Jump to content

Aspire K1 met BVC

wahanassatta
 Share

Recommended Posts

Met alle laaiend enthousiaste reviews van de Aspire Nautilus Mini - en dan met name de Bottom Vertical Coil - leek het een kwestie van tijd tot Aspire ook een BVC voor andere clearomizers zou ontwikkelen. Ik was een paar weken in het buitenland en toen ik eind september terug kwam lag dus de Aspire K1 Clearomizer in de webwinkels. Met een nieuwe BVC dus. (De BVC's van de Nautilus serie zijn niet compatible ivm de maatvoering van de schroefdraad.)

Ik ben een groot fan van de Aspire Nautilus Mini. En dus ook deze nieuwe K1 clearomizer aangeschaft. Ik kan alleen maar zeggen dat Aspire de verwachtingen waar maakt. De K1 is een ego-size clearomizer waar 1.5ml in gaat. En dus de nieuwe BVC's die ook in de CE5 passen en naar ik aanneem in eigenlijk alle Aspire clearomizers die voorheen met een BDC waren uitgerust. Fantastisch ding, zeker als je kijkt naar het prijskaartje. Ik ben hem online tegen gekomen voor prijzen variërend van € 5,50 tot €14,- dus als je er een aanschaft: het loont de moeite om even goed rond te kijken. De coils kosten rond de 2 euro per stuk (€11,- voor 5). Deze kun je dus ook in de Anyvape Peakomizer schroeven, dat lijkt mij een geweldige combi. De coils zijn in 1.6 en 1.8ohm verkrijgbaar, net als de grotere Nautilus BVC's.

Als ik een beginnend damper een set up zou moeten adviseren zou ik zeggen: een Evod 1000mah VV + een Aspire K1 op 1.6ohm. Dan kun je voor onder de €30,- instappen. Ik ben zelf begonnen met de Joyetech EgoCC, die haalt het qua smaak niet bij de K1, hoewel de dampproductie ook best indrukwekkend is. Maar die coils zijn ruim 2x zo duur als de Aspire BVCtjes en dat telt toch ook zwaar mee voor de gemiddelde dampert.

Ook een leuke clearomizer voor als je die BVC's ook wel eens wil proberen zonder meteen 35 euro uit te moeten geven voor een Nautilus of een Nautilus Mini.

Klopt helemaal wahanasatta in bijna alle aspire clearomizers past deze coil er is 1 soort aspire waar hij niet in past, maar die word dan ook bijna niet verkocht, omdat er andere coils in moeten en de mensen toch graag een coil die in verschillende clearomizers past zo ook de Peakomizer van Anyvape.

De kleinere BDC's waren op het einde niet echt (zeg maar niet) betrouwbaar.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen met "kleine" BVC coils (niet die van de Nautilus, die heb ik zelf. Zeer betrouwbaar, tot nu toe nog geen 1 slechte in de verpakking. Ik dacht dat ik nu met de 4de bezig ben)

Ik ben ze aan het testen, wat me opvalt is dat als je ze nieuw uit de verpakking haalt je echt wel een minuut of 10 moet laten intrekken voor je ze gaat gebruiken, anders heb je zeker een verbrande coil, verder vind ik de smaak wel beter dan de oude coils, maar of ze langer meegaan weet ik nog niet.

Belachelijk dat soort prijsverschillen. Per 2 kan het voor 5,45 p/st ipv 13,99 p/st

Nog zo een: Aspire CF VV 1600Mah 44,99 of 26,95 :shock, lijkt mij de keuze niet erg moeilijk. Beide NL-shops

Afijn ik gebruik de BVC nu een kleine maand in een ET-s afwisselend 1,8(10W) en 1,6(9W) en zeer tevreden. Na de eerste reiniging leken ze het zelfs beter te doen.

Volgepropt met backin soda, in heet water en vervolgens scheutje azijn erbij. Gister de 1,8 schoongemaakt met backin powder in heet water, de coil glimt weer dus zal ws net zo schoon geworden zijn.

• 2 weeks later...

De kleinere BDC's waren op het einde niet echt (zeg maar niet) betrouwbaar.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen met "kleine" BVC coils (niet die van de Nautilus, die heb ik zelf. Zeer betrouwbaar, tot nu toe nog geen 1 slechte in de verpakking. Ik dacht dat ik nu met de 4de bezig ben)

Ik ben sinds ik dit topic startte met twee K1's aan het dampen. Niet continue, maar wel dagelijks. Tot nu toe zitten in een van beiden nog de eerste coil, een 1.6 ohm. In de andere heb ik meteen een nieuwe 1.8 ohm moeten zetten omdat ik de 1.6 die erin zat meteen verbrandde. Wat Dirodi zegt is een waarheid als een koe. Ze hebben echt lang nodig om in te trekken. Beiden heb ik sinds 3 oktober nog niet gereinigd of afgespoeld o.i.d. Smaak en damp zijn nog steeds heel goed. Op basis van deze vroege ervaringen zou ik voorzichtig concluderen dat de kleine BVC's echt heel erg betrouwbaar zijn.

Wahanasatta: die K1 heeft dus geen airflow, maakt dat niet uit? Want tegenwoordig moet een set toch VV + VW + airflow hebben? Ik ben nog zoekende, vandaar ...

