Jump to content

Bestaan er flavours glutenvrij voor coeliakie patiënten ?


Joe

Recommended Posts

Hallo,

 

Dit spreekt natuurlijk niet iedereen aan maar in sommige flavours zitten er gluten. Juist nog mail over gehad met Ditta van hadivape.

 

Mensen zoals ik die coeliakie hebben zoeken natuurlijk flavours zonder gluten maar dit staat er spijtig genoeg niet op.

 

En ik heb echt coeliakie (vastgesteld met biopsie) dus bij mij geen modetrend zoals bij velen.

 

Iemand ervaring met dit probleem want wil dus voortaan echt liquide zelf maken maar dan met flavour waar ik zeker van ben dat er geen gluten in zitten.

 

 

Hoop op veel reacties  :bedankt  :bedankt

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd want natuurlijk zijn er mensen die aan coeliakie lijden en die van flavours last kunnen krijgen ik weet dat het om bepaalde producten gaat, aangezien er in mijn familie deze ziekte voorkomt, ben ik er mee bekent en weet dat je vreselijk ziek kunt zijn als je toch gluten binnen krijgt.

Link to comment
Share on other sites

ik heb het ook en reageer sterk op de peanutbutter en de graham cracker ,van  de rest heb ik geen last alhoewel ik bij sommige smaakjes twijfel zoals de cake batter.

ja soms merk je het maar er zijn ook mensen die het niet merken. Ooit gelezen van een vrouw die overleden is aan darmkanker ten gevolge van coeliakie maar ze wist het zelf niet dat ze het had.. Haar dochter liet toen een biopsie doen bij zich zelf (is erfelijk) en ook zij had coeliakie zonder het te weten. Dus ook al heb je geen last toch beter gluten mijden.

Link to comment
Share on other sites

Guest superconny

Ik heb ook coeliakie. Heb nog nooit last gehad met dampen. Maar heb nog nooit de smaakjes waar Carolien last van heeft geprobeerd. Had er ook nog niet serieus over nagedacht dat je door dampen gluten binnen kan krijgen. Stom eigenlijk,  toen ik te horen kreeg dat ik coeliakie had heb ik wel uitgezocht of er in de plakrand van mascotte  gluten zaten. Hahaha hoe verslaafd kan je zijn. Ik ga dit draadje in ieder geval goed volgen.

Link to comment
Share on other sites

Hoezo modetrend? Coeliakie is gewoon aantoonbaar, biopsie, anti-Gliadine ed. Je krijgt een immunologische reaktie. Modetrend noem ik Fibromyalgie, whiplash....

Een modetrend is altijd datgene waar een ánder last van heeft, en nooit waar je zelf last van hebt. Dan weet je namelijk hoeveel last je kan hebben van die "modetrend".

Kortzichtigheid lijkt wél weer een veel voorkomende trend te zijn.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hoezo modetrend? Coeliakie is gewoon aantoonbaar, biopsie, anti-Gliadine ed. Je krijgt een immunologische reaktie. Modetrend noem ik Fibromyalgie, whiplash....

Whiplash is ook echt geen modetrend, en ik weet waar ik over praat. Eigen ervaring door in een file te komen, zelf rijden met 50 km/u en dan een mafkees achterop knalt met minimaal 100km/u. Dat is nu 12 jaar geleden, en nog steeds klachten ervan.

Sent from my XT desktop with hercules graphics using 230V AC

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hoezo modetrend? Coeliakie is gewoon aantoonbaar, biopsie, anti-Gliadine ed. Je krijgt een immunologische reaktie. Modetrend noem ik Fibromyalgie, whiplash....

Een modetrend is altijd datgene waar een ánder last van heeft, en nooit waar je zelf last van hebt. Dan weet je namelijk hoeveel last je kan hebben van die "modetrend".

Kortzichtigheid lijkt wél weer een veel voorkomende trend te zijn.

Oh so true Carlaa

Link to comment
Share on other sites

Hoezo modetrend? Coeliakie is gewoon aantoonbaar, biopsie, anti-Gliadine ed. Je krijgt een immunologische reaktie. Modetrend noem ik Fibromyalgie, whiplash....

Bedoel niet dat coeliakie modetrend is maar wel dat mensen  glutenvrij gaan eten omdat ze denken dat dit gezonder is wat dus helemaal niet het geval is.De commerce speelt hier op in. Ze mogen mijn ziekte hebben al die niet moeten glutenvrij eten dan weten ze waarover het gaat.

