Jump to content

Fotoreview: Mephisto RDA van Diablo mods


KritischeMassa

Recommended Posts

Mephisto RDA van Diablo MODS

De Mephisto RDA van Diablo MODS is op dit moment een zeer gewilde dripper. E-wolk heeft mij deze RDA toegestuurd zodat ik er een nette fotoreview van kan maken. In deze fotoreview zal ik deze RDA zo nauwkeurig mogelijk beschrijven.

De Mephisto RDA wordt geleverd in een stijlvol leatherlook doosje. Ik vind dit wel een grappige presentatie en past goed bij de naam. In het doosje de Mephisto RDA en een zakje met een extra o-ring en een reserve schroef.

rlp9Cwo.jpg

De topcap is ruim opgezet en biedt voldoende ruimte voor het damp/lucht mengsel om te mengen en op smaak te komen. De driptipconnectie is gemaakt van Delrin de functie hiervan is dat de driptip niet opwarmt. Het is een standaard 510 driptip aansluiting. De Mephisto RDA wordt zonder driptip geleverd.

[img width=400 height=279]http://i.imgur.com/MoDMUTk.jpg

[img width=400 height=281]http://i.imgur.com/sNvT89O.jpg

De RDA is geschikt voor zowel single coil als dual coil builds. Met de airflowcontrol ring kun je kiezen voor 1 of 2 airholes. De luchtgaten zijn fors en kunnen met behulp van de ring afgesteld worden naar wens. Op de maximale stand beschik je over 2 luchtgaten van maar liefst 5 mm breed, 2 mm hoog.

[img width=400 height=267]http://i.imgur.com/3H57wkc.jpg

[img width=400 height=262]http://i.imgur.com/ywZ4xIP.jpg

Op deze foto zie je duidelijk dat de RDA lichte beschadigingen als gevolg van het productieproces heeft, geen showstopper, maar opmerkelijk.

Voor het verstellen van de airflow controlring heb je wel wat kracht nodig, zelfs als de RDA gedemonteerd is. Voordeel hiervan is dat hij niet snel zal verschuiven, nadeel is dat het niet echt geschikt is voor mensen met weinig kracht in de handen.

[img width=400 height=309]http://i.imgur.com/vvzLPhS.jpg

De pluspool is voorzien van en temperatuurbestendige insulator. De posts zijn voorzien van een extra grote opening van 3 mm zodat de sub-ohmers hun hart kunnen ophalen en ze zijn voorzien van forse platkop schroeven voor het vastzetten van de coils.

De bodemplaat heeft een opstaande rand van 4 mm welke als juice well fungeert, er kan dus aardig wat vloeistof gedript worden.

[img width=400 height=268]http://i.imgur.com/O1i7Jrz.jpg

Ik ben niet helemaal tevreden over de afwerking van de schroeven, het lijkt wel of er lukraak een snede in is gezet, het is niet onwerkbaar maar ik had wel een betere kwaliteit verwacht over-all, en daar is de schroef zeker een onderdeel van.

De 510 connectie is verzilverd koper voor een optimale connectie.

[img width=400 height=261]http://i.imgur.com/mAysru4.jpg

De centerpin kan iets uitgedraaid worden, maar naar binnen is er weinig speling, dit is een nadeel voor bijvoorbeeld de Dani, waar hij niet flush op aansluit.

[img width=400 height=274]http://i.imgur.com/clA37g3.jpg

Op de Atom Elite is het een prachtige RDA die volledig flush aansluit op de mod. Ik vind het zelf, vanwege de zwarte airflow ring een prachtige combinatie.

[img width=400 height=104]http://i.imgur.com/F80uLTW.jpg

Op de Dani Extreme L is het niet echt heel mooi, het is jammer dat de RDA niet flush aansluit en de Dani is wel erg groot ineens zo bij die mini RDA.

[img width=400 height=85]http://i.imgur.com/xMR7u75.jpg

Ik damp hem nu op de Atom Elite met een Sony Konion VTC4, dit omdat de build die ik voor ogen had (0,9 ohm) niet helemaal is gehaald...

