Jump to content

Kamry K1000 lader, hoe zit dat?


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een Kamry K1000 kado gekregen en het is werkelijk een geinig ding. Damp is goed en voelt degelijk aan. Het enige is dat de lader niet in een stopcontact kan omdat de inklapbare polen gewoon te kort zijn. Hij komt gewoon uit een Nederlandse webshop. Dat moet toch niet mogen? Er staat notabene een CE keurmerk op.

Link to comment
Share on other sites

dan neem je een oud ongeaard slofje, waar ie wel in past.

En het zou me niet verbazen als die CE voor China Export staat.

Overigens stelt buiten de verplichting, de normale CE ook niks voor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tusk

Ik heb inmiddels al een hele verzameling k1000's en de bijbehorende laders zijn door mij direct in de vuilnisbak gekieperd. Doe jezelf een plezier en schaf een degelijk los laadapparaat aan - die zijn niet zo gek duur en zijn veel betrouwbaarder.

Link to comment
Share on other sites

Guest TrendSmoke

De CE letters staan dichter bij elkaar dan het officiële CE logo. Chinese nep dus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Het gaat mij er om dat als je dit in NL koopt, het ook dient te werken in NL. Zeker voor die prijs. Uit jullie reacties blijkt dat de meesten dit dus accepteren. Slechte zaak hoor.... Hier ligt dus m.i. ook een verantwoordelijkheid voor de verkoper.

Link to comment
Share on other sites

Dat is nou juist het ding. Als je 7 tientjes uitgeeft voor een setje dan moet je gewoon klaar zijn (op liquid na uiteraard). Ik vind het bezopen dat je dan nog een lader moet kopen. Wat mij betreft zorgt de verkoper daar maar voor.... Kostenloos dus. Als het een scheerapparaat oid was geweest en de stekker past niet accepteert niemand dat toch?

Link to comment
Share on other sites

Daar kan de verkoper ook niks aan doen, die sets worden zo vanuit China aangeboden. Als je het daar niet mee eens bent,

moet je bij Kamry gaan klagen, en niet de verkoper hier in NL er op aan vallen. Ik weet niet van welke shop hij vandaan komt,

maar dan had degene van wie je het gekregen hebt geen hele set moeten nemen....

Link to comment
Share on other sites

Als jij je eigen wat beter zou verdiepen in materiaal, had je geweten dat in zulke sets altijd van die ruk laders zitten.

In China vinden ze dat blijkbaar wel normaal, en wanneer je 'm in een ongeaard stopcontact stopt, zal ie ook gewoon werken.

Je bent trouwens niet verplicht om het te kopen, je had ook een losse pijp kunnen nemen.

Link to comment
Share on other sites

Het gaat mij om het principe. Ik val niemand aan, het product deugt niet en dan ga je terug naar de winkel welke een oplosing dient te bedenken. Ik denk dat je bij kamry overigens alleen bakzeil zal halen....

Link to comment
Share on other sites

Het product deugt wel, je dient slechts een ongeaarde vlakke slof te gebruiken.

Er is dus een keus, zonder er een drama van te maken.

Nu begin je de verantwoording/verplichting bij de verkopende partij te leggen, dat ie in je geaarde stopcontact moet passen.

Link to comment
Share on other sites

Ehhhh drama pardon???? Hallo zeg, dus als jij op internet een fotocamera of telefoon koopt en de oplader past niet in 90% van alle stopcontacten dan zeg jij dus; ach, jammer? Lekker kritisch dan. Je moet toch overal je batterij kunnen opladen zonder de hele dag een "slofje" mee te zeulen. Kostte dat setje nou €15 dan vind ik het nog acceptabel, maar €70!!! Dan mag je wel iets meer verwachten hoor. Sorry niks persoonlijks maar de consument pikt teveel!

Link to comment
Share on other sites

Ehhhh drama pardon???? Hallo zeg, dus als jij op internet een fotocamera of telefoon koopt en de oplader past niet in 90% van alle stopcontacten dan zeg jij dus; ach, jammer? Lekker kritisch dan. Je moet toch overal je batterij kunnen opladen zonder de hele dag een "slofje" mee te zeulen. Kostte dat setje nou €15 dan vind ik het nog acceptabel, maar €70!!! Dan mag je wel iets meer verwachten hoor. Sorry niks persoonlijks maar de consument pikt teveel!

Dat bedoel ik dus met drama.

Je hebt een SET van 70 euro met een prullader die nog geen 5 euro kost.

