Jump to content

Kruidige tabaksmaken


Bootsman

Recommended Posts

Guest notwist

Hmmm, cigarillos is niet mijn favoriete smaak. Maar mss damp je iets te warm, want ik zelf proef geen analoog. Wel nougat, maar de smaak van een NET liquid verandert sterk in verschillende setups. In een tank is cigarillos absoluut anders dan in een dripper.  Maar goed, dat maakt NET liquids ook zo fijn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Diertje

Hmmm, cigarillos is niet mijn favoriete smaak. Maar mss damp je iets te warm, want ik zelf proef geen analoog. Wel nougat,

Dat is de reden waarom er gezegd wordt dat smaken verschillen en smaakbeleving zeer persoonlijk is. Vandaar dat jij ook niet voor een ander uit kan maken wat de beste liquid is.

maar de smaak van een NET liquid verandert sterk in verschillende setups. In een tank is cigarillos absoluut anders dan in een dripper.  Maar goed, dat maakt NET liquids ook zo fijn.

Dat geldt voor alle liquids.
Link to comment
Share on other sites

En nee, onder the real thing versta ik niet verbranden, maar de smaak van echte tabaksbladeren. Elke tabakssoort heeft een andere smaak. Tevens heeft de mate van drogen en de wijze effect op de smaak. Perique is fruitig en kruidig, een verse Virginia is juist licht en heeft meer een ondertoon van citrusvruchten. Latakia kan mits goed gebruikt een prettig rokerig aroma geven in een blend. De extractie / maceratie methode en de steeping tijd hebben daarnaast effect op de smaak. Maar dit alles is gewoon bullshit als je zoekt naar een cigalike.

Ik ken de smaken van de basistabakken tamelijk goed, maar bottom line is dat ik die in een liquid als 1op1 kopie niet zoek.

Toen de eerste synthesizers op de markt kwamen  hoorde je allemaal mensen opgewonden roepen dat je die kon laten klinken "als een echte viool". Los van de vraag of dat ook zo was: who cares. Synthesizers waren interessant omdat ze nieuwe mogelijkheden boden. Zo zie ik dat bij liquids ook.  Hetgeen als "tabaksmaak" verkocht wordt, vind ik uitsluitend interessant omdat ze een meer "volwassen" smaak bieden dan de snoep/fruit etc. liquids.

Misschien een idee voor een opdruk op een flesje van het merk Magritte: Ceci n'est pas une banane.

Dat een fabrikant zich allerlei moeite doet om iets interessants te maken, is fijn, maar uiteindelijk is het eindresultaat op mijn smaakpapillen wat voor mij telt. Vooralsnog ben ik er niet van overtuigd dat natural extraction van tabak (of wat dan ook) perse de voor mij betere smaak geeft, zeker niet omdat ik niet op zoek ben naar "smaakt precies als". (zou ook wat raar zijn, want om dat goed te kunnen beoordelen zou ik eerst tabaksbladeren moet gaan kauwen of er thee van trekken)

En dan is er ook nog het gezondheidsaspect waar nog niet veel over bekend is.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diertje

Vooralsnog ben ik er niet van overtuigd dat natural extraction van tabak (of wat dan ook) perse de voor mij betere smaak geeft, zeker niet omdat ik niet op zoek ben naar "smaakt precies als". (zou ook wat raar zijn, want om dat goed te kunnen beoordelen zou ik eerst tabaksbladeren moet gaan kauwen of er thee van trekken)

En dan is er ook nog het gezondheidsaspect waar nog niet veel over bekend is.

Inderdaad zou ik niet zomaar allerlei extracten in m'n dampvloeistof stoppen zonder dat degelijk onderzocht is wat de gevolgen zijn bij het dampen.

Bij tabaksextracten is bij onderzoek (Farsalinos) gebleken dat deze liquids meer schadelijke stoffen bevatten dan liquids waar geen tabaksextracten inzitten.

Link to comment
Share on other sites

Guest notwist

Hmmm, cigarillos is niet mijn favoriete smaak. Maar mss damp je iets te warm, want ik zelf proef geen analoog. Wel nougat,

Dat is de reden waarom er gezegd wordt dat smaken verschillen en smaakbeleving zeer persoonlijk is. Vandaar dat jij ook niet voor een ander uit kan maken wat de beste liquid is.

maar de smaak van een NET liquid verandert sterk in verschillende setups. In een tank is cigarillos absoluut anders dan in een dripper.  Maar goed, dat maakt NET liquids ook zo fijn.

Dat geldt voor alle liquids.

