Jump to content
Auroortje

Taifun GT 2

Recommended Posts

Ik heb de 2ml versie van de GT2, lekker compact maar ik moet hem wel heel vaak bijvullen.

En dat leidt telkens tot plakkerige vingers. :boos

Die GS2 moet je dus net zo vaak bijvullen en is ook niet zo compact (lang)

Wat is het voordeel ervan dan?

Heel ander ontwerp aan de binnenkant.

De opbouw is vergelijkbaar aan de Flash-E-Vapor, maar heeft net als de GT II luchttoevoer van onder de coil.

Daarnaast heeft deze ook luchttoevoer van de zijkant (RDA style) en beide zijn onafhankelijk van elkaar te regelen.

2015-06-26%2019.48.19.jpg

Voor mij is het naast de FeV en de Horizon echt de best smakende tank op dit moment, hier mijn favorieten naast elkaar :-)

2015-06-29%2022.08.30.jpg

Ander voordeel is dat deze wat smaller is (19mm) zodat iemand met een eGo batterij de overstap makkelijker kan maken naar een zelfwikelaar, zonder meteen met een lantaarnpaal te lopen ;-)

Ook voor de kleine tube-mods (Telegonos, Tiny, Pipeline Pro-slim) is deze juist uitermate geschikt.

En zelf vind ik hem op een kleine boxmod juist erg mooi.

2015-06-30%2022.44.18.jpg

Maar belangrijkste is natuurlijk, hoe dampt ze :-)

https://www.dropbox.com/s/s5j6vguntt3zisq/2015-06-26%2019.39.11.mov?dl=0

p.s. @Niels, voor de GT zijn losse "upgrade tanks" verkrijgbaar waardoor hij "iets minder compact" wordt met ook minder vaak plakkerige vingers ;-) 

Dat is jammer om te horen, de GT2 heeft ook wel een grotere airhole onder de coil dan de eerste Taifun, zou het daar aan kunnen liggen?

Als dat zo is kun je dat met een stukje teflon buis oplossen.

Zelf gebruik ik de GT2 vooral voor fruitsmaken (alle niet tank crackers damp ik nog het liefst met de kayfun) en ik vind de smaak dan prima, maar ik heb dus wel die airhole van 3mm naar 2mm gemaakt met teflon, anders vind ik hem niet tof als mtl damper.

En ik heb wel vaker van mensen gelezen dat ze vooral fruitsmaakjes lekker vinden in de Taifun dus dat kun je dan ook nog testen.

Airflow heb ik inderdaad ook verminderd met het meegeleverde buisje. Wel grappig dat je dat van dat fruit zeg. Bij de laatste vervanging van de wik had ik hem per ongeluk geprimed met een citrus-liquid (Sure Bert) en de vond de eerste teugjes opvallend lekker.

Heb het filmpje van de GS2 eens rustig bekeken.

https://www.youtube.com/watch?v=eC386eGx0HQ

Weet niet waarom, maar net zoals de Flash E-Vapor me afschrikt vanwege op te bouwen met mesh, schrok de GS2 me ook af. Nu ik de verschillende opbouwmogelijkheden bekeken heb op vlak van liquid toevoer op de GS2 (watten of PTFE tubes) spreekt hij me wel aan en zou ik hem wel durven/willen aanschaffen.

Vraag me wel nog steeds af of opbouw met mesh voor liquid toevoer bij deze de aangewezen optie is. Het houdt me nog steeds wat tegen, omdat ik het helemaal niet ken... En hoef je met die mesh rolletjes nog iets speciaals te doen ? Moet je die ook vooraf primen met liquid ?

De opbouw met die kleine ptfe stukjes lijkt me wel makkelijker te zijn, gewoon inpluggen en klaar, maar zouden de prestaties daar onder lijden ?

Ik weet niet hoe ver je van Hilversum af woont, maar als het te doen is dan zou ik een keer langsgaan bij vapexperience. Je kunt hem dan daar proberen en Redchilly bouwt hem dan op terwijl hij het je uitlegt. 

Ik geloof dat de ptfe tubes prima werken, al lees ik ook dat sommigen er mesh in stoppen. Met de mesh zelf hoef je niets anders te doen dan op de juiste maat te knippen en op te rollen, en ze gaan heel lang mee.

de gs met mesh opbouwen is lang niet zo moeilijk al het lijkt

als je eenmaal de goede maat hebt dan heb dr geen omkijken meer naar 

de mesh hoef je niet nog voor te behandelen om te primen  

Ik had hem eerst opgebouwd met mesh (handleiding stond nog niet online en had die PTFE tubes nog niet gezien ;-) ).

Later de PTFE er in gedaan en gebruik hem sindsdien op die manier zonder enig probleem.

Moet wel zeggen dat ik nog geen heel dikke liquids getest heb 80VG is de max tot nu toe, straks eens vullen met Milkman :-)

Ben benieuwd naar de uitkomst met de Milkman, al ben ik al blij te horen dat 80%VG lukt. Damp zelf ook hoog VG.

Hilversum heen en terug is in totaal 350km, net iets te veel voor mij vrees ik...tenzij ik er eens een daguitstap van maak.