[img width=400 height=204]http://i.imgur.com/ONnKT7T.jpg

:lol

[img width=400 height=93]http://i.imgur.com/51AWuXt.jpg

[img width=400 height=88]http://i.imgur.com/bPDV2WP.jpg

Specificaties

Diameter: 22 mm

Hoogte (ex 510 en ex driptip): 25 mm

Diepte dripwell: 4 mm

Aantal airholes: 2

Grootte airholes: 2x5  mm

Diameter gat posts: 3 mm

Aantal posts: 2 negatief, 1 positief

Mijn oordeel

Het is een mooie RDA met een wat opvallend uiterlijk en logo. De afwerking is redelijk, niet uitmuntend, zoals ook op de foto's zichtbaar is. De schroeven van de posts zijn matig en de RDA heeft out-off the box minieme beschadigingen (vooral aan de binnenzijde, maar toch).

De RDA dampt erg prettig en heeft een "luchtig" karakter, ik denk dat het uitboren van extra airholes niet nodig is. Ik had wel verwacht dat en RDA in deze prijsklasse nabij perfect qua afwerking zou zijn en dat is hij niet, qua functionaliteit is hij dat zeer zeker wel. Ik vind hem ook erg mooi (in het zwart) hij is precies ingetogen genoeg ondanks het wat uitbundige logo.

Ik geef hem een ruime 8 op de schaal van KritischeMassa.

[img width=282 height=400]http://i.imgur.com/FbR75AT.jpg

Tot de volgende keek  :meisje

Link to comment
Share on other sites

ik vind de term " redelijk" die KM geeft voor deze RDA eigenlijk niet passen bij een RDA van 90 euro

Voor dat geld veracht ik een goede en zeker een onbeschadigde RDA.

Ik vind KM nog mild, ik zou de RDA de uitslag Matig tot Slecht geven.

Maar dat is mijn ongezouten mening  :blij

Afgezien van dat, wederom een goede review KM  :blij

Ach, die beschadiging is heel erg duidelijk op de foto, toen viel hij me ook pas op, die schroeven zijn wel erg matig... ik ga er binnenkort mooie inbusjes in zetten, maar die moet ik lenen op mijn werk...

Link to comment
Share on other sites

Guest Maurice

Airflow control. O ring klein tipje beetje vaseline op 1 plekje doen. En klaar is klara afc zal dan lekker soepel kunnenworden versteld

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Airflow control. O ring klein tipje beetje vaseline op 1 plekje doen. En klaar is klara afc zal dan lekker soepel kunnenworden versteld

Ik zie dat jij ook een Mephisto hebt, is mijn conclusie over de schroefjes ook van toepassing op die van jou, of heb ik een uitzondering te pakken?

Link to comment
Share on other sites

Guest Maurice

Denk uitzondering. Maar dat maakt niet uit.  Das eigenlijk jammer voor de review De post. En schroeven zitten uitermate netjes  geen kras op de kap .  De 510 heb je gelijk hoor. Klopt dat ie niet flush zit de eerste batch had telange 510  geeft gilbert al toe maar is met 2 de batch verholpen.  Heb er zelf geen last van want de mech die ik gebruik heeft instelbare pin deze rba is ook niet  voor een dani eigenlijk maar echt voor de uber uber subohmer  maar dat had je al gezien aan de gaten in de post.  ;).  Btw de tip van vaseline komt van todd :). 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Denk uitzondering. Maar dat maakt niet uit.  Das eigenlijk jammer voor de review De post. En schroeven zitten uitermate netjes  geen kras op de kap .  De 510 heb je gelijk hoor. Klopt dat ie niet flush zit de eerste batch had telange 510  geeft gilbert al toe maar is met 2 de batch verholpen.  Heb er zelf geen last van want de mech die ik gebruik heeft instelbare pin deze rba is ook niet  voor een dani eigenlijk maar echt voor de uber uber subohmer  maar dat had je al gezien aan de gaten in de post.  ;).  Btw de tip van vaseline komt van todd :). 

