Jump to content
Sign in to follow this  
cmoke

e-liquid importeren uit niet-EU landen

Recommended Posts

Het is tot nu toe geen probleem om nicotine houdende vloeistoffen te importeren vanuit de USA (of een ander niet-EU land). Maar aan het pakket en bijbehorende brief is dan ook nooit te zien dat dit erin zit. Meestal staat er alleen VG in de documenten, of bijvoorbeeld "flavourings", en dus niet dat het om e-liquid gaat.

Maar wat is nu eigenlijk de officiële regelgeving op dit moment? Zal de douane een flesje van bijvoorbeeld 50ml met 18mg liquid tegenhouden als ze zien dat dit erin zit? Of is dit gewoon toegestaan?

Waarschijnlijk had ik dit beter onder "Wetgeving, verbod en toegestaan" kunnen plaatsen. Misschien dat de moderator dit kan repareren.

Nu is het nog niet verboden volgens de regelgeving. Maar als straks de AmvB van kracht wordt zo ergens in het voorjaar van 2015, dan is alles boven 10ml inhoud verboden en kan de douane het er tussenuit pikken.

Guest Sandrazv

Nu is het nog niet verboden volgens de regelgeving. Maar als straks de AmvB van kracht wordt zo ergens in het voorjaar van 2015, dan is alles boven 10ml inhoud verboden en kan de douane het er tussenuit pikken.

Zelfs zonder nicotine?

Of terwijl vragen om de liquid in een fles te doen waarop staat 0mg?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk

Er zijn altijd mogelijkheden desnoods koop je op 0 en voeg je zelf een beetje nicotine toe zoveel als dat er nodig is. Veel mensen die zelf mixen hebben nicotine los in huis en voegen dat ook toe.

Er zijn altijd mogelijkheden desnoods koop je op 0 en voeg je zelf een beetje nicotine toe zoveel als dat er nodig is. Veel mensen die zelf mixen hebben nicotine los in huis en voegen dat ook toe.

Dan Verdun je wel de smaak. Tenzij je met gevaarlijk hoge concentratie gaat werken

Stel je neemt een veilige base van 36g en je wilt 12 mg dan Verdun je je smaak met 1/3

Nee ik las op fb dat mensen er dan een beetje pure nicotine bij mixen....ik heb echt geen idee zelf in hoeverre dat werkt en of smaakt

Of terwijl vragen om de liquid in een fles te doen waarop staat 0mg?

Uiteraard is er van alles mogelijk, maar de vraag was wat er officieel binnen de regels is toegestaan.

Vraag is inmiddels beantwoord (en was achteraf gezien al in andere topics te vinden). Deze kan dus op slot wat mij betreft.

Nee ik las op fb dat mensen er dan een beetje pure nicotine bij mixen....ik heb echt geen idee zelf in hoeverre dat werkt en of smaakt

Pure nkotine is erg gevaarlijk schijnt. Zeker als je niet exact weet wat je doet dus beter NIET

Bij mij ligt er een liter 100mg/ml in de diepvries, die ik overigens verdun met alleen VG wat voor mij al voldoende smaak geeft

Bij mij ligt er een liter 100mg/ml in de diepvries, die ik overigens verdun met alleen VG wat voor mij al voldoende smaak geeft

In dat geval zit jij voor jaren dus nog goed :-)

In dat geval zit jij voor jaren dus nog goed :-)

8 jaar om precies te zijn, als het tenminste goed blijft..

Tegen die tijd s er vast wel weer een wetswijziging of ben jij allang gestopt :-)

On ‎6‎-‎12‎-‎2014 at 17:46, André-voorheen aw- said:

Stel je neemt een veilige base van 36g en je wilt 12 mg dan Verdun je je smaak met 1/3

Je neemt een basisvloeistof met 36 gram nicotine en gaat dan het aroma verdunnen? om op 12mg uit te komen?

w19ru0.gif

Edited by Marianna

Nicotine Base 36mg/ml

Target Nicotine Level 12mg/ml

Amount to Create 10ml

Flavor Percent 20%

- Mix -

PG or VG with nicotine 3.3 ml

PG or VG (no nicotine) 4.7 ml

Flavoring(s) 2.0 ml

Duidelijk?

Nicotine Base 36mg/ml

Target Nicotine Level 12mg/ml

Amount to Create 10ml

Flavor Percent 20%

- Mix -

PG or VG with nicotine 3.3 ml

PG or VG (no nicotine) 4.7 ml

Flavoring(s) 2.0 ml

Duidelijk?

Duidelijk? Ja, maar DIY flavors is denk ik niet wat Marianna bedoelde..

Verdunnen van kant en klare 0mg liquid gaat het beste met een zo geconcentreerd mogelijke base. Als je met een 36mg base wil eindigen op 3mg dan valt de verdunning nog mee, maar als je wil eindigen op 20mg dan kom je met een 36mg base uit op een slap aftreksel. Dan is het handiger om 20% base van 100mg bij te mengen om zo nog 80% van de originele smaak over te houden.

Dit laatste is waar het naartoe gaat met de AMvB die ze in Den Haag aan het maken zijn (op basis van ingefluisterde ideeen door lobbyisten van de grote industriëlen).

Als ik me niet vergis mogen we straks met de nieuwe AMvB nog steeds grote flessen met sterk geconcentreerde nicotine importeren, om daarmee de eveneens geïmporteerde kwalteitsjuices van 0mg te kunnen verdunnen.

De nieuwe AMvB legt volgens mij nog geen beperkingen op voor de handel in base liquid, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Dit laatste is waar het naartoe gaat met de AMvB die ze in Den Haag aan het maken zijn (op basis van ingefluisterde ideeen door lobbyisten van de grote industriëlen).

Als ik me niet vergis mogen we straks met de nieuwe AMvB nog steeds grote flessen met sterk geconcentreerde nicotine importeren, om daarmee de eveneens geïmporteerde kwalteitsjuices van 0mg te kunnen verdunnen.

De nieuwe AMvB legt volgens mij nog geen beperkingen op voor de handel in base liquid, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Helaas heb je dat verkeerd begrepen. Er zit een wettelijk maximum aan de vloeistof van 2% (20mg/ml), alles daarboven is verboden.

Nu kun je je afvragen of 20% (200mg/ml) nog aan te duiden is als dampvloeistof, maar voor zover nu bekend valt dat er ook onder.

Blijft alleen eventueel nog pure nicotine over. Dat is geen dampvloeistof, maar of ze die ook afdekken met diezelfde regelgeving?  :weetnie

Maar tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent, zou ik niet beginnen aan pure nicotine. Daarvoor is dat spul gewoon te giftig om er maar even wat mee te klooien en proberen.