Jump to content

De FT RG200 BC clearomizer: Mini-protank killer?

Muru
 Share

Recommended Posts

Mijn allereerste damp-setje is een Kanger Evod. 'Is' want ik gebruik dit nu al bijna 10 maanden naar volle tevredenheid. Inmiddels zijn daar wat protank-mini's bijgekomen, gewoon omdat ik niet het risico wilde lopen dat een sapje mijn dierbare evodjes zou verkloten. Toch dampte ik nog steeds het allerliefst met de oude vertrouwde evodjes.

Toch... vanwege alle berichten over Fasttech, als proef toch maar eens een bestelling gedaan. Voor wie het nog niet wist: ik ben niet erg avontuurlijk aangelegd...

Ik bestelde de RG200 clearomizer: http://www.fasttech.com/products/1411/10006479/1528500-rg200-bottom-coil-clearomizer-2-0ml. Gewoon als back-up... voor het geval dat. Na ruim een maand wachten arriveerden ze dan eindelijk. En tot mijn grote verrassing dampen ze geweldig!! De 'gewone' single' evod coils passen er in. Ze zijn helemaal uit elkaar te halen, wat gemakkelijk is bij het schoonmaken. De driptip kan worden vervangen door één van je eigen voorkeur.... er zit standaard een 510-driptip bij.

2qwj3u1.jpg

Het vullen is alleen lastig, daar heb je absoluut een naaldflesje bij nodig, want de vulgaatjes zijn ieniemienie. Van bovenaf vullen kan niet.

Ik moet toegeven dat ze qua damp en smaak zeker de protank-mini's (versie 1) en misschien zelfs de evodjes verslaan... Kortom, ik heb absoluut geen spijt van mijn  bestelling: dit clearootje is zeker de moeite waard!!

• 2 weeks later...

Ik ontdekte onlangs dat dit clearootje als twee druppels water lijkt op de mini-pro clearo van Naturevapes... Ben dus erg benieuwd hoe mijn RG-200 dampt met een gewatteerde microcoil... Dat experiment volgt nog.

Sent from my RM-1045_1104 using Tapatalk

Ik heb deze ook, en ik vinnum helaas maar matigjes z'n werk doen.. veel gedoe met geprut wat ik maar niet wegkreeg, en ook het vullen op deze manier.. brrr! Dat gaat net zo onhandig als bij een Davide, en dat blief ik niet.. jammer dus.

Ik zag inderdaad ook vorige week dat het zeer ws de kloon is van diegene die jij noemt van mij NatureVapes: wat staat ie daar perfect te zijn in dat super-mini-boxmodje he  :wink:kwijl:yeah

Dit >tankje van fasttech< daarentegen vind ik het al maandenlang helemaal super doen: de base van de 'normale' Protank-Mini's passen er op, net als de coils van de protank {dus 'n evod-coil zal ook wel lukken: heb ik geen ervaring mee}  :yeah

Maarrr! De base van deze RG200 past perfect op de >'grote' Protank-like-tank< van fasttech en dat vind ik dan wel weer een aangename verrassing  :grins

Ze deden het wel op een normale Protank-base, maar sloten blijkbaar nooit helemaal perfect af: en daar kwam ik toevallig achter door deze RG200-base eens te gebruiken: deze sluit dus wel prefect aan  :bliss

Normaliter is dat natuurlijk geen gezicht op een mod, maar ik heb deze tank op het Spuitje, en dan kan het gewoon  :ja

Fijn dat jij zo blij bent met de RG200 Muru :blij

PS: mocht jij ooit op welke manier dan ook, genoeg hebben van je RG200-kloon: dan hou ik me bij deze alvast van harte aanbevolen voor de stukken & de brokken: met name de base natuurlijk  :fluit

Kijk maar: dat kan prima zo:

[img height=260 width=300]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10563113_260047417523900_7815367544672085733_n.jpg

edit: ± 09:03u PS + foto geplaatst  :ja

:lol Jij bent ook op je eigen manier blij met dit tankje toch!! Is inderdaad een prima combi met je spuitje  :ja

De driptip vind ik trouwens niet zo heel prettig, maar dat is natuurlijk zo gefixt...

Maar mocht er ooit eentje naar de mallemoer gaan, dan zoek ik contact met je.

En ik heb enorme ruzie met dat mini-boxmodje overigens... ik koop nooit meer iets van Innokin, wat een bagger kwaliteit...Ik krijg dat tankje er ook niet meer zo mooi op omdat de 510 schroefdraad van de Innokin naar z'n grootje is, dus daar moet nu een 510-ego connector op (met heel veel moeite krijg ik dat nog min of meer er in gedrukt) en daar moet dit tankje dan weer op  :huilt . Ik wacht met smart tot mijn Vamo komt...

