Jump to content
Karin Spaink

Het grote China-sites hoe-lang-duurt-het topic

Recommended Posts

Uiteindelijk via Paypal nog een keer contact opgenomen met Gearbest, en nu het aankoop bedrag terug gekregen :D Wel een hoop gezeur voor een relatief klein bedrag, maar het ging om het principe.

En dat er bij DPD wel eens pakketten beschadigen of kwijt raken verbaasd me niks, heb zelf 2 jaar op een sorteer centrum van TNT gewerkt, daar ging ook van alles mis. Als de sticker met barcode beschadigt en er geen duidelijk adres opstaat is het einde oefening. Hoeft niet eens de fout van een medewerker te zijn, de sorteer band trok zo af en toe pakketten doormidden, daar keek niemand van op.

4 hours ago, DeGijs said:

Uiteindelijk via Paypal nog een keer contact opgenomen met Gearbest, en nu het aankoop bedrag terug gekregen 😄 Wel een hoop gezeur voor een relatief klein bedrag, maar het ging om het principe.

En dat er bij DPD wel eens pakketten beschadigen of kwijt raken verbaasd me niks, heb zelf 2 jaar op een sorteer centrum van TNT gewerkt, daar ging ook van alles mis. Als de sticker met barcode beschadigt en er geen duidelijk adres opstaat is het einde oefening. Hoeft niet eens de fout van een medewerker te zijn, de sorteer band trok zo af en toe pakketten doormidden, daar keek niemand van op.

Uiteindelijk blijkt dat er 1 doos retour afzender is gegaan.
Die zal wel volledig aan gort zijn gegaan.
Hier heb ik al een refund voor ontvangen.
Minder blij ben ik, dat ik sneller moet bestellen en de forse vrachtkosten weer kan betalen.
Voor alle beschadigingen en lekkages was geen oplossing voorhanden.
Ben er wel pissig om, maar heb weinig alternatieven.
Volgende bestelling gaat een verzoek bij om de dozen goed af te tapen.

On 10/13/2018 at 9:43 PM, Madman said:

Ze proberen altijd eerst om de schade voor hun te beperken. Eis gewoon dat ze het opnieuw sturen en vertel erbij dat je geen boodschap hebt aan dat de vervoerder het kwijt raakt. Jij hebt geen contract met de vervoerder, dat zijn zijzelf. Mochten ze hier nog steeds negatief op reageren, dan schakel je paypal in en sluit je de conversatie bij.

Normaliter gaan ze vlug overstag en verzenden ze het opnieuw. Geld terugvragen zijn fabrikanten meestal geen liefhebber van, omdat ze dan het idee krijgen dat jij t product wel hebt gehad, maar probeert er een slaatje uit te slaan

Ik ga bijna altijd voor refund ipv resend. Als zo'n Chinees zegt ik stuur het wel opnieuw en je closed daarmee de case dan sta je nergens als het opnieuw verzonden product niet goed/stuk/kwijt is.

Ik ga bijna altijd voor refund ipv resend. Als zo'n Chinees zegt ik stuur het wel opnieuw en je closed daarmee de case dan sta je nergens als het opnieuw verzonden product niet goed/stuk/kwijt is.

Dat is niet waar. Ze hebben mij eens tot 2 maal toe een nieuwe verzonden en de derde werkte nog steeds niet en heb ik refund gekregen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die paar keer dat er bij mij wat opnieuw gestuurd moest worden, werd daar gewoon n nieuw ordernummer voor gemaakt en kwam het net als een gewone order in mijn account te staan.

FT bestelling op 17-10

Shipped op 20-10

In shipper's warehouse op 22-10

Pre advised op 1-11

Ready for shipment op 1-11

Gaat weer lekker bij FT, ondanks bijbetaling van 3,91 dollar voor shipping upgrade.

