Jump to content

Amerikaanse vapers opgelicht door Nederlander


Guest Nele

Recommended Posts

Je kan z'n profielpagina wel nog terugvinden. Echter probeerde ik 'm een PM te sturen maar dit lukt niet.

Ik krijg daarbij de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het versturen van dit bericht.

Eén of meer 'aan'-geadresseerden konden niet worden gevonden.

Had nochtans een mooi bericht opgesteld om hem de kans te geven z'n fouten recht te zetten.

Link to comment
Share on other sites

Aangifte bij Marktplaats? Kan wellicht wel maar het enige wat zij doen is dan de advertentie verwijderen, niet?

Ik zie bij nadere inspectie dat er een link zit naar de politie om aangifte te doen. Ik denk alleen dat de eigenaar zelf aangifte moet doen?!

https://www.mijnpolitie.nl/b/startDialog.html?area=20107101901&rootCode=MIO_AANG

Ik had die link inderdaad ook gevonden maar je moet er verplicht een burgerservicenummer opgeven. Ik dacht 't wel even voor die Amerikanen (want nu heb ik al contact met 2 mensen die opgelicht zijn) te kunnen invullen (taalbarrière enzo) maar noch hij noch ik hebben zo'n nummer.

Ik heb ondertussen wel een mailtje gestuurd naar Marktplaats om een kopie van de advertenties op te vragen.

Verder heeft 1 van die Amerikanen me laten weten dat ie nog opgelichte mensen gevonden heeft (dan niet met dampwaar maar dan wel met gamesaccounts enzo), dus onze Nederlandse vriend is helemaal niet aan z'n proefstuk toe.

Ik ben nu alles aan het verzamelen en neem maandag contact op met de politie in Landgraaf.

En Gokei, ik vermoed dat je wel meeleest. Je mag altijd contact met me opnemen om het en ander uit te klaren en eventueel recht te zetten.

Link to comment
Share on other sites

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/rookartikelen-aanstekers-en-luciferdoosjes/m826781304-kraken-by-viciousant-genesis-style-atomizer.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Dit is 'm dus, ik heb de gegevens gecheckt met de "opgelichte" en deze komen perfect overeen.

Ik zou er zelf naartoe gaan en 'm terugnemen moest ik kunnen

Yup, dat is 'm: Patrick K te Landgraaf.

Link to comment
Share on other sites

Ik had die link inderdaad ook gevonden maar je moet er verplicht een burgerservicenummer opgeven. Ik dacht 't wel even voor die Amerikanen (want nu heb ik al contact met 2 mensen die opgelicht zijn) te kunnen invullen (taalbarrière enzo) maar noch hij noch ik hebben zo'n nummer.

Ik heb ondertussen wel een mailtje gestuurd naar Marktplaats om een kopie van de advertenties op te vragen.

Verder heeft 1 van die Amerikanen me laten weten dat ie nog opgelichte mensen gevonden heeft (dan niet met dampwaar maar dan wel met gamesaccounts enzo), dus onze Nederlandse vriend is helemaal niet aan z'n proefstuk toe.

Ik ben nu alles aan het verzamelen en neem maandag contact op met de politie in Landgraaf.

En Gokei, ik vermoed dat je wel meeleest. Je mag altijd contact met me opnemen om het en ander uit te klaren en eventueel recht te zetten.

Super actie! Ik hoop echt dat er iets uitkomt.

Link to comment
Share on other sites

Vraagt iemand ook even een serienummer bij hem op, ik vraag me af of hij consequent is wat dat betreft, laten we niet overhaast zijn.... heksenjacht dit dat

Ik had bij een van de opgelichte mensen al eerder de naam van de bedriger opgevraagd, en heb die aan het FBT doorgegeven. De naam & woonplaats komen overeen met die meneer van Marktplaats. Alle gegevens kloppen.

Link to comment
Share on other sites

Vraagt iemand ook even een serienummer bij hem op, ik vraag me af of hij consequent is wat dat betreft, laten we niet overhaast zijn.... heksenjacht dit dat

Ik had bij een van de opgelichte mensen al eerder de naam van de bedriger opgevraagd, en heb die aan het FBT doorgegeven. De naam & woonplaats komen overeen met die meneer van Marktplaats. Alle gegevens kloppen.

Wat is het FBT?

Ik kom via Google uit op Federatie van de Belgische Textielverzorging vzw maar dat is het vast niet  :grins

Link to comment
Share on other sites

Vraagt iemand ook even een serienummer bij hem op, ik vraag me af of hij consequent is wat dat betreft, laten we niet overhaast zijn.... heksenjacht dit dat

Ik had bij een van de opgelichte mensen al eerder de naam van de bedriger opgevraagd, en heb die aan het FBT doorgegeven. De naam & woonplaats komen overeen met die meneer van Marktplaats. Alle gegevens kloppen.

