Jump to content

IVOGO Kayfun mini v2.1


Limbeckx

Recommended Posts

Ola,

Mijn review van de IVOGO Kayfun mini v2.1. Eigenlijk niet veel nadelen behalve dat je niet ban de onderkant kunt vullen en dat het allemaal net iets kleiner is dan een KFL of Kayfun. Ik zag nadat ik de review opgenomen had dat de prijs is aangepast op angelcigs.com. De prijs lijkt nu 26 dollar te zijn ipv 30. Daarnaast heb ik de juice capaciteit nagemeten en mijzelf gecorrigeerd in de video :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hCmS1qwZ-L4

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Oke thnx Limbeckx, toch een maar-tje, er staat bij de IVOGO setje toch echt IVOGO Kayfun Mini V2.1 ES Style RTA + Nemi Nemesis Style Mod Pocket Kit

Zijn ze dan een beetje abuis bij FT???

Maar is het nou wel of geen Kayfun mini, want dat was een beetje verborgen, toch mijn vraag  :grins

Heb verder me gek gezocht op FT om die 17 mm los te kopen maar dus niet gevonden :(

Link to comment
Share on other sites

En ook in "goud"

De zwarte zou wel leuk zijn op mijn zwarte Emode die ik gebruik voor onderweg, maar  ik heb een haat-liefde verhouding met de mijne: als ie het goed doet vind ik hem lekkerder dampen dat een KFv2, maar vullen is altijd al lekken en tussendoor kan het ook nog gebeuren en daarmee niet goed geschikt voor onderweg.

Voor zwart  heb ik sowieso bedenken over hoe ze hem zwart gemaakt hebben. Iemand een idee of het veilig is?

Heeft iemand ervaring met de 1:1 (FT)

Link to comment
Share on other sites

Goed dat je dat hier vermeld, dit staat niet bij reviews en disussies op FT.

Maar brengt me wel effe heftig van een aanschaf af, crap

Nou verder zoeken naar een 17 mm mod met  RDA.

Nu weer on Topic over de Kayfun mini

Link to comment
Share on other sites

Het schroefdraad lijkt me gewoon een fout in het productieproces. Dus er is een kans dat andere tubes wel goed zijn. Ik denk dat de smaak echter een design fout is. Het probleem is namelijk dat hoe groter de verdampingskamer, hoe minder smaak je hebt. De KFM heeft een algeheel diameter van 14mm en als je alles in verhouding 3mm groter maakt, wordt de verdampingskamer natuurlijk ook groter...

Link to comment
Share on other sites

Tjaa kijk ik ben een noob, dus kan daar een tekeningetje bij, want bij mij komt de logica daarvan niet binnen.

Als alles 3 mm groter wordt, is er qua ontwerp toch geen verschil????.

En waarom krijg je dan geen smaak, sorry voor het bevuilen van je topic  :bloem

Maar het roept bij mij alleen maar meer vragen op :)

Link to comment
Share on other sites

Tjaa kijk ik ben een noob, dus kan daar een tekeningetje bij, want bij mij komt de logica daarvan niet binnen.

Als alles 3 mm groter wordt, is er qua ontwerp toch geen verschil????.

En waarom krijg je dan geen smaak, sorry voor het bevuilen van je topic  :bloem

Maar het roept bij mij alleen maar meer vragen op :)

Als alles groter is en de volgende bewering is waar: Hoe groter de verdampingskamer hoe minder de smaak. Dan is het gevolg dus dat als de verdampingskamer van deze clone groter is, de smaak dus minder zal zijn dan bij de KFM.

Link to comment
Share on other sites

Dat kan niet waar zijn, in mijn vapor giant is de verdampingskamer echt wel groot en het ding smaakt echt wel subliem.

Het kan dus niet zo simpel zijn. Wat het wel is, weet ik niet. Maar het kan best zo zijn dat meneer ellis hier precies dezelfde coil ingezet heeft als ie in zijn squape doet, en die gewoon niet zo geschikt is voor deze. Misschien ook zit er nog wat olie in zijn kamer.

