Jump to content

DNA40


lucky

Recommended Posts

Guest UGL 151222

Evolv heeft bewust voor nikkel gekozen vanwege de veiligheid/gezondheid. Dit had ook titanium of RVS kunnen zijn, daar kan temperatuurcontrole ook mee werken. Het is maar welk temperatuur-weerstand verloop in de chip gezet wordt om mee te rekenen.

De maximale temperatuur van de DNA40 is 315 graden C in temp protection mode.

weet je zeker dat dat de enige reden is? lijkt me dat een coil maken van titanium of rvsdraad een stuk lastiger is. en dus zouden minder mensen daar voor kiezen denk ik.

ikzelf vind de 315 graden eigenlijk nog wat aan de hoge kant, had rustig lager gekund.

pg heeft een kookpunt van 188 graden en vg op 290 graden.

maar de tempgestuurde ontwikkeling bevalt me wel.

Link to comment
Share on other sites

weet je zeker dat dat de enige reden is? lijkt me dat een coil maken van titanium of rvsdraad een stuk lastiger is. en dus zouden minder mensen daar voor kiezen denk ik.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar in de GG communty die ik volg wordt al geruime tijd veel met titanium draad gecoiled en iedereen is er erg enthousiast over.

Link to comment
Share on other sites

Ik moet alleen de origineel bijgeleverde 510 connector er nog even uitboren  :bloos . Die dacht ik er wel even in te drukken om te testen. Gaatje beetje opgeruimd, 510 erin. Klapje op de kop met een hamertje...en.....de 510 connector krom, verbogen en muurvast.......Soms heb ik een hekel aan mijzelf.... :ja

Link to comment
Share on other sites

Ik moet alleen de origineel bijgeleverde 510 connector er nog even uitboren  :bloos . Die dacht ik er wel even in te drukken om te testen. Gaatje beetje opgeruimd, 510 erin. Klapje op de kop met een hamertje...en.....de 510 connector krom, verbogen en muurvast.......Soms heb ik een hekel aan mijzelf.... :ja

Aangezien je het gat toch iets moet uitboren naar 8,7mm (8,5 kan ook prima) voor de FatDaddy's pak je gelijk de oude 510 bus mee. Ik heb met een tap m10x1 vervolgens schroefdraad erin gesneden.

Ik kreeg hem er ook niet uitgedrukt.  :knuf

Tip: Let ook even op dat als je de FatDaddy's erin schroeft (ik heb voor de zekerheid een beetje epoxy gebruikt) je de pluskabel al in de FatDaddy's hebt geschroefd, want anders wordt het een enorme klus om dat erna te doen. Er is namelijk, vanwege de dikte van de Hana behuizing op die plek, weinig ruimte om het koperen pluspool dekseltje erop te schroeven.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is vrijdag het laatste binnen gekomen.

Na wat tegenslag heb ik mijn DNA40 werkend

Het is toch zeer wennen aan rebuilden met nikkel draad damm wat is dat spul spoel vergeleken met kanthal

Als de DNA40 goed werkt dampt het zeer fijn en kan je de tank / dripper helemaal leeg dampen zonder een dry hit.

Liquid verbrandt niet en de wink blijft netjes schoon.

Maar zoals ik al zei als het goed werkt ik heb een paar punten wat mijn zorgen baard.

1.

Ik heb mijn Magma in single coil opgebouwd met 28 gauge nikkel draad 10 wraps op 3mm boortje. Ongeveer 0,14 ohm

Dit ging in het begin super volle smaak en werd niet te heet de dna40 stond op 25watt

Toen ging ik deze aan de buren laten zien en hij verbrande bijna zijn mond aan de Magma

Wat gebeurde er, de dna40 was van temperatuur beveiliging af gegaan en gewoon op volt gesprongen. Hierdoor werd de magma flink heet omdat de liquid bijna op was

Dit probleem heb ik opgelost door de draden door de post los en weer vast te zetten toen werkte de Magma weer correct

Dus let op dat je de draden niet te vast zet door je post gaatjes beter is om je draad om je post schroef heen te draaien.

