Jump to content
Cengiz

Vraagje vliegtuig

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik had een vraagje en dan weet ik niet goed of ik hier goed zit, ik ga as. zaterdag op vakantie naar Turkije maar mijn vraag was of het toegestaan is om je e-sigaret i.c.m. liquid mee te nemen in het vliegtuig. Ik wil niet verrast worden en dat mijn e-sigaret afgepakt wordt tijdens het instappen in het vliegtuig.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Cengiz

Guest Smoke Lips

Hallo mensen,

Ik had een vraagje en dan weet ik niet goed of ik hier goed zit, ik ga as. zaterdag op vakantie naar Turkije maar mijn vraag was of het toegestaan is om je e-sigaret i.c.m. liquid mee te nemen in het vliegtuig. Ik wil niet verrast worden en dat mijn e-sigaret afgepakt wordt tijdens het instappen in het vliegtuig.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Cengiz

---

Je mag gewoon je e-sigaret in de handbagage meenemen. Als je maar niet hardop uit de Koran ga zitten lezen ... en even later vragen of je in de cockpit mag kijken. :haas

Laatst nog via Turkije naar USA gevlogen en terug. Geen enkel probleem om je e-sigaret mee aan boord te nemen. Wel heb ik deze voor de zekerheid in een gesloten plastic zakje gedaan in mijn handbagage. deze moet je dan ook in de bak leggen die door de scanner gaat.

Ik heb geen problemen ondervonden (alleen bij terugkomst waren mijn 4 koffers niet meegekomen)

Laatst nog via Turkije naar USA gevlogen en terug. Geen enkel probleem om je e-sigaret mee aan boord te nemen. Wel heb ik deze voor de zekerheid in een gesloten plastic zakje gedaan in mijn handbagage. deze moet je dan ook in de bak leggen die door de scanner gaat.

Ik heb geen problemen ondervonden (alleen bij terugkomst waren mijn 4 koffers niet meegekomen)

Maar goed dat je damper in de handbagage zat dan. :haas

Iemand recent nog naar Turkije geweest? Ik vertrek binnen een paar dagen, en ik hoop dat ze mijn damper niet in beslag nemen daar!

@Wally87

Afgelopen zomer Naar Turkije geweest,

Heenweg helelmaal geen probs, ik had gewoon alles in handbage (veilig ingepakt)

Terugweg naar NL  . was ik te vroeg bij de luchthaven(klein luchthaventje dat wel), was lekker weer, dus ben gewoon buiten op de bankjes gaan zitten,

en lekker gaan dampen,

Toen besloten naar binnen te gaan ,

en gelijk bij de eerste controle werd ik aangesproken door de douane gast  zo van ...ik heb u even in de gaten gehouden en zowwww wat een wolken komen er uit die e-cig van u met een lachje :)

dus nie moeilijk doen of zo, van verboden bla bla...mocht zonder probs doorlopen :ja

Edited by Ozzy

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Praag. Ik vlieg met Transavia vanaf Eindhoven. Ik neem alleen handbagage voor in de cabine mee. Ik neem mijn dampspullen mee, de batterijen zijn dan uitgeschakeld. Kan ik zo veilig door de douane?

Ik ken de regels van Praag niet, maar verwacht geen problemen. 

Liquids in je zakje en de rest simpelweg open en bloot in het bakje 

Raar.. bijna alle arabische landen verbieden de esig ?? heb in 2015 wel een overstap gehad in dubai.. ik had 2 pen dampers los in mijn zak.... volgens mij bij overstappen geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Retourvlucht Eindhoven - Praag met Transavia.

Op de heenweg 2 x 10ml liquids in originele gesloten verpakking bij de overige vloeistoffen gedaan en aangeboden. De etui met 2 dampers (elk in een ziplock-zakje afgeschermd) ook aangeboden, samen in de bak met tablet, telefoon, horloge.  De etui daarna in het vliegtuig 'op zijn kop' in het vakje in de stoel voor mij. Eindhoven Airport stelde geen vragen, keek er ook niet naar. Transavia idem dito.

