Jump to content
Karin Spaink

Het grote China-sites hoe-lang-duurt-het topic

Recommended Posts

3 minutes ago, Madman said:

Je zal wel ff door moeten geven aan de winkel dat het is teruggestuurd. Zij zitten niet de hele dag jouw tracking in de gaten te houden 😆

Je gaat me nu toch niet zeggen dat ik de enige was die die code in de gaten hield.

Waar is de tijd "klant is koning" gebleven.

Maar sirieus.

de verkoper kwam er zelf mee aan dat hij terug werd gestuurd.

is echt een supervriendelijk mens.

Dus ik heb er wel vetrouwen op.

50 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Das in China andersom.

Da's wat overdreven, Sub.

Verkoop op (lange) afstand is in wezen altijd ietwat problematisch vanwege de verzendkosten.

Als iets vanuit Europa terug moet naar China dan kost dat waarschijnlijk meer dan de waarde van de zending.

Dus ik snap wel dat ze daar niet al te scheutig mee zijn.

Ikzelf heb de afgelopen 5 jaar eigenlijk weinig problemen gehad met de verschillende Chinese leveranciers.

Alleen het Hana Mods disaster (wie herinnerd zich dat nog?) bij FastTech. Maar dat is uiteindelijk allemaal prima opgelost.

Er dreigt nu overigens bij mij wel een probleem te ontstaan met een zending van HotEcig.

Een mod staat in de omschrijving op hun site als zijnde 70mm hoog, terwijl het begeleidende plaatje 78 kilometer aangeeft.

In een uitgebreide emailwisseling blijven ze erbij dat hun omschrijving de juiste is (77mm) dus heb ik de bestelling maar door laten gaan.

De zending kan nu elke dag binnenkomen dus we gaan het binnenkort zien.

16 minutes ago, hyena said:

huh???😲

koning is klant???

Jazeker, LexWim koopt daar ook, hoor! Zekers weten, echt waar, zo koel!

Van FT een ongeregistreerd brievenbus pakje ontvangen. Heeft er > 2 maanden over gedaan. En natuurlijk de dag nadat ik een ticket opende daarover, valt ie door de brievenbus 😕

4 hours ago, dampsmurf said:

Van FT een ongeregistreerd brievenbus pakje ontvangen. Heeft er > 2 maanden over gedaan. En natuurlijk de dag nadat ik een ticket opende daarover, valt ie door de brievenbus 😕

Eind goed al goed!

Op 29-8 besteld, vandaag eindelijk vast mogen houden!

WLxk7ck.jpg

Hcigar Aurora squonker (18650, 20700 en 21700 compatible zonder extra adapters)

*Blij mee..!

Edited by keesjanklootviool

FT pakketje op 19 september met NL express E-packet via Wuhan verzonden en vandaag 28 september ontvangen. Vrij snel dus! 😀

En nog een pakketje van FT ontvangen...namelijk een nieuwe Pico 25. Op 25 september met NL express via Wuhan verzonden en vandaag ontvangen. Blij mee! 😀

Bestelling gedaan bij Gearbest, die op 27-07 verzonden zou zijn, en nog steeds niks gehad. Volgens de track&trace is dit het laatste wat bekend is:

2018-08-09 22:32:00 Exported by international gateway, to DPD Group International Gateway

Denk dat ik maar eens een mailtje richting PayPal ga doen, denk niet dat deze zending nog aan gaat komen 😞

20 hours ago, DeGijs said:

Denk dat ik maar eens een mailtje richting PayPal ga doen, denk niet dat deze zending nog aan gaat komen

Normaliter moet je t eerst met de verzender op proberen te lossen, voordat Paypal er iets aan doet. Ze vragen namelijk ook naar de correspondentie.

Gearbest is normaliter niet zo moeilijk en verzenden het gewoon opnieuw als het buiten hun termijn nog niet aangekomen is.

4 hours ago, Madman said:

Normaliter moet je t eerst met de verzender op proberen te lossen, voordat Paypal er iets aan doet. Ze vragen namelijk ook naar de correspondentie.

Gearbest is normaliter niet zo moeilijk en verzenden het gewoon opnieuw als het buiten hun termijn nog niet aangekomen is.

Ik heb ze een bericht gestuurd, hoop dat ik snel wat hoor. Ik zal hier laten weten hoe het verder loopt.