Dit wordt ook aangeraden door Evolve maar het blijft oppassen dat de verbinding met de post een risico kan opleveren vind dit echt een min punt

2.

Zet geen warme atty op je dna40 de temperatuur beveiliging werk dan totaal niet.

3.

Als ik een atty wissel dan zou de dna40 dit moeten zien en vragen of het een nieuwe coil is of een bestaande dit gebeurd niet altijd waardoor de temp beveiliging niet goed werkt.

Als je dan denk dan haal ik de atty er weer af en zet hem terug ga je toch de boot in omdat de atty al warm is van de pre heat functie.

Het enige wat je dan kan doen is 5 min wachten tot je atty weer op kamer temperatuur is

4.

Wat ik ook heb mee gemaakt is dat de dna40 direct 450f meet en temp beveiliging geeft en dit dan ook bij 7watt. Hierdoor heb je totaal geen damp

Het enige wat je dan kan doen is je atty er af halen en 5min wachten en opnieuw proberen.

Niet vergeten te zeggen dat het een andere coil is anders gaat het weer fout.

5.

Ik zie wel eens dat de temp niet boven de 400F komt terwijl ik alleen vuur en niet damp. Moet dan echt het vermogen flink omhoog zetten om 450F te zien

En de oplossing hier is weer hetzelfde. Atty eraf 5min laten afkoelen en opnieuw proberen.

Let op soms krijg ik de bovenstaande problemen niet opgelost dan recoil ik mijn atty

Ik heb de volgende atty in gebruik op mijn dna40

1x Magma

2x Kayfun lite

1x Taifun GT

1x Taifun GS

1x Kayfun mini

Mijn beste ervaring heb ik tot nu toe met de Taifun gs en Kayfun mini

De andere werken wat minder mee

Conclusie:

Heb geduld nieuwe techniek kost wat tijd om het weer onder de knie te krijgen

Ik zal niet snel een extra dna40 kopen ik denk dat Evolve nog wat schoonheid foutjes eruit moet halen wil de dna40 feilloos werken.

Maar ik geef niet op want als de dna40 het goed doet dampt ie super  :haas :haas

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is vrijdag het laatste binnen gekomen.

Na wat tegenslag heb ik mijn DNA40 werkend

Het is toch zeer wennen aan rebuilden met nikkel draad damm wat is dat spul spoel vergeleken met kanthal

Als de DNA40 goed werkt dampt het zeer fijn en kan je de tank / dripper helemaal leeg dampen zonder een dry hit.

Liquid verbrandt niet en de wink blijft netjes schoon.

Maar zoals ik al zei als het goed werkt ik heb een paar punten wat mijn zorgen baard.

1.

Ik heb mijn Magma in single coil opgebouwd met 28 gauge nikkel draad 10 wraps op 3mm boortje. Ongeveer 0,14 ohm

Dit ging in het begin super volle smaak en werd niet te heet de dna40 stond op 25watt

Toen ging ik deze aan de buren laten zien en hij verbrande bijna zijn mond aan de Magma

Wat gebeurde er, de dna40 was van temperatuur beveiliging af gegaan en gewoon op volt gesprongen. Hierdoor werd de magma flink heet omdat de liquid bijna op was

Dit probleem heb ik opgelost door de draden door de post los en weer vast te zetten toen werkte de Magma weer correct

Dus let op dat je de draden niet te vast zet door je post gaatjes beter is om je draad om je post schroef heen te draaien.

Dit wordt ook aangeraden door Evolve maar het blijft oppassen dat de verbinding met de post een risico kan opleveren vind dit echt een min punt

2.

Zet geen warme atty op je dna40 de temperatuur beveiliging werk dan totaal niet.

3.

Als ik een atty wissel dan zou de dna40 dit moeten zien en vragen of het een nieuwe coil is of een bestaande dit gebeurd niet altijd waardoor de temp beveiliging niet goed werkt.

Als je dan denk dan haal ik de atty er weer af en zet hem terug ga je toch de boot in omdat de atty al warm is van de pre heat functie.

Het enige wat je dan kan doen is 5 min wachten tot je atty weer op kamer temperatuur is

4.