Op de terugweg op Prague Airport werd alles eveneens als normale producten gezien zonder vragen of opmerkingen.

Ik had de etui op de terugweg vergeten uit mijn handbagage te halen en deze lag dus met de twee dampers, gelukkig wederom in ziplock-zakjes verpakt, op zijn zij met als gevolg dat beide gelekt hadden. De tip die ik elders op het forum las is dus echt aan te raden; damper dusdanig rechtop of op zijn kop (mijn Justfogs) zodat de clearomizer kan 'ademen'.

In Praag kun je vrijwel overal in het openbaar buiten en in de overdekte en verwarmde terrassen zowel roken als dampen. Je ziet het vanzelf; asbakjes en rokende mensen aan de tafels. Een relaxte Boheemse stad :duim

In juni vlieg ik naar Gran Canaria.
Ik heb al begrepen dat ik m'n damper en vloeistoffen mee mag nemen in m'n handbagage.
Ook mag je een aantal flesjes in je koffer doen geloof ik?

Maar wat nou als je zelf je liquid hebt gemaakt en het dus niet in een flesje zit met een etiket en ingrediënten erop.
Krijg je dan geen lastige vragen of extra controle ivm de voor hen mysterieuze vloeistoffen?

Ik heb niet zo'n zin in oponthoud op het vliegveld en een eventuele Spaanse visitatie :gek

5 minutes ago, Tillieu said:

In juni vlieg ik naar Gran Canaria.
Ik heb al begrepen dat ik m'n damper en vloeistoffen mee mag nemen in m'n handbagage.
Ook mag je een aantal flesjes in je koffer doen geloof ik?

Maar wat nou als je zelf je liquid hebt gemaakt en het dus niet in een flesje zit met een etiket en ingrediënten erop.
Krijg je dan geen lastige vragen of extra controle ivm de voor hen mysterieuze vloeistoffen?

Ik heb niet zo'n zin in oponthoud op het vliegveld en een eventuele Spaanse visitatie :gek

hou wat flesjes van je gekochte liquids bij en kap ze daar in voor je vertrekt.

Hun weten toch niet of dat nu de liquid is die er in hoort te zitten.

22 minutes ago, sxt said:

hou wat flesjes van je gekochte liquids bij en kap ze daar in voor je vertrekt.

Hun weten toch niet of dat nu de liquid is die er in hoort te zitten.

Die heb ik echt letterlijk een half uur geleden weggegooid :shock

Maar je hebt nog tot juni.. 

Tegen die tijd kan je er toch nog een paar sparen. koop elke maand 1 bottle 50 ml shake en vape en je kan 210ml mee.

Want er gaat altijd 20 ml meer in zo’n flesje.

@Tillieu Ik heb je vraag samengevoegd met het topic wat er al bestond in dit subforum  :lach

1 minute ago, tsiis said:

@Tillieu Ik heb je vraag samengevoegd met het topic wat er al bestond in dit subforum  :lach

Is ja dat is handig thanks :duim

Goeien avond alle,

Ik ga binnekort op vakantie naar Taiwan, nu ben ik zelf 18+ maar een van de mede reizigers is 17 jaar en vroeg zig af of .

het toegestaan is om zoveel liquid & een esigaret mee te nemen als mogelijk zonder enige problemen of risico?

Bedankt!

32 minutes ago, Matthijs said:

Ik ga binnekort op vakantie naar Taiwan, nu ben ik zelf 18+ maar een van de mede reizigers is 17 jaar en vroeg zig af of .

het toegestaan is om zoveel liquid & een esigaret mee te nemen als mogelijk zonder enige problemen of risico?

@Matthijs Ik heb je vraag verhuisd naar het bestaande vliegtuig topic.

Misschien vind je onderstaand topic ook interessant:

En de laatste blog van Acvodahttp://acvoda.nl/2018/03/15/op-reis-met-de-e-sigaret-de-regels-zijn-soms-onduidelijk/

:lach