Jump to content

Misschien een mooi nieuwe regel voor de verkoop


Recommended Posts

Ik zat in een ander forum te lezen en wat mij opviel bij hun verkoop afdeling is dat hun een foto maken van het te verkopen product geplaatst op een papiertje waar hun forumnaam op staat en de datum van de foto.

Misschien is dit wel een mooie nieuwe regel alszijnde extra controle op aanbieden van het juiste product en of je dit product wel in je bezit hebt.

Niet dat we elkaar niet kunnen vertrouwen, maar een extra controle is altijd handig lijkt mij.

Wilde het even delen om te kijken wat iedereen hiervan vind.

Link to comment
Share on other sites

" post="627241" timestamp="1405602129"]

Misschien dan ook maar meteen een foto van onszelf met de krant van vandaag?  :pan

Nee, dan vind ik een ratingsysteem handiger, +1 voor een goede afgewikkelde verkoop, -1 voor een slecht afgewikkelde verkoop.

Iets in de trant van de iTrader plugin voor vBulletin boards

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=232044

Niet zo zwart wit he....

Gebeurt namelijk op diverse FaceBook ruil en verkoop groepen ook...

Ik ben voor !

:duim

Link to comment
Share on other sites

link=topic=27286.msg627241#msg627241 date=1405602129]

Misschien dan ook maar meteen een foto van onszelf met de krant van vandaag?  :pan

Nee, dan vind ik een ratingsysteem handiger, +1 voor een goede afgewikkelde verkoop, -1 voor een slecht afgewikkelde verkoop.

Iets in de trant van de iTrader plugin voor vBulletin boards

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=232044

Niet zo zwart wit he....

Gebeurt namelijk op diverse FaceBook ruil en verkoop groepen ook...

Ik ben voor !

:duim

Voor welke problemen zijn deze oplossingen?

Ben je wel verder gekomen dan de TS z'n eerste regel, of ben je al vroegtijdig afgehaakt ? :stom

Ik denk dat ik laattijdig was :stom

Link to comment
Share on other sites

Als een extra maatregel dan al nodig mocht zijn, vind ik een rating systeem wel effectiever.

Maar is het nodig?

Zie de toegevoegde waarde van een briefje erbij niet zo.

Als het product op de eerste foto niet deugd, deugd hij nog steeds niet met een briefje erbij...

Een foto kun je heel mooi in scene zetten...

Je ziet alleen of product ook echt in bezit is van aanbieder, maar daar heb ik tot op heden nog nooit twijfels bij gehad.

Iemand wel?

Link to comment
Share on other sites

En mocht je twijfelen over de herkomst, gebruik dan een escrow service zoals paydutch, kost je maar 50 eurocent; betaling wordt geparkeerd totdat jij de goederen akkoord bevond. Zo niet dan gaat het retour afzender en je krijgt je betaling terug.

Link to comment
Share on other sites

En mocht je twijfelen over de herkomst, gebruik dan een escrow service zoals paydutch, kost je maar 50 eurocent; betaling wordt geparkeerd totdat jij de goederen akkoord bevond. Zo niet dan gaat het retour afzender en je krijgt je betaling terug.

En waar worden de goederen geparkeerd ? Of mag je die gewoon houden als je je geld terug hebt ? Ik hou wel van goedkoop  :haas

Link to comment
Share on other sites

Guest Maddy

Ik zat in een ander forum te lezen en wat mij opviel bij hun verkoop afdeling is dat hun een foto maken van het te verkopen product geplaatst op een papiertje waar hun forumnaam op staat en de datum van de foto.

Misschien is dit wel een mooie nieuwe regel alszijnde extra controle op aanbieden van het juiste product en of je dit product wel in je bezit hebt.

Niet dat we elkaar niet kunnen vertrouwen, maar een extra controle is altijd handig lijkt mij.

Wilde het even delen om te kijken wat iedereen hiervan vind.

Ik vind dergelijke regeltjes weinig toevoegend, het enige wat een dergelijke foto aantoont is dat je de producten bezit... Maar verder niets. Je weet zelfs niet of het de verkoper is (of een vriend van hem).

