Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
tomtactix

Wat ben je nú aan 't dampen?

Recommended Posts

Een paar weken terug vond ik achterin de kast nog een flesje RY8 van Pinkspot. Maar eens gemixd en laten steepen. Smaakt prima nadat ik er wat extra base bij had gedaan, 10% was toch wat veel naar mijn smaak. 

Bloodsuckka, zoals altijd eigenlijk. Daarnaast ook Cinnamon nog iets van TFA, die blijft goddelijk.

Icetea Peach van Vapefuel. Lekker..

Reactor Pluid  van Solubarome....

Posted (edited)
6 hours ago, Ozzy said:

Reactor Pluid  van Solubarome....

Hoe is ‘ie in vergelijking met het origineel? En is het een coil killer?

Edited by Dampkring

3 hours ago, Dampkring said:

Hoe is ‘ie in vergelijking met het origineel? En is het een coil killer?

Het orgineel nooit geproefd helaas, in die tijd moest ik niets hebben van anijs, lime smaak e.d

Maar ,

deze vind ik persoonlijk geen coil killer,

en tsja  het smaakt best lekker wel op 20% gemixt en 2 procent ws23 toegevoegd *

shake and vape,

maar na een 10 dagen ongeveer word de smaak nog beter .

Vandaag zijn de laatste ml van CDD Choco-Mint aan de beurt. Flesje gemixt op 8 oktober 2016. Oftewel toen was ik nog niet zo heel lang aan het dampen. Maar het smaakt mij goed. 🙂

ABC: Another Bloody Custard in de Merlin 23 mm. Ik weet niet meer wie het zei, maar ik stond klaar om de tank te verkopen, na heel veel verschillende builds geprobeerd te hebben. Zelfs de insert voor de luchtinlaat uitgeboord, omdat ik volledig open niets vond, maar de insert net te strak vond. Nu istie iig wat trek betreft perfect. Maar.. Ik kon de smaak er niet uithalen. Maar diegenen zei dus: custards moet hierin.. Laatste poging: een fused clapton van Het welbekende Ambrose vape doosje erin en eerst Nice Custard Cream en nu dus die ABC. Man man man man man man man man mannnnnnnn!!!!! Ik herontdek beide sapjes! Lekker sabbelend aan m'n dampertje op 0,3 ohm, 46,5 wattjes..

Minty the toff van T-Juice in de pulse 22. 

Eindelijk door hoe hoog Mn coil moet en.......

potverdrie wat is dat lekker zeg!

na een paar dagen testen met exotische coils is “gewoon” een 3316l draadje het best. 

0.35ohm op 40watt

Tank werd heet met chainvapen. Nu helemaal niet meer. Heerlijk. 

Maar even terug naar minty. 

Das best een lekker sapje. 

Damp het nu een paar dagen en in het begin dacht ik: after eight chocolaatje zonder chocola. 

Nu denk ik toffee met een klein frisje. Gewoon lekker en toch niet zo extreem zoet als wat je zou denken met toffee. Gemixt op 10% waar 15 word geadviseerd. Misschien daardoor. Maar voor mij perfect zoals hij nu is. 

Heel verhaal. Ben er moe van. 

Dampse!

5 minutes ago, Sebas said:

na een paar dagen testen met exotische coils is “gewoon” een 3316l draadje het best. 

0.35ohm op 40watt

Damp het nu een paar dagen en in het begin dacht ik: after eight chocolaatje zonder chocola. 

Nu denk ik toffee met een klein frisje. Gewoon lekker en toch niet zo extreem zoet als wat je zou denken met toffee. Gemixt op 10% waar 15 word geadviseerd. Misschien daardoor. Maar voor mij perfect zoals hij nu is. 

Dampse!

Een SS- draad warmt ZO snel op, die kun je zelfs nog wel een paar wattjes lager dampen. Gewoon uitproberen en kijken waar je de beste smaak mee krijgt. Ik heb er nu een nichrome coil in (ook een lekker korte ramp-up), en damp die zelfs op 25 voor de beste smaak. Terwijl ik de kanthal met de zelfde wqeerstand (0,3) op 45 had staan, maar dit bevalt beter . (De coil is overigens net zo snel zwart en de watten net zo snel opgelost, hoor 😉 ) 

0.35ohm op 40watt

Dampse!

