Jump to content

Het grote China-sites hoe-lang-duurt-het topic


Karin Spaink

Recommended Posts

Een paar maanden geleden 15 reserveglaasjes besteld voor de kf v5 mini.

Kreeg de verkeerde maat binnen.

Heel veel foto's met de schuifmaat erbij leidden tot erkenning van de 'claim'.

Men zou alsnog de juiste maat toesturen.

Deze staan nu al 11 weken op 'packaging'.

Elke keer weer een nieuw kulverhaal.

Ik wacht nog een weekje tot ik de claim doorschuif naar paypal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Op 26-89 iets niet-dampgerelateerd besteld bij een italiaanse website, wat achteraf een chinese dropshipper (b)leek te zijn.

 een gietijzeren DR 80cc cilinder. Deze kost in NL ca 123 euro en bij hen 54. Levertijd ca 10-15 werkdagen en in NL is hij nergens leverbaar.

Op 1/9 kreeg ik via paypal de melding dat er verzendgegevens waren toegevoegd door de verkoper: een trackingcode  van DHL.

Deze een paar keer opgevraagd, bleek het pakket van de week al in NL te zijn en eergisteren zou hij al bezorgd worden.

Op de dag van bezorging stond er plotseling bezorgd in het scherm.

Ik DHL bellen, bleek de tracking bij iemand anders te horen die een document vanuit China naar Ter Apel had gestuurd.

Mailtje naar de verkoper met de vraag om de juiste code is nog onbeantwoord. Gisteren nog een in het italiaans  verstuurd, maar vandaag ook nog geen reaktie.

Ik wacht nog even af. Als de 15 werkdagen voorbij zijn en ik nog niets heb gehoord, dien ik een claim in bij paypal.

 

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Deze cilinder is zo aangepast, dat hij met de originele 49 cc kop gemonteerd kan worden.

Er bestaat nog een hele kleine kans dat ie alsnog geleverd gaat worden. Tot de tijd dat ik het zeker weet, durf ik ook geen andere in NL te bestellen.

 

Edit:

Zojuist even zitten google-en  en zag dat de site mogelijk een scam is en dat meer mensen hun producten niet ontvingen.

Dus toch maar direct een claim ingediend.

Gaat wel ca 2 weken duren.

Edited by Foggy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

DHL maakt er hier momenteel een potje van. Eerst een Ali pakje dat in de brievenbus zou zijn afgeleverd en er niet is. Nu weer een pakket dat ik nu bij een pickup point kan gaan halen, omdat het pakket niet afgeleverd kon worden. We waren dus gewoon thuis.

Zeker erg druk en/of nieuw personeel. De afgelopen 2,5 jaar waren er geen problemen. Jammer.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

DHL verschuilt zich achter de smoes drukte.vorige week een week op een pakje van bol zitten wachten.uiteindelikk heeft bol hem terug gehaalt en geld terug gestord.nieuwe bestelling via post.nl verstuurd en gewoon na twee dagen afgeleverd.

In het verleden al meerdere malen problematiek met dhl.niet thuis briefjes terwijl je de hele dag thuis was en nog meerdere wanprestaties.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Het kan even duren.
Had in october een hoop coils besteld.
De datum verstreek en ik vroeg een dispuut aan.
De ene verkoper betaalde makkelijk terug.
Een andere kronkelde nog even en noemde het een logistic issue.
Dat was niet mijn probleem en Alie greep in.
Uiteindelijk werd deze ook terug betaald.
Zaterdag viel alsnog het pakket binnen.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

2 pakjes van 3Fvape gehad was toch echt na een week of 1.5 / 2 binnen. Nu 1 onderweg van Cigabuy met DHL (16 euries vervoerskosten) kijken hoe lang dat duurt.

Pakket uit Engeland was al eerder onderweg dan deze 2 en daar heb ik net 3 tientjes inklarings kosten voor overgemaakt naar PostNL.

Engeland gaat m'n favoriet niet worden.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...