Das het nadeel van menige sets, dat het afgeraffelt word met prul.

En voor dat prul zijn ook simpele adapters zodat ie wel in ieder stopcontact past.

Die steek je in een geaard stopcontact, en hebben een vlakke bovenkant.

Maar ik zou overwegen om de consumentenbond in te schakelen  :zoef

Link to comment
Share on other sites

En ik zeg dat je bij een set van €70 iig meer mag verwachten van een lader, bovendien, de sets van pak 'm beet kangertech of joyetech oid, dan heb je iig een lader die je overal kan gebruiken. En das toch echt ook uit china hoor..... En dat het op te lossen is met weet ik niet wat voor slofjes of adapters doet niet terzake, je koopt een set voor wat ik nog steeds een aardig bedrag vind, dan moet je niet nog eens extra kosten hoeven maken. Maar het lijkt er meer op dat iedereen hier toch geld zat heeft. Zitten jullie in de handel van overprijsde rotzooi toevallig?

Link to comment
Share on other sites

Ja ik ben het wel een beetje met Wally eens hoor, maar voor mij was het ook en wijze les, ik koop nooit "setjes" meer na mijn eerste ervaring.

Ik koop mijn batterijen en laders wel bij een speciaalzaak (nkon) dat is voordeliger en beter.

Daarbij, echt goeie mods komen sowieso zonder batterij en lader....

Link to comment
Share on other sites

Dank! Ik voelde me al een roepende in de woestijn..... Hahaha! Maar wat ik al zei, de ego startersetjes hebben iig een redelijke lader. En aangezien ik nog steeds ego batterijen (kanger vv) dagelijks gebruik doe ik het nog steeds met de eerste lader die ik had van joyetech. Prima lader hoor! Dit verbaasde me echter zo erg dat ik het ff kwijt moest.....

Link to comment
Share on other sites

Maar het lijkt er meer op dat iedereen hier toch geld zat heeft. Zitten jullie in de handel van overprijsde rotzooi toevallig?

2x nee

1x ik heb zeker geen geld teveel

1x nee ik zit niet in de handel, maar door ervaring wijzer dat setjes vaak afgeraffelt worden met prul.

En bovenal heb ik bijna altijd wel een praktische oplossing om het probleem op te lossen.

Link to comment
Share on other sites

Nee geen idee, heb alleen ff gegoogeld wat ie zou moeten kosten. En als je hem voor jezelf zou bestellen via internet heb je van tevoren geen idee dat je lader praktisch nutteloos is. Dus dan zou ik me zeker op mijn bedenktijd beroepen en mijn geld terug willen. Maar in dit geval, ach, iets met paarden..... ;) Kuch....

Toch vind ik als je in NL iets koopt dat het ook aan onze standaardisering moet voldoen. Je koopt hier ook geen broodrooster met een stekker die niet in geaarde stopcontacten past, hoe goedkoop of chinees dat ding ook is. En de verkoper heeft naar de klant hierin zeker een verantwoordelijkheid.

Link to comment
Share on other sites

Eigenlijk ben ik het hier absoluut mee eens.

Twee maanden geleden schafte ik een Vamo starterset aan.

De Vamo is prima, maar de lader is van voor het stenen tijdperk.

Een soort bak met een uitklapbare Amerikaanse stekker, waar dan weer een verloopje op zit.

Wat een gammel geheel...

Ben nu op zoek naar een stabiele lader, gewoon met een snoertje en een normale stekker.

Als ik dit eerder geweten had, had ik nooit zo'n set besteld, maar alle onderdelen los gekocht.

Paul

Link to comment
Share on other sites

Ook volledig met Wally eens, als je de set in Nederland hebt gekocht mag je ook verwachten dat het werkt en dat is dan inclusief de lader die dan in elk stopcontact behoort te werken. dat een webshop zich verschuilt achter het feit dat de leverancier slechte laders levert vind ik dan ook niet kunnen. dan levert de webshop maar een fatsoenlijke lader desnoods tegen een meerprijs mee.

Link to comment
Share on other sites

in principe ben ik het echt wel met jullie eens hoor, maar verwacht niet dat met de mega-aanwas van allerlei shopjes je 'kwaliteit' kan eisen omdat het in nederland gekocht is.

Dit soort dingen is (wat mij betreft) zeker een reden toch weer iets op dit forum te gaan doen met de kwaliteit van de shops.

Maar daar zijn 'we' wel weer medewerking van forumleden voor nodig.

(zie ook het topic 'SHOP STOP')

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...