Jump to content
Charlanti

[Poll] Hoeveel geef jij gemiddeld per maand aan het dampen uit ?

Hoeveel geld geef je gemiddeld per maand aan het dampen uit? liquids, accessoires, onderdelen enz.  

310 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Just now, Instructions Unclear said:

Ik zit na 3 jaar dampen op gemiddeld €150 per maand. Precies evenveel als ik voorheen uitgaf aan Javaanse Jongens

Je gaf 150 euro uit aan Javaanse jongens:shockheb je dat wel goed?

Posted (edited)
7 minutes ago, The Unknown said:

Je gaf 150 euro uit aan Javaanse jongens:shockheb je dat wel goed?

Uhm... ja. Een pakje van 50g kost €9,80. (In het voorjaar van van 2015 toen ik begon met dampen was dat €9,30... en ik kan me heugen dat een pakje peuken ooit ƒ2,25 kostte, maar da's nog langer geleden ;-). Nu dus €9,80 voor een pakje shag. Met vloei €10,10. Ik deed 2 dagen met zo'n pakje.

€5,05 per dag

€150 per maand.

Edited by Instructions Unclear

Volgens de app op mijn telefoon heb ik sinds 1 januari €428 bespaard aan roken en  €153 uitgegeven aan het vapen. Leuk resultaat.

Volgens mijn forumtikker heb ik ook behoorlijk wat bespaard, maar die telt al 15 maanden niet meer blijkbaar.

Alleen K&K sappies af en toe voor de EGO AIO ECO, maar dat ding verbruikt heel weinig en gebruik ook mijn DL tankjes veel nog. Dus laten we zeggen een flesje of 2 per maand dus zo'n 6 euro totaal.

Rest van de sappies mix ik zelf. Natuurlijk koop je aroma's en base. Maar dit is natuurlijk niet elke maand. Hoewel aroma's soms wel hard gaan afhankelijk hoeveel ik mix per smaak. En aangezien ik nu een aantal favoriete smaken heb mix ik gewoon in een keer wat meer. Nu is de drop (black ice bijna op) maar ik ga dan niet speciaal voor 1 smaak mengen, dat doe ik dan gewoon een keer als ik zin/tijd heb en dan in eens wat meer mixen. (minder afwas, en het kan in een moeite door)

Maar de coiltjes zijn de grootste kostenpost. Ik koop ze wel op Gearbest, maar dan nog ik damp best veel DL dus ik jaag er best een aantal coils per maand doorheen. En aangezien die SMOK coils belange na niet allemaal goed zijn is dat geen pretje. Maar binnenkort naar Eelco, eigenlijk zou ik vandaag naar hem gaan, maar hij is ziek. Hopenlijk krijg ik dan het coilen&wicken beter onder de knie. Maar ik spaar nog altijd het meeste uit door DIY sappies. Toen ik die EGO AIO ECO niet in gebruik had joeg ik er vaak 20-25 ML per dag door.

Koopdrang met tankjes probeer ik in de kiem te smoren. Want ik denk, als ik het coilen&wicken eenmaal onder de knie heb dat ik geen fabriekstankjes meer ga kopen. Mods heb ik toevallig pas wel een paar besteld omdat ik volledig (of bijna volledig) over wil naar mods met 2/3 batterijen. Maar ik zie dit dus als een incidentele aanschaf.

Het 1ste jaar heb ik toch wel redelijk veel uit gegeven aan dampspullen,

nu bijna niets meer.

Af en toe bestel ik nog eens een rda of een rta,

dan spreek ik over maximum 1'tje/maand en wat aroma's,

ik heb zoveel gekocht het 1ste jaar dat ik wel jaren verder kan.

De enige noodzakelijke uitgaven voor mij op het moment zijn dus wat aroma's en af en toe een pakje cotton bacon,niet veel dus...

Bij mij een 25€ per week, een vierde van toen ik nog rookte.

Enkel moet ik op zoek naar stalling ruimte voor alle aangekochte apparatuur,en aroma's.

Wat ik uitgeef aan dampgerelateerde spullen boeit mij eigenlijk niet. Ik zie het als een investering in mijn gezondheid. Op de lange termijn ben je goedkoper uit. Ben sinds 1 mei afgelopen jaar weer aan het dampen. Heeft me veel geld gekost. Boeiuh! Als ik door had gerookt was ik nog veel meer kwijt geweest. En mijn gezondheid is me veel meer waard. Had ik nooit gerookt, had ik ook nooit gedampt!

On 15-4-2018 at 10:18, /Marc/ said:

pakje cotton bacon

Ooit kapperslont geprobeerd. 1 kilo voor 8 euro, krijg jij nooit op...

Posted (edited)
On 15-4-2018 at 20:25, Heisenberg said:

Ik zie het als een investering in mijn gezondheid. 

35% Heisenberg ?

Edited by monotom

Vorig jaar begonnen met dampen, op een blauwe zaterdag 29 april.

De ontdekkingsreis door dampland heeft me ongeveer €1000 gekost in de tijd van 5 a 6 maanden, hierdoor mijn favoriete liquid(s) gevonden, ook voorraad base en aroma's

en ondertussen ook een flinke verzameling van dampappareatuur.

Gemiddeld zou het roken, mits ik nog zou roken, me circa €1500 per jaar kosten (3pakjes 60gr shag per week, als het niet meer is, maar ik tel als 3 pakjes voor nu)

Ik heb geen euro meer uitgegeven sinds oktober 2017 vanwege de investering en heb toch nog €500 bespaard.

Enigste uitgaven is het laden van de accu's.

Ik zie regelmatig nieuwe mods die erg gaaf uitzien, maar voel niet de dwang om te hebben.

Ook merk ik dat ik minder "verslaafd" ben, ik damp, maar heb vaak een hele middag dat ik niet damp, ik damp meestal na het eten in de avonduren, maar dan damp ik dus intensief.

Nog 5 daagjes en dan heb ik mijn eerste jaar vol.:yeah