Jump to content
leeuwtje

J Well Franse e-smokewinkel in Amsterdam

Recommended Posts

Even een bericht over de J Well eSmoke shop in Amsterdam (Jordaan). Een sjiek uitgevoerde boetiek. Ik vind de service echter zeer slecht. Kocht in het voorjaar mijn eerste e-smoker met cartridges. Een op de drie cartridges werkte niet, ging terug, kreeg een nieuwe cartridge en het advies anders te inhaleren (?). In september weer teruggegaan, de Franse snelpratende verkoper raadde me aan een nieuwe e-smoker te kopen, zelfde type. Die deed na 2 maanden en 2 weken helemaal niks meer, na zeer matig gebruik. Ging terug, kreeg te horen dat de garantie 2 maanden was, dus ik had pech. De verkoper zei eerst dat het aan mij lag, ik ging te ruw met de e-smoker om. Toen ik zei dat 'm alleen thuis gebruikte: 'Maar je bent nu toch van het tabak roken af', zei hij, 'dus het is toch een goed product'. Met klachten moest ik in Parijs zijn, hij moest aan zijn business verdienen, zei hij nog. Kortom, een slecht product, en bedroevende service. Niet heen gaan!

Vervelend voor je leeuwtje.

Hier op het forum kun je veel betrouwbare winkels vinden, laat je eerst goed voorlichten. En altijd mensen op het forum te vinden die je kunnen helpen mocht je vragen hebben.

Dat is een vervelende ervaring Leeuwtje. Als ze echt zo met klanten om gaan

dan is dat zeker geen goede reclame voor dit bedrijf.

Ik vind het zelf wel meevallen met dat het niet netjes is om dit te posten. Deze

persoon heeft een zeer nare ervaring gehad met een winkel, en wil dit ergens

kwijt. Maar het is inderdaad wellicht beter om je eerst even voor te stellen,

mocht je van plan zijn op dit forum rond te blijven hangen. :)

Heb dezelfde ervaring..

5 maanden klant geweest bij onze snelle Franse gladde rakker

Zijn producten zijn gewoon slecht.

Coils gaan 2 dagen mee of werken helemaal niet    ( 6 van de 10 ) werkten geeneens  ik hoorde dezelfde klacht van meer van zin klanten in zn winkel.

Als je er wat van zegt ligt t altijd aan jou.

Heb 5 clearomizers versleten en 2 dure batterijen..

Alles was bad bad bad quality.

ps ik weet echt wel hoe ik coils moet verwisselen en een e cigaret moet bijvullen.

Ik was zo kwaad dat ik weer was gaan roken.

Ondertussen een goede leverancier gevonden en nu ervaar ik pas dat een goede coil wel weken meegaat.

Dat de hit van een goede clearomizer veeeeeeel beter is dan de j well clearomizers.

Deze Franse meneer is een zeer gladde verkoper, maar o wee als je een probleem of klachtje hebt krijg je zelf de schuld of meneer geeft niet thuis.

Het zinnetje van Leeuwtje hier boven gebruikte  hij ook tegen mij.

Hij zei:  Ik heb je wel van t roken afgeholpen .. alsof hij Jezus zelf was.

Ik zeg maar zo..

Je kan een mooie Franse auto kopen maar je weet dat ie binnen 1 jaar en roestbak is.

Of

Je koopt een degelijke Duitse auto met service..

Welnu .. voor de Duitse service moet je niet bij J well zijn.

Ik denk dat klanten snel genoeg door zullen krijgen hoe k met peren zijn producten en service zijn.

In de schaal van 1 op 10  geef ik een 2 voor de kwaliteit van zijn spullen en een 2 voor service.

Helaas moet ik dit slechte bericht beamen. Pakweg een half jaar geleden ben ik er enthousiast naar binnen gelopen, -jippie, een heuse dampshop in Mokum erbij!,- maar  m'n blijdschap begon snel te verwateren bij de eerste poging om met de uitbater te communiceren.