:lol Jij bent ook op je eigen manier blij met dit tankje toch!! Is inderdaad een prima combi met je spuitje  :ja

:blij :ja :blij  Jazeker. Alleen.. wel 'n beetje kostbaar voor enkel 'n base hè, niet dan?  :wink:lol Hoe dan ook: "creatief met tankjes" in dit geval  :tong {werd me vanmorgen nav iets anders al gezegd haha  :holy } Mjah.. niet geschoten is altijd mis, en soms toch es 'n risicootje durven nemen  :tong

De driptip vind ik trouwens niet zo heel prettig, maar dat is natuurlijk zo gefixt...

Hier net zo  :yeah

Maar mocht er ooit eentje naar de mallemoer gaan, dan zoek ik contact met je.

Had ik 't geweten dat jij deze met zoveel plezier gebruikte, dan was er zeer ws nu al een envelopje naar je onderweg geweest: ik had dus beter even kunnen wachten met het wegkieperen van de topcap en het glaasje: die waren onderling met niks van wat ik heb aan clearo-spul uitwisselbaar..  :f45

En ik heb enorme ruzie met dat mini-boxmodje overigens... ik koop nooit meer iets van Innokin, wat een bagger kwaliteit...

Bedoel je zoiets?  :weetnie

:haha  1390901-35.jpg

Ken ik niet.. geen idee dus ook waar je 'em vandaan hebt, maar van FT-spul hoor ik hier wel vaker dat de schroefdraden echt bagger zijn: heb je 'n orginele, lijkt het me dat het beslist de moeite waard is dat je de verkoper dit euvel meldt? Wie weet heb je nog iets van garantie. En dat geldt trouwens net zo goed alstie bij FT vandaan komt: ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de services over defect spul en garanties bij FT: het is alleen wel een kwestie van heel veel geduld hebben  :ja Je moet dus wel altijd iets van back-up hebben om te dampen, maar dat heb je straks wel begrijp ik van je, met je bijna ge-arriveerde Vamo, EN je bijna bejaarde Evod-batterijtjes  :ja

Ik wacht met smart tot mijn Vamo komt...

DAT kan ik me voorstellen Muru  :bliss

Morgen kan ik ws deze proberen:

[img width=300 height=162]http://fasttechcdn.com/products/178/1780900/1780900-3.jpg 

[img width=300 height=156]http://fasttechcdn.com/products/178/1780900/1780900-5.jpg 

{. . . deze ligt wegens niet-thuis nog ffkes op het postkantoor  :bloos }

Wat meer tankinhoud & de slanke vorm spraken me wel aan: geen idee nog waar ik 'em opzet: op het dikbuikje of op de Lady's: ik zie wel  :grins 

Ik ben heel benieuwd, dat is een mooi tankje. Met platte driptip zo te zien?

Maar jij gaat ook naar de Drentse meeting toch? Dan ben ik heel benieuwd hoe hij bevalt en welke combi het uiteindelijk is geworden  :ja

Mijn 'boxmodje' is een originele Innokin vv/vw v3. Daar is al een heel topic over, maar het is blijkbaar heel normaal dat ze na een maand of 4 kuren gaan vertonen. Maar hij vuurt nog, dus dat is al heel wat  :wink Dat, en ik kan de aankoopbon nergens meer vinden, ook niet digitaal  :gek , dus ik vrees dat klagen bij de shop niet zoveel zin heeft (als ik me al zou kunnen herinneren welke dat was  :weetnie )

Die intentie heb ik wel inderdaad, om naar die meeting te komen: ik neem al m'n dampspul wel mee: kun je bekijken wat je wilt  :ja

En die Innokin-vv/vw-v3 van je: da's dus gewoon die vierkante batterij van je {ik had een ander beeld bij boxmodje}: wat jammer zeg, dat ie zeg-maar zo relatief bagger is uiteindelijk.

4 maanden is werkelijk te kort en dat was voor mij bij voorbaat een reden om vanaf van mijn damp-carriere alleen maar batterij-houders te willen: dan hoef je bijna nooit meer weg te gooien en aan te schaffen dan daadwerklijk nodig..  :holy

Clearootje ister nog niet.. ik was te laat bij de deur.. en toen ik opendeed stond daar de bezorger met de flop in z'n handen.. net psies afgemeld van mijn adres  :stom

Tjah.. er zijn erger dingen  :connie

Nog steeds blij met je RG200?  :priest

Mijn vamo is vandaag gearriveerd  :bliss Hij doet het prima en ik vond het een mooie gelegenheid om eindelijk eens de iclear30 in gebruik te nemen. Ooit op een coilmiddagje gekregen van iemand, maar nog nooit gebruikt. Hij valt mij echt niet tegen voor een topcoil. Er zit nu Inawera Port Tagos in (ook een eerste keer  :ja ) en dat smaakt! Er zal waarschijnlijk nog wel zo'n joekeltank komen, want mijn kleine tankjes staan wel een beetje suf op die stoere vamo  :bloos

Dus dat wordt shoppen voor een protank 2 of -kloon.

De RG200 gaat lekker met Liqua chocolade  :kwijl . Via een forumlid ook de naturevapes coils gekregen, dus die ga ik er één dezer dagen eens instoppen om te kijken of die echt zo goed zijn als de youtube filmpjes beloven.