De Dani foto is omdat ik elke RBA op een Dani laat zien, ik hou van traditie :lol

Maar hij zit op de Atom helemaal flush...

Bij jouw exemplaar zijn de schroeven dus wel perfect? Kijk dat krasje doet me niets... maar die schroeven vindt ik dermate storend dat ik ze ga vervangen, en dat zou bij deze prijsklasse natuurlijk niet nodig moeten zijn... Als het nu een kloon is dan denk je, ja prima... nieuwe rvs schroefjes erin en klaar is klara...

En over dat uber uber sub-ohm lijkt me leuk hoor, maar welke batterij kan dat aan... ik bedoel die konion vtc4 was tot 1,5 week geleden de top, ik durf echter niet lager dan 0,4 te gaan met die batt's

Link to comment
Share on other sites

Guest Maurice

Denk uitzondering. Maar dat maakt niet uit.  Das eigenlijk jammer voor de review De post. En schroeven zitten uitermate netjes  geen kras op de kap .  De 510 heb je gelijk hoor. Klopt dat ie niet flush zit de eerste batch had telange 510  geeft gilbert al toe maar is met 2 de batch verholpen.  Heb er zelf geen last van want de mech die ik gebruik heeft instelbare pin deze rba is ook niet  voor een dani eigenlijk maar echt voor de uber uber subohmer  maar dat had je al gezien aan de gaten in de post.  ;).  Btw de tip van vaseline komt van todd :). 

De Dani foto is omdat ik elke RBA op een Dani laat zien, ik hou van traditie :lol

Maar hij zit op de Atomic helemaal flush...

Bij jouw exemplaar zijn de schroeven dus wel perfect? Kijk dat krasje doet me niets... maar die schroeven vindt ik dermate storend dat ik ze ga vervangen, en dat zou bij deze prijsklasse natuurlijk niet nodig moeten zijn... Als het nu een kloon is dan denk je, ja prima... nieuwe rvs schroefjes erin en klaar is klara...

En over dat uber uber sub-ohm lijkt me leuk hoor, maar welke batterij kan dat aan... ik bedoel die konion vtc4 was tot 1,5 week geleden de top, ik durf echter niet lager dan 0,4 te gaan met die batt's

.  Ik gebruik de vtc5.  2600 mah  ;)

6uzeveru.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Denk uitzondering. Maar dat maakt niet uit.  Das eigenlijk jammer voor de review De post. En schroeven zitten uitermate netjes  geen kras op de kap .  De 510 heb je gelijk hoor. Klopt dat ie niet flush zit de eerste batch had telange 510  geeft gilbert al toe maar is met 2 de batch verholpen.  Heb er zelf geen last van want de mech die ik gebruik heeft instelbare pin deze rba is ook niet  voor een dani eigenlijk maar echt voor de uber uber subohmer  maar dat had je al gezien aan de gaten in de post.  ;).  Btw de tip van vaseline komt van todd :). 

De Dani foto is omdat ik elke RBA op een Dani laat zien, ik hou van traditie :lol

Maar hij zit op de Atomic helemaal flush...

Bij jouw exemplaar zijn de schroeven dus wel perfect? Kijk dat krasje doet me niets... maar die schroeven vindt ik dermate storend dat ik ze ga vervangen, en dat zou bij deze prijsklasse natuurlijk niet nodig moeten zijn... Als het nu een kloon is dan denk je, ja prima... nieuwe rvs schroefjes erin en klaar is klara...

En over dat uber uber sub-ohm lijkt me leuk hoor, maar welke batterij kan dat aan... ik bedoel die konion vtc4 was tot 1,5 week geleden de top, ik durf echter niet lager dan 0,4 te gaan met die batt's

.  Ik gebruik de vtc5.  2600 mah  ;)

6uzeveru.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

To the buymobil, Robin we have things to buy nananananananananan buyman nananananananana

:haas

En die schroeven... kun je die op de foto zetten?

