Jump to content

Het grote China-sites hoe-lang-duurt-het topic


Karin Spaink

Recommended Posts

@elitehunter Ik denk het niet, voor aankopen binnen Europa gaat er niets veranderen. Wat wel gaat veranderen, is dat voor alle aankopen buiten de EU, je btw zal moeten betalen. Momenteel is deze vrijgesteld voor aankopen onder de 22 Euro.

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

@elitehunterwe betalen geen dubbele belasting. Het verkopende land moet het btw tarief hanteren van het ontvangende land, (als de verkopen hoger zijn dan €10.000,00 per jaar) Hier zullen wij weinig van merken aangezien de meeste europese landen allemaal btw van rond de 20% hanteren.

 

buiten de eu moet er vanaf 1juli ook btw betaald gaan worden. De meeste grote webshops zullen dit af handelen via het OSS systeem. Dit kan voor ons ook voordelen hebben.  


als bijvoorbeeld alie of driphacks die btw aangifte doet. Dan kunnen wij zonder verder bijkomende kosten tot €150 per zending importeren.
Dit kunnen we dadelijk heel makkelijk controleren of de btw op de factuur staat.

is er 21% btw in rekening gebracht dan is het voor ons afgehandeld en krijgen wij het netjes thuisbezorgd.


voor 1 juli is het vrijgestelde bedrag van btw €22. Kom je hier boven moet de inklarende vervoerder deze doorrekenen aan de ontvanger. En voor dat werk betaal je ook nog eens €13

 

 

Edited by Maurice1974
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Na bijna een maand wachten, een berichtje eraan gewaagd, waar mijn 6 Aegis L200's blijven.
Gelijk onder de neus gewreven dat vanaf 1 juli btw en invoerrechten betaald moeten worden.
Zonder reactie op dat bericht, viel er spontaan een melding binnen dat ze verstuurd zijn.
Goedkoop zou nu wel eens duurkoop kunnen zijn.

 

Link to comment
Share on other sites

Heb net een kf v5 mini binnen gehad, maar men is 'vergeten' de meebestelde rol met 150 yard nichrome mee te sturen.

Mocht men het alsnog opsturen, gaat het me ook 2,10 btw + 4 inklaring= 6,10 extra kosten.

Is het nog steeds een goede deal, maar wel jammer.

 

Verder zijn er 2 pakketjes al bijna een maand geleden in NL aangekomen, maar nog steeds  niet binnen.

Andere pakketjes komen wel gestaag binnen, anders zou het slechte ervan denken (het zo maar kunnen zijn dat postnl bewust pakketjes vertraagt tot na 1-7).

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Volgens mij zijn er in china zelf ook vertragingen. Heb 6 bestellingen staan, 4 waarbij die blijft hangen op Inbound success in consolidated warehouse voor 5 dagen nu en de andere 2 zijn 6 dagen geleden verzonden en daar staat nog steeds Zending gereed voor verzending.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ben nog steeds aan het wachten op 2 pakketjes, 1tje uit de UK en 1tje uit de USA vandaan. beide liggen er al sins 10 aug. 

 

Had ik een bericht gestuurd naar Postnl, krijg ik dit als antwoord terug:

Hi! Logisch dat je je hier zorgen over maakt. Vanwege grote drukte bij ons internationale sorteercentrum zijn er vertragingen ontstaan bij dit soort zendingen. Sorry hiervoor! We doen ons uiterste best om het zo snel mogelijk te bezorgen.

 

Heb een beetje gekeken op de twitter pagina van postnl zie ik dat mensen al langer dan een maand wachten op een pakketje uit het buitenland vandaan.

 

Link to comment
Share on other sites

De gebruikelijke kletskoek van de PostNL droeftoeters.
Met vlagen gaat het nu al jaren over een vermeende drukte.
Breid je capaciteit uit, want er word genoeg betaald voor die zooi.
Van een bestelling die 21-7 verzonden is, kreeg ik vandaag de melding, dat ik inklaring/btw moest betalen.

Dat heb ik gelijk gedaan, en verwacht weer een week wachttijd.

Een pakket uit de UK staat sinds 11-8 te wachten om door de douane te gaan.
Ik ben er heel makkelijk in, nu er zo veel geld gegenereerd word.
Breid GVD die capaciteit uit.
 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Cyber_Huub said:

Breid je capaciteit uit, want er word genoeg betaald voor die zooi.

vind ik ook we betalen ons al helemaal schil aan verzendkosten vanuit het buitenland.. ik vind het niet zo gek dat je veel winst maken als ze het toch niet uitgeven aan personeel en meer sorteercentrums.. Soms betaal ik gewoon nog iets meer voor verzendkosten alleen maar om postnl te vermijden want dan heb je dit gezeik meestal niet.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Dampers,

 

Mijn alie geeft op geen enkele manier nog vape producten.

Wanneer ik op een reeds besteld product klik geeft hij aan niet meer te verzenden naar NL, dit is eigenlijk bij alle vape producten zo.

Meer mensen last van dit probleem?

Link to comment
Share on other sites

In het menu staat het onderdeel electronische sigaretten al een tijdje niet meer bij de categorieën, maar als ik op bv voopoo, rba, of podsysteem zoek, krijg ik gewoon resultaten, ik ben overigens ingelogd via de app.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...