Jump to content
Charlanti

[Poll] Hoeveel geef jij gemiddeld per maand aan het dampen uit ?

Hoeveel geld geef je gemiddeld per maand aan het dampen uit? liquids, accessoires, onderdelen enz.  

310 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ik kwam op deze poll omdat ik wel eens wilde berekenen hoeveel ik nu eigenlijk over heb gehouden sinds ik niet meer rook maar damp.

Ik kwam er niet precies uit. Maar kwam er zo wel achter wat ik de afgelopen maanden aan het dampen heb besteed.

Het lijkt mij leuk om eens van jullie te weten wat jullie gemiddelde uitgaven zijn! :blij

Ik heb de polls eerst nagelopen voor ik het topic gemaakt heb,  maar zou zomaar kunnen hoor dat ik half slaap en erover heen gelezen heb  :wink

kleine 100 euro, maar dat is inclusief alles wat met damphobby te maken heeft, dus ook al het gereedschap wat ik koop voor modden.

en voor 2 personen.

Afgelopen maand niets uitgegeven aan dampen omdat ik alleen maar gerookt heb. En meer dan een jaar daarvoor gaf ik heel veel uit aan dampen, meer dan ik aan roken kwijt zou zijn geweest.

Ik damp nu 14 maand en heb alle uitgaven in de vape app bijgehouden.

Ik heb gemiddeld per maand 67,- uitgegeven, hier zitten ook prep artikelen bij zoals nic base (voor de komende 10 jaar) mods etc.

Enige wat ik af en toe nog moet kopen is pg en vg base en evt flavours (al heb ik daar nu nog ontzettend veel van), batterijen zullen op een gegeven moment ook vervangen moeten worden.

Ik verwacht dat vanaf volgend jaar ik zo rond de 25 euro per maand zal uitgeven, er zijn nog een aantal dingen die ik nog moet aanschaffen (o.a. batterijen een kick enz)

Das knap! Ik zit op 9 maanden en gem 65/mnd. En dan vind ik dat ik mezelf heeel erg inhoud.

Laatste en komende maanden geef ik max 60 uit, mss nog terug naar 50 e.

@y3nis Ik vind ook dat je je erg inhoud  :657

@Dutch Navy Sailor 5 euro? Dat kan volgens mij alleen maar als je net een wegwerp ding heb gekocht voor 5 euro, of als je alles gratis krijgt :weetnie

@charlanti Leuke poll, nu weet ik wat ik al dacht: ik zit in de top 5%.  :bliss

Ik mis alleen wat opties boven de 100 :mmm

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik bijna alles heb om de komende 5 jaar lekker door te kunnen dampen zonder nog iets te hoeven kopen.

Dusss ....

Edit: De grootste winst die ik maak is mijn gezondheid en dat is natuurlijk niet in geld uit te drukken, maar wel ... euh ... significant.  :grins

@Dutch Navy Sailor 5 euro? Dat kan volgens mij alleen maar als je net een wegwerp ding heb gekocht voor 5 euro, of als je alles gratis krijgt :weetnie

@ Marchel8700  Vorig jaar 2x een Justfog Maxi en 2 x een Kanger Mini Airflow  2x E-Go batterij en 1 L-Rider Mini Mod gekocht.  Wicken, Silica en wat Kanthal is centen werk, 40ml VG per maand en nicotine onttrek ik zelf van zuivere tabaksbladeren. Ik had reeds vermeld No Nonsens, ik damp nu nog uitsluitend om het brein te bevredigen (3ml op 10ml VG) bij 0mg stop ik met mijn luchtwegen te belasten.  :yeah

Vorig jaar 2x een Justfog Maxi en 2 x een Kanger Mini Airflow  2x E-Go batterij en 1 L-Rider Mini Mod gekocht.  Wicken, Silica en wat Kanthal is centen werk, 40ml VG per maand en nicotine onttrek ik zelf van zuivere tabaksbladeren. Ik had reeds vermeld No Nonsens, ik damp nu nog uitsluitend om het brein te bevredigen (3ml op 10ml VG) bij 0mg stop ik met mijn luchtwegen te belasten.  :yeah