En voor een oplichter is het een kleintje een nieuwe account aan te maken, dus de forumnaam heeft ook geen waarde.

Een foto van de verzender met paspoort zou beter zijn, in geval dat er sprake zou zijn van oplichting.

Maar dat kan je nog vragen als koper of verkoper, zonder dat het 'verplicht' is.

(Zeker als het over 'grotere' bedragen gaat)

Maar waar stopt het dan?  :weetnie

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dergelijke regeltjes weinig toevoegend, het enige wat een dergelijke foto aantoont is dat je de producten bezit...

Zelfs dat niet eens. Het enige wat een foto bewijst is dat er op een bepaald moment een foto is gemaakt. Meer niet.

Het idee is ongetwijfeld goed bedoeld, maar voegt helemaal niks toe en levert alleen maar meer rompslomp op.

Link to comment
Share on other sites

Op zich is een ratingsysteem niet verkeerd. Maar krijg je dan niet het 'probleem' dat beginnende verkopers met de nek worden aangekeken omdat ze zich nog niet bewezen hebben als vertrouwde verkopers? Niet alle leden zullen frequent verkopen, maar dat wil niet zeggen dat ze per definitie niet te vertrouwen zijn.

Blijft een lastig iets.

Hoe doen jullie dat als je iets op Marktplaats o.i.d koopt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

En hoe moeilijk is het helemaal om een papiertje van vandaag achter een foto van vorig jaar te shoppen? I.m.o. is dat schijnveiligheid. En schijnveiligheid moet je niet willen, dat maakt mensen alleen maar minder alert.

Link to comment
Share on other sites

Op zich is een ratingsysteem niet verkeerd. Maar krijg je dan niet het 'probleem' dat beginnende verkopers met de nek worden aangekeken omdat ze zich nog niet bewezen hebben als vertrouwde verkopers? Niet alle leden zullen frequent verkopen, maar dat wil niet zeggen dat ze per definitie niet te vertrouwen zijn.

Blijft een lastig iets.

Hoe doen jullie dat als je iets op Marktplaats o.i.d koopt?

Op dezelfde manier als het nu gebeurt. Nu zijn er ook beginnende verkopers die het vertrouwen (nog) moeten winnen en ik zie daaromtrent toch geen grote problemen.

Link to comment
Share on other sites

Guest carmo

Op zich is een ratingsysteem niet verkeerd. Maar krijg je dan niet het 'probleem' dat beginnende verkopers met de nek worden aangekeken omdat ze zich nog niet bewezen hebben als vertrouwde verkopers? Niet alle leden zullen frequent verkopen, maar dat wil niet zeggen dat ze per definitie niet te vertrouwen zijn.

Blijft een lastig iets.

Hoe doen jullie dat als je iets op Marktplaats o.i.d koopt?

Met marktplaats haal ik goederen zelf op....en bij verkoop laat ik ze thuis ophalen.... Eerst checken en dan pas betalen...

Met marktplaats heb ik meer dingen in de buurt....

Op het forum is dat vaak lastiger:)

Link to comment
Share on other sites

Op zich is een ratingsysteem niet verkeerd. Maar krijg je dan niet het 'probleem' dat beginnende verkopers met de nek worden aangekeken omdat ze zich nog niet bewezen hebben als vertrouwde verkopers? Niet alle leden zullen frequent verkopen, maar dat wil niet zeggen dat ze per definitie niet te vertrouwen zijn.

Blijft een lastig iets.

Hoe doen jullie dat als je iets op Marktplaats o.i.d koopt?

Het rating systeem vertelt je niet wie wel of niet te vertrouwen is. Het ratingsysteem zegt je wat de ervaringen van andere gebruikers zijn met de desbetreffende verkoper of koper...

Link to comment
Share on other sites

Hoe doen jullie dat als je iets op Marktplaats o.i.d koopt?

Ik ga er vanuit dat iedereen net zo eerlijk is als ik, (ik heb ook altijd mijn spullen gekregen) als ik mijn spullen niet krijg heb ik pech gehad, karma regelt ongetwijfeld de rest dan wel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...