Jump to content
real187

Mods op festivals

Recommended Posts

Ik ben net 3 dagen achtereen het North Sea Jazz festival op en af gewandeld met een Telegonos/Penelope en flesje liquid in een tas. Geen enkel probleem.  :duim

Ja ik maak me ook ernstig zorgen over m'n mods en liquids. Ik vertrek morgen

ochtend richting Dour Festival in Wallonië. Allemaal Franstalige security beren

die geen woord Engels spreken.

Heb de organisatie gemaild over nicotine houdende liquids en die zijn toegestaan.

Ik print dit mail contact uit voor de zekerheid, hopelijk kan ik dit als bewijs ge-

bruiken. Maar ik ben er alles behalve gerust op.

Ik ga vrijdag en zaterdag naar Dour. Wel gewoon met Justfog Maxi's en 6 ego twist batterijen. Op Dour doen ze over weinig moeilijk. Ik heb er in de 8 keer dat ik er geweest ben nog nooit controle gehad op eender wat. Ze voelen gewoon een beetje in je rugzak. Rol er anders 3 T-shirts rond voor de zekerheid. Of in je slaapzak rollen.

Hey gaaf! Nog een veteraan! Dit wordt mijn 10e keer hahah, jubileum!

Mja ik denk dat het ook wel los loopt. Maak me ook geen zorgen om de

ingang, maar de doorloop maar het festival terrein. Daar wil nog wel eens

een Franstalige norse kleerkast de Gestapo uithangen. Ik heb een tas vol

liquids en drie mods bij me. Ben benieuwd, we gaan t zien.

Veel plezier hey! Geniet er van  :ratje

Proficiat met je jubileum! 

Ik wou dat ik nog van woensdag tot maandagochtend kon gaan, maar sinds ik kleine kindjes heb is dat wat moeilijker ☺

Veel plezier daar! Ik ben benieuwd om achteraf te horen of je moeilijkheden hebt gehad met die mods. Klopt inderdaad dat ze aan de doorloop naar het festival soms wat doortastender zijn. En zoveel mods wil je daar ook niet in je tent achterlaten.

Ik zou hier graag nog even willen op inpikken: eind augustus ga ik naar Pukkelpop in België. Ik maak me niet zo zeer druk over het feit of de mods binnen mogen maar wel over de bewaring van liquids in een tent waarin het al vlug heter dan 40 graden wordt als de zon schijnt.

Hoe zou ik deze het beste kunnen bewaren?

18 minutes ago, Niezel said:

Ik zou hier graag nog even willen op inpikken: eind augustus ga ik naar Pukkelpop in België. Ik maak me niet zo zeer druk over het feit of de mods binnen mogen maar wel over de bewaring van liquids in een tent waarin het al vlug heter dan 40 graden wordt als de zon schijnt.

Hoe zou ik deze het beste kunnen bewaren?

Wat denk je dat er zou kunnen gebeuren? Je gebruiksvoorraadje liquids uit de zon (UV) houden, goed afgesloten (evt. in zip lock zak) lijkt me méér dan afdoende.

Just now, tsiis said:

Wat denk je dat er zou kunnen gebeuren? Je gebruiksvoorraadje liquids uit de zon (UV) houden, goed afgesloten (evt. in zip lock zak) lijkt me méér dan afdoende.

Dus hitte kan helemaal geen kwaad aan de liquid?

Just now, Niezel said:

Dat doe je ook als je je liquid dampt, hitte gebruiken... :wink

Nicotine kan oxideren onder invloed van UV licht en boven de 47°C, maar dan hebben we het meestal over de beste condities om hoger geconcentreerde nicotine base langer goed te willen houden, niet zozeer als voorschriften bij een kleine gebruiksvoorraad voor een meerdaags festival oid.

58 minutes ago, Niezel said:

Volgens mij maken die paar dagen dat je in dat tentje zit niet uit. Je neemt neem ik aan geen grote flessen mee maar enkel een paar kleine flesjes? Als jij bv zo veel liquid meeneemt daarnaar toe wat je ruimschoots niet op krijgt zou ik het niet doen. Wat ik doe thuis, ik heb best een voorraadje met kant en klare liquid (dus fabrieksliquids) en ik bewaar alles beneden in de woonkamer in een kast. Zo vermijd ik de zeer hoge temperaturen en blootstelling aan zonlicht. Boven heb ik wel een paar flesjes staan en ook gevulde clearo's. Dit alles gaat in een paar dagen altijd wel op en nog nooit gemerkt dat de smaak achteruit holde ondanks dat het hier met dit weer zeer warm kan worden. (zit geen zolder hierboven dus dan weet je al hoe laat het is) Wel heb ik de flesjes in een la. 

22 hours ago, Dennis1992 said:

Volgens mij maken die paar dagen dat je in dat tentje zit niet uit. Je neemt neem ik aan geen grote flessen mee maar enkel een paar kleine flesjes? Als jij bv zo veel liquid meeneemt daarnaar toe wat je ruimschoots niet op krijgt zou ik het niet doen. Wat ik doe thuis, ik heb best een voorraadje met kant en klare liquid (dus fabrieksliquids) en ik bewaar alles beneden in de woonkamer in een kast. Zo vermijd ik de zeer hoge temperaturen en blootstelling aan zonlicht. Boven heb ik wel een paar flesjes staan en ook gevulde clearo's. Dit alles gaat in een paar dagen altijd wel op en nog nooit gemerkt dat de smaak achteruit holde ondanks dat het hier met dit weer zeer warm kan worden. (zit geen zolder hierboven dus dan weet je al hoe laat het is) Wel heb ik de flesjes in een la. 

Kleine hoeveelheden vanzelfsprekend 😀

Het is al een ouder topic. Maar het festival seizoen gaat weer beginnen. 

Sinds dit jaar hoor ik ook bij de dampers. 

Weten jullie hoe Pinkpop en Werchter omgaan met dampers en e liquid? 

vorig jaar op beide festivals gewoon gedampt. Maar ik ben niet op de camping geweest, ik weet niet of daar een verschil in zit.

5 hours ago, Poohtjes said:

vorig jaar op beide festivals gewoon gedampt. Maar ik ben niet op de camping geweest, ik weet niet of daar een verschil in zit.

Had je ook losse liquid bij je? 

De liquid bewaren bij hogere temperaturen is geen probleem.

Enkele jaren terug twee weken +40 graden gehad in z Frankrijk .(caravan)

Geen probleem met de liquid wordt enkel extreem vloeibaar.

Wel opdampen als je thuis komt.

17 hours ago, Luc rafc said:

De liquid bewaren bij hogere temperaturen is geen probleem.

Over de temperatuur maak ik me geen zorgen. 

Maar eerder over de security bij de ingang 

Gaan ze alle atjes en aanstekers dan ook in beslag nemen dan? Zou wel zo eerlijk zijn.

On 13-4-2018 at 17:29, Niekol said:

Had je ook losse liquid bij je? 

ja gewoon in  mijn tas, heeft overigens niemand wat van gezegd

Pinkpop mag officieel geen e-liquid op festival terrein. Op de camping 3x10ml max. Dit is volgens hun regels. In de praktijk controleren ze niet erop.

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk

Goedkope squonker mod meenemen.

Dan zien ze de liquid niet.

Op de voetbal wordt je ook gecontroleerd maar daar zeggen ze ook niks op.