De K1 heeft inderdaad geen verstelbare airflow. Maar, zoals ook the martin al opmerkt, een behoorlijk vrije trek. Dus je krijgt er op zich meer dan voldoende lucht langs om een flinke damp te produceren. De K1 is wel vooral bedoeld op ego-style batterijen. (De afmetingen verraden dat ook al wel een beetje natuurlijk.) Daar werkt hij perfect op. En in dat geval damp je dan al heel behoorlijk voor een relatief lage prijs. Schroef je hem op een mod loop je de kans dat je de airflow afsluit, omdat de draad op mods soms anders is dan op ego batterijen. (Dat is dan wel weer op te lossen met een extra 510/ego adapter erop, maar daar wordt het geheel weer niet mooier van.)

Ik zou zeggen als je wilt instappen voor niet al te veel, koop een vv ego batterij en een K1 met 1.8 ohm coils. Dan kun je erg lekker rond de 4volt dampen. Als je geld neer gaat leggen voor een vv/vw mod, koop dan ook een wat uitgebreidere clearomizer. Ik zou dan gaan voor de Anyvape Peakomizer, omdat daar dezelfde BVC coils ingaan als in de K1. En die presteren dus net zo goed als de BVC coils van de Aspire Nautilus of de Nautilus Mini, maar zijn iets goedkoper. Voordeel is ook dat deze in heel veel clearomizers passen: oa alles van Aspire (behalve dus de Nautilus serie) en in die van Anyvape. (Naast de Peakomizer ook de Davide King.)

Het verschil in prijs is natuurlijk wel enorm. Een K1 + vv ego batterij kost je rond de 30 euro. Voor een vv/vw mod + clearomizer kom je minstens rond de 85 euro uit.

Bedankt Wahanasatta, zo maak je het mij effe weer duidelijk. Ik heb inmiddels honderden berichten gelezen, tientallen aantekeningen gemaakt. En van al die opgetelde informatie kon ik geen chocola meer maken. En deze draad had ik gisteren met interesse gelezen, maar was 'm weer kwijt. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: er gloort hoop dat ik er nu een beetje uitkom qua hardware. (En dan moet ik nog aan de liquidinfo beginnen, maar dat is weer een ander verhaal.)

Wahanasatta, denk je dat de Aspire K1 BVC ook netjes past op de Eleaf Istick (omdat daar een 510-adaptor op zit)?

Zou dan een uitgebreidere clearomizer zoals een Nautilus Mini of Anyvape Peakomizer echt nodig zijn?

Het prijsverschil is namelijk groot.

• 4 weeks later...

Ik zou als ik jou was even de shop benaderen waar je hem wilt kopen. Op 2 van mijn mods heb ik heel weinig airflow met de K1. Maar met een adaptertje is dat dus wel weer opgelost. De Istick heb ik zelf (nog) niet, dus ik kan daar weinig zinnigs over zeggen.

Aspire K1 / Eleaf Istick is een fantastische combi !!    :tjoeke

En....... Ziet er verschrikkelijk mooi uit, zeker met een zwarte Istick  !!

:hi

Als je 4ml per dag verbruikt,wanneer maak je hem dan schoon? (damp menthol)

En nog belangrijker hoe maak ik hem schoon?

Ik vind het een moeilijke coil om schoon te maken,hoe kom ik er bij?

Moet je hem uit elkaar halen.

Veel vragen maar alvast dank.

Guest Sandrazv

:bloos hebben jullie ook dat er kleine luchtbelletjes uit de luchtgaatjes komen?

Dat hij na even in rust te zijn geweest gorgelt, vocht in luchtkanaal.  :bloos

K1  via NL shop op de iStick en DNA30 clone met bijgeleverde coil, 2 dgn in gebruik, 2e vulling

• 2 weeks later...

@burgos: coil gewoon wegsmijten na een weekje of zo. Nieuwe erin en klaar. Schoonmaken kan wel door te weken in baking soda, maar ik vind het persoonlijk de moeite niet waard. Het is een boel gedoe en een nieuwe smaakt veel beter. Vind ik.

@sandrazv: luchtbelletjes uit de luchtgaatjes aan de buitenkant? Dat is niet goed. Dan is je coil niet goed of niet goed vastgedraaid. Vermoed ik. Ik merk vaak dat de coil los zit als ik de onderkant eraf schroef. Dus elke keer als je bijvult, even checken of hij nog goed is aangedraaid. Anders loopt er liquid langs de coil de luchtgaatjes in en krijg je lekkage. En blijkbaar ook belletjes.

• 2 weeks later...

Ik heb de K1 set aangeschaft, mede door de uitegbreide review van wahanassatta  :bedankt

Ik ben zeer tevreden, Mooi degelijk apparaat en ook de smaak is beter. Had hiervoor een Kanger evod en Justfog 1453, maar dit wordt mn standaard damper.

Vraag me wel af welke coil het beste past bij deze batterij (Aspire G power) die van 1.6 of 1.8 ohm

• 5 weeks later...
  • 2 months later...

Hoi, heb ook een BVC glassomiser van de Aspire K1. Nou heb ik een vraagje: ik heb als smaakje drop gedampt, maar dat ben ik nu zat. Ik wil graag een ander smaakje gaan proberen. Maar hoe maak je de binnenkant van je glassomizer schoon? Als je hem uitspoelt, komt er dan geen water in je verdamper? Of is dit niet erg? De coil vervangen kan ik wel. Mag de coil ook nat worden door water? Graag jullie antwoord hierop. Alvast bedankt.