Heb hem na het doorspitten van een emmer vol flesjes wel vier keer gevraagd of hij een smaakje in 12 mg had en nadat hij zich mokkend van z'n kruk af had gesleept, zette hij resoluut 6 mg neer en zei hij dat er ook een filiaal in Alkmaar open zou gaan. De proef clearo's zaten niet op batterijen, mochten absoluut niet op de ego batt die ik bij me had, ze mochten alleen op een van de half lege egootjes van hem.... En zo was ik weer een ervaring rijker en verliet ik J Well in de overtuiging dat ik veul meer dampplezier zou beleven aan het 6 euro-equivalent van smakeloze 12 mg base.

Wat anderen doen moeten ze zelf weten (ook in Alkmaar), maar als ik de wanhoop nabij zou zijn, dan zou ik eerder naar Primera gaan. Daar kun je tenminste nog een vrolijk makende Donald Duck bij je flesje bocht kopen.

Een beetje laat bij de party, maar ook ik wil be-amen dat dit niet een fijne winkel is. (was?)

Afgelopen voorjaar ben ik bij deze winkel geweest.

De franse meneer was bijzonder "frans"

Hij wist alles het beste, en hij was superieur..

Hij vertelde mij dat mijn verzoek om een vloeistof met hoge VG nergens op sloeg, en dat ik zijn aroma's moest ervaren op hun manier..

De aspire nautilus was eigenlijk ook maar een onding en slechte chinese makelij. (grappig dat ze x maanden later een re-branded aspire atlantis verkochten aan een bekende van me)

Hij was op dat moment wel een nederlandse mederwerker aan het inwerken, misschien is het dus qua personeel er op vooruit gegaan?

De (paar uur) verse mederwerker kreeg wel vaak een snauw van de fransman wanneer hij niet expliciet de instructies naleefde of had begrepen.

Het toppunt was om te zien hoe de fransman een (expat) britse klant op alle fronten liet merken hoe dom de klant was.

De man kwam binnen voor een nieuwe oplader, omdat de vorige (6 week oud) defect was.

De fransman beschuldigde de klant van verkeerd gebruik. Hij had te veel kracht gebruikt met het draaien van de batterij op de oplader.

Het lag _zeker_ niet aan zijn materiaal. verder kreeg de klant nog een waslijst aan _moet naleven_ instructies.

Misschien is het assortiment en personeel verbeterd, maar ik ga er nooit meer heen.

Een beetje laat bij de party, maar ook ik wil be-amen dat dit niet een fijne winkel is. (was?)

Afgelopen voorjaar ben ik bij deze winkel geweest.

De franse meneer was bijzonder "frans"

Hij wist alles het beste, en hij was superieur..

Hij vertelde mij dat mijn verzoek om een vloeistof met hoge VG nergens op sloeg, en dat ik zijn aroma's moest ervaren op hun manier..

De aspire nautilus was eigenlijk ook maar een onding en slechte chinese makelij. (grappig dat ze x maanden later een re-branded aspire atlantis verkochten aan een bekende van me)

Hij was op dat moment wel een nederlandse mederwerker aan het inwerken, misschien is het dus qua personeel er op vooruit gegaan?

De (paar uur) verse mederwerker kreeg wel vaak een snauw van de fransman wanneer hij niet expliciet de instructies naleefde of had begrepen.

Het toppunt was om te zien hoe de fransman een (expat) britse klant op alle fronten liet merken hoe dom de klant was.

De man kwam binnen voor een nieuwe oplader, omdat de vorige (6 week oud) defect was.

De fransman beschuldigde de klant van verkeerd gebruik. Hij had te veel kracht gebruikt met het draaien van de batterij op de oplader.

Het lag _zeker_ niet aan zijn materiaal. verder kreeg de klant nog een waslijst aan _moet naleven_ instructies.

Misschien is het assortiment en personeel verbeterd, maar ik ga er nooit meer heen.

Zo heb ik het ook ervaren. Ben ook rond het voorjaar er heen geweest om eens een kijkje te nemen. Aan de praat gegaan met de man over Liquids en dergelijke. De opmerking die jij kreeg over de hoge VG kan ik me dus wel voorstellen. Hij Had een behoorlijke attitude over zijn Liquids. Heel jammer.

De prijzen waren ook niet aan de lage kant.

Vervolgens in ander filiaal van hem geweest toen ik een rolletje kanthal nodig Had, en die knaap die er toen werkte wist niet eens wat het Was en wat een RDA Was, terwijl ze in die vitrine kasten liggen. Kom op zeg.

