Jump to content
Karin Spaink

Het grote China-sites hoe-lang-duurt-het topic

Recommended Posts

Vraagje over een Chinees bedrijf met warenhuis in Duitsland. Afgelopen week (27 mei) een modje (Koopor mini V2) besteld voor mijn oom (notoire roker, en krijgt zijn sigaretten gratis want vult sigarettenautomaten).

Alhoewel er bij vermeld stond binnen 24 uur verscheept is het ding pas gister (3 juni) in beweging gekomen op de DHL tracking. Tracking staat inmiddels als

"De zending is in het pakketcentrum verwerkt.

Köln, Germany"

Probleem: Ik was van plan donderdag (in alle vroegte) naar mijn oom af te reizen. Is er nog een kans dat het ding morgen wordt bezorgd? Anders moet ik een kutsmoes verzinnen om een dag later naar mijn oom te gaan.

FT ePacket:

22-05 besteld

24-05 verzonden

30-05 "Er ontbreken pakket gegevens. U ontvangt van ons een informatieverzoek"

04-06 "Vrijgegeven douane"

05-06 ontvangen

Ik heb overigens geen brief gekregen of gegevens aangeleverd, mazzel denk ik. Was een pakket met ongeveer €20 waarde trouwens.

FT ePacket:

28-05 besteld

29-05 verzonden

06-06 ontvangen

Weer tussentijds de trackingmelding: "Er ontbreken pakket gegevens. U ontvangt van ons een informatieverzoek".

Maar zet je internationalparceltracking.com op Engels dan staat er "Shipment is being cleared through Customs".

Het is mij niet duidelijk of dit gewoon een vertaaldingetje is of dat er iets aan het veranderen is. In ieder geval kwam het pakketje ook ditmaal gewoon erdoor.

FT e-packet

Besteld 27-5

Verzonden 29-5

Ontvangen 6-6

Lekker snel! Voor mij geen free shipping meer, dat duurt veel te lang en komt soms niet eens aan. Die paar centen meer voor een e-packet zijn het waard! 

Posted (edited)

FT e-packet:

https://www.fasttech.com/p/9698157

2019-06-06 16:09 Ontvangen

妥投

2019-06-06 09:40

到达投递局

2019-06-06 09:31

到达投递局

2019-06-05 21:23

海关放行

2019-06-05 08:46

到达处理中心,来自中国 北京

2019-06-04 01:46

到达 北京市国际邮件交换站 处理中心

2019-06-04 01:44

已离开北京市国际邮件交换站,发往北京市国际邮件交换站

2019-06-03 20:15

到达北京市国际邮件交换站

2019-06-03 20:12

离开中国邮政速递物流股份有限公司北京市天竺国际邮件处理 发往北京市国际邮件交换站

2019-06-03 19:22

离开北京市 发往全球交通枢纽

2019-06-01 22:16 Verzonden

北京邮政速递国际分公司收寄中心已收件(许云鹏)

Edited by balling

3 hours ago, Leo Bak said:

Weer tussentijds de trackingmelding: "Er ontbreken pakket gegevens. U ontvangt van ons een informatieverzoek".

Maar zet je internationalparceltracking.com op Engels dan staat er "Shipment is being cleared through Customs".

Ik had het ook met Mn laatste 2 bestellingen van Ali. 

Op een gegeven moment stond er bij tracking:

held by customs

ik denk daar gaan we....

volgende dag: released by customs

3de dag: dingdong...post.nl voor de deur

On 6-6-2019 at 18:12, Leo Bak said:

FT ePacket:

Waar kan je ePacket selecteren want ik vind die optie niet direct? Zou een paar mods willen bestellen met de zekerheid ze toch eind deze maand in huis te hebben.