Ja daar ben ik ook al van overtuigd inmiddels, zeker ook door het mail contact wat ik met hem heb gehad, hij geeft het gewoon toe tussen de regels door...

Alleen dat hij denkt dat niemand hem wat kan maken, want de politie heeft wel wat beters te doen...

Link to comment
Share on other sites

Vraagt iemand ook even een serienummer bij hem op, ik vraag me af of hij consequent is wat dat betreft, laten we niet overhaast zijn.... heksenjacht dit dat

Ik had bij een van de opgelichte mensen al eerder de naam van de bedriger opgevraagd, en heb die aan het FBT doorgegeven. De naam & woonplaats komen overeen met die meneer van Marktplaats. Alle gegevens kloppen.

Wat is het FBT?

Ik kom via Google uit op Federatie van de Belgische Textielverzorging vzw maar dat is het vast niet  :grins

:lol Fluffige Bolle Triangels natuurlijk...

(Forum Beheer Team)

Link to comment
Share on other sites

Had niet gedacht dat die advertenties zo meteen zouden verdwijnen dus heb geen bewijs meer ook..

Ik had 'm nog open staan, ik heb een screen shot gemaakt.

Overigens; superactie van je, Nele!

forum-oplichter.jpg

Als je me per PB je e-mail adres geeft, Nele, dan stuur ik je de schermprint op.

Link to comment
Share on other sites

Ik had bij een van de opgelichte mensen al eerder de naam van de bedriger opgevraagd, en heb die aan het FBT doorgegeven. De naam & woonplaats komen overeen met die meneer van Marktplaats. Alle gegevens kloppen.

Wat is het FBT?

het forumbeheer team :)

Link to comment
Share on other sites

Kan je daar uit concluderen dat deze persoon wellicht ook op dit forum zit?

Ja user Gokei bestond net nog wel en nu ineens niet meer....

heel vreemd...

Zeker vreemd want users kunnen niet hun eigen profiel verwijderen

Ow jeetje....  :shock

Bestaat vast wel logging voor, vermoed ik dan.

Link to comment
Share on other sites

Kan je daar uit concluderen dat deze persoon wellicht ook op dit forum zit?

Ja user Gokei bestond net nog wel en nu ineens niet meer....

heel vreemd...

Zeker vreemd want users kunnen niet hun eigen profiel verwijderen

Ja wat ik niet snap is dat zijn profiel nog wel bestaat, je kan hem zelfs een PB sturen als je een bericht van hem opzoekt en vanaf daar een PB stuurt.

Maar als je hem zoekt in de leden lijst is ie foetsie

En PB'en vanuit zijn profiel gaat ook niet...

Link to comment
Share on other sites

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/rookartikelen-aanstekers-en-luciferdoosjes/m826781304-kraken-by-viciousant-genesis-style-atomizer.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Dit is 'm dus, ik heb de gegevens gecheckt met de "opgelichte" en deze komen perfect overeen.

Ik zou er zelf naartoe gaan en 'm terugnemen moest ik kunnen

Yup, dat is 'm: Patrick K te Landgraaf.

Dat is wel verdomd dichtbij, ik zou 'n bijna even bezoeken.

Maar ik wacht het nog even af.

Link to comment
Share on other sites

Ik had 'm een sms gestuurd op het gsm nummer wat op z'n Marktplaats advertentie stond en kreeg het volgende terug:

"Dit is tahra ik denk dat je een verkeerd nummer hebt"

Verder nog onderstaand bericht gekregen van de persoon van wie hij de Kraken ontfutseld heeft:

"I know he is watching. Mention that if we don't hear from him in 48 hours, I will be filing complaints with the US postmaster general, and with the appropriate office in the Netherlands. With the relation the US has with Netherlands, there won't be any problems. He has committed mail fraud, and theft (multiple counts of each, and we have people he has done this to in the past who are also willing to go on he record about it)."

Die persoon z'n moeder is overigens ook een advocate, dus die aangifte zal vast wel vlotjes verlopen.

Heeft ie precies toch even de verkeerde gekozen om op te lichten.. oeps!

Link to comment
Share on other sites

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/rookartikelen-aanstekers-en-luciferdoosjes/m826781304-kraken-by-viciousant-genesis-style-atomizer.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Dit is 'm dus, ik heb de gegevens gecheckt met de "opgelichte" en deze komen perfect overeen.

Ik zou er zelf naartoe gaan en 'm terugnemen moest ik kunnen

Yup, dat is 'm: Patrick K te Landgraaf.

Dat is wel verdomd dichtbij, ik zou 'n bijna even bezoeken.

Maar ik wacht het nog even af.

IP geeft aan in Vaals

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...