Dit vind ik echt heel bijzonder....... Dus niet echt fantastisch omgaan met je klanten en de winkel open kunnen houden! Eh, wacht eens, kijk net op hun site....... Het is nog mooier! Niet echt fantastisch met je klanten omgaan en wel 3 winkels (!) runnen....... Er zal dan toch wel iets goed gaan (?), Amsterdam is nou ook niet echt een goedkope locatie voor een winkel lijkt me zo!

Het hangt er ook van af welk filiaal je hebt en wie er op dat moment in staat en niet te vergeten de verwachtingen die je als klant hebt.

goed dat dit gedeeld wordt!

zeker bij beginners is de invloed van de verkoper in zo'n winkel van groot belang naar mijn mening.

als je dan een chauvinistische beterweter als informatiebron hebt, is je mening over het dampen in het algemeen al vanaf de start gekleurd...(en kijkend naar de commentaren hier, is je eerste instap ervaring niet positief)

sidenote over het merk JWell;

ik ben gestart met spulletjes van dit merk, via een leuke shop in Soesterberg. Geen fransozen deze keer en prima uitleg en spulletjes.

De Alesia 40w vw mod gebruik ik nog steeds als favoriet voor onderweg.

Na mijn eerste ervaringen voelde ik me zeker genoeg om online te gaan inkopen. Ondertussen een leuke verzameling van mech en vw/vt mods en tanks/drippers bij elkaar van clone tot the real deal.

was waarschijnlijk nooit zover door gegaan, als mijn eerste ervaring bepaald was geweest door een dergelijk typetje! 

hallo happy dampers,

Ik kom al anderhalf jaar bijna om de 2 weken in deze winkel in de jordaan. Om 2 redenen:

- leverancier van mijn favoriete dampvloeistof, farwest 8 mg

- Is bij mij om de hoek, en kan er snel even heen lopen als ik niks meer te dampen heb

Totdat ik geen betere/lekkerdere vloeistof heb gevonden ben ik van hem afhankelijk (verslaving!) Je "pusher" moet je altijd een beetje te vriend houden. Ik krijg ook wel eens een gratis flesje (doen de "pushers" ook altijd!) Maar verder heb ik er niks te zoeken, ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties. Volgens mij is het een franse israelier, en hij IS de beste (!!!!!)

ps ben bezig met mixen, ccd nr8 begint dichterbij te komen qua "favorit all day use taste"  (zie mijn berichtgeving op topic Club der Dampfer - Club Aroma Tabak)

josje22

hallo happy dampers,

Ik kom al anderhalf jaar bijna om de 2 weken in deze winkel in de jordaan. Om 2 redenen:

- leverancier van mijn favoriete dampvloeistof, farwest 8 mg

- Is bij mij om de hoek, en kan er snel even heen lopen als ik niks meer te dampen heb

Totdat ik geen betere/lekkerdere vloeistof heb gevonden ben ik van hem afhankelijk (verslaving!) Je "pusher" moet je altijd een beetje te vriend houden. Ik krijg ook wel eens een gratis flesje (doen de "pushers" ook altijd!) Maar verder heb ik er niks te zoeken, ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties. Volgens mij is het een franse israelier, en hij IS de beste (!!!!!)

ps ben bezig met mixen, ccd nr8 begint dichterbij te komen qua "favorit all day use taste"  (zie mijn berichtgeving op topic Club der Dampfer - Club Aroma Tabak)

josje22

Wellicht eens een kijkje nemen bij Vapr in Amsterdam Oost? Daar MOET je een keer zijn geweest als je in Amsterdam woont.

De Jwell winkel in Oost is prima. Vriendelijke mensen, alhoewel ze wat vreemde ideeën erop na houden mbt nicotine...

Ik ben ook begonnen in Amsterdam bij Jwell, na wat zoeken op internet ben ik terrecht gekomen in Alkmaar. Daar ben ik super geholpen, aardige mensen en volgens mij is het een familiebedrijf. Ze nemen echt de tijd voor je en hebben mijn vragen goed kunnen beantwoorden. Ik ben fan :clap

ps wat ik ook zo leuk vond het is een prachtige winkel (echte sigarenboer) in het centrum van alkmaar en kreeg nog een kopje koffie aangeboden ook!