Wat ik ook heb mee gemaakt is dat de dna40 direct 450f meet en temp beveiliging geeft en dit dan ook bij 7watt. Hierdoor heb je totaal geen damp

Het enige wat je dan kan doen is je atty er af halen en 5min wachten en opnieuw proberen.

Niet vergeten te zeggen dat het een andere coil is anders gaat het weer fout.

5.

Ik zie wel eens dat de temp niet boven de 400F komt terwijl ik alleen vuur en niet damp. Moet dan echt het vermogen flink omhoog zetten om 450F te zien

En de oplossing hier is weer hetzelfde. Atty eraf 5min laten afkoelen en opnieuw proberen.

Let op soms krijg ik de bovenstaande problemen niet opgelost dan recoil ik mijn atty

Ik heb de volgende atty in gebruik op mijn dna40

1x Magma

2x Kayfun lite

1x Taifun GT

1x Taifun GS

1x Kayfun mini

Mijn beste ervaring heb ik tot nu toe met de Taifun gs en Kayfun mini

De andere werken wat minder mee

Conclusie:

Heb geduld nieuwe techniek kost wat tijd om het weer onder de knie te krijgen

Ik zal niet snel een extra dna40 kopen ik denk dat Evolve nog wat schoonheid foutjes eruit moet halen wil de dna40 feilloos werken.

Maar ik geef niet op want als de dna40 het goed doet dampt ie super  :haas :haas

Bedankt voor je duidelijke verslag van jouw eerste ervaringen.  :duim

Punt 1 is mij ook overkomen, maar ik kwam er zelf gelukkig achter en niet de buurman.

Ik zou dus inderdaad voor de meest zekere aansluit methode gaan. Gewoon om de schroefjes draaien en zeker niet door een gat vast zetten met inbusje of iets dergelijks.

Punt 2 staat in de gebruiksaanwijzing en is logisch, maar wel even wennen.

Om punt 3 op te lossen (en daardoor ook punt 4 en 5) is door eenmaal op de vuurknop te drukken als je atty eraf is. De DNA40 reset zichzelf dan en vraagt bij het erop schroeven van je atty of het een nieuwe is of de oude.

Hiermee voorkom je allerlei problemen die je nu hebt meegemaakt. Een warme atty erop schroeven kan gewoon zolang het geen nieuwe build is.

Voor de mensen die een DNA40 overwegen of gaan gebruiken. Lees a.u.b. de gebruiksaanwijzing eerst goed door, want dan pakt je eerste ervaring gelijk een stuk beter uit en/of kan je van te voren misschien beter inschatten of dit wat voor je is.

De DNA40 is namelijk behoorlijk wennen qua gebruik, maar eenmaal onder controle een 'game changer'.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je duidelijke verslag van jouw eerste ervaringen.  :duim

Punt 1 is mij ook overkomen, maar ik kwam er zelf gelukkig achter en niet de buurman.

Ik zou dus inderdaad voor de meest zekere aansluit methode gaan. Gewoon om de schroefjes draaien en zeker niet door een gat vast zetten met inbusje of iets dergelijks.

Punt 2 staat in de gebruiksaanwijzing en is logisch, maar wel even wennen.

Om punt 3 op te lossen (en daardoor ook punt 4 en 5) is door eenmaal op de vuurknop te drukken als je atty eraf is. De DNA40 reset zichzelf dan en vraagt bij het erop schroeven van je atty of het een nieuwe is of de oude.

Hiermee voorkom je allerlei problemen die je nu hebt meegemaakt. Een warme atty erop schroeven kan gewoon zolang het geen nieuwe build is.

Voor de mensen die een DNA40 overwegen of gaan gebruiken. Lees a.u.b. de gebruiksaanwijzing eerst goed door, want dan pakt je eerste ervaring gelijk een stuk beter uit en/of kan je van te voren misschien beter inschatten of dit wat voor je is.

De DNA40 is namelijk behoorlijk wennen qua gebruik, maar eenmaal onder controle een 'game changer'.

Voor punt 3

Vuren zonder atty wil niet altijd de dna resetten voor een nieuwe coil dat is nu juist het probleem.