Dan kan ik alleen maar herhalen wat y3nis al zei:  Wow, respect!!!  :duim en, ik wou dat ik me zo kon beheersen  :zeep

Tussen de 50 en 60 euro. Dat is voornamelijk e-liquids en af en toe wat kanthal. Wickmateriaal heb ik inmiddels wel genoeg voor de komende uch jaar  :clap

@ Marchel8700  Vorig jaar 2x een Justfog Maxi en 2 x een Kanger Mini Airflow  2x E-Go batterij en 1 L-Rider Mini Mod gekocht.  Wicken, Silica en wat Kanthal is centen werk, 40ml VG per maand en nicotine onttrek ik zelf van zuivere tabaksbladeren. Ik had reeds vermeld No Nonsens, ik damp nu nog uitsluitend om het brein te bevredigen (3ml op 10ml VG) bij 0mg stop ik met mijn luchtwegen te belasten.  :yeah

dan heb je het wel goedkoop weten te kopen of de 5 euro is erg krap berekend. maar respect ;)

dat is inderdaad een krap budget, 5 euro! daar zou ik het echt niet van redden haha, ik kom zelf net niet aan een gemiddelde van 50 euro per maand, en dat vind ik prima :blij

heb de poll opties nog wat uitgebreid, mocht je daarom nu anders willen stemmen kun je je stem verwijderen en opnieuw stemmen :wink

Ik damp sinds 10 maanden en heb ook alles bijgehouden in een app en kom op ongeveer 67 euro per maand, heb intussen diverse ego en vv/vw batterijen, diverse mods met een aantal batterijen en ongeveer 5 clearomizers met kleine voorraad coils, 1 dripper en 1 RBA tank en natuurlijk ook het nodige DIY ook heb ik nog ruim voldoende liquids voor 1 jaar en nog heel veel aromas en het nodige aan base in huis, dus ik kan voorlopig ook wel verder  :blij

In het begin kocht ik zowat elke week, maar nu alleen spulletjes aanvullen, af en toe een lekkere liquid en moet me ook erg inhouden als ik al die handchecks voorbij zie komen, ik wil nog wel minimaal een leuke mech mod aanschaffen en daarna vast nog meer, maar probeer het wel een beetje in de hand te houden  :zip, dat is moeilijk want er komt heel veel moois langs hier op het forum :ja  :grins, ik doe mijn best :haha maar af en toe mag het  :haas

dat had ik wel aangevinkt bij het maken van de poll, maar zie het nu ook niet meer, dus even de resultaten op 0 gezet dan maar.... :stom

Ik zit nu op een gemiddelde van €40,- per maand, maar daar zit dan ook mijn eerste ego, mijn laatste mech en alles daartussen bij. Kanthal en watten heb ik genoeg voor de rest van mijn leven ( als ik niet al te oud wordt) dus hoef alleen nog maar af en toe batterijen en een litertje base en smaakstoffen te kopen, het gemiddelde zal dan ook wel naar beneden gaan.

Pruimtabak?

Snuiftabak kan ook, heb ik jaren geleden zelf ook nog een blauwe maandag geprobeerd, was wel lekker, tot ik mijn neus moest snuiten, toen was ik d'r klaar mee. :657

Herken me we in de reactie van Trinnity,

geeft tot dusver redelijk veel uit maar qua hardware kan ik inmiddels enkele jaren drooglegging overleven.

Heb nog 1,5 liter base wat ik nog wil aanvullen. Vapebase verwacht nog t/m eind 2015 te kunnen leveren. Tegen die tijd laat ik enkele liters komen.

EU; :nanananana

dan heb je het wel goedkoop weten te kopen of de 5 euro is erg krap berekend. maar respect ;)

Dank je wel koletzki  :duim Ik moet er wel bij vermelden dat ik alle fabrieks-coils van dubbel naar enkel rebuild, dat scheelt ook weer in het lequid verbruik.