Link to comment
Share on other sites

Goeie review, KM. Op de Atomic staat ie geweldig! Wat een mooie combi.

En ja, perfectionist als ik ben, zou ik me ook enorm storen aan de oneffenheden voor dat geld.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maurice

Denk uitzondering. Maar dat maakt niet uit.  Das eigenlijk jammer voor de review De post. En schroeven zitten uitermate netjes  geen kras op de kap .  De 510 heb je gelijk hoor. Klopt dat ie niet flush zit de eerste batch had telange 510  geeft gilbert al toe maar is met 2 de batch verholpen.  Heb er zelf geen last van want de mech die ik gebruik heeft instelbare pin deze rba is ook niet  voor een dani eigenlijk maar echt voor de uber uber subohmer  maar dat had je al gezien aan de gaten in de post.  ;).  Btw de tip van vaseline komt van todd :). 

De Dani foto is omdat ik elke RBA op een Dani laat zien, ik hou van traditie :lol

Maar hij zit op de Atomic helemaal flush...

Bij jouw exemplaar zijn de schroeven dus wel perfect? Kijk dat krasje doet me niets... maar die schroeven vindt ik dermate storend dat ik ze ga vervangen, en dat zou bij deze prijsklasse natuurlijk niet nodig moeten zijn... Als het nu een kloon is dan denk je, ja prima... nieuwe rvs schroefjes erin en klaar is klara...

En over dat uber uber sub-ohm lijkt me leuk hoor, maar welke batterij kan dat aan... ik bedoel die konion vtc4 was tot 1,5 week geleden de top, ik durf echter niet lager dan 0,4 te gaan met die batt's

.  Ik gebruik de vtc5.  2600 mah  ;)

6uzeveru.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

To the buymobil, Robin we have things to buy nananananananananan buyman nananananananana

:haas

En die schroeven... kun je die op de foto zetten?

. y7a8e8u7.jpg[img width=400 height=300]http://img.tapatalk.com/d/14/06/01/hejatu4u.jpg[img width=400 height=300]http://img.tapatalk.com/d/14/06/01/urutu9ev.jpg.  ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Goeie review, KM. Op de Atomic staat ie geweldig! Wat een mooie combi.

En ja, perfectionist als ik ben, zou ik me ook enorm storen aan de oneffenheden voor dat geld.

Nou ik heb hem niet gekocht, ik kreeg hem van e-wolk voor een review. Maar dan nog, een review is een review, dus dit soort dingen ben ik dan zeker heel kritisch op. En ik probeer me ook te verplaatsen in wat als ik hem wel zelf had gekocht, dan was ik niet content geweest met de kwaliteit van die schroefjes...

Kijk nogmaals, dat krasje... het zal wel, onbelangrijk... en bijna onzichtbaar met het blote oog.

Maar die schroefjes zien eruit als ze uit een kloonfabriek komen waar iedereen in staking is gegaan en de koffiejuf dacht, kom, die schroefjes maak ik dan wel... Alsof ze op maat geknaagd zijn... en eerlijk is eerlijk, als die RDA 90 euro moet opbrengen is dat echt een gigantisch minpunt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Zimphire

Mooie fotoreview KM. Mooie RDA ook. De enige reden dat ik hem niet heb gekocht is omdat al een Zenith V2 heb ;)

BTW, je weet dat de mod die je telkens de Atomic noemt niet zo heet hé? Het is de Atom Elite  :regels

Link to comment
Share on other sites

Guest Maurice

Vraagje : de vtc5 hebben toch ook een max van 30amp, of vergis ik me?

ja je vergist je  C rating is 15  dus rekensom  2,6 x15 is 39 ampere 

btw  de c ratings is betrekkelijk ... continu of piek etc...  dus ook niet echt een hou vast 

Link to comment
Share on other sites

Guest Lakigucci

Ook hier geen probleem met de schroeven KM.