Die zekerheid heb je ook met een ePacket niet:

Mijn laatste ePacket dat verzonden is op 20-05 heeft nu de status:

已离开深圳市速递物流公司华强北国际业务中心营业部,发往深圳国际邮件互换局

Wat vertaald zoveel betekend als:

Heeft verlaten Shenzhen Express Logistics Company Huaqiang North International Business Center verkoopafdeling, verzonden naar Shenzhen International Mail Exchange Bureau

2 hours ago, Dwarsligger said:

Waar kan je ePacket selecteren want ik vind die optie niet direct? Zou een paar mods willen bestellen met de zekerheid ze toch eind deze maand in huis te hebben.

Bij Customize Shipping:

pWAEDgYr.png

2 hours ago, Dwarsligger said:

Waar kan je ePacket selecteren

Bij 2. Shipping information kun je je keuze maken, bij batterijen of mods met interne batterij is deze optie niet beschikbaar.

cc04dda9-35eb-430f-86e7-bd0ac8722f1e.jpg

56 minutes ago, JoshuaB said:

Die zekerheid heb je ook met een ePacket niet

De afgelopen 40 ePackets (meer passen er niet in mijn 17track archive) kwamen gemiddeld na zeven tot acht dagen aan.

🤣👍, @Leo Bak, je was me een paar seconden voor, maar idd zelfde ervaring met minstens zoveel pakjes, een week, snelste was vier dagen.

Bedankt, had de optie eerst niet gezien omdat ik zocht naar iets waarvoor ik moest bijbetalen, blijkbaar was het gratis voor mij  😄

Per product en factuurbedrag zijn de kosten van ePacket verschillend.

Posted (edited)

Heb nu bij 2 orders staan, vastgehouden bij de douane en dan een paar uur later bezorging mislukt, Even afwachten wat er gaat gebeuren. Ze zitten alle 2 ruim onder de 22 euro grens

Update de bezorger stond net aan de deur met 1 van de 2 pakketjes aan de deur.

Edited by Jopie

ePacket van 20-05 wederom terug bij af:

"I am sorry that the post office return the package by mistake again, but we have reshipped the package again directly from City Shenzhen not from Beijin city, you can track the package via this link: ####".

FT forum staat op het moment vol met dit soort meldingen.

11 hours ago, Jopie said:

Ze zitten alle 2 ruim onder de 22 euro grens

Hm, was ik uit het oog verloren in mijn enthousiasme. Pakket is reeds verzonden maar hoe groot is de kans dat een +100 euro pakket wordt onderschept bij de douane? Puur lotto of is het risico toch groter?

Ik heb regelmatig iets gekocht boven de 22 euro grens maar nog nooit eruit gepikt. Maar nog nooit een 100+ pakket . Max bij mij was rond de 50/60 euro.

Idd. niet teveel over nadenken. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar vaak is het niet.

Bij mij 2 keer omdat onze Chinese vrienden een werkelijke waarde op het pakje hadden gezet (niet de bekende vapeshops).

Van de tientallen pakketjes nooit eruit gepikt zolang de opgegeven waarde maar onder de 22,- is. Een enkele keer geluk gehad, toen ze het er alsnog op hadden gezet. De 13 in dozijn Ali verpakkingen glippen er vaak doorheen. De smaken uit de USA helaas niet, wat ze erop zetten wordt altijd verrekend en met bv Zamplebox zelfs een informatie verzoek, ook al staat die op $10,-

Staat gelukkig op dat de waarde slechts 20 euro is maar ik vermoed dat die douaniers intussen ook wel al snappen dat niet alle pakketjes uit China minder dan 22 euro waard zijn. 😄

Ik zit ook altijd onder de 22 Euro. Maar een paar keer per jaar word ik er uit gepikt.

En dan steeds betreft het electronica achtige dingen. Nu weer.... Een Joyetech Penguin toestel.

€ 21,35 is keurig onder de 22 Euro. (op uitgezocht inderdaad 🤣 ) Dus douane gaat er ook nu weer "zonde tijd" aan besteden.

Geen haast bij en de Uitgeprinte rekeningen e.d. liggen al weer klaar.