Maar dankzij die handleiding (en de video), die echt wel zeer uitgebreid is, zie ik perfect wat er te doen is met dat ding.

Als ik weet dat die PTFE tubes zelfs max vg aankunnen, dan ben ik helemaal om.

Zou hem wel durven opbouwen met mesh hoor, tot ik net zag dat dat ook al in verschillende versies bestaat...verschillende # en AWG...

Is dit kort uit te leggen aan een mesh-leek ?

De hoger het Mesh getal de meer draadjes. Ofwel Mesh 400 heeft meer draad dan 325. Echter de meer draadjes de slechter het wicked (transporteerd) echt houden meer draadjes meer vloeistof vast. De awg is de dikte van de draadjes. Net als met kanthal. De dikker het draad de beter het de Liquid vast houd. De dunner het draad de sneller wicked het.

Meestal is voor de doeleinden waar jij het voor wilt gebruiken een willekeurig Mesh #400 voldoende ;)

Omdat het transport met de zwaartekracht gaat zou ik zelfs niet lager gaan. Mogelijk wel hoger.

Heb mijn Coil na iets meer dan een half jaar gevonden voor de GT II. Wat een smaak.

bacc294da46be914259eaa165faac186.jpg

Zo enorm lekker met fruit smaakjes.

Je hebt hem wel dicht op het luchtgat staan? Of is dat bedrog op de foto?

GJ leerde mij om hem, als je de kamer omhoog trekt, hij psies in de ronding van de kamer moet zitten.

Sinds deze week ook eigenaar van een GT2, bevalt erg goed! Was alleen vergeten hoe klein de ruimte is tussen de posts :grins

Je hebt hem wel dicht op het luchtgat staan? Of is dat bedrog op de foto?

GJ leerde mij om hem, als je de kamer omhoog trekt, hij psies in de ronding van de kamer moet zitten.

Lijkt maar zo. Zit 2 tot 3mm tussen.

Ik heb net een Hotcig clone binnen van deze tank en na een uurtje kloten heb ik hem eindelijk in elkaar gekregen zonder lekken so far alleen vind het tot nu toe niet veel bijzonders ten opzichte van m'n Subtank mini.

Ik ga morgen nog eens goed zitten en alles nog eens rustig doorlopen en alles goed schoon laten weken in alcohol vannacht.

Ik heb deze tank gekocht om MTL mee te dampen maar deze tank heeft meer airflow, zelfs met 1 gaatje.

Ook de smaak en damp zijn minder dan die van mijn Subtank Mini.

Eerste keer dat ik de tank erop schroefde liep ie meteen leeg, kwam omdat ik de kamer niet omhoog had getrokken :P

Edit:

Na een goede maaltijd had ik nog wat extra geduld gekregen en heb de tank in kokend water schoon laten weken.

Daarna alles goed droog gemaakt en opnieuw in elkaar gezet nu wel met wisselend succes.

De damp en smaak zijn prima maar niet bijzonder en de weerstand schommelt af en toe een beetje.

Als ik de coil opbouw is ie netjes 1.5 ohm (28g) maar als ik alles weer in elkaar heb gezet zit ie op 2 ohm en na een paar keer vuren nu op 1.7 of 1.6.

Ik heb de draadjes eerst om de schroefjes heen gedraaid alvorens de schroefjes aan te draaien.

Ik heb dit filmpje bekeken en de originele handleiding

https://www.youtube.com/watch?v=SfuOOgOvjL4

Iemand hier nog tips voor?

En nog een edit:

De weerstand blijft nu netjes op 1.5 ohm en heb door hoe je maar 1 airhole kan gebruiken.

Hijst nu lekker, smaak is goed en damp ook.

De voornaamste reden dat ik wat anders wilde dan de Subtank was dat deze naar mijn smaak te veel airflow heeft en dat is nu dus opgelost.

Ik ben er blij mee en ga nu nog even lekker verder testen :)

Edited by RadianceNL

On 13-7-2015 at 19:51, pirreke_k79 said:

Heb het filmpje van de GS2 eens rustig bekeken.

https://www.youtube.com/watch?v=eC386eGx0HQ

Weet niet waarom, maar net zoals de Flash E-Vapor me afschrikt vanwege op te bouwen met mesh, schrok de GS2 me ook af. Nu ik de verschillende opbouwmogelijkheden bekeken heb op vlak van liquid toevoer op de GS2 (watten of PTFE tubes) spreekt hij me wel aan en zou ik hem wel durven/willen aanschaffen.

Vraag me wel nog steeds af of opbouw met mesh voor liquid toevoer bij deze de aangewezen optie is. Het houdt me nog steeds wat tegen, omdat ik het helemaal niet ken... En hoef je met die mesh rolletjes nog iets speciaals te doen ? Moet je die ook vooraf primen met liquid ?

De opbouw met die kleine ptfe stukjes lijkt me wel makkelijker te zijn, gewoon inpluggen en klaar, maar zouden de prestaties daar onder lijden ?

iemand die dit filmpje nog kan kijken, ben hier benieuwd naar maar ik krijg de melding dat de video privé is :(::(:(:(