Duurt weer een stuk langer tegenwoordig.. Waar het een tijdje een dag of 5 tot 7 was, loopt het nu alweer naar twee tot 3 weken. Dat e-packet is tegenwoordig ook niets meer waard.. Of weinig iig. En da's niet alleen Fasttech

Mijn pakketje kreeg 6 dagen geleden de status ‘shipped’. Ben benieuwd wanneer ik het krijg. Ik zal zo eens de track & trace bekijken. Bij Fasttech bestel ik alleen wat ik niet direct nodig heb en wat daar spotgoedkoop is, zoals flesjes, trechters, spuitjes. Als ik mijn zinnen heb gezet op een nieuwe mod koop ik die in een Nederlandse winkel. Liefst ga ik die dan zelf halen, maar dat lukt niet altijd.

32 minutes ago, Foggy said:

FT bestelling op 17-10

Shipped op 20-10

Pre advised op 1-11

Gaat weer lekker bij FT, ondanks bijbetaling van 3,91 dollar voor shipping upgrade.

Toch uitzonderlijk.

Mijn bestelling van 25-10 is 26-10 shipped.
En is op 2-11 ontvangen.

Geen flauw idee via welke route ze het verstuurd hebben.

Meer info dan hierboven stond er ook niet bij in de tracking info.

Het komt op mij ook nogal uitzonderlijk over hoor.

Ben de laatste tijd toch wel andere levertijden gewend.

Over tegenstrijdige snelheid gesproken.
Een FT epacket 23-10 shipped en 6-11 ontvangen.
Een andere epacket is 2-11 verstuurd, en komt vandaag 7-11 binnen.

Mijn laatste FT bestelling van anderhalve week geleden wordt nu al twee dagen ingepakt, heb ik steeds vaker de laatste tijd: ruim een dag 'waiting to be packaged' of een dag lang 'packaging'.

Als ik dan uiteindelijk zo'n pakje ontvang zie ik zo eentweedrie niets eraan wat zou maken dat je er eerst een dag of twee tegenop ziet om het in te pakken en daarna een dag lang moeite hebt om het in te pakken. Het is ook niet extreem groot zodat je eerst een grotere envelop moet regelen. Plakband lijkt me typisch iets wat je standaard op voorraad hebt als je de hele dag door pakjes inpakt. Misschien dat de ETA van de postzegels steeds verschuift.

On ‎5‎-‎11‎-‎2018 at 12:49, Foggy said:

FT bestelling op 17-10

Shipped op 20-10

Pre advised op 1-11

Update:

Gisteren (6-11) gaf de tracking ineens aan dat hij op 3-11 het land uit is gegaan

Zojuist is het pakje gearriveerd op het postnl acceptance center.

7 hours ago, MoonDogg said:

Maandag 6 nov. pakketje besteld bij Save Vape Nl. Vrijdag 10 nov. afgeleverd in Sorede Zuid Frankrijk.

Vind ik keurig.

En dat voor een China site :wink

6 nov een Nunchaku mod en Intake RTA besteld bij ft. Intake had een ETA van 9 nov, die is zowaar niet verschoven maar men had wel 1,5 dag nodig om het in te pakken. Gelukkig zojuist verstuurd, nu wachten bij de brievenbus ...

Nou ik had een order met spullen met een ETA van 9 nov.
Staat er aan de rechterkant een verwachte datum voor 16 nov.
Dat maar weer gecanceled en het andere item is net verstuurd.

8 november voor het eerst een order geplaatst bij Fasttech. ETA 14 november. Best snel. Tenminste, als het ook echt op die datum binnenkomt. Afwachten maar...

26 minutes ago, Pazmaster said:

8 november voor het eerst een order geplaatst bij Fasttech. ETA 14 november. Best snel. Tenminste, als het ook echt op die datum binnenkomt. Afwachten maar...

ETA betekend dat ze het op die dag binnenkrijgen en hopen te versturen. Wil je humeur niet verpesten maar je zal ff geduld moeten hebben ....

6 minutes ago, Tamara said:

Klopt. Arrival at Fasttech 😉

Oh ik dacht ook bij mij thuis... jammer! Maar mijn humeur is niet verpest hoor, ik had al rekening gehouden met een maand verzendtijd.