Link to comment
Share on other sites

Zo, eventjes adem in, adem uit.

Tel tot tien en vind uw rust.

@nel19600

volgens mij kan er ook op andere wijze gevraagd worden om caps lock te wijzigen.

Tevens verzoek ik je hierbij om je post aan te passen.

@joe

Je laatste bericht is ook niet om over naar huis te schrijven.

Hier dus ook het verzoek deze aan te passen.

Zou je tevens wat aan de topictitel kunnen doen?

Allemaal hoofdletters duid op schreeuwen namelijk.

Alvast bedankt voor jullie medewerking

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Nel19600

Ik dacht anders ziet Joe het niet.. Maar goed te zien dat Joe het zelf normaal vindt en er bij een ander niet tegen kan, is de boodschap toch overgekomen :)

En dan nu weer verder naar gluten..

Link to comment
Share on other sites

Hoezo modetrend? Coeliakie is gewoon aantoonbaar, biopsie, anti-Gliadine ed. Je krijgt een immunologische reaktie. Modetrend noem ik Fibromyalgie, whiplash....

Sorry, (geheel off-topic) maar ik vind het niet van respect getuigen wanneer er zo over de medemens wordt gedacht/gepraat.

Sterker nog, ik kan me er boos over maken. Wat moeten de mensen dan wel die 'een ziekte' hebben die niet lichamelijk wetenschappelijk aangetoond kan worden omdat de regering geen geld wil uitgeven aan onderzoeken naar 'die ziekte' omdat het te complex is?!

Waar al wel wetenschappelijk bewijs voor is, maar wanneer 'die ziekte' erkend wordt er wel eens 'schadeclaims kunnen worden verwacht', waar men niet op zit te wachten.

Hè?! Ik noem maar wat. En al die ziektes waar 'te weinig mensen last van hebben' en dus de moeite -lees: het geld- niet waard is om onderzoeken aan te spenderen?!

Nee, ik denk dat je over dergelijke uitspraken wel 3x mag nadenken vooraleer ze te doen.

Je zult maar net in dat verkeerde (door de overheid niet belangrijk genoeg zijnde) schuitje zitten!

Link to comment
Share on other sites

Vandaag mail gekregen van vapebase

our flavours are all glutenfree.

Dus voor degene met coeliakie misschien even het vermelden waard.

Bij goedkooproken.net  had ik ook de vraag gesteld maar kreeg als antwoord dat ze het zelf niet weten.

Mss krijg ik nog antwoord als ze het willen navragen.

Zal het dan posten.

Link to comment
Share on other sites

Hoezo modetrend? Coeliakie is gewoon aantoonbaar, biopsie, anti-Gliadine ed. Je krijgt een immunologische reaktie. Modetrend noem ik Fibromyalgie, whiplash....

Sorry, (geheel off-topic) maar ik vind het niet van respect getuigen wanneer er zo over de medemens wordt gedacht/gepraat.

Sterker nog, ik kan me er boos over maken. Wat moeten de mensen dan wel die 'een ziekte' hebben die niet lichamelijk wetenschappelijk aangetoond kan worden omdat de regering geen geld wil uitgeven aan onderzoeken naar 'die ziekte' omdat het te complex is?!

Waar al wel wetenschappelijk bewijs voor is, maar wanneer 'die ziekte' erkend wordt er wel eens 'schadeclaims kunnen worden verwacht', waar men niet op zit te wachten.

Hè?! Ik noem maar wat. En al die ziektes waar 'te weinig mensen last van hebben' en dus de moeite -lees: het geld- niet waard is om onderzoeken aan te spenderen?!

Nee, ik denk dat je over dergelijke uitspraken wel 3x mag nadenken vooraleer ze te doen.

Je zult maar net in dat verkeerde (door de overheid niet belangrijk genoeg zijnde) schuitje zitten!

Sorry, was geen verwijt of iets dergelijks.....wilde alleen zeggen dat coeliakie gewoon een aandoening is, whiplash is een zweepslag en geen aandoening....de gevolgen van een whiplash is weer wat anders. Mensen zeggen soms.....ik heb een whiplash, dat slaat dus nergens op....

En fibromyalgie....tja, snap dat er mensen zijn die veel klachten hebben, heel vervelend, maar de meesten met deze "aandoening" willen een toverpilletje, lopen constant de huisarts plat, psychisch oorzaken willen ze niet aan.....denk dat er geld genoeg aan uitgegeven wordt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...