Wat wel helpt is even een atty er opzetten met een andere ohms dan weet je echt zeker dat de dna vraagt of je de coil vervangen hebt

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je duidelijke verslag van jouw eerste ervaringen.  :duim

Punt 1 is mij ook overkomen, maar ik kwam er zelf gelukkig achter en niet de buurman.

Ik zou dus inderdaad voor de meest zekere aansluit methode gaan. Gewoon om de schroefjes draaien en zeker niet door een gat vast zetten met inbusje of iets dergelijks.

Punt 2 staat in de gebruiksaanwijzing en is logisch, maar wel even wennen.

Om punt 3 op te lossen (en daardoor ook punt 4 en 5) is door eenmaal op de vuurknop te drukken als je atty eraf is. De DNA40 reset zichzelf dan en vraagt bij het erop schroeven van je atty of het een nieuwe is of de oude.

Hiermee voorkom je allerlei problemen die je nu hebt meegemaakt. Een warme atty erop schroeven kan gewoon zolang het geen nieuwe build is.

Voor de mensen die een DNA40 overwegen of gaan gebruiken. Lees a.u.b. de gebruiksaanwijzing eerst goed door, want dan pakt je eerste ervaring gelijk een stuk beter uit en/of kan je van te voren misschien beter inschatten of dit wat voor je is.

De DNA40 is namelijk behoorlijk wennen qua gebruik, maar eenmaal onder controle een 'game changer'.

Voor punt 3

Vuren zonder atty wil niet altijd de dna resetten voor een nieuwe coil dat is nu juist het probleem.

Wat wel helpt is even een atty er opzetten met een andere ohms dan weet je echt zeker dat de dna vraagt of je de coil vervangen hebt

Dat is vreemd.

Probeer de DNA40 eens uit te zetten door 5 kliks en daarna weer aan. Dan nogmaals eenmaal op de vuurknop voor de reset.

Ik ben benieuwd of dat misschien werkt.

Link to comment
Share on other sites

De ene keer wel de andere keer niet.

Even wisselen met een andere atty heeft bij mij het beste effect

Vreemd! Maar zolang je het met een andere atty op kan lossen is het ook goed, maar wel vervelend.

Er zijn toch best wat problemen met de eerste batch, maar jou probleem was ik nog nergens tegen gekomen.  :sip

Dit is trouwens mijn 2e DNA40, want mijn eerste was bij aankomst al niet goed. Hij gooide gelijk het wattage naar 40watt en dit was vervolgens onmogelijk om weer omlaag te krijgen. Waarschijnlijk bleef het onboard 'up' knopje hangen o.i.d.

Link to comment
Share on other sites

Ik kwam dit tegen op UKV en misschien verhelpt dat een hoop problemen die jullie hebben.

http://ukvapers.org/Thread-DNA-40-wiring-diagram-INCORRECT

Dit is al getackeld door Evolv voordat de chip op de markt kwam. Het topic waarnaar je verwijst is van begin oktober.

Op de pdf in dat topic kan je al zien dat het is aangepast.

http://www.evolvapor.com/datasheet/dna40.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ik kwam dit tegen op UKV en misschien verhelpt dat een hoop problemen die jullie hebben.

http://ukvapers.org/Thread-DNA-40-wiring-diagram-INCORRECT

Dit is al getackeld door Evolv voordat de chip op de markt kwam. Het topic waarnaar je verwijst is van begin oktober.

Op de pdf in dat topic kan je al zien dat het is aangepast.

Oeps! mybad! :grins

http://www.evolvapor.com/datasheet/dna40.pdf

Link to comment
Share on other sites

Zo juist Titanium Wire-Gr2 0.39mm / 0.015" / AWG 26 besteld met dit draad zal TP ook werken je zal alleen moeten uitzoeken welke temp instelling je zal moeten gebruiken.

Normaal zal je ongeveer met nikkel op 450F zitten en met dit draad kom je ongeveer uit op 330F

Gewoon ff een droge wick maken en kijken waarneer deze begint te verkleuren

Ik koop dit omdat ik het verwerken van Nikkel een drama vind

Ik hou jullie op de hoogte  :blab

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...