Link to comment
Share on other sites

Dat kan niet waar zijn, in mijn vapor giant is de verdampingskamer echt wel groot en het ding smaakt echt wel subliem.

Het kan dus niet zo simpel zijn. Wat het wel is, weet ik niet. Maar het kan best zo zijn dat meneer ellis hier precies dezelfde coil ingezet heeft als ie in zijn squape doet, en die gewoon niet zo geschikt is voor deze. Misschien ook zit er nog wat olie in zijn kamer.

Met als verschil dat je je vapor gaint anders opbouw. Stuk lager in weerstand verwacht ik. Dat gaat niet echt met 14xxx batterijen volgens mij.

Link to comment
Share on other sites

Dat kan niet waar zijn, in mijn vapor giant is de verdampingskamer echt wel groot en het ding smaakt echt wel subliem.

Het kan dus niet zo simpel zijn. Wat het wel is, weet ik niet. Maar het kan best zo zijn dat meneer ellis hier precies dezelfde coil ingezet heeft als ie in zijn squape doet, en die gewoon niet zo geschikt is voor deze. Misschien ook zit er nog wat olie in zijn kamer.

Met als verschil dat je je vapor gaint anders opbouw. Stuk lager in weerstand verwacht ik. Dat gaat niet echt met 14xxx batterijen volgens mij.

Zeker bouw ik die anders op, momenteel op 0,6 of zoiets. Wat ik slechts wilde zeggen is dat een grotere verdampingskamer op zich zeker niet betekent dat een atomizer daarom niet in staat zou zijn om flavour te geven.

Ik kan me eigenlijk geen enkele atomizer herinneren waar ik, na een coiltje of 5, geen flavour uit kreeg. Grote verdampingskamer of kleine, deed er eigenlijk nooit toe, gewoon een kwestie van aanpassen.

Wél is het zo, dat ik achteraf vind dat met kleine verdampingskamers (Atomic, Cyclone, Valkyrie mini (ook op 0,6 Ohm met 14500 ;-) jaja, unsafe ik weet het.)) het in het algemeen makkelijker is om goede flavour te krijgen. Maar de regel is zeker niet: grote verdampingskamer => minder smaak.

Maar wat Robert Ellis' review betreft, ik denk gewoon dat ie niet goed zijn best gedaan op deze Ivogo. Het irriteerde hem al dat ie zijn 14500 batterijen niet kon gebruiken, heeft er maar snel een coil op gewikkeld en toen besloten dat ie geen smaak had.

Link to comment
Share on other sites

@ Starrie er zijn er meerder op FT die jouw mening delen, brengt me toch weer aan het weifelen.

Dit is wat iemand daar zegt:

I watched his review, and completely disagree. Flavor is just as good as my mini, the mini Nemi is not the best, spring is a little stiff, fixed that with magnets, the 14650 extension is fine on mine, 510 threading is same as his, but also the same as many of my devices.

I think the guy had a bad day or something, his ADV is Cinnamon redhots, so he probably did not try the clear section at all, and may have never realized a flow issue exists. Even with 100% PG mine would not flow, he doesn't even mention that! Low saturation, dry hits? = NO FLAVOR, I think he was so put off by this one he didn't even bother to give a reasonable review. Hell I can air hit a coil with a saturated wick and get flavor.

while the fit & finish on mine is not great, and I really dislike the "Ivogo" logo. A little Flitz, and elbow grease gets it looking OK. Once the tank is sorted it vapes as well as my Spheroid, my Kayfun minis, Taifuns, and about 30 other atomizers I own. I'll give a slight edge to the Taifun GS on flavor, but only slight.

I'm not really defending this, just presenting the facts as I see them, this thing is pretty much the same experience as the IVOGO mini, not really any better, or worse, fix the tank issue, and it is just fine.

I guess my point is, the tank section being undersized really sucks on this, however work-arounds, and fix is available. Buy it, or not, I don't really care, just be aware of the issues.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...