Jump to content

Mature language filtering...

Guest Poops_McGhee
 Share

Recommended Posts

Guest Poops_McGhee

Misschien klinkt het heel gek, maar ik zou eigenlijk de mogelijkheid willen hebben om dat zelf uit te schakelen. We zijn allemaal volwassen en ik, persoonlijk, vind helemaal geen aanstoot in een groot aantal woorden die op het moment gefilterd worden. Voor diegenen die dat wel hebben, die kunnen er dan voor kiezen om die filtering aan te laten staan (dus filter=on by default).

Mensen, zoals ik, die de geschreven tekst het liefst lezen zoals die geschreven en bedoeld is, kunnen het dan uitzetten. En, zo erg is het toch helemaal niet? Ik ben nog nooit flinke excessen tegengekomen op het forum en vraag me dan ook af waarom het is ingesteld.

Is het een idee om de lezer zelf te laten kiezen? Vind ik wel zo fijn.

Guest Poops_McGhee

Het filter staat er vooral in om bepaalde woorden via Google uit te sluiten waar wij niet mee geassocieerd willen worden.

Dat kan toch nog steeds, als je de filtering standaard aan laat staan, maar dat de user vanuit z'n forumprofiel kan kiezen om die filtering uit te schakelen? Dan ziet Google die sowieso niet, en de user die het niet erg vind, of zelfs op prijs stelt, wel.

Het filter staat er vooral in om bepaalde woorden via Google uit te sluiten waar wij niet mee geassocieerd willen worden.

Is dit in de praktijk ook echt een issue? Ik kan me niet voorstellen dat dit forum hoog in de rankings zal staan als het filter uitgeschakeld wordt.

Guest Poops_McGhee

dan kunnen er nog steeds bepaalde woorden op het forum komen die we niet via Google hier naar toe willen laten linken

Als je dat echt volledig wilt uitsluiten, dan zul je nog wel meer moeten filteren en dan worden de replies hier gedrochten om te lezen. Wat is dan het probleem als Google ons forum via bijvoorbeeld de tekst: "ik f-l-i-k-k-e-r het liever weg dan dat ik het damp"?

Ik kan me wel ergere dingen voorstellen, maar dan nog...

Als je dat echt volledig wilt uitsluiten, dan zul je nog wel meer moeten filteren en dan worden de replies hier gedrochten om te lezen. Wat is dan het probleem als Google ons forum via bijvoorbeeld de tekst: "ik f-l-i-k-k-e-r het liever weg dan dat ik het damp"?

De meeste kunnen best een ander woord verzinnen om hun punt duidelijk te maken, dus ik begrijp de hele issue niet.

Guest Poops_McGhee

Gaat meer om geestverruimende middelen als je nu zoekt op "dampen wi*t" kom je niet bij ons als ik het niet filter is het in no-time zichtbaar op Google.

Die keuze kan ik goed begrijpen. Dat wil je inderdaad niet. En ik snap ook dat het als moderator geen leuke bezigheid is om daar actief mee aan de gang te gaan.

Laten we maar hopen dat er niet teveel door de filter wordt omgevormd en dat de posts niet onbegrijpelijk worden.

In ieder geval bedankt voor je uitleg en tijd.

Guest Poops_McGhee

De meeste kunnen best een ander woord verzinnen om hun punt duidelijk te maken, dus ik begrijp de hele issue niet.

In sommige gebieden van het land is het doodnormaal taalgebruik en komt het wellicht niet 1-2-3 op om er een ander woord voor te verzinnen.

Dat kan toch nog steeds, als je de filtering standaard aan laat staan, maar dat de user vanuit z'n forumprofiel kan kiezen om die filtering uit te schakelen? Dan ziet Google die sowieso niet, en de user die het niet erg vind, of zelfs op prijs stelt, wel.

Nope. Zo'n filter zet een selecte lijst van woorden in de tekst hard coded om in andere woorden. Je kunt geen twee versies van een tekst bewaren.