De Mephisto is gewoon een beest die je moet subohmen.

Daar koop je deze Rda ook voor imo. Daar zijn de cyclops airholes ook voor bedacht.

aseja3ud.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ook hier geen probleem met de schroeven KM.

De Mephisto is gewoon een beest die je moet subohmen.

Daar koop je deze Rda ook voor imo. Daar zijn de cyclops airholes ook voor bedacht.

aseja3ud.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Ik heb hem nu op 0,4 ohm :shock...

Op mijn werk ben ik een halve attractie met dat ding, mijn collega's vroegen of ik ook optredens doe als mistmachine

Link to comment
Share on other sites

Guest HaRon

Ik heb hem nu op 0,4 ohm :shock...

Op mijn werk ben ik een halve attractie met dat ding, mijn collega's vroegen of ik ook optredens doe als mistmachine

Leuk hè, ik vind het dan ineens leuk om weer even dat smerige rookhok op te zoeken......goedemorgen collega's....... :tjoeke.........

Link to comment
Share on other sites

Guest Vesuvius

Hebbes. Kan dit er mee door? Kan ik de buus warm laten draaien? :)

e5epasa2.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

0,12 Ohm! My god! Heb je meteen een koffer batterijen mee? Of draai je m op een 26650 mod, daar gaan nl grote batterijen in

Dan moet je ook nog een 26650 batterij hebben die minimaal 40/45 ampere aan kan. Die ben ik nog niet tegengekomen.

Maar wel dapper, gelukkig kun je gewoon typen zonder lippen :grins

Link to comment
Share on other sites

Guest Zimphire

0,12 Ohm! My god! Heb je meteen een koffer batterijen mee? Of draai je m op een 26650 mod, daar gaan nl grote batterijen in

Dan moet je ook nog een 26650 batterij hebben die minimaal 40/45 ampere aan kan. Die ben ik nog niet tegengekomen.

Maar wel dapper, gelukkig kun je gewoon typen zonder lippen :grins

De MNKE's (en ook de Sony VTC4) hebben een max pulse discharge rate van 60A. Dus als je korte hits doet en niet al te snel na elkaar zal er niets gebeuren. Is echter minder goed voor de levensduur van je batts!

Link to comment
Share on other sites

Guest Vesuvius

hemellief

Zeg dat wel. Mijn god, ik leef nog.

0,12 Ohm! My god! Heb je meteen een koffer batterijen mee? Of draai je m op een 26650 mod, daar gaan nl grote batterijen in

Gelukkig heb ik bijna een koffer vol batterijen. Ik heb wel de Hades mod dat een 26650er is en ook wel 4x 26650 batterijen, maar heb hemop mijn koperen nemisis geprikt met de sony VTC4 erin. De Mephisto heeft immers een koperen airflowring en dan moet hij op mijn koperen mod :)

Maar wel dapper, gelukkig kun je gewoon typen zonder lippen :grins

Jij wilt niet weten wat ik ervaren heb. Dacht dat alles, inclusief mezelf, uit elkaar knalde. De eerste de beste teug was natuurlijk joekel van een longhit. Ik moest het toch gelijk proeven en weten wat de smaak en dampproductie was?

Mijn God, ben er nu nog van aan het bijkomen.

Ik heb de coils gedraaid, in de Mephisto geplaatst, doorgemeten, en watten erin gedraaid. Kantahl had ik al voor het draaien voorgegloeid en heb niet even voordat ik de watten erin deed, gecontroleerd op hotspots en dergelijke. Dus watten erin, lekker gesopt met Tropical Thunder Cloudchaser van Vapemunki met (gelukkig maar) 6 mg nicotine en nauurlijk voor de dampproductie een mengverhouding van 20/80 PgVg.

Volle en nieuwe VTC4 in de nemisis, de Mephisto erop, en een kleine kunstoffen driptip van 15 mm, met een binnen diameter van 8 mm. Dus WIDE :). De luchtgaten van de airflow volledig los en WHAM, een volle, ferme, lange longhit. Wat ik toen voelde, proefde?

