Jump to content

[Poll] Leeftijds onderzoek


Guest Karlo

Wat is je leeftijd  

1074 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

46.

Forums zijn idd niet zo gebruikt bij 20/30 jarigen , gebruiken meer facebook etc .

Ook nog , zijn veel uit die leeftijdscategorie op een andere manier bezig met dampen dan ouderen . Bij die oudere groep is de rookstop reden nr 1 en met grote meerderheid . Bij de jongere groep gaat het volgens mij meer om de smaak en niet puur om de rookstop . Ook al komen zij ook het meest vanuit roken over , ze hebben minder jaren gerookt en hebben geen lichamelijke klachten ( rookgerelateerd ) , maar ist eerder zoals roken vroeger stoer was , is dit volgens mij beetje zoals dampen nu .

Dat is toch mijn idee .

Link to comment
Share on other sites

Dampen is volgens onze tienerdochter echt niet stoer eerder een errug weird, misschien zijn het de hipsters die het populair maken zoals zij ook doen met de draaitafel en vinyl? Dampen om de gadget? Om je af te scheiden? talloze redenen zullen er zijn en het maakt mij wel nieuwsgierig welke drijfredenen er allemaal zijn om te dampen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, The Unknown said:

Dampen is volgens onze tienerdochter echt niet stoer eerder een errug weird, misschien zijn het de hipsters die het populair maken zoals zij ook doen met de draaitafel en vinyl? Dampen om de gadget? Om je af te scheiden? talloze redenen zullen er zijn en het maakt mij wel nieuwsgierig welke drijfredenen er allemaal zijn om te dampen.

Zoals roken dus was vroeger , stoer , zich afzetten tegen gevestigde waarde ( iedereen wist vroeger ook al dat het verslavend en zeer schadelijk was ) , ergens bij willen horen maar langs de andere kant niet willen meedoen met de massa . Mss net dat ze daarom dampen uit verdomhoekje moeten halen . Je drijft jongeren ( bepaalde groep ervan ) richting roken vroeger en als je dampen op zelfde manier opvat zullen diezelfde groep zich nu storten op dampen . Dat afzetten van jongeren zal altijd blijven nl , hoort nu eenmaal bij opgroeien en bij je eigen weg zoeken etc . Sommigen gaan naar drugs andere naar drank , andere naar muziek ( extreme ) , of nog naar andere zaken om zich af te zetten tegen de gevestigde waarde . Als iemand hier een andere mening over heeft graag dan , maar ik kan mij niet voorstellen dat dit ooit anders wordt .Tis altijd "de jeugd van tegenwoordig" .

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, sezze said:

... iedereen wist vroeger ook al dat het verslavend en zeer schadelijk was .

Nee. Toen ik 53 jaar geleden begon met roken, was daarover niet meer bekend dan dat 't voor kinderen en zwangeren verboden was. Verder rookte iedereen: opa's, oma's, ooms, tantes, vaders, moeders, vrienden, kennissen, buren, artsen, winkeliers, leerkrachten ook in de klas,mensen op de televisie, zelfs in kinderprogramma's. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, margriet said:

En wat vindt je jong?

En leg eens uit waarom je dat had verwacht, ben heel benieuwd.

Ik bedoel waar ik ook ben ik eerlijk gezegd meer jongeren zie rondlopen die vapen. Dan bedoel ik iets van een 16-20 jaar ik kom er meer in die categorie tegen dan ouder. Misschien ligt het gewoon aan de plaatsen etc waar ik kom maar dat is mijn persoonlijke meningen erover. Zeg niet dat het erg is of onjuist maar ik had de uitslag anders verwacht. Ik zelf ben 18 jaar. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Externized said:

Ik bedoel waar ik ook ben ik eerlijk gezegd meer jongeren zie rondlopen die vapen. Dan bedoel ik iets van een 16-20 jaar ik kom er meer in die categorie tegen dan ouder. Misschien ligt het gewoon aan de plaatsen etc waar ik kom maar dat is mijn persoonlijke meningen erover. Zeg niet dat het erg is of onjuist maar ik had de uitslag anders verwacht. Ik zelf ben 18 jaar. 

Tja 16-20 jaar? 16? sorry hoor ik moet nu heel veel woorden inslikken .... maar hoop dat je snel je dampspullen aan de kant kunt gooien en nooit meer teruggrijpt naar de  de gewone sigaret, (en heb denk ik al teveel gezegd) 

Link to comment
Share on other sites

Just now, margriet said:

Tja 16-20 jaar? 16? sorry hoor ik moet nu heel veel woorden inslikken .... maar hoop dat je snel je dampspullen aan de kant kunt gooien en nooit meer teruggrijpt naar de  de gewone sigaret, (en heb denk ik al teveel gezegd) 

Dat is helaas te laat vrees ik, ik kijk wel naar een 0mg nicotine in de toekomst maar voor nu zit ik goed, heb wel drie volle jaren gerookt spijtig genoeg had ik beter nooit gedaan mar dit is een leuk gegeven en een hobby. Ik zie echt wel meer 16-jarigen met vapors dan je zou denken. :weetnie

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hier 27jr en toch al wat jaren gerookt hoor ongeveer 13jr en zeker wel lichamelijke klachten bv astma met een longcapaciteit van 71 en hoesten als een oud vrouwtje.?

En tja vapen is idd bij de jongere weird

Waarom op een pen zuigen roken is veel stoerder...zijn er helaas nog vele die dat vinden. ?

En ojaaa ik ga wel voor de rook stop niet voor de beleving of smaak maar om gewoon op 0 uit te komen als ik tegen die tijd 0mg damp doe ik dat lekker?

 

Edited by Selina12
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest maccloud

ach toen ik nog 2 pakjes zware rookte,liep ik de vriendjes van mijn zoon er ook uit.

zei meer over hun conditie dan de mijne.wij speelden op straat,en zij gamen binnen.

die conditie haal je nooit meer in,tenzij 3x per week je eigen afmatten in de sportschool.

jongeren denken nu eenmaal altijd dat ze nieuwe rages uitvinden,dachten wij toch

ook toen we nog jong(er) waren.

vele zijn geshockeerd dat er 50+ers zijn met tatoeages en piercings,maar die waren

er al toen zij nog ergens in de toekomstige poel rondzwommen.maar dat mag toch ook.

generaliseren is niet alleen aan ouderen voorbehouden btw,jongeren doen dat net zo

hard.leeftijd is maar een nummertje,jong van hart is een gave.

grappig is wel,dat wat een mens ook doet....roken..vapen...sporten etc.ze altijd een "stam"

proberen te creëren,voor het WIJ gevoel.

het "lost tribe syndrome".

 

Edited by maccloud
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Had misschien handiger geweest om te vragen naar het geboortejaar i.p.v. de huidige leeftijd. Als je over 10 jaar naar de poll resultaten kijkt, zijn die dus minimaal 10 jaar verouderd. Of elk jaar een nieuwe poll maken. Misschien juist wel interessanter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Jayjay said:

Leuke poll heb me vaker eens vergist in hoe oud mensen hier zijn?

En dan moet je nog kunnen rekenen ook.....

Toen dit topic BEGON was ik net 42 ;-)  .Da's verdorie lang geleden........(Maar ik val wel nog steeds in de zelfde categorie. Net. ) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...