Bedankt voor de info!

On 8-10-2018 at 20:25, DeGijs said:

Bestelling gedaan bij Gearbest, die op 27-07 verzonden zou zijn, en nog steeds niks gehad. Volgens de track&trace is dit het laatste wat bekend is:

2018-08-09 22:32:00 Exported by international gateway, to DPD Group International Gateway

Denk dat ik maar eens een mailtje richting PayPal ga doen, denk niet dat deze zending nog aan gaat komen 😞

Helaas voorheen ook een keer een slechte ervaring gehad met Gearbest. Vanaf besteldatum totdat ik het in huis had 4.5 maanden. Uiteindelijk dus wel aangekomen, in de ticket die ik had aangemaakt kreeg ik steeds maar weer te horen dat ik geduld moest hebben en dat het aan zou komen. Mijn vermoeden is dat ze het gewoon opnieuw gestuurd hebben toen ik het na bijna 3.5 maanden nog niet had. Laten we het hopen dat het niet voor jou ook zo lang gaat duren.

Heb ik ook eens gehad, maar ze zenden het echt niet opnieuw zonder dat het overeengekomen is hoor. 

Bij mij werden toendertijd 2 engine RTA's opnieuw verzonden, omdat ze de  tijd ruimschoots overschreden hadden. Die nieuwe zending was in een week in huis en 2 maanden daarop (dus uiteindelijk dus na een maand of 4) werd de eerste bestelling hier thuis aangeboden.

Direct vragen voor refund. Ze vragen dan om te checken met de post. Paar dagen later antwoorden dat zij van niets weten. Dan vragen ze om te wachten. Hoelang? 60 dagen. Na 50 dagen vragen voor refund.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb contact met DPD gehad en die zeggen dat het pakket waarschijnlijk kwijt is. Omdat ik geen verzekering bij de zending had afgesloten kan ik of voor 23$ een nieuwe toegestuurd krijgen, of een refund van 20$ krijgen. Alletwee deze opties zit ik niet op te wachten, heeft het zin om hierover contact op te nemen met PayPal? Volgende keer geen Gearbest meer, gewoon weer cigabuy.

DPD begint er een beetje met de pet naar te gooien.
Zending 1 van een order, mist 112kg van de bestelde 178kg.
Oops, nalevering 2 mist een 38kg van de resterende 112kg.
Daarbij verschillende dozen open en lekkende jerrycans.
Navraag gedaan en blijkt nog 1 doos in depot te staan ter controle.
Zeg je iets tegen de koerier over open dozen krijg je als antwoord dat het normaal is bij dergelijke gewichten.
Uhm droeftoeter, als ik ze heel kan verzenden of binnenzetten, moet jou dat ook lukken.
Kijk, ik hebbuh steekwagen om de rug te sparen. Ideetje misschien?
De leverancier ook maar voorzien van klacht met een collectie aan foto's.
*zucht*

@Cyber_Huub die kapotte dozen verbaast mij niet, stond vanmorgen bij een klant ff te dampen kwam er ook een DPD een paar pakketjes afgeven. Gooide die dozen zo uit zijn auto boven op elkaar, kan ook niet heel blijven op deze manier.

On 10/12/2018 at 1:10 PM, DeGijs said:

Heb contact met DPD gehad en die zeggen dat het pakket waarschijnlijk kwijt is. Omdat ik geen verzekering bij de zending had afgesloten kan ik of voor 23$ een nieuwe toegestuurd krijgen, of een refund van 20$ krijgen. Alletwee deze opties zit ik niet op te wachten, heeft het zin om hierover contact op te nemen met PayPal? Volgende keer geen Gearbest meer, gewoon weer cigabuy.

Ze proberen altijd eerst om de schade voor hun te beperken. Eis gewoon dat ze het opnieuw sturen en vertel erbij dat je geen boodschap hebt aan dat de vervoerder het kwijt raakt. Jij hebt geen contract met de vervoerder, dat zijn zijzelf. Mochten ze hier nog steeds negatief op reageren, dan schakel je paypal in en sluit je de conversatie bij.

Normaliter gaan ze vlug overstag en verzenden ze het opnieuw. Geld terugvragen zijn fabrikanten meestal geen liefhebber van, omdat ze dan het idee krijgen dat jij t product wel hebt gehad, maar probeert er een slaatje uit te slaan