Jump to content
Sign in to follow this  
Blueszz

eGo ELF met CE4 clearomizer

Recommended Posts

Review eGo ELF en CE4 clearomizer

Vorige week mocht ik van Martijn (Ikbat) een eGo ELF ontvangen om uit te proberen.

Hier en foto zoals hij daar op de website staat:

full27692724.jpg

De eGo ELF is een korte pass through, zonder batterij-functie. Via een USB-kabel kun je hem aansluiten op een voeding. Dit kan bijvoorbeeld de PC of laptop zijn, maar ook een AC-USB adapter of een powerbank.

De eGo ELF werd met een  CE4 clearomizer als setje geleverd met een USB-kabel van 1 meter erbij.

De pass through en CE4 waren verpakt in een stevig mat zilverkleurig blikje en hadden daar hun bedje gevonden in een soort schuim.

Ik miste de handleiding maar ik heb van Martijn begrepen dat deze er nu wel bijgeleverd wordt.

Eerste indruk van de eGo ELF. Woow, klein...licht! Wel heel erg klein en licht. Inclusief de USB uitgang (deze steekt uit) is hij maximaal 5,3 cm lang. De dikte is hetzelfde als een standaard eGo batterij, 14 mm.

Het knopje  is zilverkleurig en licht niet op, onder het knopje zit echter een kunststof ring en die licht wel op tijdens het dampen. Aan de kleur kun je dan ook zien op welk Voltage je dampt.

Als je de ELF op een voeding aansluit licht de ring in eerste instantie rood op. Hij knippert dan drie keer rood. Dit komt overeen met een voltage van 3,2 Volt.

Door 5 x snel achter elkaar op het knopje te drukken ga je een voltage omhoog, eerst naar 3,7 (paars) en dan naar 4,2 (blauw) Volt. Na nog een keer 5 x snel op het knopje drukken ga je terug naar 3,2 Volt.

Ik heb de eGo ELF vergeleken naast een eGO C-upgrade 1000 mAh en qua damp ervaring komt het aardig overeen met een volle eGo C-upgrade batterij als ik beiden instel op 4,2 Volt.

Momenteel gebruik ik de ELF 4 dagen continue als ik achter de computer zit en alles werkt gewoon zonder problemen. Gaat de computer in de 'sleep' stand blijft er spanning op de USB-poort staan waardoor je dan nog steeds kunt dampen. De eGo ELF kun je overigens alleen uitzetten door de spanning er helemaal af te halen! Hij heeft geen 5 click protection zoals we bij veel batterijen gewend zijn.

Zou je de AC-USB adapter willen gebruiken die je bij de  originele eGo batterijen van Joy eTech geleverd worden, bij mij werkt dit niet. 4,2 Volt en 500 maH is niet voldoende, 750 mAh wel :-)

Dan de CE4 clearomizer.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nogal sceptisch was door een mindere ervaring met een CE4. Veel lekkage en dry hits. De bijgeleverde CE4  gevuld, even gewacht totdat de coils goed verzadigd waren en dampen maar. De weerstand zou 2,2 Ohm moeten zijn. Hij dampt heerlijk, de smaak vind ik vergelijkbaar met de smaak die mijn Vivi Nova's geven en ik heb geen enkele dry hit gehad. Lekkages zijn ook achterwege gebleven.

Voor mij kleven er twee nadelen aan: de inhoud (1,6 ml) is voor mij wat weinig als ik achter de computer zit. Daarom heb ik ook de Vivi Nova 3,5 ml op de eGo ELF geprobeerd. Ondanks dat deze er op de ELF topzwaar uit ziet ligt het geheel met een cone die het schroefdraad van de ELF bedekt heel goed in de hand.

Een ander nadeel... voor anderen wellicht minder zwaar tellend, is dat de coils van deze CE4 niet verwisselbaar zijn. Daar tegenover staat dan wel weer het dampgenot, dat is gewoon goed te noemen. Iets minder damp dan ik van een Vivi Nova gewend ben maar zeker niet slecht in mijn ogen.

Nog als afsluiter omdat ik het de moeite waard vind om te vermelden: schroefdraad ziet er netjes uit, alles wat ik erin/erop heb gedraaid ging er soepeltjes in! Kortom, ik heb niks te mekkeren over dit setje, wat ik overigens bijna continue op 4,2 Volt gebruik :-) Sinds ik de ELF in huis heb ben ik ook met de eGo C-upgrade een tandje hoger gaan dampen en dat bevalt prima.

Dit was voor mij wel een eye-opener. Ik ben echt toe aan een flinke mod met variabel Volt  :fluit

Guest Briggitte

Heel helder geschreven Blueszz!

Mijn VV-usb-tje is min of meer vergelijkbaar met deze ELF, en ik kon jouw verhaal als een filmpje in mijn hoofd ahw voor me zien qua de stappen in gebruik:  :clap

Leuk 'dingetje' he  :e33

Voor mij kleven er twee nadelen aan: de inhoud (1,6 ml) is voor mij wat weinig als ik achter de computer zit. Daarom heb ik ook de Vivi Nova 3,5 ml op de eGo ELF geprobeerd. Ondanks dat deze er op de ELF topzwaar uit ziet ligt het geheel met een cone die het schroefdraad van de ELF bedekt heel goed in de hand.

Wat dacht je van een DCtank~6ml+Kingkong-driptip... :lolz

Dit was voor mij wel een eye-opener. Ik ben echt toe aan een flinke mod met variabel Volt  :fluit

Same here :fluit

De rest is bekend...  :onschuldig

Het is zeker een leuk ding Briggitte.

Ik had Martijn gevraagd of de ELF terug moest naar hem, zo ja dan zou ik hem namelijk ook nog even van binnen bekijken voor een review :lolz want eerlijk is eerlijk; voorlopig is dit voor mij bij de PC echt een blijver. Het is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met een WOO, Lavatube of Vamo etc. maar wel een hele leuke VV om kennis te maken met variabel Volt. De prijs vind ik samen met de clearo erbij ook niet verkeerd.

Ik damp meestal wel op 4,2 Volt maar in de ochtend staat hij toch even iets lager - toch wel prettig merk ik zelf. Met name in de avonduren geniet ik toch echt van de vollere damp op 4,2 Volt.

Guest Briggitte

Ik damp meestal wel op 4,2 Volt maar in de ochtend staat hij toch even iets lager - toch wel prettig merk ik zelf. Met name in de avonduren geniet ik toch echt van de vollere damp op 4,2 Volt.

Hier precies  :auslach hetzelfde verhaal met de Vamo  :trilt

Enneh.. van binnen bekijken?

Zoals in slopen?  :897

Moordenaar...  :priest

ook ik heb hem net binnen gekregen en uitgeprobeerd met c4 2.2 en kanger t3 1.8 maar weinig damp op de hoogste stand komt niet in de buurt van de ego c 1000mah en op 4 verschilende computers uitgeprobeerd.

gelijk Email met mijn bevindingen gezonden naar dampertje dus maar even afwachten wat hij er van zeg.

Hoi joop,

Als het goed is heb je al een mail terug.

Je verhaal klinkt alsof hij niet zijn vermogen door geeft.