Jump to content

Wat ben je nú aan 't dampen?


tomtactix

Recommended Posts

1 hour ago, nielsdiy said:

 

 

Ik krijg hier vandaag de ingrediënten voor binnen, dus ga deze vanavond direct mixen.

Hoe en hoe lang hebben jullie deze laten rijpen?

 

Eerst 12u (max) met de dop af laten breathen (verdampen alcohol van CAP Sweet Strawberry).

Dan 3-4 weken steepen in koele donkere plaats (dagelijks schudden).

Ik ben afgestapt van het speed steepen met de yoghurt maker of ultrasoon.

Na week 2 toch al eens geproefd, maar hou er rekening mee dat ie daarna nog verandert qua smaak / kleur.

Edited by Mindfak
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lang? Ach, is een kwestie van genoeg maken.

Dan is het alleen de eerste keer wachten. :duim

 

Enne kaneel in the virus? Dat haal ik er echt niet uit.

Maar dat is sowieso een heel vreemd smaakje.

Kan ook aan mijn smaakpapillen liggen hoor. Damp namelijk pas net, na jaren stevig gerookt te hebben.

Maar vreemd is 'ie zeker!

Link to comment
Share on other sites

Guest Sander999
16 hours ago, sabine said:

Ik wissel zowiezo af met een 4 tot 5 smaakjes per dag. Op deze manier vervelen er weinig smaakjes.

Dat doe ik inderdaad ook, alleen is het jammer dat sommige smaken zo in je coil blijven hangen

Link to comment
Share on other sites

 

Eerst 12u (max) met de dop af laten breathen (verdampen alcohol van CAP Sweet Strawberry).

Dan 3-4 weken steepen in koele donkere plaats (dagelijks schudden).

Ik ben afgestapt van het speed steepen met de yoghurt maker of ultrasoon.

Na week 2 toch al eens geproefd, maar hou er rekening mee dat ie daarna nog verandert qua smaak / kleur.

Bedankt voor de tip!

Heb gisteravond 3x100ml gemaakt en deze hebben de hele nacht doploos doorgebracht.

Het goedje ruikt in ieder geval al om niet te versmaden, dat belooft wat!

Link to comment
Share on other sites

Guest DP Renilo

Le french liquide - Re-animator 2.

zeg maar agrum in een potje... Net aangekregen en dan maar direkt in de tank :) straks op het werk meer hierover :)

-> deze is nóg lekkerder dan de re-animator van net hieronder! Agrumes. Lekker zoet en fris zonder plakkerig te zijn!

 

Le french liquide - Re-animator.

Al enkele dagen aan een stuk in gebruik... Heerlijk! Napoleon-snoepjes om te dampen!

Edited by DP Renilo
Link to comment
Share on other sites

Guest Dakota

In mijn T3S zit nu flavourtec ice; iced cherry 6mg

En in mijn ego aio nr 16 van sweetcreams lijn (france liquids) 3mg

gemengd met strawberry van "topliquid"

 

Nr 16 moet smaken naar perzik en slagroom maar vond m niet erg aangenaam.. vandaar dat ik m gemengt heb :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest DnnSke
1 hour ago, dezuigeling said:

Unicorn Milk clone (diy).. oh wat is die lekker!! :ja

Die damp ik ook op dit moment (volgens dit recept). Tot nu toe de lekkerste liquid die ik heb geproefd zelfs!

Link to comment
Share on other sites

Komt vast omdat je hem zelf hebt gemaakt :grins is bij mij ook een favoriet home brewed Unicorn milk, als r niet zo een hype omheen was geweest en ik het van  mindfak niet eerder had gelezen weet ik op zeker dat ik het nooit gekocht zou hebben, laat staan gaan clonen, gek he tkan zo verkeren.

iets met dat milk wat mij tegenstaat, ben allergish voor melk (the real stuff ) 

 

Drip  nu Clovis van 814, in mijn Anima, jammie zo voor het slapen gaan......

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, DnnSke said:

Die damp ik ook op dit moment (volgens dit recept). Tot nu toe de lekkerste liquid die ik heb geproefd zelfs!

Die ga ik volgende ronde maken! Ik heb momenteel dit recept gebruikt (al 100ml in 4,5 dag erdoorheen gedampt :trilt)

15 hours ago, Meyeke52 said:

Komt vast omdat je hem zelf hebt gemaakt :grins is bij mij ook een favoriet home brewed Unicorn milk, als r niet zo een hype omheen was geweest en ik het van  mindfak niet eerder had gelezen weet ik op zeker dat ik het nooit gekocht zou hebben, laat staan gaan clonen, gek he tkan zo verkeren.

iets met dat milk wat mij tegenstaat, ben allergish voor melk (the real stuff ) 

 

Drip  nu Clovis van 814, in mijn Anima, jammie zo voor het slapen gaan......

Idd, één van de lekkerste juices die ik ooit heb geproefd! Maar die premiumprijzen had ik er nooit voor betaald iig. 

Ik ben nu aan het wachten op m'n versie van dandy's apple pie, van hier op t forum, heb er een kleine twist aan gegeven. Morgen is die een heel eind gesteept..

Oh wat hou ik toch van DIY :clap

Edited by dezuigeling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

NJOY Artist collection Samba Sun - jaja met dit kouwe weer dromend op stralend voorjaar beetje lekkerder dan nu :grins

Heerlijke peach !!!!

 

@cleootje pio heb je die TPA ?  ik heb  daar twee flesjes Flavour van,maak altijd 30 ml, en dan maak ik een flesje van 15 met andere smaakjes erbij, vindt hem ook een beetje iets missen vandaar :) kom soms best iets verassend uit, maar idd zo alleen niet onaardig  maar ........kweet niet :grins 

Link to comment
Share on other sites

@cleootje pio citroen, apple, coconut( FA) cinnamon( van FA) rum raisins, roasted almonds, pecan, holiday spice, je kan bij het bases idee van BNB nog zoveel meer leuke dingen doen en nogmaals hij wordt er met toevoegingen echt beter op, vandaar dat ik er twee heb gekocht ook omdat het meng percentage hoog ligt dus je bent er zo doorheen :grins 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vanavond eens geen home-made sapje maar de Holy Ice van Green Vape, in de full vape versie. De enige die bij mij op 0% nicotine een perfecte dampsensatie oplevert. Ik damp hem nu in de duplx, 0,54 ohm coil van SS 316L op 25 watt. Wat wil een mens nog meer?!

 

Link to comment
Share on other sites

@Erkki, de Duplx is zo fijn door de mogelijkheid af te wisselen tussen dripper en tank. Makkelijk op te bouwen. Nadeel is dat je, wil je aan het deck werken of overschakelen van tank naar dripper dat de tank half leeg moet zijn, anders loopt je sap door de schoorsteen weg. Ik vind niet elk sapje in de tank tot zijn recht komen maar dat is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Het in elkaar schroeven moet met zorg. (vooral het kapje over het deck schroeft snel scheef). Bij schoonmaken opletten dat je het ringetje van het kapje niet kwijtraakt.

 

Wat kleine nadelen dus, maar ben er toch blij mee!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...