Sowieso met die combo, coils boven het deck uit, is echt een superfijn ding, al heb ik de weerstand wel een heel stuk lager1c981549b76a87083ba48a8e99e8e58e.jpg

Posted (edited)
30 minutes ago, Oomkobus said:

Sowieso met die combo, coils boven het deck uit, is echt een superfijn ding, al heb ik de weerstand wel een heel stuk lager1c981549b76a87083ba48a8e99e8e58e.jpg

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png

Ja. Daar ben ik nu ook achter. Maar eigenlijk staat het raar dus denk je: klopt niet. 

Maar weer een filmpje gekeken en nog 1. 

Coil gedraaid, met een tandenstoker prikken in de airflow gaatjes om te kijken waar de lucht komt.  

Nog een keer een paar hijsen nemen..... WoW! 

Dat zon klein stukje zoveel verschil kan maken!

zodra deze coil “op” is even iets in de vapetas zoeken voor de maat 😉

De weerstand is vrij hoog voor mijn doen. Zat altijd rond de 0.5/0.7(andere tankjes) vond dit al spannend. Hahaha

Edited by Sebas

@L33ntje ja idd. 

Men koelt ook lekker rap af waardoor de tank niet zo heet wordt. 

Ik had hem op 30watt gezet. Toch niet zo. 

Op 35. Ja kan ook wel. Qua smaak niet zoveel verschil(merk of proef niks anders. Dampproduktie nog steeds kleine mist)

maarja. 5watt minder scheelt toch weer iets aan batterij duur. Laat hem er wel op staan 😉

ik had een dag le Vape und frappe(of zoiets) gedampt. Heerlijk maar coil zo zwart als roet en de wick doormidden. Die damp ik nu alleen af en toe tussendoor. 

Vind het niet erg om te wicken maar niet 2x per dag 😉

met minty the toff al 2 dagen met Mn wick en nog geen spoor verkleuring. Kan ook zijn dat Mn setup wat beter staat dan tijdens de Vape frappe bedenk ik me nu🤷‍♂️

11 minutes ago, Sebas said:

Ja. Daar ben ik nu ook achter. Maar eigenlijk staat het raar dus denk je: klopt niet. 

Maar weer een filmpje gekeken en nog 1. 

Coil gedraaid, met een tandenstoker prikken in de airflow gaatjes om te kijken waar de lucht komt.  

Nog een keer een paar hijsen nemen..... WoW! 

Dat zon klein stukje zoveel verschil kan maken!

zodra deze coil “op” is even iets in de vapetas zoeken voor de maat 😉

De weerstand is vrij hoog voor mijn doen. Zat altijd rond de 0.5/0.7(andere tankjes) vond dit al spannend. Hahaha

Zie nu pas dat het de combo is. Ik had het over de pulse. Dat de coil zo raar hoog zit. 

De combo ligt even op een zijspoor

6 minutes ago, Sebas said:

@L33ntje ja idd. 

Men koelt ook lekker rap af waardoor de tank niet zo heet wordt. 

Ik had hem op 30watt gezet. Toch niet zo. 

Op 35. Ja kan ook wel. Qua smaak niet zoveel verschil(merk of proef niks anders. Dampproduktie nog steeds kleine mist)

maarja. 5watt minder scheelt toch weer iets aan batterij duur. Laat hem er wel op staan 😉

ik had een dag le Vape und frappe(of zoiets) gedampt. Heerlijk maar coil zo zwart als roet en de wick doormidden. Die damp ik nu alleen af en toe tussendoor. 

Vind het niet erg om te wicken maar niet 2x per dag 😉

met minty the toff al 2 dagen met Mn wick en nog geen spoor verkleuring. Kan ook zijn dat Mn setup wat beter staat dan tijdens de Vape frappe bedenk ik me nu🤷‍♂️

Daar hoop ik ook op met deze coil. 20 watt lager moet toch iets gaan schelen in de houtskool en inderdaad,. bijna vier tanks later is mijn coil nog brandschoon eigenlijk. Wel weer mijn watten helemaal foetsie natuurlijk. Zit me suf te piekeren of ik daar iets op zou kunnen vinden....met glasvezellont proberen te wicken was in elk geval geen succes ; net geprobeerd, smaakte vreselijk, Dus gauw weer watten er in. 

Moet dus toch nog eens op zoek naar een smaakje met minder menthol of koolada - wat lastig is, want zonder is fruit me te zoet (word ik misselijk van) en bakery sowieso. Zou ik eens gaan proberen tabak te DLen ?? Krijg je ook wel zwarte coils van, maar je watten doen tenminste geen grote verdwijntruc.....