Ik ben zelf ook maar weer begonnen met zelf coils prutsen. Volgens mij heb ik er nu twee die zouden moeten werken. Gewickt met watten (die krijgen een tweede kans), maar ik heb het nog niet durven uitproberen. Ben benieuwd of de naturevapes dan beter werken en of ik iets kan maken wat er op lijkt...

Wel een werkende microcoil weten te prutsen in mijn drippertje, ook met watten. Ik doe nog wel iets fout met die watten, want ze waren na een avondje dampen wel een beetje verbrand. Teveel watten? Te weinig sap?  :weetnie

Ik heb er in ieder geval weer een beetje plezier in gekregen om zelf te wikkelen, dat is in ieder geval vooruitgang  :yeah

Ik hoop dat je snel je tankje krijgt hoor! Wat raar dat hij dan niet opnieuw kan aanmelden.... Hij staat daar toch met je pakje?  :protest

Ik ben zo benieuwd of hij je bevalt!

Coils maken gaat me ondertussen steeds beter af; het is echt een kwestie van heel vaak doen: ik begin het ook steeds leuker te vinden gelukkig.

Het Tesla'tje is binnen: ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind: ik had gehoopt dat de Protank-coils er in zouden passen, en dat is maar een half verhaal.. tot nu toe kan ik er in ieder geval mee dampen, en het dampt wel re-de-lijk.. deze geeft een wat 'zwaardere' trek, en dat ben ik na ruim 15 maanden ProTank-dampen niet echt meer gewend  :connie

Het is een mooi, deugdelijk uitziend & voelende clearomizer: zelfs met een randje wat wat aan de scherpe kant is: misschien probeer ik dat nog wat zachter te vijlen.

Ik ben zo niet van de top-coils is wel gebleken dus ik probeer zo af & toe een bottom-dingetje  :wink

Op je Vamo staat inderdaad een wat dikkere clearo wel heel mooi: als ik die nog in gebruik had, dan was ik misschien wel voor de Nautilus gegaan: mjah.. da's wel een klap centen in 1 keer...  :657

ProTank kan ook prima  :ja :ja

'k Heb 't stukje gezien over die naturevape-coils: ik ben benieuwd.. ze zouden tot wel 4 maanden kunnen meegaan?

Bij mij zijn de coils na zo'n 12 a 16ml ermee gedampt aan vervanging toe: ik damp vooral zoet, en met watten heb ik alleen maar ruzie, dus heb ik er een combi van silica & bamboe in: dat bevalt tot nu toe het best.

:Juicey

• 7 months later...

*knip

'k Heb 't stukje gezien over die naturevape-coils: ik ben benieuwd.. ze zouden tot wel 4 maanden kunnen meegaan?

Bij mij zijn de coils na zo'n 12 a 16ml ermee gedampt aan vervanging toe: ik damp vooral zoet, en met watten heb ik alleen maar ruzie, dus heb ik er een combi van silica & bamboe in: dat bevalt tot nu toe het best.

*knip*

En? -> juli, augustus, september, oktober, . . . . maart!

Da's maar zo bijna 8 maanden verder en bijna 2x de gehoopte levensduur van zo'n nature-vape~coil: vertel maar 't maar eens Muru (plz)  :balans

(omdat ik coilen toch nog steeds niet leuk vind bv.. ook al zei ik hier eerder van wel..  :zweep )

Lol! Ze zijn zeker 3 maanden meegegaan. Maar eerlijk gezegd gaan zelfgebouwde coils ook zeker zolang mee, dus wat dat betreft kun je net zo goed zelf blijven freubelen, want die NV-coils zijn nogal prijzig. Het enige apparaat waarvoor ik vaak een nieuw coiltje moet maken is de eGrip, maar moeilijk is dat niet, dus klein ongemak. En nu ik eindelijk heb uitgevonden hoe ik hem moet wicken zodat dat hij niet gaat lekken, is het ook de moeite waard :ponpon

• Like 1

Ik heb er net in m'n ♡☆♫☆•*☆。 BLOGJE 。☆*•☆♫☆♡ net al iets over gezegd, en als ze bij mij ECHT 3 maanden mee zouden gaan.. EN ze zouden dus mijn dry-burn-beurten na iedere 10ml gewoon overleven, dan zou ik het serieus overwegen... ik damp momenteel nog maar zo weinig, dat ik mezelf het graag zou gunnen!!

Maar zo te horen ben jij ondertussen ook lekker aan het freubelen geslagen: leuk  :duim

• 1 month later...

Ik heb vandaag mijn Smok Vaper Chaser met een Nature Vape coil 1,4 ohm binnen gekregen.
Man je weet niet wat een damp en smaak hij heeft, de atlantis kan er in de verste verte nog niet aan tippen.
De sub ohm coil van smok is speciaal bewerkt en niet gewoon hercoild.
Je sub ohmd niet maar de ervaring is nog veel beter, de damp is niet heet hij pruttelt niet, is veel meer te genieten!!!
Je kan een review  vinden op You tube bij Martyn Parker een echte aanrader.

Naturevape NV-VCT Coil for the Smok VCT X1 (review and tutorial)