Dacht dat mijn oogbollen uit elkaar zouden ploffen. Een hitte op de lippen, in de mond en in de keel, tot ver in de luchtpijp. Een smaak alsof je brandend rubber in je muil hebt.  Man wat een knal. En wat een damp.

Die teug viel ook niet lang binnen te houden. Daarna maar even 2 kleinere teugen. Echt, waar ik aan het knutselen ben is een tot hobbykamer omgebouwde slaapkamer en met die paar teugen viel daar gewoon niets meer te zien. Wat een mist. En het bleef nog hangen ook. De lippen gewoon verbrand. Dus de kunststoffen drip tip verwisseld voor een RVS met smallere doorlaat en een lengte van 65 mm. Daarmee maar even naar de woonkamer en met 2 teugen viel er voor mijn vrouw niet meer naar de TV te kijken. Wat ook mijn bedoeling was. Als je iets wilt showen, moet je geen stoorzender als een TV hebben.

Een dat waren kleine losse teugjes, niet over de longen. Dat was niet mogelijk. De hitte was enorm en de smaak verschrikkelijk. (hoezo smaakblokkade?).

De nemisis was toen al gloeiend heet. En dat al na 1 diepe teug en 5 kleinere teugjes en met korte tussenpauzes. De VTC4 eruit gehaald en even doorgemeten. Na die paar kleine teugjes was voltage van 4.2 naar 4.0 gegaan. Dus nog een paar keer en de accu kan aan de lader :)

Ik ben van schrik opgehouden, de boel de boel gelaten in de hobbykamer. De Lab met de Bayou gepakt en even "normaal" dampen op een veilige 2.2 ohm.

En nu ga ik de watten eruit halen en zien of ik ook last heb van hotspots. En anders maar even weer wat hoger in weerstand en/of de luchtgaten verder dicht. De 20/80 liquid is leuk voor dampproductie, maar de wicks gaan er wel heel snel van naar de filistijnen. 

Man wat een apparaat :). Het klinkt met bovenstaande ervaring(en) heel raar, maar DIT is/was wat ik wilde. Nu maar eens een normale setup vinden zodat zowel smaak, hitte als damp een goede verhouding krijgt. Of een extra cursus coilen/wicken gaan volgen :)

Zoals ze op TV wel eens zeggen: Don't try this at home.

De MNKE's (en ook de Sony VTC4) hebben een max pulse discharge rate van 60A. Dus als je korte hits doet en niet al te snel na elkaar zal er niets gebeuren. Is echter minder goed voor de levensduur van je batts!

Heb de 26ers van Efest. Een imr van 3000mAh en verder staat er niets op dan het gebruikelijke 3.7 V Li-Mn Recharcheable. De MNKE's kon ik niet aankomen. Overal out of stock, of een enkele keer wel aanwezig, maar dan betaal je veelvoudige aan verzendkosten.

De VTC4 en VTC5 heb ik hier ook en ik ben er nu dus ook al achter dat ook die geen lang leven hebben met dit soort grapjes. En dat was het natuurlijk. Een grote grap. Het lukte me niet om nog lager in weerstand te gaan, anders had ik dat gedaan. Heb 2x 25 AWG Kantahl A-1 gebruikt met 2 wikkelingen op 2.5 mm stangetje. Dat was het dikste dat ik hier heb. Of ik moet ze in elkaar gaan draaien :)

Ik zal de gebruikte VTC4 al apart gaan houden speciaal voor dit soort geintjes. Boem is ho :)

Als ik geen hotspots heb, dan prop ik er Bio Wick in en ga het nog eens proberen. Ik heb hier ook nog de Vapin Donuts liggen van 0,5 tot 0,75 ohm. Als ik er daar 2 van in prop kom ik ook al weer op de helft uit. Als men niets meer van mij hoort op het forum..... dan allemaal de groeten.  :bedankt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...