Jump to content

Ultrasoon schoonmaken.... het werkt!!


Guest johnscorpio

Recommended Posts

zo.. getest.. en heel eerlijk.. die EM070 laat echt een vieze nasmaak achter, ongeacht hoe ik hem naspoel.. :(


 


kan hem niet aanbevelen


Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest johnscorpio

Wat mag het prijskaartje zijn?

Ik heb de EMAG ooit eens op de kop getikt via BVA auctions.

Gloednieuw zonder doos voor â‚¬45  :trilt

 

@Datrax

Ik gebruik EM070 echt in een minimale hoeveelheid. Een paar druppels per cyclus en alleen voor de metalen of plastic onderdelen. Ik heb de fles nu ruim een jaar en nog geen kwart leeg . En doe altijd een laatste cyclus met alleen gedestileerd water.

En ik vervang altijd de wicks (tenzij mesh of staaldraad)

Tot nu toe nooit last gehad van bijsmaak.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. ok, ik heb hier een hele groep stapel nieuwe flesjes (FT) liggen die ik wil reinigen..


zal morgen nog eens proberen met een lagere dosering, maar die smaak.. ugh.. het doet met denken aan spoelmiddel wat ik ooit heb moeten gebruiken.. "liquid death" noemde ik die smaak altijd ;)

Link to comment
Share on other sites

johnscorpio, dit keer 2ml gebruikt op 0,5ltr water.. wat een verschil inderdaad..


geur/smaak prima weg te spoelen door even snel onder de kraan te houden, resultaat nog altijd prima.


thanks!


Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

   Kijk wel uit dat je deze https://www.hbm-machines.com/producten/ultrasoon-reinigers/ultrasoon-reinigerssub/hbm-07-liter-ultrasoon-reiniger


niet koopt. De ultrasoonfrequentie is daarvan 10 khz., maar d'r word officieel pas gesproken over ultrasoon als de frequentie tussen de 20 en 45 khz. ligt. Dus dat lijkt een mooie goedkope maar hij is daardoor sterk af te raden. Dat ding spoort niet.  


Edited by Nillfist
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 months later...

Even deze oude topic omhoog halen ipv weer een nieuwe te beginnen. 

Werkt Retainer Brite ook om mn tank en coil schoon te maken ipv Steradent? Dit wordt gebruikt om oa nachtbeugels schoon te maken. 

Hoe lang moeten de spullen er dan in? Moet ik ze daarna dan ook nog in schoon water badderen of alleen afspoelen? 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb mijn ultrasoon cleaner bij wish vandaan, 6l heeft mij 49€ gekost een jaar geleden.

Was een tip van mijn collega.

Voor vape heb ik die nog niet gebruikt, bij mij wordt die gebruikt voor Carburatoren te kuisen.

De groen gekleurde loodvrije benzine van jaren terug verdampte eruit en de kleurstof verstopt alle kleine gaatjes.

Prima spul voor oldtimer auto en motorfiets onderdelen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...