49 minutes ago, L33ntje said:

Moet dus toch nog eens op zoek naar een smaakje met minder menthol of koolada - wat lastig is, want zonder is fruit me te zoet (word ik misselijk van) en bakery sowieso. Zou ik eens gaan proberen tabak te DLen ?? Krijg je ook wel zwarte coils van, maar je watten doen tenminste geen grote verdwijntruc.....

Het moet maar net je smaak zijn hoor, maar zou iets als komkommer of groene thee kunnen werken? Dat combineert goed met veel soorten fruit, haalt het zoete (en vaak snoepige) eraf zonder meteen menthol oid te moeten dampen.

Ik damp sinds een paar maanden graag smaken met komkommer en fruit wordt er veel frisser van, zonder dat de komkommer per se nadrukkelijk aanwezig is.

Just now, MissFog said:

Het moet maar net je smaak zijn hoor, maar zou iets als komkommer of groene thee kunnen werken? Dat combineert goed met veel soorten fruit, haalt het zoete (en vaak snoepige) eraf zonder meteen menthol oid te moeten dampen.

Ik damp sinds een paar maanden graag smaken met komkommer en fruit wordt er veel frisser van, zonder dat de komkommer per se nadrukkelijk aanwezig is.

Ik ben er op dit moment even flink op aan het googelen, en ben er nu niet meer helemaal zeker van dat het wel aan de menthol ligt.....al zal die het wel erger kunnen maken (zoals alle tankcrckers ook op je watten in kunnen werken). 

Het kan inderdaad ook te maken hebben met het te lang heet blijven van de coil (zit een dikke vette flat clapton in) en die blijft natuurlijk wel lang warm, en ik heb ook nogal de neiging om te kettingdampen. Er zijn blijkbaar nog wel wat dingetjes die ik kan uitproberen. 

Strakker wicken l33n, zo strak als je kan, geloof me, ik met m'n wolkenkanonnen, ik doe meer dan een week met m'n wicks

2 minutes ago, Oomkobus said:

Strakker wicken l33n, zo strak als je kan, geloof me, ik met m'n wolkenkanonnen, ik doe meer dan een week met m'n wicks

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png

Dat heb ik nu gedaan. Zo strak dat ik nog net de coil niet uit zijn verband trek. Eens kijken hoe dat gaat, en  als ik weer moet bewatten (morgen ofzo) eens kijken of het helped als ik de ocil spaced maak. De enige factor die ik niet kan beïnvloeden eigenlijk is het kettingdampen . Meer dan een week is niet nodig, maar een hele dag zou al prettig zijn 😉 

Ik ben als hoofdzakelijk MTL-damper natuurlijk ook niet zo gewend aan die hele dikke coils. Moet ik nog een beetje mee vogelen geloof ik. 

Dat kan strakker, ik maak t puntje nat met m'n spuug, draai dan een minuut lang tussen twee vingers en zelfs dan heb ik nog een pincet nodig om het erdoor te krijgen.

Op coils met een id van 3mm gebruik ik iets meer dan de helft van een strookje cotton bacon.
Dacht in t begin dat het nooit zou werken maar als ik "normaal" wick is het binnen een dag verkoold een trek ik het zo uit elkaar bij het verwijderen van t katoen.

Bij het verwijderen moet ik wel één kant van het katoen afknippen anders trek ik de (flatwire) coil ook uit z'n verband.

1 hour ago, L33ntje said:

Ik ben er op dit moment even flink op aan het googelen, en ben er nu niet meer helemaal zeker van dat het wel aan de menthol ligt

t Leek mij ook nogal stug, omdat ik zelf heel lang doe, met de coils waar ik menthol mee damp. Menthol staat er ook niet echt om bekend, dat het aankoekt. De meeste zoetigheid wel trouwens, dus misschien zit er wel een sweetener, stevia of sucralose ofzo in je liquid die gaat carameliseren.

58 minutes ago, Madman said:

t Leek mij ook nogal stug, omdat ik zelf heel lang doe, met de coils waar ik menthol mee damp. Menthol staat er ook niet echt om bekend, dat het aankoekt. De meeste zoetigheid wel trouwens, dus misschien zit er wel een sweetener, stevia of sucralose ofzo in je liquid die gaat carameliseren.

Ja, dat verkokelen heeft alles met de sucralose en de vg te maken. ;-). Ik damp tegenwoordig veel premium liquids en aroma's met hoog vg. Daarentegen damp ik op mtl tegenwoordig weer heel veel Ry4 in heel hoog pg (80-100%), en die watten en cool heb ik er inmiddels geloof ik al een maand in zitten. Dat scheelt dan weer. 

Gina van Atmos lab, tankje is OBS engine nano.