Wie zegt dat dit de beste Liquid is? Ik niet, ik zeg dat als je zoekt naar de echte smaak van echte tabaksbladeren je het beste een NET liquid kunt nemen. Zoek je een cigalike, dan neem je het best een TA liquid. Als je vindt dat een TA liquid hetzelfde smaakt als een NET liquid, dan stuur ik je met alle plezier een paar samples uit mijn collectie, want dat is simpelweg niet waar.

Link to comment
Share on other sites

Guest notwist

Vooralsnog ben ik er niet van overtuigd dat natural extraction van tabak (of wat dan ook) perse de voor mij betere smaak geeft, zeker niet omdat ik niet op zoek ben naar "smaakt precies als". (zou ook wat raar zijn, want om dat goed te kunnen beoordelen zou ik eerst tabaksbladeren moet gaan kauwen of er thee van trekken)

En dan is er ook nog het gezondheidsaspect waar nog niet veel over bekend is.

Inderdaad zou ik niet zomaar allerlei extracten in m'n dampvloeistof stoppen zonder dat degelijk onderzocht is wat de gevolgen zijn bij het dampen.

Bij tabaksextracten is bij onderzoek (Farsalinos) gebleken dat deze liquids meer schadelijke stoffen bevatten dan liquids waar geen tabaksextracten inzitten.

Lol, je bedoelt zeker het carcinogenen onderzoek dat was gesponsord door de grootste concurrent van HoL. Farsinalos heeft later toegegeven dat dit onderzoek niet goed was. Bovendien : damp uit een verdamper komt nooit in aanraking met hartcellen.

Als je wist hoe Tobacco Absolute wordt gewonnen, dat is pas twijfelachtig voor je gezondheid.  Het is notabene een parfum geurstof. Maar voor dampen in zijn algemeenheid geldt dat de precieze gevolgen op de lange termijn niet duidelijk zijn. Het lijkt positief, maar we weten het gewoon niet.

Maar het maakt ook geen reet uit, iedereen moet zelf weten wat hij of zij dampt. Als mensen mij naar een echte tabak smaak vragen, dan kijk ik wat ze lekker vinden en verwijs ik door naar een NET producent. Dat wil niet zeggen dat ze het dan ook daadwerkelijk lekker vinden om te dampen, ook hier moet je soms zoeken naar jouw smaak. En soms vind je die niet, gelukkig zijn er dan veel alternatieve opties, liquids en smaken genoeg.

Als mensen een sigalike zoeken dan is er keus genoeg en zijn er ook voldoende winkels waar men om goed advies kan vragen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diertje

Nou, gelukkig hebben we dan iemand in ons midden die het allemaal wel weet :duim

Hoeveel provisie krijg je van de merken die je hier op het forum spammerig loopt te promoten?

Link to comment
Share on other sites

Guest notwist

En nee, onder the real thing versta ik niet verbranden, maar de smaak van echte tabaksbladeren. Elke tabakssoort heeft een andere smaak. Tevens heeft de mate van drogen en de wijze effect op de smaak. Perique is fruitig en kruidig, een verse Virginia is juist licht en heeft meer een ondertoon van citrusvruchten. Latakia kan mits goed gebruikt een prettig rokerig aroma geven in een blend. De extractie / maceratie methode en de steeping tijd hebben daarnaast effect op de smaak. Maar dit alles is gewoon bullshit als je zoekt naar een cigalike.

Ik ken de smaken van de basistabakken tamelijk goed, maar bottom line is dat ik die in een liquid als 1op1 kopie niet zoek.

Toen de eerste synthesizers op de markt kwamen  hoorde je allemaal mensen opgewonden roepen dat je die kon laten klinken "als een echte viool". Los van de vraag of dat ook zo was: who cares. Synthesizers waren interessant omdat ze nieuwe mogelijkheden boden. Zo zie ik dat bij liquids ook.  Hetgeen als "tabaksmaak" verkocht wordt, vind ik uitsluitend interessant omdat ze een meer "volwassen" smaak bieden dan de snoep/fruit etc. liquids.

Misschien een idee voor een opdruk op een flesje van het merk Magritte: Ceci n'est pas une banane.

Dat een fabrikant zich allerlei moeite doet om iets interessants te maken, is fijn, maar uiteindelijk is het eindresultaat op mijn smaakpapillen wat voor mij telt. Vooralsnog ben ik er niet van overtuigd dat natural extraction van tabak (of wat dan ook) perse de voor mij betere smaak geeft, zeker niet omdat ik niet op zoek ben naar "smaakt precies als". (zou ook wat raar zijn, want om dat goed te kunnen beoordelen zou ik eerst tabaksbladeren moet gaan kauwen of er thee van trekken)

En dan is er ook nog het gezondheidsaspect waar nog niet veel over bekend is.