Jeroen

Ik ken de winkel in de Jordaan en die in oost. Die zgn Franzoos in de Jordaan is idd een druk kereltje, altijd met iets anders bezig. Ben er drie keer geweest, de laatste keer nam ik een flesje liquid mee ( ik had om een colasmaak gevraagd ). Thuis aangekomen bleek het de verkeerde te zijn....in de winkel in oost stond een aardig NL meisje die wel alle tijd nam om vanalles te laten proeven.

En idd ga eens bij Vapr langs !

Ik ken de winkel in de Jordaan en die in oost. Die zgn Franzoos in de Jordaan is idd een druk kereltje, altijd met iets anders bezig. Ben er drie keer geweest, de laatste keer nam ik een flesje liquid mee ( ik had om een colasmaak gevraagd ). Thuis aangekomen bleek het de verkeerde te zijn....in de winkel in oost stond een aardig NL meisje die wel alle tijd nam om vanalles te laten proeven.

En idd ga eens bij Vapr langs !

Grappig, die winkel in oost zit hier bijna om de hoek, dacht dat ie alleen in de jordaan zat.

Ik zou zeggen handig als noodadresje, maar sinds ik net weer 3 liter base en 50 meter gloeidraad binnen heb .. :bloos  misschien toch niet zo relevant als noodwinkel.

Hallo,

Ik kom sinds september 2014 bij Jwell aan de Westerstraat, en heb alleen maar goede ervaringen. De eigenaar is inderdaad Frans, heel vriendelijk en praat vrij snel en is temperamentvol. Hij praat zeker zijn klanten niet naar de mond en staat achter zijn product.

Ik koop er al mijn liquids, coils, clearomizers en onlangs heb ik mijn iStick vervangen door een Alesia. Ik heb zelden een DoA tussen mijn coils en als het eens gebeurt, dan krijg ik gewoon een vervangende coil. Ik vind de liquids daar nog steeds de lekkerste. Eerder kocht ik ze via webshops. Ik krijg regelmatig een extraatje (powerbankje, rubberen hoes voor mijn Alesia, andere coil dan de standaard als ik een nieuwe clearomizer nodig heb).

Ik kom eigenlijk alleen maar tevreden klanten tegen. Als ik al eens getuige ben van een communicatiestoornis tussen hem en de klant, dan is dat meestal omdat de klant er op voorhand van overtuigd is, dat hij niets van fout doet en dat het aan het product ligt. Dan wil de taal nog wel eens een probleem vormen. Maar dan gaat het bv om iemand die zijn coils vervangt en direct begint te dampen zonder de vloeistof in te laten trekken. En dan denkt dat de coil niet goed was terwijl hij hem zelf om zeep hielp. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat iemand op hoge poten binnenkwam om over een lekkende clearo te klagen en het ding gewoon verkeerd losdraaide. Hij doet in mijn ervaring altijd moeite te achterhalen wat er mis gaat maar in de praktijk is het meestal toch iets dat de klant zelf niet goed doet. En ik zie starters daar juist heel uitvoerige voorlichting krijgen. 

Het valt me op dat de topicstarter zich heeft aangemeld een bericht heeft achter gelaten en nooit meer terug is gekomen.

Het zelfde geldt ook voor een andere reaguurder

Dat riekt enigszins naar zwartmakerij..

(Even los van de andere geposte ervaringen. Die veel genuanceerder zijn)

En Gigi... Net aangemeld, 1 post, mag ik gokken .....

1 hour ago, the martin said:

Precies, dacht ik ook...

Goh, wat een hartelijk welkom: nodigt echt uit tot meer posten als je nieuwkomers accuut als reaguurder afserveert. 

Goed lezen @Gigi Ik maak Leeuwtje en Aburiddo uit voor reaguurders

Leeuwtje heeft zich 8 dec 2014 aangemeld, Aburiddo 18 dec 2014

Hebben beide 1 post gedaan, beide met negatieve beoordeling en beiden zijn nooit meer terug gekomen

Dat riekt naar gerichte negatieve actie richting een bedrijf.

6 hours ago, the martin said:

Ji schreef:

Geen idee hoe ik dit anders op moet vatten