, kraampje in het winkelcentrum, manlief was al een beetje op internet aan het neuzen geweest, dus ik wilde wel eens zien hoe die dingen er nou in het echt uitzagen, het vrouwtje achter de balie was zo slim om ons te laten proeven, verschillende nicotinegehaltes, verschillende smaakjes.. we waren al even in het (overdekte) winkelcentrum, dus ik was toch wel een beetje sceptisch, tuurlijk had ik nu zin in een sigaret en werkte de overdosis nicotine op dat moment super. dus ik dacht dat is erg handig voor de kerstdagen, die we doorbrengen bij nietrokers en waar we altijd naar buiten moeten om te roken. dus bedacht dat een dubbel setje daar wel makkelijk voor was, gelijk beide ook een andere "kop" erbij gekocht, want die dampte toch net wat lekkerder, mijn man wilde graag de zware smaak en ik de milde dus daar ook beide 2 flesjes van achteraf hadden we ook coils mee moeten nemen daar, dus komend weekend gaan we terug, vanmiddag bedacht dat we ook een enkele damper mee kunnen nemen die compatible is met die we nu hebben, mocht er een mankementen vertonen (lege batterij oid) dan hebben we in ieder geval nog eentje en een extra oplader, er waren bij dat kraampje verschillende prijsklasses, dus daar komen we wel aan uit verwacht ik.

maar bij ons dus ook, niet de bedoeling geweest om te stoppen met roken, alleen een hulpmiddel om met de kerst binnen te kunnen blijven :) we zeggen ook tegen niemand dat we gestopt zijn, alleen dat we dampen en dat erg bevalt, we moeten nog de eerste week doorkomen he.

nu alleen hopen dat er geen kilo's bijkomen :S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...