Niemand zegt dat dit jouw smaak zou moeten zijn. Ik niet in ieder geval. Ik adviseer je om het avontuur aan te gaan en verschillende NET's te proberen. Wie weet vind je het niets, wie weet vind je het heerlijk. NET liquids proberen geen smaak na te bootsen noch een 'smaakt precies als'  te maken. Dat doen TA liquids wel, no offense. Juist DIE liquids proberen uit alle macht iets na te bootsen dat met dampen niet realistisch is.

Link to comment
Share on other sites

Guest notwist

Nou, gelukkig hebben we dan iemand in ons midden die het allemaal wel weet :duim

Hoeveel provisie krijg je van de merken die je hier op het forum spammerig loopt te promoten?

Zucht wat een passief agressieve reacties van jou. Ik reageer op wat jij aanhaalt, de informatie kun je gewoon op het web vinden. Ik kan de vraag beter omdraaien aangezien jij liquids verkoopt toch?

Link to comment
Share on other sites

Nou, gelukkig hebben we dan iemand in ons midden die het allemaal wel weet :duim

Hoeveel provisie krijg je van de merken die je hier op het forum spammerig loopt te promoten?

Zucht wat een passief agressieve reacties van jou. Ik reageer op wat jij aanhaalt, de informatie kun je gewoon op het web vinden. Ik kan de vraag beter omdraaien aangezien jij liquids verkoopt toch?

Nee, dat was ik. Maar ik erger me ook aan je niet-aflatende promotie van NET.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diertje

Ken NET  :gek

Bootsman, de YM staat te pruttelen, heb 1 druppel thee minder gedaan.. omdat jij het bent :ja morgen gaat die op de bus.

En dan maar hopen dat ie aankomt :')

Link to comment
Share on other sites

Ken NET  :gek

Bootsman, de YM staat te pruttelen, heb 1 druppel thee minder gedaan.. omdat jij het bent :ja morgen gaat die op de bus.

En dan maar hopen dat ie aankomt :')

Mooi! Ben benieuwd....

@Karin: dat kruidige van rocketfuel is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb zelf de 'ol river geprobeerd die dat had, maar heb wel eens wat andere tabakssmaken geprobeerd van Rocket en die hadden dezelfde kruidige ondertoon. Ken jij toevallig flavours (cdd misschien?) die dat ook hebben?

Dank voor de overige bijdragen, het lijstje is weer verder gegroeid.

Link to comment
Share on other sites

@Karin: dat kruidige van rocketfuel is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb zelf de 'ol river geprobeerd die dat had, maar heb wel eens wat andere tabakssmaken geprobeerd van Rocket en die hadden dezelfde kruidige ondertoon. Ken jij toevallig flavours (cdd misschien?) die dat ook hebben?

RF Reaper Blend moet je echt proberen, die is heerlijk.

Wat CdD betreft:

• #114 heeft een lichte mint en kretek, misschien wil je die? Mag je mijn flesje flavour wel hebben :)

• #158 is een volle, kruidige tabak, een van mijn favorieten.

Link to comment
Share on other sites

RF Reaper Blend moet je echt proberen, die is heerlijk.

Wat CdD betreft:

• #114 heeft een lichte mint en kretek, misschien wil je die? Mag je mijn flesje flavour wel hebben :)

• #158 is een volle, kruidige tabak, een van mijn favorieten.

Reaper blend gaat ook de op lijst, dat wordt een sample pack vrees ik :-)

Van Kretek heb ik zwoofs kretek wel eens geprobeerd maar die vond ik toen erg goor. Was wel een stevige kretek, maar mint is ook niet mijn koppie thee...dus laten we dat maar overslaan :grins

158 gaat ook op de lijst (vanaf morgen kunnen we eppies bij savevape bestellen dus dan bestel ik er gelijk een aantal).

Link to comment
Share on other sites

Ik ben vandaag heel blij :grins

Mijn bestelling van inawera kwam binnen, en de Sunset Virginia ruikt precies naar de smaak die ik bedoel. Nu natuurlijk maar hopen dat de smaak overeenkomt met de verwachting maar ik heb er goede hoop in.

Gelijk 50 ml aangemaakt, helaas nu nog een week of 2 minimaal wachten...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...